Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

A2 Ehliyet ile MT-07 Sürülebilir mi?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Yamaha MT-25 2020 ABS
    Öncelikle söylemeliyim ki A2 ehliyetin sınılarını biliyorum. 35kw, 500cc vs. Bugün bir motovlogger arkadaşımızın çekmiş olduğu videoyu izledim. MT-07'yi fabrika ya da yetkili bayiye gidip yazılım arttırarak 35kw'a çekersek kullanabileceğimizi söylüyor. A ehliyete geçince eski yazılımı tekrardan attırıp kullanabilirmişiz. Ne kadar doğrudur acaba?



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    22 Ağustos 2020
    Şehir
    Manisa, İzmir
    Motosikleti
    ...........!
    Ruhsata işleteceksin değil mi? Sonuçta polis memuru sistemden baktığında ruhsattaki bilgileri görecek ve ona göre değerlendirmeyecek mi!
    Yada memur bey bir ecu kablonuzu alın gelin gerçekten 35kw bakın mı denilecek.

  3. #3

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Yamaha MT-25 2020 ABS
    Alıntı Bulut_Motor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ruhsata işleteceksin değil mi? Sonuçta polis memuru sistemden baktığında ruhsattaki bilgileri görecek ve ona göre değerlendirmeyecek mi!
    Hiç bir fikrim yok. İşletilebilir mi ki? Bu konuyu sormak için açtım.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Ruhsata nasıl işleteceksiniz ki? Tüvtürk'te dyno testi yapılmıyor diye biliyorum, özel bir kurumda dyno testi yaptırsanız da Tüvtürk o raporu baz alır mı bilemem.
    ErdemFX bunu beğendi.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Yamaha a2 ehliyet için özel olarak mt07 üretiyor diye biliyorum. Fabrika çıkışlı 35kw . Yamaha bayii arayıp bilgi edinebilirsiniz. Standart mt07 a2 ehliyet ile kullanılamıyor maalesef...

  6. #6
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı ErdemFX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle söylemeliyim ki A2 ehliyetin sınılarını biliyorum. 35kw, 500cc vs. Bugün bir motovlogger arkadaşımızın çekmiş olduğu videoyu izledim. MT-07'yi fabrika ya da yetkili bayiye gidip yazılım arttırarak 35kw'a çekersek kullanabileceğimizi söylüyor. A ehliyete geçince eski yazılımı tekrardan attırıp kullanabilirmişiz. Ne kadar doğrudur acaba?

    https://www.youtube.com/watch?v=LzMgxi4AUMw
    O isler oyle olmaz muhtemelen. Herhangi bir araca ruhsat cikarilirken, uretici firma tarafindan verilen "teknik uygunluk" belgesindeki bilgilerle ruhsat olusturulur. Zaten bu sebepten dolayi trafik, arac uzerinde degisiklik yapilmasini istemiyor, ureticinin de soz verdigi teknik uygunlugu bozmus oluyorsunuz. Oyle ben yazilim attim arac degisti diyemezsiniz.

  7. #7
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Avrupa'da bu tür uygulamalar resmi olarak var ''Restricted Bike'' olarak geçiyor.MT-07 A2'de sınırlıyorlar ama nasıl oluyor uygulamaları nedir bilmiyorum.Son olarak Türkiye'de böyle birşey hiç duymadım . . .

  8. #8
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Ben bu mevzuyu arastırmıstım zamanında, avrupa forumlarında var. 35kW'ye getirmek için gaz koluna bi kelebek takıyorlar onu takınca a2 uyumlu oluyor başın derde girmiyor. Tabi sonradan arkadaslar onu kendi imkanlarıyla cıkarıp normal sürüyorlar :D

  9. #9
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    .................................

