Hondanın suçu yok. Memleketin çoğunluğu gibi honda tr de yavşaklık peşinde. Bizden olana kızılır mı?
Hondanın suçu yok. Memleketin çoğunluğu gibi honda tr de yavşaklık peşinde. Bizden olana kızılır mı?
Yani ben 2 sene boyunca bakıma götürmem bişey olmaz demiyorum.Ama 6.ayda değil de 8. ayda götürmek istiyorum mesela..Niye 6 ay şartı koşuyorlar?.Buradaki bahsedilen çakallık budur.Kesinlikle servisten para kazanmak.Çoğunuzun dediği gib senede 1 kez değiştirmek gayet yeterli. Bundan önce yamaha motorum vardı.Hiç böyle bir şart yoktu. Tamamen Türkiye'deki distribütör/Şirketlerin insiyatifine kalmış.Bulmuşlar boşluğu ordan çakmaya çalışıyolar.Ben de inadına götürmüyorum servise.Önümüzdeki ay 6000 km dolunca götürücem.Sonuçta japon motorunun sağlamlığını biliyoruz. 2 Senede bişey olacaksa zaten varsın olsun.
2 yıl garanti olayında motoru alıp 2 yıl yatırıp 2 yıl sonra gidip "marşa bastım gitmiyor" demenizi önlemek için olabilir.
Aynı sorun bende de var.Mayıs 2020'de aldığım motorum Yamaha Tracer 900 henüz 2500 km de diğer mayısa kadar ya 5000 km ye tamamlayıp götürecem yada 10bin km yaparsam 10bin bakımına götürecem.
Ben km dolmadan götürmüyorum, motosikleti 2 senelik ve 9000km iken 2. el olarak aldım, "bir Honda bu zamana kadar sorun çıkarmadı ise sonra da çıkarmaz" mantığı ile servislerini hiç ihmal etmedim ama bakıma da km dolmadan asla götürmedim.
Bende bakım km ort. 7-8 ayda dolar, pandemi yüzünden evde çalıştığım için artık 1 seneyi bulur.
Yeni Honda sahiplerine tavsiyem ilk iki üç bakım şartlara uysunlar, sonrasını bildikleri gibi yapsınlar. Garantilik konu ilk üç bakımda kendini mutlaka gösterecektir. Sonrasında da siz üretim hatasıdır diye ispatlayamazsınız zaten...
Aynı durum tüm markalarda var malesef. Sadece motosiklet olarak honda değil. Yamaha suzuki ve diğer markalarda da. Hatta bunu otomobil firmaları bile uyguluyor. Otomobillerde de mesela 4 sene garantiniz var ama kilometreniz dolmasa bile senede bir serviste bakım yaptırmanızı istiorlar.
Her şirket içinde bulunduğu pazarın gerekliliklerine göre müşteri politikası belirler. Bizde kör tuttuğunu öptüğü için müşteri memnuniyeti içi boş bir yalandan ibaret.
Bir keresinde kaza sonucu müşteri memnuniyeti departmanından telefon almıştım. Memnuniyetimi sormuşlardı;
- "Gökte ararken sizi yerde buldum" dedim. "Aracımın kaportası servisinizde darbe almış: Lütfen konu ile ilgilenin" dedim.
Bir daha beni aramadılar. Kaporta tamirine giren aracımın kaportasına hasar vererek teslim ettiler. Ben aradığımda ise kendilerine bir türlü ulaşamadım.
Uzun lafın kısası. Sahipsiz tüketiciyi herkes sever.
ilk motorum CBF 150 idi.
ikinci motorum NC 750 idi.
Allah'tan şimdiki motoruma geçtim ve bu servis dayatma saçmalıklarından kurtuldum
Maalesef servisler böyle, hepsi en kısa yoldan para kazanma derdinde.
