Yüksek kilometre motor alınır mı diye bir konu daha
Reklamlar
-
Merhaba iyi akşamlar
50.000 km + ikinci el Japon 250 cc'lik motosiklet almayı düşünüyorum ancak yüksek km korkutuyor. Ama halihazırda elimizin altında yıllardır babamla kullandığımız 96.000 km'de taş gibi çinli bir 100 cc'lik cub motor var ve bu beni rahatlatıyor. Taktir edersiniz ki insanın o kadar çalışıp biriktirdiği parasını harcaması kolay olmuyor. Yüksek kilometreli 250 cc japon motosikletleri alınır mı ? Ne gibi sorunlarla karşılaşabilirim ? Bir de özellikle parçası muhteşem pahalı olan kawasaki z250 sl istiyorum herhangi bir tavsiyeniz var mı ?
Benzer konuları daha önce çokça açıldığının farkındayım maksat kafa dağıtmak ve muhabbet etmek. Şimdiden
Reklamlar
-
motor km den ziyade modeli ne ss ise uzak dur demem ama 5000 tl kenarda dursun her an rektefiye isteyebilir
iyi baktırmak lazım
-
Yani mesela genel olarak bu tarz motorlarda rektefiye masrafı ortalama ne kadar tutar ve verimli olur mu bilginiz var mı ?
-
İnsanlar bu konuda garip 10.000km’de hor kullanılmış bi motor vardır bir de 50k’da düzgün ve bilinçli şekilde kullanılmış motor vardır. Her şey rakam değil bilen birine gösterip alırsan sıkıntı olacağını düşünmüyorum kaç bindeyse. 250cc motor bir de küçücük motor kolay kolay ölmez hele japonlar... Satarken malesef sıkıntı onun dışında bi sıkıntısı yoksa ve sağlamsa makine km önemsiz açıkçası.
-
Motosiklet marka model seçimini zevkinize uyacağı kadar mantıklı da yapmalısınız.
İstediğiniz marka malesef ki ülkemizde oldukça sorunlu yedek parça tedariği ve fiyatına sahip, ayrıca ülkemize giren modellerinin neredeyse tamamı hor kullanıma çok müsait tipte modeller. Bu ikisi birleştiğinde, her ne kadar Kawasaki çok dayanıklı ve güzel bir marka da olsa sonuç pek iç açıcı değil.
Mantık yürütelim.
Elinizde bir motosiklet var ve gerçekten güzel bir performansa sahip, yüksek devir çeviren iyi bir makine, sağlam bir alet. Zorlasan da birşey olmaz mantığı ile ilk sahibi tarafından çok hor olmamak şartı ile kullanılır, sonra ikinci sahibi bunu alır ve nasılsa ilk sahibi bunun canını almış ben de biraz kullanıp satıcam diyerek motosikleti daha da zorlamaya başlar. 3. sahibi de bu mantıkla devam eder ve işin acı kısmı basit yedek parça tedariğinde dahi zorlanılan bu makinenin bakımları tedarik ve fiyat politikasındaki hatalar nedeni ile değiştirilmez, hep "idare eder". Haliyle "bozulduğu yerde değişir" veya "çalışıyorsa sağlamdır" mantığı ile işler yürür, ta ki en son satın alan sahibinin elinde o parça bozulana dek.
Eğer ki bu tip bir marka/modele düşük bütçe ile yönelirseniz hayal kırıklığına uğrarsınız. Bütçede sıkıntı yoksa istediğiniz marka modele keyfen sahip olabilirsiniz, tabi ki parça temini için aceleniz yoksa. Size abartı gibi gelecektir ancak yakın dönemde mevzubahis markanın motosikletinin yenilenmesi 6-8 ay kadar sürebiliyor. Bu süre boyunca kullanamayacağınız bir motosikletiniz olacak ve pahalıya gelecek. Sonuçta siz de pişmanlığınızı gizleyemeyeceksiniz.
Arzu ettiğiniz model tipinde ancak parça fiyatları daha uygun, daha kolay alınır-satılır modellere bakmanızı öneririm. Bu tip motosikletlerin yedek parça fiyatlarındaki avantajları ile parçaların bulunabilirlikleri sizi pişman etmez. Lakin yukarıda yürütülen mantık bunda da geçerli. O mantığa zıt bir model ararsanız da yapmanız gereken; daha sakin kullanılan ve nispeten zorlamadan kullanacak kesime hitap edecek, sağlamlığını kanıtlamış modellere bakmanız.