  10. #10

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı ErdemFX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... MT-07'yi fabrika ya da yetkili bayiye gidip yazılım arttırarak 35kw'a çekersek kullanabileceğimizi söylüyor. A ehliyete geçince eski yazılımı tekrardan attırıp kullanabilirmişiz. Ne kadar doğrudur acaba?
    Bu konuda heryıl en az bir başlık okuyorum forumda/face gruplanda illaki.
    Vidyoda anlatılan şey (sadece yazılımla A2 ehliyetine uygun hale getirme olayı) doğru değil ve verilen bilgilerde eksikler var. Yurt dışında zaten mt7'nin restricted/35kw'lık kısıtlanmış versiyonu bu motor çıktığından beri resmi olarak satılıyor yamaha tarafından, ancak Türkiye'de bu kısıtlı versiyonu satılmıyor ve büyük yetkili bayisinde/fabrikasında da bu işi yaptırılabildiğini ilk defa duyuyorum. Vidyodaki arkadaş bu "bilgiyi" nerden almış merak ettim, ya da bu işlemi yaptıran birisi varsa ve resmi işlemlerini anlatırsa sevinirim. Zira resmi işlemlerinden dolayı da astarı yüzünden pahalıya gelecektir muhtemelen.

    Alıntı cıbılduck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...35kW'ye getirmek için gaz koluna bi kelebek takıyorlar onu takınca a2 uyumlu oluyor başın derde girmiyor. Tabi sonradan arkadaslar onu kendi imkanlarıyla cıkarıp normal sürüyorlar :D
    Doğru bilgi ancak eksik, sadece gaz kolunu sınırlandırmakla/sınırı kaldırmakla bitmiyor o iş; 35 kw'lık modelde söylediğinizin yanında motor hava girişleri orjianle göre dar ve ECU yazılımı da farklı. 55kw'ya çevirme işlemleri yapmak için "derestricted kit"ler satılıyor yurt dışında.

    Özetle Türkiye'de 35 kw'lık versiyonu resmi olarak satılmıyor/yapılmıyor şu anda, 2021'de ya da sonrasında ne olur bilemem. Ancak bizim millet motorun 35kw'lığını alıp direkt 55kw'lığına çevirtecekleri (ve hem kendilerinin hem de yamahanın başına dert açacakları)için yamaha o işe girmemekle akıllılık ediyor diye düşünüyorum.
    espresso ve KırmızıGrom bunu beğendiler.

  11. #11
    HerveauX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2019
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 2021
    Dostum bunla uğraşacağına A class ehliyet alsan daha mantıklı ve doğru olan değil mi ?
    espresso bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Yamaha MT-25 2020 ABS
    Alıntı HerveauX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum bunla uğraşacağına A class ehliyet alsan daha mantıklı ve doğru olan değil mi ?
    Yaş tutmuyor.

  13. #13
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    motordan tam performans alamıycaksan neden 07 almaya çalışıyorsun mt25 al gitsin
    erensel, espresso ve TanerErbay bunu beğendiler.

  14. #14
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Dostum o iş olmaz. yaşını bekleyip ehliyetini büyütmelisin.
    espresso bunu beğendi.
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  15. #15
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    seni şimdi istiyorum, yıllar sonra bulamam

    hangi şarkıyı dinlesem diye düşünüyordum, konunun yardımı oldu teşekkürler

    madem konu noktalandı bende biraz hikaye anlatayım; canım sıkılıyor, hep aynı şeyleri yazıp duruyorum, olsun, bunaldım. ("motorumu nasıl bağladılar" onu anlatıcam, lafı geveleyeceğim, şey gibi hani youtube haber videosu açarsın ve adam anlatır da anlatır ve başlıkta yazan haberi beklersin ya işte onun gibi bende geveleyeceğim, ne yapalım işte bunları göre göre bizde evrim geçiriyoruz)

    şundan aylar önce trafik polisi çevirmişti, benim motosikletin sigorta ve muayene süresi çoktaaan geçmişti, ruhsatım trafik polisinde idi, trafik polisi ise ekip aracının içinde ruhsatlara inceleme yapıyordu, bir yandan motosikletime bakıyordum, diğer yandan polise, diğer yandan yoldan geçen araçlara, hayatım gözümün önünden film şeridi gibi geçiyor ve bir şey düşünemiyordum, tıpkı yıllar önce mahallede hoşlandığım kızın bana selam verdiği gün nefesimin tıkanması gibi o gün polisin karşısında da öyle olmuştum, yıllar önce o kızın yanından kaçıp gitmiştim ve nefesim düzelince yanına geri gelmiştim ama polisin yanından kaçamazdım, ne yapacağım konusunda bir fikrim yoktu, tek düşündüğüm ise motosikletime binip oradan gitmek ve ayakta olduğum sürece motosikletimi vermemek...

