elin anahtar tutuyorsa al yoksa ustaların elinde oyuncak olursun
elin anahtar tutuyorsa al yoksa ustaların elinde oyuncak olursun
Üstteki arkadaslar cok haklı. Böyle bi motor alacaksan sökme takma işlerine meraklı olman artı olur. Yapılmayacak şey olmaz zaten sadece ugrasacak sabır ve ilgin olması önemli.
aldıktan 2 gün sonra açtığın konuyu görebiliyorum...
"bmw f650 parça aranıyor. acil..."
"Bütçe meselesi" dediğin için ve benzer fiyatlara ve üretim yıllarına sahip olduğu için Honda Transalp ( 600 / 650 ) bakmanı da önerebilirim. İş arkadaşımız 90 model olanı kullanıyor şu an. Tabi ironik olan şu ; Honda servisleri bile " biz bakmıyoruz " diyor, çocuk kendi işini kendi halletmek zorunda .. ama motosiklet zaten sorun çıkartan bir motosiklet değil ki arkadaşımın kullandığı Transalp Türkiye'nin en yıpranmış Transalp'i bile olabilir..
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
iyi bir usta, her marka-model için geçerlidir.
ancak, ben aynı motor bloğunu kullanıyor diye pegasso 650 almıştım. ( sahibi, temizliği konudunda çocuğunun üstüne yemin etmişti. Aptallık bendeydi. eskişehir'den aldım motoru )
önce marş dişlisi sorun çıkardı. Türkiye'de yoktu.
yurt dışından çıkmaları ( çalışan parça niye çıksın ki ) 200-400 dolar civarı idi... iyi ustam sayesinde aştık bu sorunu.
sonra konjektör sıkıntı yaptı..
kullanılan konjektör Türk üretimi olmasına rağmen yurt içinde bulamadım. bağlantı uçları/değerleri vs ile çözdüğümüzde kanuni tiger ile aynı olduğunu öğrendik ( çin menşeili ) vee akü yenilemek gerektiğinde, normalden daha güçlü ama yapısal olarak daha farklı şekli olan aküye 0.5cm yaklaşımında bir aküyü getirttik.
bitti mi? hayır tabii ki..
elektrik tesisatı dansa kalkmak istedi..
o zaman 8000'e aldığım motoru 5000'e sattım ( satış sebebimi anlatarak ! )
alan kişi yurt dışına sıkça çıkan biriydi. sorun olmaz demişti.
1 senede adana/mersin ustalarının yardımıyla toparlamış, hemen satmış.
velhasıl, bmw sağlam motordur ama ülkemizde bir motoru öldürene dek servise götürmemek gibi bir alışkanlık olunca, sonra da toparlayamayıp bilmeyen bir hevesliye satıyorlar.
yine alır mıyım?
daha yüksek bir model ve çok iyi bildiğim birinden ise ve bir motor kadar daha ek bütçem ve çoook güvendiğim bir ustam ve iyi ingilizcem ve almancam varsa ve mazoşistsem "belki" alırdım..
Bence sorunsuzluk, "usta"ya ihtiyac duymamaktir...
Diger bir basliktaa Honda'nin olmasi gerekenden sik servise cagirmasindan sikayet ediliyordu hakli olarak. Ama bir de soyle dusunelim: Sadece ihtiyac oldugunda gidilseydi nice olurdu Honda servislerinin hali?
Kayahan'in meshur bir lafi vardi: “Yolu sevgiden geçen herkesle bir gün bir yerde buluşuruz...” diye.
Velhasil yolu Avrupa motosikletten gecen herkes bir gün bir yerde bir "usta"yla buluşmak durumunda kaliyor gordugum, kendim de dahil
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:56 ----------
Bence amasi yok. Deneyiminiz bunun aksini ifade ediyor cunku. Belli basli istisnalar disinda, genel olarak dort Japon tum Avrupa markalardan bariz daha sorunsuz. Tabii ki ustun olduklari noktalar da var, yoksa satamazlar, ancak sorunsuzluk bunlardan biri degil.
