madem konu amacından saptı ,zincirin ömrünü tamamladığını ,ben gözle muayeneden anlayamam derseniz ufak bir aparat var onunla halledebilirsiniz
madem konu amacından saptı ,zincirin ömrünü tamamladığını ,ben gözle muayeneden anlayamam derseniz ufak bir aparat var onunla halledebilirsiniz
50 bin kmdir ayni zincirleyim, ayni debriyajdayim ayni balatadayim diye ovunen kitleye zincir anlatamazsin babam bosa yazmayin.
Gazyağı nın yada diğer yağ çözücülerin oringlere zarar verip vermemesini ikincil sorun..
1---Zincirin ömrü Oringlerin kapattığı mildeki orjinal gresin orda bozulmadan orda uzun süre kalması ile doğru orantılıdır. O mil sağlam olduğu sürece baklalarda kilitlenme olmaz. Gaz yağı ( yağ çözücü ler)özellikle çok ince bir malzemedir Oringlerin içine sızarak o sağlam kalması gereken gresi çözer ve bozulmayı hızlandırır..Bunun ispatını oringleri aşınmış eski zincirin kısa zamanda kilitlenmesi olarak görürsünüz uzamaya başlayan zincir çok kısa zamanda tamamen bozulur...
Gazyağı ( yağ çözücüler)buraya girerek yağı çözdüğü için kullanılmamalı..
2-- üstte rahat dönmesi gereken bilezikler..yine bunlar milimetrik boşluk üzerinde çalışır. Ve bu boşluğu ne kadar yağlayabilir isek zincir ve dişlinin birbirini aşındırmasını ve zincirin sessiz çalışmasını sağlarız..yine gazyağı bikezikeri çok az olan boşluğuna girerek ordaki yağı da çözer. Eğer siz oraya tekrar yağ dolduramaz iseniz yine kısa zamanda boşluk yapar ve zincirin belki aralıklarda uzama mesafesinin değiştiğini görürsünüz..
Kullandığınız spreyler sadece zincir ve dişlinin birbirini aşındırmasını geciktirir. Zincirin omrune bir şey katmaz. Ama temizlik işi zincirin ömrünü yer...
Biraz uzun oldu.
Gazyağı diyenler...devam edin. Ortalama 20-30 bin km de zincir seti degismeye de devam edin..
90-140 no ile zincirine bakım yapanlar ve zincirini yağ çözücü bir şey ile temizlemeyenler....siz de devam edin ama en az 40-70 bin km de zincir seti alacaksınız...
Aynı motoru 94 bin km kullanmış ve 3 set değiştikten sonra doğruyu yaparak aynı zincirin şu anda 45 bini geçtiğini gören, yine başkalarında 60-70 bin kullanilan zincirler giren birinin tecrübesini kullanmak size kalmış...
Kazasız belasız sürüşler dilerim
Ben temizlik yaptıktan sonra marketten ucuza toplu aldığım mikrofiber bez ile temizliyorum. (Bir bez ortalama 6-7 temizlik için yeterli, sonra atıyorum - gazyağı ile iyice temizleyip sonra da yıkayabilirim aslında ama uğraşmıyorum...) Gaz yağı veya WD40'ın damlası kalmıyor. Sonra da yağı tatbik ediyorum. Bu işi hep yoldan döndükten sonra akşamları yapıyorum. Sabaha kadar yağdaki tüm uçucular buharlaşmış yağ zincire yapışmış oluyor.
Yıllardır motorumun zincirini tanzikli suyla temizlerim daha en ufak problem yaşamadım ama benim zincir oringli değil oringli olsa bende yıkamam. Orta sehpaya alıp 1e takip zincir dönerken yıkıyorum cam gibi oluyor benzinciden çıkarken zincire çok az yağ sıkıyorum eve gidince asıl yağlamayi yapıp yağın tutunmasina süre veriyorum
Gaz yağının gresi çözeceğini ve temizlikten ziyade aşınmayı hızlandıracağı yazılmış.iki tane mantık hatası var.1- (Gaz yağını bırakın kenara) Zincir üreticisinin pazarladığı , para verip aldığım zincir temizleyicinin görevi nedir?Zinciri temizlemek değil mi?Kandırılıyor muyuz?
Zinciri neden temizliyoruz? zincir üzerindeki,içindeki eski yağ ile birlikte biriken tozu,toprağı temizlemek amaç değil mi?
