şehir içi 600 cc ss hararet yapar mı kullanımı çok zor mu? tecrübeleriniz neler.
şehir içi 600 cc ss hararet yapar mı kullanımı çok zor mu? tecrübeleriniz neler.
Yapar, 1-2 vites arası sürekli durağan trafikte gidersen, illa ss olmasına da gerek yok, benim tracer 700'de hararete geçmeden fan açıyor, 104 dereceyi bulunca normal olarak açıyor asıl fan açmazsa sorun vardır, yani hararet dediğin buysa normal, asıl fan açmıyor motorda sorun yaşıyorsan sıkıntı, bu aralar havalar soğudu belki biraz daha geç fan açaçacaktır hararet yapmaması için gerekli.
Demek istediğim fan değili mesela araçlarda hararet yapınca beyaz buhar duman falan cıkıyor hani. motorda öyle bi şey çıkar mı acaba?. R25 im vardı sattım şimdi 600ss alasım var ama oturuş pozisyonu çok zor sanıyorum ki oturuşu r25 den daha konforsuz.
R25ten sonra bence cbr 650r çok güzel olur
Şehiriçi kullanılacaksa 600cc ss almaya gerek yok bence. Motora yazık.
Şehiriçinde 600 CC eziyet ve işkence olur hem sizin için hem de motor için. Naked ve toruing tarzı daha iyi olur konfor açısından ama çoğu 600 CC dur kalk trafikte ısınır doğal olarak. Benim XJ6 da fan açıyor trafikte durmaya başlayınca.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
ss motorlar ile şehiriçindeki tek bağlantın otobana çıkarken
otobandan eve dönerken kadar olsun
onun haricinde sorun oluyor oturuş sıcaklık agresif sürüş isteği yüzünden supersport motorların yeri şehiriçi değil
sırf şekli güzel diye alıyorsan 2 3 hafta sonra lanet olmaya başlar çıkar onu vahşi doğasına otobana piste dağ yollarına bak keyfine
Sorunuzun cevabı koca bir EVET yapar.
+ olarak
Trafikte; Şiddetli Bel ağrısı, Şiddetli özellikle boyun ağrısı, şiddetli el bilek ağrısı yapar.
+
Oturuş pozisyonu, dur-kalk trafikte kazaya davetiye çıkarır. Sırf görüntü ve hız için alacaksanız kendinizi üzdüğünüze değmez.
400- 500 cc naked,touring,enduro,cruiser daha rahat olur.ss genellikle virajli uzun yollarda kullanmak veya piste cikmak icindir.ama tabiki sehirici gorsellik ve ses icin kullanan var.tercih sizin
İstanbul trafiğinde domala domala sürmek adamı yorar. Ne bel kalır, ne de bilek.
Hararetten kastınız conta yakmak mi yoksa fan açıp kapanması mi? Sağlıklı bir motor normal şekilde fan açıp kapatır,zaten ya yapılma amacı budur, şehir içinde dur kalk trafikte fan açabilir bunun hiç bir zararı olmaz.
İstanbul'da 600rr ve eski MT 09 sahibi olarak, arkadaşların da dediği gibi sadece ss değil silindir fark etmeksizin sıkıştırma oranı yüksek, performans odaklı yani commuter ve scooter dışı hemen hemen tüm motosikletler şehir içi dur kalkta fan açacaktır. 600 rr ın oturuş pozisyonu yüzünden ayrı bir külfeti de var tabi ki, gülü seven dikenine katlanır.
Grup gezilerinde 600 kullananlar şehir içine girmiyordu. 2 ışığa yakalanırsa fan açardı. Racingi bitiren hararet derler
Üretenler onu şehir dışında, az trafikte kullanılsın diye üretmişlerse hararet yapar...
hararetten kastın gerçekten hararet yapıp arızalanması ise sağlıklı düzgün bir motor alırsan hiç bir şey olmaz merak etme. Ben Dubai yaz sıcağında bile kullandım litrelik SS hararet hiç limiti zorlamadı.
AMA (burada büyük bir ama var) bu motorlarla şehiriçinde sen hararet yaparsın Motor ısındıkça fan açar, kendini korur yani arıza yapmaz ama seni pişirir perişan eder. fırında şişe takılı tavuklar gibi usul usul pişersin alttan alttan. Şehiriçi günlük binmek için bu motorlar eziyetten başka bir şey değil, hem oturuş pozisyonları rahatsız, hem gidon açıları kısıtlı olduğundan aradan dereden geçmez, hem masrafı çok (yakıtı fazla, servisi parçası pahalı). 600cc SS motorların güçleride yüksek devirde gelir altta pek güçleri olmaz bu arada. çift silindir düzgün bir naked falan bin derim.
Arkadaşların tamamına bir düzeltme yapayım.Bu dedikleri yazın geçerli fakat kışın o motora dua edersin,özellikle kırmızıda durunca bir buse kondurursun yanağına sarılırsın İşin espirisi bir yana sevdikten sonra her motoru heryerde kullanırsın.Ben 650R kullanıyorum seviyorum.
650 r naked mi oluyor ne oluyor tam olarak. oturus pozisyonu rahat mı?
aklıma eski motorum "ducati hypermotard 796" geldi
fan yok sıvı soğutma yok. önde ufak bitane yağ radyatörü vardı sadece
duran trafikte aralara giremeyecek kadar trafikte kaldığım zaman
testislerim kızarıyordu.
zaten L motor pistonlardan bitanesi tam apiş aramda
hemde tam oradan manifold çıkıyor.
Allahım diyorum bu nasıl bir acıdır böyle
sonra boş yolu bulunca yapıştırıyordum.
bunu niye anlattım bilmiyorum aklıma geldi anlatmak istedim sadece.
yüksek cc olan her motor çalışmaya başlayınca içinde yaşadığı patlamalarla
yüksek ısılara zaten ulaşıyor. hararet yapmaması için soğutma sisteminin düzgün
çalışıyor olması gerekli. çalışıyorsa sıkıntı olmaz zaten
ama hergün hergün motoru sıkışık tarfikte kullanmaya devam edersen de olmaz ilerde
ciddi sorunlar çıkartma ihtimalini yükseltirsin sadece
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)