BMW'ye, KTM'ye, Ducati'ye "dayaniksiz" lafini konduramayanlar, bir zahmet bir modelin uluslararasi forumunda girip kronik arizalari arastirin. Sonra gidip muadili bir japon'u ayni sekilde arastirin. Simdiye kadar bu sekilde yaptigim arastirmalarda sonuc hep japonlarin lehineydi.
Ona ragmen gidip KTM aldim. Ve bekledigim gibi sorun da cikardi. Goze aldigim bir riskti. Hic "nasil boyle bir sey olur; rezalet!" demedim, cunku bekliyordum zaten. Bir Japon olsa derdim ama...
benim tvs apache 81 bin km yi geçti ve karbüratör de hiç bir değişim yapılmadı, yaz kış tek marş alıyor. bazen "karbüratör diyaframını değiştir" diyenleri görüyorum ama neden öyle diyorlardı onu hatırlamıyorum, diyafram eskiyen bir parça mı yoksa bozulunca mı değiştirmek gerek sadece.
karbüratör dezavantajı yakıt israfı ve etkili karışım yapamaması diye biliyorum... aynı türde 2 blok olsa ve biri enjeksiyon ve diğeri karbüratör olsa sonuç olarak enjeksiyon olan biraz daha az yakar ve biraz daha güçlü olurdu diye biliyorum..
bu benzin fiyatı ile büyük hacimli ve karbüratörlü motor çok yakmaz mı?
dünden beri küfür ediyoruz, ben yoruldum ve bu sabah iş yerinde ustalardan yarım istedim, hep beraber küfür ediyoruz, neden mi? çünkü en son motorumun ön fren balatasını değiştirtirken usta alyan somunları fazla sıkmış ve şimdi somunlar sökülmüyor, yine söveceğim ama burada olmaz şimdi...
zıkkımın kökü mü vardı o kadar sıkacak? zaten somun çıkmasın diye 2. bir güvenlik vidası var, ne ... yemeye sıktı o kadar? kime yaptırdığımı hatırlasam görütüp bedavaya değiştirteceğim ama en son kime değiştirttim onuda hatırlamıyorum.
Hocam benimki de büyük hacim olmasa 400cc 100 kmde 3-4 litre yakıyor şehir içi.O somun sıkma olayı sebebiyle motorlarınızı kendiniz yapın zaten.Çok yaşadım aynı olayı.500R varken yağ filtresini öyle sıkmışlardı ki kıracaktık nerdeyse.Alın servis kitapçığını baka baka sıkın.Yoksa ona 50 tl ona 100 tl çok büyük masraf çıkıyor
Binmek için en fazla 0 - 15 yaş,
Hobi için 15+ yaş motosiklet alınabilir.
Bazı durumlarda istisnalar yukarıdaki kaideleri bozabilir. Bazı markaların belirli modelleri yaşına pek takılmadan alınabilir. Ama BMW F650 ST için bu söz konusu değildir.
Forumun malzeme ustaları hurda demirden yapılan motor tavsiye etmiyorlarmış.
1999 model BMW motor alınmaz. İlla bu tarz olacaksa Hero X-Pulse işini görür.
2012 yılında 2002 model f650gs almıştım,hemde orjinal km 28bin.
Ilk önce mars rublesi o zaman 2bin tl bayıldım
Ardından yağ ile duyu karıştırdı devirdaim yamuk yaptı
Birde beni rezil etti yolda bıraktı,o zaman yeni evliyim kayınpedere gittik hanımla oturduk sohbet vs sonra kalktık onlarda camdan bizi uyguluyorlardı nede olsa damatları bmw almıştı,ulan baş baş çalışmaz tam rezillik,konjektor sizlere ömür.
Hemen sattım bir daha tövbeleyim f650gs e
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)