2000 TL bütçem var ekipman öneriniz nedir
Reklamlar
-
Selam çılgın motorcuuular 😎
Tecrübeli abilerim, kardeşlerim yeni başlayan birisine ekipman önerisi istiyorum. Bütçe 2000 TL
Motor CBR125, RS/NS200 olacak. Başlangıç motoru olacak yani. Önerileri bekliyorum link atabilirsiniz. İnternetten sipariş etcem
Reklamlar
-
Axxis Draken Solid Kapalı Kask, venom, prohel ceket andes eldiven venom dizlik. Geri kalan parayla bot
-
400-600 tl arası sharp testi 4 yıldız olan bir kask.
Prosev mont
Makul bir eldiven
Tech90 400-500 tl arası pantalon
Kalanla bütçeye uygun bir motosiklet botu.
Aklımın almadığı bu kadar karlı bir sektörde nasıl Türk girişimci bu kadar az.
-
bu mont olayı problemli bir durum, hareketini kısıtlıyor, yağmur ve rüzgar geçiriyor, yazın sıcaklıyorsun ve kışın üşüyorsun, bu yüzden bazen diyorum ki normal mont giysem ve üzerine vücut zırhı giysem nasıl olur?
BODY ARMOR FULL KORUMA
bunun esnekliği nasıldır mesela, ekipman satan yerlere gidip bakmak lazım, bunu ince bir hırkanın üzerine de giyersin yada kışlık bir montun üzerine de giyersin, mantıklı mıdır? benim mont eskidi, bende arayış içerisindeyim.. motosiklet ekipmanları boğuyor bu yüzden sivil elbise giyip üzerine motor korumalarını takmak belki daha kolaylıktır diye düşünüyorum.
korumalar normal monta göre daha uzun dayanıyorlardır, mont eskiyor ama korumayı her türlü elbisenin üzerine giyebilirsin.. seçenekleri düşün, banada fikir lazım
-
Hocam body armor asfalta nazaran araziye daha uygun. Allah göstermesin ama kaza anı sadece yere çarpma değil. Sürüklenme anında body armor bağlantı yerlerinden parçalanıp sen derinle sürtmeye devam edersin. İmkanın varsa deri mont bak derim(korumalı) yoksa güzel tekstil montlar var (korumalı). Şimdi normal mont üzerine bunu giyerim diyebilirsin ama pek randıman vereceğini sanmıyorum birde ne kadar rahat olur tartışılır.
-
Body armour denen şey İÇE giymek içindir. Ayrıca herhangi bir montun içine GİYİLMEZ. DÜŞÜNCE YALNIZCA İLK DARBEDE KORUR AMA SÜRÜKLENMEYE BAŞLAMA ANIYLA BİRLİKTE PARÇALANIR!!!
http://www.motoventooutlet.com
Süper indirimler var ancak o paraya ne kadar düzgün ekipman alınabilir kalanlardan bilemiyorum. Beden tablosuna güvenerek alım yapılır.
-
Ben de yeni başlayacağım. Görünüşe göre motor için de ekipman için de bütçemiz hemen hemen aynı. Ben MT marka kask düşünüyorum. 1000 lira civarında Sharp testinden 4-5 yıldız almış kaskları var. Diğerleri için buradan yorumları takip edeceğim.
-
İşin zor kardeş düzgün bir kask bütçen kadar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:05 ----------
diğer bir konu da kask kafaya takılıp 15-20dk durmadan kafada alınmaz. Mağazada denemen lazım. Çünkü kafa tipine göre kask değişir.
https://www.nhtsa.gov/motorcycle-saf...orcycle-helmet
SYM Gts Evo 250, SYM Maxsym 400,KTM Duke 390,Xmax 400abs, Joymax250, Forza250
-
Ekipman alırken motorun, modelin ne olduğunun önemi yok, hangi motora binersen bin kaskı takacağın kafa senin kafa o yüzden iyi koruyucu ekipman almaya gayret edin, ekonomik şartları biliyorum ama zorlayabildiğiniz kadar zorlayın bütçeyi. İnternetten siparişten ziyade imkan varsa deneyerek alın.
-
13 Aralık 2020, 11:43
#10
Öncelikle pahalı kask iyi kask veya pahalı ekipman iyi ekipman demek değildir bunu unutmayalım.
Ben mesela kask alırken belli startlara sahip ve sharp testlerinden 4 ve üstü yıldız almış kasklara bakıyorum (Sharp Hede Hödü diyecekler , test sistemini eleştirecek olanlar , öncelikle referans alınacak başka bir yer önersinler.Sonuçta öyle ya da böyle standartlaşmış ve sonuçlarına güvenilir bir test).
Bütçe bu , olabileceğin en iyisi konusunda fikirler sunulmalı , diğer türlü bütçe yazmaya gerek yoktu.
Sonra insanlar neden ekipmansız diyoruz , adam diyor ki ucuz kask korumuyor ise ve pahalı kaska param yoksa , ucuz ekipmana gerek yok.
not : Bu arada önerdiğim tüm ürünler kişisel olarak tecrübe ettiğim ürünler.
Mevcut kaskımla değil ama Airoh Speedfire (4 yıldız) ve prosev montla bir arabaya (ona kırmızı ışıkken ters yönden önüme çıktı -aslında teknik olarak o tarafta ışık yoktu ) uçan kafa atmışlığım var.
-
13 Aralık 2020, 11:57
#11
joshua adlı üyeden alıntı
Ekipman alırken motorun, modelin ne olduğunun önemi yok, hangi motora binersen bin kaskı takacağın kafa senin kafa o yüzden iyi koruyucu ekipman almaya gayret edin, ekonomik şartları biliyorum ama zorlayabildiğiniz kadar zorlayın bütçeyi. İnternetten siparişten ziyade imkan varsa deneyerek alın.
Yanlış / doğru.
Kask konusunda ergonomisi yarış tipi motosikletlerde kullanılmak üzere dizayn edilmişler var. Aynı zamanda Cross için üretilen ve google ile kullanılan kasklar var. Yani amaç yani motosikletin marka ya da modeli ÖNEMLİDİR. (doğru=her motosikleti 40-50 ile kullanacaksanız her kask elbette her motosiklet ile belki kullanılabilir.)
-
13 Aralık 2020, 15:05
#12
fatih.met adlı üyeden alıntı
bu mont olayı problemli bir durum, hareketini kısıtlıyor, yağmur ve rüzgar geçiriyor, yazın sıcaklıyorsun ve kışın üşüyorsun, bu yüzden bazen diyorum ki normal mont giysem ve üzerine vücut zırhı giysem nasıl olur?
BODY ARMOR FULL KORUMA
bunun esnekliği nasıldır mesela, ekipman satan yerlere gidip bakmak lazım, bunu ince bir hırkanın üzerine de giyersin yada kışlık bir montun üzerine de giyersin, mantıklı mıdır? benim mont eskidi, bende arayış içerisindeyim.. motosiklet ekipmanları boğuyor bu yüzden sivil elbise giyip üzerine motor korumalarını takmak belki daha kolaylıktır diye düşünüyorum.
korumalar normal monta göre daha uzun dayanıyorlardır, mont eskiyor ama korumayı her türlü elbisenin üzerine giyebilirsin.. seçenekleri düşün, banada fikir lazım
Ben de bu mevzuyu çok araştırdım. Bu plastik korumalar darbeye karşı çok dayanıksız. Wikipedia gibi basit kaynaklara en1621-1 sertifikasının araştırmasını yaptığınızda bu plastik armorların nerede kullanılabileceği yazıyor. Motosiklet ceketlerinin içlerine konan en1621-1 sertifikalı yumuşak fakat darbe anında sertleşen korumalar darbe anında sizi çok çok çok daha iyi koruyacaktır. Özellikle d30 veya akışkan köpük gibi malzemelerden yapılanlar bayağı sağlam. Zaten çoğu kaliteli marka (Alpinestars , Dainese , Revit...) bu tarz korumalar kullanıyorlar. Yumuşak fakat darbe anında sertleşen. Bu yüzden plastik body armorlar yalnızca arazi sürüşü için uygundur. Düşük süratle düşmelerde koruyacaktır.
Ekipman tavsiyesi isteyen arkadaşa da fikrimi belirteyim :
Kask = Sharp kaza testinden en az 4 puan almış mümküne fiberglass bir kask.
Mont= Yazlık/kışlık olarak almak en mantıklısıdır ama ikinci el venom touring lere bakabilirsin. Birkaç farklı uygulama üzerinden çokça ürüne denk geliyorum.
Eldiven= Sana tavsiyem deri eldiven alman. Venom ve wexo uygun modeller üretiyor. (Kışın üşüyeceğin havalarda motoruna elcik rüzgarlığı takarsın )
Pantolon= En uygunu alışveriş sitelerinden en ucuz korumalı kot pantolonlardan almak (350-500 TL civarlarında ). Yağmur yağdığında lavaboda vs. üzerine yağmurluk çekersin)
Bot= Normalde bunda da ikinci el demek isterdim fakat herkes ayak sağlığına özen göstermiyor o yüzden botu sıfır almalısın. Fiyat performans olarak ne önereceğimi bilemiyorum. Zamanında su geçirmez diye satılan 4riders botundan aldım .Aldıktan 2-3 hafta sonra yağmura yakalandım ve su geçirdi. Zamanında 4rdiders azur diye satılan deri eldivenini almıştım bir sezonda dağılmıştı. O yüzden 4riders ürünlerine ön yargılı yaklaşıyorum. Dediğim gibi bot için biraz araştırman iyi olur. Önceliğin Kask , mont ,eldiven , BOT, pantolon olsun.
-
13 Aralık 2020, 16:14
#13
Axxis Draken kaskı YouTube de tanıtımını yapan satıcı bile "tavsiye etmem" diyor. Görüntü var da...
-
13 Aralık 2020, 16:42
#14
fatih.met adlı üyeden alıntı
bu mont olayı problemli bir durum, hareketini kısıtlıyor, yağmur ve rüzgar geçiriyor, yazın sıcaklıyorsun ve kışın üşüyorsun, bu yüzden bazen diyorum ki normal mont giysem ve üzerine vücut zırhı giysem nasıl olur?
BODY ARMOR FULL KORUMA
bunun esnekliği nasıldır mesela, ekipman satan yerlere gidip bakmak lazım, bunu ince bir hırkanın üzerine de giyersin yada kışlık bir montun üzerine de giyersin, mantıklı mıdır? benim mont eskidi, bende arayış içerisindeyim.. motosiklet ekipmanları boğuyor bu yüzden sivil elbise giyip üzerine motor korumalarını takmak belki daha kolaylıktır diye düşünüyorum.
korumalar normal monta göre daha uzun dayanıyorlardır, mont eskiyor ama korumayı her türlü elbisenin üzerine giyebilirsin.. seçenekleri düşün, banada fikir lazım
Senin ilacın bu:
https://www.vecton.com.tr/motoshirt-jdl5008
Tamamen gerçek kevlar(dupont'un kevları), gömlek gibi ve koruma yerleri de mevcut.
Acaba Kevlar Kumaş alıp Terzimizde kendimiz dikiş yerlerini çift dikiş yaptırarak ta yaptırabilir miyiz?
https://www.kumasci.com/urun/yanmaz-...mid-kumas/5746
Gerçi Tech90'ın ürününde aynı zamanda Coolmax katman'da var. İşinin ehli bir terzi ile görüşmek lazım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:37 ----------
Bizim whatapp grubundan bir arkadaş şundan kullanıyor:
https://www.ayyildiziselbiseleri.com...otorcu-takimi/
Ama bu kaza koruması için değil, sadece soğuk için. Çocuk içine sıfır kol giyiyor bu havada ciddi ciddi. İşte bir kevlar gömlek yaptıracaksın koruma gözleri olan. Sonra bir de bu üsttekinden alacaksın, kışın tamamsın
Orjinal kevlar kumaşın metresi ne kadardır acaba?
-
13 Aralık 2020, 17:05
#15
emenyasin adlı üyeden alıntı
Senin ilacın bu:
https://www.vecton.com.tr/motoshirt-jdl5008
Tamamen gerçek kevlar(dupont'un kevları), gömlek gibi ve koruma yerleri de mevcut.
Acaba Kevlar Kumaş alıp Terzimizde kendimiz dikiş yerlerini çift dikiş yaptırarak ta yaptırabilir miyiz?
https://www.kumasci.com/urun/yanmaz-...mid-kumas/5746
Gerçi Tech90'ın ürününde aynı zamanda Coolmax katman'da var. İşinin ehli bir terzi ile görüşmek lazım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:37 ----------
Bizim whatapp grubundan bir arkadaş şundan kullanıyor:
https://www.ayyildiziselbiseleri.com...otorcu-takimi/
Ama bu kaza koruması için değil, sadece soğuk için. Çocuk içine sıfır kol giyiyor bu havada ciddi ciddi. İşte bir kevlar gömlek yaptıracaksın koruma gözleri olan. Sonra bir de bu üsttekinden alacaksın, kışın tamamsın
Orjinal kevlar kumaşın metresi ne kadardır acaba?
Adamları bağlamışlar direğe şaşırdım birden.
Kevlar satılıyormuş ama ucuz bir malzeme değilmiş. Ben motoshirti almayı düşünüyorum yaz için ama terletmeyecek bir şey istiyorum. Hava akışı nasıl acaba?
