Eyvah. Motorumu yan yatırdım :)
Reklamlar
-
Saygıdeğer motosiklet kullanıcısı arkadaşlarım;
12 yıl öncesinde bıraktığım 5 yıllık deneyimimde o vakitte kullandığım 4 farklı motosikletten sonra 6 ay önce tekrar 2 teker dünyasına döndüm. İlk tecrübelerimden ta ki geçen hafta Cumartesi gününe kadar motorun üzerindeyken olduğu yerde motoruyla yana devrilen kullanıcıları hiç anlayamıyordum. Artık anlıyorum Çok kolay ve zahmetsiz bir şekilde durduğunuz yerdeki su oluğunu hesaplamazsanız olabiliyormuş.
Ne ben ne de çok şükür motorum bir hasar almadık, bir iki önemsiz çizik dışında.
Bu konu başlığında sizlerinde başına gelen buna benzer tecrübeleriniz varsa paylaşırsanız hem bana hemde forumdaki diğer arkadaşlara ışık tutabilir diye düşünüyorum.
Herkese şimdiden teşekkürler ve kazasız günler dilerim.
Motor demek, yolda olmak demek.
Önce güvenlik sonra keyf.
Reklamlar
-
SoloMoto2006 adlı üyeden alıntı
Saygıdeğer motosiklet kullanıcısı arkadaşlarım;
12 yıl öncesinde bıraktığım 5 yıllık deneyimimde o vakitte kullandığım 4 farklı motosikletten sonra 6 ay önce tekrar 2 teker dünyasına döndüm. İlk tecrübelerimden ta ki geçen hafta Cumartesi gününe kadar motorun üzerindeyken olduğu yerde motoruyla yana devrilen kullanıcıları hiç anlayamıyordum. Artık anlıyorum
Çok kolay ve zahmetsiz bir şekilde durduğunuz yerdeki su oluğunu hesaplamazsanız olabiliyormuş.
Ne ben ne de çok şükür motorum bir hasar almadık, bir iki önemsiz çizik dışında.
Bu konu başlığında sizlerinde başına gelen buna benzer tecrübeleriniz varsa paylaşırsanız hem bana hemde forumdaki diğer arkadaşlara ışık tutabilir diye düşünüyorum.
Herkese şimdiden teşekkürler ve kazasız günler dilerim.
Geçmiş olsun öncelikle. Oto yıkamacı bir arkadaşımızın iş yerinin önünde R 1200GS ile durduğum yerde konuşmaya daldık. Yüksek makina tek ayak duruyorum zemin kilit taşı ve ıslak olmasından dolayı ayağımdaki spor ayakkabının tabanına sanki sabun sürmüşler gibi kayıp yan yatmıştım. dikkat etmek lazım şaşırıp kalıyosun nasıl oldu diye
Evrendeki En Büyük Gösteri, Sen Aklını Keşfettiğin Anda Başlar
-
Motora yaslanılacaksa sağ tarafından yaslanılması gerekiyor ama ben sol tarafından yaslandığım için motor iyice dikleşti ve yaslanmayı bırakırken hafifçe motoru ittirdiğim için motoru sağa düşürdüm. Bu da böyle bir anım.
-
theclosed567 adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun öncelikle. Oto yıkamacı bir arkadaşımızın iş yerinin önünde R 1200GS ile durduğum yerde konuşmaya daldık. Yüksek makina tek ayak duruyorum zemin kilit taşı ve ıslak olmasından dolayı ayağımdaki spor ayakkabının tabanına sanki sabun sürmüşler gibi kayıp yan yatmıştım. dikkat etmek lazım şaşırıp kalıyosun nasıl oldu diye
Çok geçmiş olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------
BloodyBaron adlı üyeden alıntı
Motora yaslanılacaksa sağ tarafından yaslanılması gerekiyor ama ben sol tarafından yaslandığım için motor iyice dikleşti ve yaslanmayı bırakırken hafifçe motoru ittirdiğim için motoru sağa düşürdüm. Bu da böyle bir anım.
İnce bir detay. Geçmiş olsun.
-
bana da olmuştu durduğum yerde yere bastığım an ayağım kaydı az kalsın düşüyordum diğer ayağımın olduğu yer kaygan olmadığı için şansa bala diğer ayakla tuttum son anda. yani hala düşmedim durduğum yerde şu ana kadar.
kayganlık değil de aynı zamanda en son motorum bendeyken arkamda artçı varken durduğum yerde kaygan olmamasına rağmen motoru nasıl oluyorsa yana yatıracaktım. zar zor dizimin boyutuna geldiği noktada tuttum harcağıdım enerjiyi anlatamam.
ha bak işte bu çok utanç verici ve anlayamadığım düşüşlerden biriydi benim de ve az kalsın başıma geliyordu
büyük ihtimal çok fazla sol ayağıma yatırmıştım. benim artçı da fazla yerinde duramıyor hele hele durduğumuzda ve yavaşladığımızda daha tehlikeli değilmişcesine arkada sağa sola zıplıyor. galiba o esnada sola verdi gücünü bilemeyecem artık.
-
Geçmiş olsun. Ben de ilk aldığım zamanlarda motordan indikten sonra ayaklığı açmayı denemiştim, acemilik Motoru tutabilmiştim diye hatırlıyorum ama tutarak yavaşça yere indirmiş de olabilirim.
-
Bende ayaklığı indirip motorun sağ tarafından inmek isterken(çok dar bir yer olduğu için soldan inemedim) ayaklığın inmemesi sonucu motorla beraber yeri öpmüştüm 😂
-
Şu anki motoru yeni aldığım ve gaz debriyaj ayarına alışmadığım ilk hafta kaldırımdan motoru geri geri indirmeye çalışıyordum, arkadan araba geldi, tekrar motoru yukarı çıkartayım derken azıcık gaz verdim, motor stop etti. Ayağımı sola koyup denge sağlayayım derken, solda boşluk varmış, fukara sümüğü gibi yere yapıştım.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Şu anki motoru yeni aldığım ve gaz debriyaj ayarına alışmadığım ilk hafta kaldırımdan motoru geri geri indirmeye çalışıyordum, arkadan araba geldi, tekrar motoru yukarı çıkartayım derken azıcık gaz verdim, motor stop etti. Ayağımı sola koyup denge sağlayayım derken, solda boşluk varmış, fukara sümüğü gibi yere yapıştım.
Gözümde canlandı anlatımınız. Çok geçmiş olsun.
Motor demek, yolda olmak demek.
Önce güvenlik sonra keyf.
-
14 Aralık 2020, 21:04
#10
Motorumu tam 3 kez devirdim olduğu yerde. Üçü de yokuş yukarı ve aşağı çok yavaş hızlarda (olduğu yerde dememin sebebi o) U çekmeye çalıştığım için. Üçünde de ayağım altında kaldı, üçünde de bot kurtardı. Botun yanlarındaki sert plakalar olmasa ayağıma kesin motorun bir parçası saplanırdı.
Daha da yokuş yukarı U çekmem gider ilerden dönerim.
-
14 Aralık 2020, 21:07
#11
ShipShaq adlı üyeden alıntı
Motorumu tam 3 kez devirdim olduğu yerde. Üçü de yokuş yukarı ve aşağı çok yavaş hızlarda (olduğu yerde dememin sebebi o) U çekmeye çalıştığım için. Üçünde de ayağım altında kaldı, üçünde de bot kurtardı. Botun yanlarındaki sert plakalar olmasa ayağıma kesin motorun bir parçası saplanırdı.
Daha da yokuş yukarı U çekmem gider ilerden dönerim.
Çok önemli bir bilgi vermişsiniz. Teşekkürler ve çok geçmiş olsun.
Motor demek, yolda olmak demek.
Önce güvenlik sonra keyf.
-
14 Aralık 2020, 21:30
#12
afrika twin i yeni almışım fabrika müdürü sabah kart basarken gördü oo hayırlı olsun vs derken hadi bi tur gezdir beni dedi neyse hadi bin dedim o kamil tuttu sağ kolumdan motor viteste elim debriajda sol artçı peg ini açarken bi çekeledi langırt yerdeyiz
yaw dedim abi hayatın beygir üstünde geçmiş hiç sağdan bindin mi beygire dedim aa buda m aynı dedi
-
14 Aralık 2020, 21:42
#13
F54 adlı üyeden alıntı
afrika twin i yeni almışım fabrika müdürü sabah kart basarken gördü oo hayırlı olsun vs derken hadi bi tur gezdir beni dedi neyse hadi bin dedim o kamil tuttu sağ kolumdan motor viteste elim debriajda sol artçı peg ini açarken bi çekeledi langırt yerdeyiz
yaw dedim abi hayatın beygir üstünde geçmiş hiç sağdan bindin mi beygire dedim aa buda m aynı dedi
...Resmen komploya kurban gitmişsiniz. Çok geçmiş olsun.
Motor demek, yolda olmak demek.
Önce güvenlik sonra keyf.