Bu konuda fikir almak isterseniz forumda bolca açılmış konu var, inceleyebilir veya isterseniz yeni bir başlık açarak fikir alabilirsiniz.
Malesef ki ülkemizin mevcut durumunda hayallerden biraz vazgeçip gerçekçi düşünmek, ileride fazla pişmanlık yaşamamanız için almak zorunda olduğunuz bir tedbir. Üzülerek söylemem gerekir ki, eğer korktuğunuz gibi pişman olmak istemiyorsanız daha farklı marka-modellere bakmanızı öneririm.
-
İsmailTKDMR adlı üyeden alıntı
Yani mesela genel olarak bu tarz motorlarda rektefiye masrafı ortalama ne kadar tutar ve verimli olur mu bilginiz var mı ?
CBR 250 DİYELİM bu gün komple motor yaptırsan ustalık dahil sakarya da 6000 tl ye yapıyorlar grank piston silindir vs bütün parçaları yani ona göre bak
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
Kocaeli İl Temsilcisi
İlk 250'lik motorum Z 250 SL idi. Tek silindirli 250 cc rakiplerine göre son derece atik ve ve hafif bir motosiklet kendisi ama modeli eskidi artık ve Kawasaki parçaları diğer Japonlara göre daha pahalı. Aynı zamanda rahatsız edici bir selesi var, rahat edemezsiniz. Z 250 SL yerine MT-25 tavsiye ederim. Yedek parça bol ve daha uygun.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
malum sitedeki 15 bin tl olan ilandan bahsediyorsanız bende görmüştümm biraz kıllandım.
ybr o fiyata satılıyor malum.
Alınır mı alınır, kimi motor öyle pis kullanılır ki 10 bin km de haşat olur, kimi motor 50 bin km de tertemiz olur.
iyi bir ustaya göstermeniz gerekir.
-
ben alırım usta. ama önce aldığım adama sonra motora bakarım. mesela 38 bin kmde 2011 model cbr 250 aldım. aldığım adam orta yaşlı ve düzgün bir insandı. öyleki 38 bindeki motor daha ilk zincir dişlisini kullanıyor ve hayret ettim sanki 10 bin km de gibi zincir. keza motorda öyle blok hiç açılmamış ve o kadar grenajlı motordan trim sesi bile gelmiyordu yolda giderken. tabi bende kaçırmadan direk aldım motoru ve gayet içim rahat biniyorum. ha bu motor 50-60 bin km civarında olsaydı eğer gene alırdım. eğer sende böyle bir motor yakalarsan bence seni hiç üzmez.
-
03 Aralık 2020, 09:37
#10
hocam 50bin de olsa motor kendini belli eder zaten hor kullanılmış motoru çabuk anlarsınız zaten ustanız daha iyi anlar 50bin çok temiz kullanıldıysa belki ama çaresiz bir köşeye para ayırın derim.
-
03 Aralık 2020, 10:36
#11
Motorun içini en iyi tahmin edebilecek kişiler servistekilerdir.
Motosikletin dışında ve sesinde mide bulandıracak bir şeyle karşılaşmadıysanız servise gösterilir,
temizliğinden emin olduktan sonra km'sine göre de gerekli bakımı yaptırdığınızda her motor 50 binde 80 binde alınabilir.
-
03 Aralık 2020, 11:15
#12
Tüm bakımları yapılmış, özellikle de son bakımı eksiksiz yapılmış bir motor neden alınmasın ki? Eğer hep servise gittiyse servis kayıtlarına bakmak iterdim. Gitmediyse de ekspertiz. Başka çözüm yok maalesef.
-
03 Aralık 2020, 17:08
#13
Hepinize cevaplarınız için teşekkür ederim. Gün içinde yoğun çalıştım bugün bakamadım kusuruma da bakmayın. İlk önce almaya karar verdim ve sabah ilan sahibi ile irtibata geçip ustama göstermek istediğimi söyledim. Adanada çok güvendiğim yıllardır motosikletlerime bakan ustam var usta konusunda çok rahatım. Neyse, arkadaş yoğun olduğunu bu aralar getiremeyeceğini söyledi gelip bakabilirsin dedi ve bir saat sonra fiyat 1000 TL yükseldi ve midem bulandı direk vazgeçtim. Tekrardan teşekkürler tavsiyeleriniz için. KT 150'me binmeye devam ancak motor alana kadar ara ara tavsiyelerinizi isteyeceğim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler