Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Honda Motosiklet Garanti Çakallığı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    zanyoscar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    Istanbul
    Gün geçmiyor ki bir çakallık daha yaşanmasın. Bu sene 2020 model honda motosiklet (200 cc üstü) satın aldım. Satın alırken 2 yıl garantisi olduğunu hem söylüyorlar hem de kataloglarda vs taahhüt edilen süre bu kadar. Kullanıcı hatası dışında herhangi bir şekilde SÜRE ŞARTI olmaksızın ya 2 yıl ya da 30.000 km olarak garantili olduğunu biliyoruz. Ama gelin görün ki , Haziran ayının 9'unda 1000 km bakımına giren motorum için 2 gün önce bakımın yapıldığı servisten telefon geliyor. Telefondaki kişi diyor ki eğer 9 Aralık'a kadar motorunu bakım için getirmezsen garanti dışı kalır diyor. Ben de diyorum ki e hani 2 yıl garantisi vardı bu malın ? ya da 30.000 km ? ve daha motorum 5000 km ye bile gelmemişken neden bakıma getireyim? Honda Türkiye malı satın alrıken böyle bir şey beyan etmiyor. Fakat malı sattıktan sonra böyle bir kural olduğu hem bayiler hem de müşteri hizmetleri tarafından dayatılmaya çalışılıyor. Diğer şikayet sitelerinde aynı dertten muzdarip insanların yazılarını okudum. o sebeple burada paylaşmak istedim. Yani 2 yıl garanti süresi falan hikaye arkadaşlar. Bayiler para kazanmak için en geç 6 ayda bir bakıma sokmanızı istiyorlar. İşin garip tarafı da Honda müşteri hizmetleri de aynı şeyi söylüyor. Durumun özeti bu. Bilmeyenler varsa öğrensin istedim. Herkese iyi sürüşler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Honda servisleri birçok konuda " yetersiz ve bilgisiz " maalesef. Bugün ülkemizde Honda yetkili servisleri bir nam yaptıysa, bunun tek sebebi motosikletin Honda olmasındandır ( sorunsuz ya da basit çözülebilir sorunlar ) ... Ben de genel olarak " size katılıyorum " diyor ve duygularınızı paylaşıyorum
    zanyoscar bunu beğendi.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  3. #3
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    geçenlerde ss honda bi motorun yüksek hızdan grenajı kopmuştu. garantiye gittiğinde kullanıcı hatası demişlerdi.

    açıklamalı yazıda yazdıkları şöyle bişeydi
    "türkiyede hız sınırlarını aştınız çok hızlı gittiniz rüzgara dayanamadı yavaş gitseydiniz olmazdı falan filan."

    hızlı gitmekte kullanıcı hatası sayılıyor honda da !
    zanyoscar bunu beğendi.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Memlekette uzun zamandır düzgün gitmeyen pek çok şey var. Koskoca Honda'yı da kendimize benzetmişiz.
    zanyoscar bunu beğendi.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Arkadaşlar motosikletlerin bakım periyotları belirli bir kilometre , kilometre dolmadıysa da belirtilen süredir. Örneğin cbf 150 de 2000km de bir veya 6 ayda bir bakıma girmesi gerekiyor. Motor bloğu içerisinde bulunan yağın kalitesi belirli bir süre sonra bozuluyor. Burada herhangi bir çakallık yok yani. Sen zamanında yağını değiştirmezsen tabiki Koskoca şirket bakımı yapılmayan motosiklete sahip çıkmaz. Eskimiş yağ ile gazlayacaksın, motor bloğu fakir blok yağı yüzünden aşınacak, bir sorun çıkartabilecek konuma düşecek. Koskoca şirket neden bu sorumsuzluğu kabul etsin ki?
    Vidos ve computeus bunu beğendiler.

  6. #6
    MR.BERK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2019
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    DUCATI MULTISTRADA 950S
    Honda hiçbir şekilde uyarmaksızın 6 ayda bir kaç km olursa olsun bakıma gelmenizi gelmezseniz garanti dışına çıkacağınızı belirtiyor, ama bunu sattıktan sonra belirtiyor, Yamaha da böyle bir işgüzarlık var mı yok, o blok aşınacak felan hikaye, gelsin paralar şahane.
    BloodyBaron ve zanyoscar bunu beğendiler.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Alıntı MR.BERK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda hiçbir şekilde uyarmaksızın 6 ayda bir kaç km olursa olsun bakıma gelmenizi gelmezseniz garanti dışına çıkacağınızı belirtiyor, ama bunu sattıktan sonra belirtiyor, Yamaha da böyle bir işgüzarlık var mı yok, o blok aşınacak felan hikaye, gelsin paralar şahane.
    Doğru söze ne denir...
    MR.BERK bunu beğendi.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Remzidemir41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motosikletlerin bakım periyotları belirli bir kilometre , kilometre dolmadıysa da belirtilen süredir. Örneğin cbf 150 de 2000km de bir veya 6 ayda bir bakıma girmesi gerekiyor. Motor bloğu içerisinde bulunan yağın kalitesi belirli bir süre sonra bozuluyor. Burada herhangi bir çakallık yok yani. Sen zamanında yağını değiştirmezsen tabiki Koskoca şirket bakımı yapılmayan motosiklete sahip çıkmaz. Eskimiş yağ ile gazlayacaksın, motor bloğu fakir blok yağı yüzünden aşınacak, bir sorun çıkartabilecek konuma düşecek. Koskoca şirket neden bu sorumsuzluğu kabul etsin ki?
    Yurt disinda boyle degil ama... Ayni motosiklet yurt disinda ayri, yurt icinde ayri mi asiniyor?
    zanyoscar, Sinan Aksu, sey_47 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #9