-
14 Aralık 2020, 22:18
#14
Bende ilk motorumu aldığımda bir bakkal önünde durdum. Yan ayaklığı açtım motordan indim bakkaldan suyumu aldım kafamı bi çevirdim motorun arka teker havada ve bamm takla attı. Sonra yokuş aşağı park etmeyi öğrendim :D
-
14 Aralık 2020, 22:24
#15
Ekrem_06 adlı üyeden alıntı
Bende ilk motorumu aldığımda bir bakkal önünde durdum. Yan ayaklığı açtım motordan indim bakkaldan suyumu aldım kafamı bi çevirdim motorun arka teker havada ve bamm takla attı. Sonra yokuş aşağı park etmeyi öğrendim :D
Sizinki epey akrobat çıkmış. Çok geçmiş olsun.
Motor demek, yolda olmak demek.
Önce güvenlik sonra keyf.
-
14 Aralık 2020, 22:36
#16
Sormayın iyiki kötü bi motor almışım demiştim. Öyle bir ders oldu ki yokuş yerlerde park ederken aklıma gelir hep bi iki sallarım motoru :D
-
14 Aralık 2020, 23:35
#17
Motor yüklü halde (Çantalara ilaveten üzerinde 1,5 m. boyunda bir org vardı) orta ayağa almak istedim. Motor yana yattı. egzoz yere değmeye 10 cm. kala dengeye getirdim. Güç toplayıp tekrar doğrulttum. 15 gün belim şiddetli ağrıdı. Aradan aylar geçti hala hafif ağrı var.
Değmezmiş. Keşke yavaşça bıraksaydım.
-
15 Aralık 2020, 00:26
#18
Motosikleti yeni aldığım günlerdeydi. Marketin otoparkında, dümdüz yerde , hiç bir sebep yok iken yan yatırmıştım. Koruma takozu sayesinde ayağım ezilmeden altından kalktım.
Sebebini hala anlayabilmiş değilim..
-
15 Aralık 2020, 00:47
#19
Kaskın vizörü koyu renk.Düzcenin bir yaylasına gidiyoruz.Yolu bilen arkada kaldı tam sapakta intercomdan abi soldan çıkacaktık deyince.Sapağıda kaçırdım sağda durup yol boşalınca döneyim diye düşündüm.Yolda dar u yapmak için asvaltın sağındaki topraklık alanı kullanayım dedim.Ön terkeri toprak alana sokunca vizörden tam anlayamadım dikkatte etmediğimden yeni serilmiş toprak olduğunu fark etmedim.
Motor toprağa girince sağa yatmaya başladı bende sağ ayağımı yere bastım ama toprak yumuşak olduğundan bileğe kadar battı.Arka teker hala asvaltta olduğundan motor artık tutamayacağım şekilde üstüme düşmeye başladı.
Sonra eject atladım üstünden omuz üzerinden takla atıp kalktım
-
15 Aralık 2020, 00:52
#20
15 senedir motosiklet ehliyetine sahibim, bunun,12 senesi neredeyse senede 300 günden fazla motor kullanıyorum, motorum otoparkta ancak arabalar için ayrılan yerin yarısından bile daha dar iki kolon arasında bir alanda tutuyorum, yanlarda çıkışa yakın iki kolon var, bu alanın çıkışı bir araba genişliğinde garaj yolu ve park alanımın yanlarında da genelde iki araba da park halinde oluyor, yani yanlardan rahat çıkış pek olmuyor, o iki kolon arasından kalkışla hemen keskin bir sağ yapıp garaj kapısına geçiyorum, bazen bu 90 derecelik dönüşün hemen bitiminde bir arabanın burnu dışarıda da oluyor daha da dar dönmek gerekiyor, buradan tam 9 senedir iki scooter, bir naked ve en son kullandığım sport touring motor ile ayağımı bile açmadan ya da yere koymadan binlerce kezsıkıntısız dönüş yaptım, son motorumla da yaklaşık 1.5 senedir oradan dönüyorum, ta ki bir kaç ay öncesinde kadar
tam dönecekken hiç anlamadığım bir şekilde motoru stop ettireceğimi zannedip panikle ön fren sıktım, garajlar bildiğiniz üzere genelde yerler beton olduğundan kaygandır, ön biraz kaydı motor yan yattı, tutmaya çalıştım ama ağırlığı kontrol edemedim yere bıraktım resmen, hiçbir şey olmadı, uzun takoz olduğu için sadece motoru o takozun üzerinden kaldırdım, ancak bunca yıldır aklımın ucundan geçmeyen bu durumu yaşamak beni şaşırttı, yani bu işin zamanı yok, saçma sapan bir şekilde motoru devirebilirsiniz, önemli bir zarar yoksa koruma demirleri varsa umurunuzda bile olmasın, ciddi kaza olmasın da bunlar hikaye, en fazla grenaj kırılır, ayna kırılır, biraz da gururunuz incinir bunların hepsi anlık gelip geçici şeyler..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)