Servisin değil uyanık HondaTürkiye'nin dayatması bu(ha servislerin de canına minnet tabi ki). Çokça konuşuldu zamanında, yurtdışında 12000km olan bakım periyodu bizde "6000km ya da 6ay(hangisi önce dolarsa)"ye çekildi 3-4 sene önce mi ne . İlk başta kullanıcıları kopardığı yaygara ile "6bin km'de bir değil de 12bin km'de bir yapılırsa 4 yıllık uzatılmış garantiniz bozulur sadece, 2yıllık garantiniz devam eder" dediler, sonra baktılar meydan boş, millet yaygara çıkartsa da bir sonuç alınamıyor kanuni olarak, direkt "tüm garantiniz bozulur"a çevirdiler. Bahaneleri de Türkiye havasının kirli/tozlu olmasıymış, yağ daha çabuk kirleniyormuş vs vs, yerseniz(yedirdiler). Hemen sınırı geçip Yunanistan'a, Bulgaristan'a geçince hava düzeliyor(12000 km'ye çıkıyor bakımlar).
6ay zaman kısıtlamasının ise hiçbir açıklaması yok, açıklamaya gerek bile duymadan koydular bunu. Amaç servislerine para kazandırmak.
Dünyada 6000km servis aralığına sahip 3 ülkeden biriydik bunları araştırdığımda(3-4 sene evvel), ancak onlarda bile 6ay süre kısıtı yoktu sanırım. Diğer tüm ülkelerde servis aralığı 12000km( ya süre kısıtı yok ya da yılda 1 servis).
Hayır biz kime güveneceğiz;
Honda garantide madik atar bazı parçaların stoğunu tutmaz,
CF Moto zaten parça sağlamlığı ve servis konusu allaha emanet,
Mondial desen tangır tungur dökülür,iş bilmeyen servisler motoru bozar,
KTM garantili parçaya kullanıcı hatası der,bir yılda alet 4'den fazla çok önemli arıza çıkarır para iadesi istersin mahkemelik olursun,
Yamaha fahiş fiyattan motor verir oda bazı hayati parçalarda stok tutmaz tee Japonya'dan Endonezya'dan parça beklersin,
Kawasaki desen sürmek ve servis ücreti,parça tedariği için multi zengin olman lazım,
Ducati desen bazı hayati parçalarını sadece servisin özel alet edevat ile sökmesi ve seni servise mahkum ederek hayvan gibi para alması,
Bajaj'ın çözülemeyen kronik sorunları,ederi üzerinde motor satmaya çalışması vb . . .
Yani 2001'de rahmetli Ecevit'in önüne yazar kasa fırlatan amcamız gibi gidip motorsiklet fırlatasım var birilerine . . .
Ohooo en iyisi Mondialin servisleri. Freninize wd40 sıkarak sürücüyü en kısa sürede imha etmenin peşindeler.
Kuba'yı yazmamış, en iyisi o bence
Bayi ile ilgili oldugunu sanmam, Honda Turkiye dayatmasi gibi. Baska bir Honda bayisi de beni arayip duruyor, 6 ay oldu bakima gelmelisiniz diye. Dedim sattim motoru ablacim, piskin bir sekilde "sattiginiz kisinin telefonunu verir misiniz?" diyor, dedim KVVK var veremem kendisine sormadan
Beni arabanın bakım zamanı geldiğinde Toyota bayisi arıyordu. Sanırım yılda kaç km yaptığımın ortalamasını tutup periyodik bakım zamanı çağıralım diyorlar. 3-5 aramadan sonra o bayiden ayrılıp kendi özel servisini kurmuş, yetkili servisten daha iyi iş yapan toyota ustasına götürdüğümü söyledim, onun adını duyunca aramaktan vazgeçtiler. ama hala sms gönderiyorlar.
Motoru ilk 2 yıl aman garantisi bitmesin diye bütün bakımlarını zamanında km gelince yamaha servisine götürüp yaptırdım ama Tekirdağ'daki servis hariç o kadar memnun kalmadım, servise gelmiş motoru bu km'de sadece yağ ve hava filtreleri değişiyor deyip lastik havalarını bile kontrol etmeden göndermeye çalışmalarına üzüldüm açıkçası beklemezdim. O kadar servise girmiş motor, sephada kaldırmışsın, en azından fren balatalarını bir kontrol et, lastik havalarına bak di mi ama. Bundan sonra istanbul içi servise gitmem, Tekirdağ'daki servisteki usta daha ilgiliydi, her yerini kontrolden geçirmişti, en azından Tekirdağ'a gitmişken köfte yemek de var hem.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)