    polis beni bir süre beklettikten sonra ruhsatı verdi ve "hadi git" dedi. çok kötü bir ruh halinde idim, polis git dedi ama dürüst olmak gerekirse ben pek sevinemedim çünkü içimden "motoru bağlasaydı ben ne yapardım" diyordum... gözünün önünde aracını bağlayıp götürdüklerini düşün, senin motosikletini alıp gidiyorlar ve sen öyle baka kalıyorsun... ben hiç yaşamadım, ama eninde sonunda motorum bağlandı ve yedi emin parkına çekildi, tabi ben ayakta duramaz haldeydim, hastanelik olmuştum, bir kamyon çarpmıştı ve sonra da bir taksi çarpmıştı.. kaza yapmıştım kaza! daha doğrusu bana kaza yaptılar..

    ben hastanede kırık kaval kemiğimin ve kopmuş çapraz bağımın acısını tadıyor iken küçük ağabeyim işi gücü bırakmış benim motosikletim için karakoluydu trafik sigortasıydı uğraşıp duruyordu, sonunda işleri halledip hastaneye geldi, "motorunu garajına çektim" dedi bana, gururlanmak nedir bir kez daha yaşadım o gün, 750 lira sigorta parası tuttuğunu söyledi...

    sigortası biteli bir seneyi geçmiş bir motosikletin sigortası 2020 yılının mart ayında 750 lira tuttu inanabiliyor musunuz? peki benden 2017 yılında neden 1389 lira aldılar? hemde 10 ay gecikme olmuştu, ceza oranı daha düşük ve 2 sene küsür önce ki bir zaman yani enflasyon ve paranın değerine göre bir düşünün, demek ki benden 1400 lira alırken aslında 400 lira bile fazlaydı diyebiliriz..

    sonuç itibari ile artık bende bir farkındalık oluştu,bu şey gibiydi, hani enflasyon kelimesini duyardık ama nedir bilmezdik, yaşaya yaşaya öğrendik, işte tıpkı bu enflasyon konusunda olduğu gibi bu gondiklenme konusunda da farkındalık oluştu bende.. ödediğim vergilerin aslında nasıl çarçur edildiğini hissettim(hissettim diyorum), çünkü herkesin bildiği gibi yüklü miktarda vergi ödüyor olmamıza rağmen her daim hayatımızda bir çok hizmetin kalitesi kötüleşiyordu...

    gıdalarımızın fiyatı artıyor, gramaj düşüyordu, elektronik eşyalarımız pahalılaşıyor ve satın alımlarda çeşitli yasaklar geliyordu, otomativ sektörü yatırım olarak görülüyordu çünkü aldığın mal 2. el olup ucuzlaması beklenilirken hep bir fiyat artışı yaşanıyordu, esnaflarımızın kalitesi düşüyor ve istihdam standartımız her geçen zamanda daha kötü oluyordu...

    netice: .... parası olana kural yok, git s100rr al, bağlasınlar sonra git bir tane daha al, yine bağlasınlar sonra git bir tane daha al... reklamların artık cebimize kadar girdiği bu devirde paran olduktan sonra sana kural yok, istediğini yaşayabilirsin..

    aklıma şey geldi, biri espiri yapıyordu, mt-07 almak için para biriktirdiğini söyleyen biri, "3 yıldır para biriktiriyorum, 10 bin lira eksiğim kalmıştı, motora gelen son zamdan sonra 20 bin lira eksiğim kaldı, biriktirmeye devam" demişti... 10 bin lira 20 bin lira temsili, tam rakamları unuttum.. komik ama üzücü, hem acı hem tatlı bir arada...

  16. #16
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    ErdemFX ve cıbılduck bunu beğendiler.

  17. #17
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    O zaman Fransa'dan ayarlı hayabusa getirelim oda olur değil mi mantık 35kw'ya ayarlamaksa ben pek sanmıyorum. Daha şunun şurasında ruhsatlara bile doğru düzgün motorun markasını modelini yazamıyorlar elli kere il trafiğe gidip masa masa dolaşıp sonra muayneye yolluyorlar. Gidip A sınıfı ehliyet alırım daha iyi yoksa işin yoksa otur anlat polise abi bu 699cc ama bıdıbıdı


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)