    Üyelik
    18 Aralık 2012
    Alıntı MR.BERK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda hiçbir şekilde uyarmaksızın 6 ayda bir kaç km olursa olsun bakıma gelmenizi gelmezseniz garanti dışına çıkacağınızı belirtiyor, ama bunu sattıktan sonra belirtiyor, Yamaha da böyle bir işgüzarlık var mı yok, o blok aşınacak felan hikaye, gelsin paralar şahane.
    Castrol’ün motosiklet yağları ile ilgili bir toplantısında bulunmuştum. Tam sentetik motosiklet yağlarının durduğu yerde bozulması mümkün değil demişlerdi. Hatta bu yağlar çok daha uzun süre işini yapabilir ama firmalar servisleri kazanabilsin diye daha kısa sürede çağırıyorlar demişlerdi.
    maktama, zanyoscar ve MR.BERK bunu beğendiler.

  10. #10
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    Bayiilerin yaptığını doğru bulmuyorum. Ancak; motosiklet 6 ay boyunca ister aktif kullanılsın ister 6 ay boyunca yatsın. Bu süre zaafında motosikletin genel bakım yapılmasından yanayım. Belki ihtiyaç yoktur, belki gereksizdir. Ancak, 4 tekere binmiyoruz 2 tekerde can her şeyden daha önemli. Tavsiyem 3-5 demeyelim hondacı abilerimize accık para kazandıralım, sağlığımızı ön plana çıkaralım.
    Ayrıca 2015 de honda pcx almıştım bayıden sıfır, böyle bir şey söylemediler. 2 yıl boyunca 5000 km yi geçmediği sürece bakımlarınıda hep yaptırdım.

  11. #11
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Castrol’ün motosiklet yağları ile ilgili bir toplantısında bulunmuştum. Tam sentetik motosiklet yağlarının durduğu yerde bozulması mümkün değil demişlerdi. Hatta bu yağlar çok daha uzun süre işini yapabilir ama firmalar servisleri kazanabilsin diye daha kısa sürede çağırıyorlar demişlerdi.
    Bu konuyla ilgili bir kaynak bulursaniz, paylasabilir misiniz, ben yilda bir kere Motul 7100 tam sentetik yagi degistiriyorum, cok az km yaptigim halde bile.
    Eger bu dogruysa, degistirmeyeyim bosuna.

  12. #12

    Üyelik
    18 Aralık 2012
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuyla ilgili bir kaynak bulursaniz, paylasabilir misiniz, ben yilda bir kere Motul 7100 tam sentetik yagi degistiriyorum, cok az km yaptigim halde bile.
    Eger bu dogruysa, degistirmeyeyim bosuna.
    Bana bunu Castrol’ün mühendislerinden birisi söylemişti. Yazılısı var mıdır bakmak lazım...

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuyla ilgili bir kaynak bulursaniz, paylasabilir misiniz, ben yilda bir kere Motul 7100 tam sentetik yagi degistiriyorum, cok az km yaptigim halde bile.
    Eger bu dogruysa, degistirmeyeyim bosuna.
    Km'si gelmese bile iki senede bir değiştirmekte fayda var. 2.5 yıl sonra değiştirdiğim ful sentetik yağın viskozitesinin değişmeye başladığı çıktı analizde. Halbuki kitapçıkta yazan km'nin yarısını anca yapmıştım...

    Hemen hemen tüm Japonlar, özellikle de Hondalar, bakıma hassas makinalar değil. Bence yapılan garanti tehdidiyle gereksiz bakım.
    fz6_fazer ve MR.BERK bunu beğendiler.

  14. #14
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Km'si gelmese bile iki senede bir değiştirmekte fayda var. 2.5 yıl sonra değiştirdiğim ful sentetik yağın viskozitesinin değişmeye başladığı çıktı analizde. Halbuki kitapçıkta yazan km'nin yarısını anca yapmıştım...

    Hemen hemen tüm Japonlar, özellikle de Hondalar, bakıma hassas makinalar değil. Bence yapılan garanti tehdidiyle gereksiz bakım.
    Gözümüzün aradığı yorum. Bir şey söylememize gerek kalmamış. Elinize sağlık.