Kevların metrekaresi: https://www.kumasci.com/urun/yanmaz-...mid-kumas/5746
-
13 Aralık 2020, 17:11
#16
ero__ adlı üyeden alıntı
Yanlış / doğru.
Kask konusunda ergonomisi yarış tipi motosikletlerde kullanılmak üzere dizayn edilmişler var. Aynı zamanda Cross için üretilen ve google ile kullanılan kasklar var. Yani amaç yani motosikletin marka ya da modeli ÖNEMLİDİR. (doğru=her motosikleti 40-50 ile kullanacaksanız her kask elbette her motosiklet ile belki kullanılabilir.)
söylemek istediğim başlangıç motosikleti de olsa düzgün ekipman tercih etmek gerekir, tabiki bir touring/cruiser/Supersport modellere göre oturuş pozisyonuna göre değişir, bu konuda öyle bir motosiklet tipinden bahsedilmiyor.
-
13 Aralık 2020, 17:34
#17
Aramid kumaşı alsak bile direk bir gömlek kumaşı olarak kullanılacak halde olmac muhtemelen. Hem onları dikecek ve kesecek ekipman her terzi de olmayabilir.
Motoshirt cidden adı gibi motosiklet gömleği. Yani tam olmuş. Aşırı yakışıklı. 800tl sırf kevlar kumaştan gömlek için oldukça makul. Jon Doe markası için yapıkları ürünler bunlar, pantolonları da var. John Doe yurtdışında Allah bilir ne kadara satıyordur bunları.
Sanırım bundan:
https://www.ridejohndoe.com/en/jdl50...irt-camel.html
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:32 ----------
FcMoto'da daha uygun:
Fcmoto-Motoshirt
-
13 Aralık 2020, 21:15
#18
bilgiler için teşekkür ederim, durumu yetmeyenler ucuz olsa bile ekipman almakta fayda var; ben kaza yaptığım ekipmanları giyiyorum yine, sadece kaskı yeniledim, ls2 aldım. şu an cash yok, olunca bu konuyu tekrar bir gözden geçireceğim.
ben kaza yaptığımda üzerimde prosev 7103 ve gdr ff816 vardı ve pantolon olarak bu vardı.
yani ekipmanlarım ucuzdu ama hayatımı kurtardı, hatta kazadan sonra yerde ambulans beklerken yanıma gelenlerden bir kaç kişi "senin öldüğünü sandım" demişti ve bende o esnada içimden "vaybe sağlam kaza yapmışız o zaman" demiştim (uykuya kalan kamyoncu bana çarptı ve ben tam sol şeride devrilecek iken bir renault arkadan vurmuştu)...
hızım 55~ idi ve ben düşerken bana arkadan çarpan taksinin hızı 100 km küsürdü, kaza anında benim motor fırladı gitti zaten ve arka tarafı dağıldı motorumun, bende biraz uçup yere düştükten sonra yerde baya sürüklendim ve kaza sonrası omzumda sırtımda dizlerimde ve dirseklerim de bir yaralanma yoktu, pantolon ve mont biraz soyulmuş ve kaskın vizörünün üst tarafı biraz boyası kalkmıştı...
meğersem bana çarpan renault beni altına alıyormuş, yani onun tamponunun önünde takla atarak sürüklenmişim, tabi o kadar hızlı takla atarak sürükleniyorum ki asfalttan başka bir şey gördüğümü hatırlamıyorum... birde hörgüç niyetine 80 litre sırt çantam vardı, muhtemelen mont-pantolon-kask-çanta beni arabanın altına girmekten kurtardı..
birde pantolon diz koruması öyle bir şey ki yerinde durmuyor, yani kaza sırasında dizim ile alakasız bir yere gider ve hayatta korumaz diyordum ama hiç umduğum gibi olmadı, tam diz korumanın denk geldiği yerler soyuldu ve dizimde bir şey yoktu.. işin komik yanı ben o korumaları sökmüştüm ve korumasız giyiyordum ama havalar ısınana kadar giyeyim en azından dizlerimi sıcak tutsun dedim, kısmet işte, belki de diz kapaklarım kırılacaktı, sonra al başına ihaleyi...
-
13 Aralık 2020, 21:32
#19
Ucuz da olsa hiç olmamasından iyidir. Ben şehiriçinde 45-50 civarı bir hızla bir arabaya çarptım ve havaya fırladım. Araç sürücüsü beni havada görünce çocuk gitti demiş. Hatta (sanırım korkudan) bir süre yanıma gelemedi millet etrafıma toplandığı halde. Ama o ucuz ekipmanlarımın hepsi iş gördü, Allah'a şükür.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)