2-Gaz yağıgının girebildiği yere su ve toz giremiyor mu?Tozun olduğu yerde yağ görevini yapamayacak sertleşecek(bozulacak),aşınmayı hızlandıracak.Ayrıca bileziklerin kilitlenmeden ,uzaması nedeniyle,farklı nedenlerden ömrünü tamamlaması da mümkün.
yıllardır zincir temizleyici kullanmam. basınçlı suyla 1000 2000 km'de bir motoru yıkadıkça ziniciri de yıkarım. sonra da yağlarım. önceki motorum pulsar 200'ün zinciri 30 bin km'de fabrika çıkış orjinal haliyle duruyordu öyle de sattım. ne zincirde ne dişlide bir sorun yoktu.
zincir olayını abartmayın. bunu yapan mühendisler zincirin maruz kaldığı zor koşullara dayanacak kadar sağlam yaparlar zaten.
Hocam işin içine kohezyon adezyon da girmez mi bu akıcılık kısmında?
https://www.quora.com/What-is-the-vi...pared-to-water
What is the viscosity of fuel oil compared to water?
"It depends on the kind of fuel oil. Fuel oils are classified from #1 to #6 which are based on viscosity. Fuel oil #6 is also called bunker C oil and is so viscous that you have to heat it before it flows. We even put a trip into the control system that if the temperature of the oil is too low we don’t allow the burner to run. Number 1 fuel oil is basically kerosene (like jet fuel). It is still about double the viscosity of water but you don’t need to heat it in order to fire it in the burner. Fuel Oil #2 is diesel and therefore has the same viscosity as diesel.
So fuel oil is more viscous than water but the actual viscosity depends on the temperature."
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------
Sızma(aralara girme) meseleleri ise muhtemelen daha derindir.
Zinciri sehpa üzerinde tekerlek döner vaziyetteyken basınçlı su ile iyice temizliyorum, sonrasında olabildiğince kurulayıp yağlıyorum. Bir tur attıktan sonra parka çekmeden önce bir kez daha yağlıyorum ve öyle bırakıyorum Bugüne kadar sorun yaşamadım fakat zinciri basınçlı su ile yıkayıp öylece bırakmamak lazım. Bunu da ortalama bisiklet/motosiklet tecrübesine sahip herkes bilir diye düşünüyorum.
Şahsen bir kere yaptım ama motorun sağı solu hep vıcık vıcık yağ oldu. O ring va zarar görür mü bilemem. Süreklilik olmasın yeter
Tayzikli su zinciri bozmaz bozarsa da bozsun zincir bozulmasın diye çeşitli temizleyicilere yağlayıcılara 3 zincir parası verdim ne anladım bu işten tayzikli suyla yakayacağım motorun atık yağı ile yağlayacağım zaten erken değiştiriyorum yağı bozulmamış oluyor diğer hapsine elveda
Ben hep gaz yapı kullandım öyle hisettiğim hiçbir zararı görmedim. Her yıl yeni zincir alırım. 600km de bir yağlarım
Kimya bilgisi kisvesi altinda futursuzca kuru siki uydurma postlarina donmus bu baslik su an.
bir kaç sene önce yol kenarında bir kurye duruyordu, belki yardımım dokunur diye durdum ve baktım ki motorun zincir atmış.. ziniciri atmış ve arka kampananın oralara sıkışmış...
motor cbf 150 idi, acaba zincir atıp bir yerlere sıkışırken motora zarar vermiş midir? yani 6 bin devirde giderken bir anda zincir kitleyip motorun zınk diye durması içeride nelere sebep olur bilemiyorum..
benim motorda en fazla bir kaç saniye depriyaj kaçırır ve durur, çünkü taktığım son debriyaj balatasından sonra ve kullandığım araba yağından ötürü yüksek devirde kalkış yapmaya çalışırken kaçırıyor...
not: zincir gerginliğide zincir ömrü için problem olabilir, ben normal ayara göre biraz daha gevşek tutuyorum ve gevşekliğin verdiği rahatsız edici tepkimeyi de yumuşatmak için debriyajı sıkıp hafif gaz verirken yavaş bırakıyorum, yani yol konforum için varsın debriyaj balatası eskisin ve zincirimin başına zeval gelmesin... zincir çatlar patlar adam öldürür ama debriyaj balatası problem yapmaz..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)