  15. #15

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    honda işte çok şey bekleme hakmış hukukmuş garanti şartlarıymış falan göz boyarlar anca.bu olay motosiklette de böyle otomobilde de böyle sineğin yağını hesaplıyorlar hatta ölüsünü bile sayarlar.bu kadar aç bir şirket ben görmedim şahsen ne arabasından ne motorundan dükkandan içeri bir daha girmem töbeliyim.
    bakım süresi yılda 1 keredir ister km ister yıl dolsun adamlar ararsa haklılar.6 ay diye bir durum aslında imkansız değil kullanım kılavuzunda ne yazıyorsa onu yaptırım gibi görebilirler.siz hem tr hemde başka bir ülkenin kullanım kılavuzunu bir kıyaslayın derim.biliyorsunuz yamaha da km çakallığı yapıyordu ama tutturabildğine daha esneklerdi ama şimdi 5000km lik bakımlar artık 10bin km olarak belirlendi yani yurt dışındaki veriler geçerli.
    zanyoscar bunu beğendi.

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yurt disinda boyle degil ama... Ayni motosiklet yurt disinda ayri, yurt icinde ayri mi asiniyor?
    Yurt dışındaki durumlar bizi bağlamıyor maalesef. Bu şekilde kıyaslayacak olursak ohooo taş devrinde yaşıyoruz. Önemli olan Honda Türkiye'nin sunmuş olduğu garantinin şartlarına uymak. Maalesef bu durumu değiştiremeyiz.

  17. #17
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    1 yıl dolmadan yağ değişimi gereksiz masraf

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Remzidemir41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yurt dışındaki durumlar bizi bağlamıyor maalesef. Bu şekilde kıyaslayacak olursak ohooo taş devrinde yaşıyoruz. Önemli olan Honda Türkiye'nin sunmuş olduğu garantinin şartlarına uymak. Maalesef bu durumu değiştiremeyiz.
    Bal gibi degisir; de adamakilli yargi lazim onun icin... Honda'nin Turkiye'de niye bu kadar sacma siklikta bakim gerektigini ispatlamasi lazim...

    Motosikletimin bakimini kendim yaptim. Sonra motorda ariza cikti, piston ve silindir degisti. En az $4000 masraf cikti. Bir dolar bile odemedim. Komple garantiden yapildi.

    Niye burada bana oyle yapiliyor da Turkiye'de size oyle yapiliyor? Motosiklet ayni motosiklet degil mi? Burada kullanan insan da Turkiye'de kullanan insan degil mi?

    Bal gibi de suistimal iste...

    Koyun olmaya razi olursaniz kurtlardan daha coook cekersiniz...
    espresso ve MrJ bunu beğendiler.

  19. #19
    f0cus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CF Moto 700CL-X SPORT
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçenlerde ss honda bi motorun yüksek hızdan grenajı kopmuştu. garantiye gittiğinde kullanıcı hatası demişlerdi.

    açıklamalı yazıda yazdıkları şöyle bişeydi
    "türkiyede hız sınırlarını aştınız çok hızlı gittiniz rüzgara dayanamadı yavaş gitseydiniz olmazdı falan filan."

    hızlı gitmekte kullanıcı hatası sayılıyor honda da !
    merak ettim konusu haberi vb bir şeyi var mı

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bal gibi degisir; de adamakilli yargi lazim onun icin... Honda'nin Turkiye'de niye bu kadar sacma siklikta bakim gerektigini ispatlamasi lazim...

    Motosikletimin bakimini kendim yaptim. Sonra motorda ariza cikti, piston ve silindir degisti. En az $4000 masraf cikti. Bir dolar bile odemedim. Komple garantiden yapildi.

    Niye burada bana oyle yapiliyor da Turkiye'de size oyle yapiliyor? Motosiklet ayni motosiklet degil mi? Burada kullanan insan da Turkiye'de kullanan insan degil mi?

    Bal gibi de suistimal iste...

    Koyun olmaya razi olursaniz kurtlardan daha coook cekersiniz...
    Biz razı olmuyoruz. Lakin sesimizi duyurabilecek kapasitede insanlar da değiliz maalesef. Yoldaki kaç motosiklet sürücüsü kask (kağıt plastik ceza yememek için takılan kasklar hariç )takıyor ? Kaç kişi ekipman bilincinin farkında ? Daha bunları bile araştırıp gerçekleştiremiyorsak motosiklet servisinin garanti koşullarına vs. nasıl etki edeceğiz ? Ülkenin genel durumuna baktığımızda bu konuda kaç kişinin sesi çıkabilir ? Ülkede daha büyük sorunlar var. Ama evet doğrusu bakım periyodlarını düşürüp motosikleti sık sık bakıma sokmak durumunda bırakmak değildir.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)