YZF Y25 mi TNT 250 mi Z300 mü 200 Duke mü? (Sadece şehir içi 2.motor)
Reklamlar
-
Merhaba birkaç gün önce 1000 cc Touring motordan +1000 cc Super Sport motora geçilir mi sorusu sormuştum ve birçok faydalı tavsiye gelmişti. İnternetten inceledim ve düşündüğüm motorlar biraz fazla yaktığı için şimdiden şehir içi için düşük cc ve az yakan bir motor düşünüyorum.
Yamaha YZF R25
Benelli TNT 250
Kawasaki Z300
KTM 200 Duke
Sadece şehir içi kullanacağım, 2.motor olacak. Bu dördü arasından hangisini tercih edersiniz?
Reklamlar
-
Ege Soner adlı üyeden alıntı
Merhaba birkaç gün önce 1000 cc Touring motordan +1000 cc Super Sport motora geçilir mi sorusu sormuştum ve birçok faydalı tavsiye gelmişti. İnternetten inceledim ve düşündüğüm motorlar biraz fazla yaktığı için şimdiden şehir içi için düşük cc ve az yakan bir motor düşünüyorum.
Yamaha YZF R25
Benelli TNT 250
Kawasaki Z300
KTM 200 Duke
Sadece şehir içi kullanacağım, 2.motor olacak. Bu dördü arasından hangisini tercih edersiniz?
TNT 250 yi 7000km kadar kullandım. Frenleri ve sesi aşırı tatmin edici. Şuan MT 03 kullanıyorum ve frenleri tnt 250 den daha kötü . Eğer alıcaksan ve hız beklentin yoksa rahat olsun yol tutuşu güzel olsun rüzgardan etkilenmiyim diyosan kesinlikle tavsiye ederim. Sesinin 600 lük motordan farkı yok. Yakıt konusunda da max 4.5-5Lt görebildim.Basmayınca ortalama agresif kullanımda 100km de 4-4,5 yakıyo. Ama kıvrak olsun torku yerinde olsun hafif olsun dersen duke 200 iyi bi alternatif ve en az yakıcak olan motor
200 NS --> TNT 250 --> Xtreme Max Enduro --> MT 03 660 --> 2015 XJ6 --> Custom Yamelli XSR 07
-
Z300'ü bilmiyorum ancak yol tutuşu, konfor, fren ve hissiyat olarak tnt250 diğerlerine rahmet okutur
-
TheGokay adlı üyeden alıntı
TNT 250 yi 7000km kadar kullandım. Frenleri ve sesi aşırı tatmin edici. Şuan MT 03 kullanıyorum ve frenleri tnt 250 den daha kötü . Eğer alıcaksan ve hız beklentin yoksa rahat olsun yol tutuşu güzel olsun rüzgardan etkilenmiyim diyosan kesinlikle tavsiye ederim. Sesinin 600 lük motordan farkı yok. Yakıt konusunda da max 4.5-5Lt görebildim.Basmayınca ortalama agresif kullanımda 100km de 4-4,5 yakıyo. Ama kıvrak olsun torku yerinde olsun hafif olsun dersen duke 200 iyi bi alternatif ve en az yakıcak olan motor
Önceden 390 RC kullandığım için Duke'lar hakkında az çok bilgim mevcut, aralarında en az yakanı ama TNT 250'nin agresif kullanımda da yakıt tüketimi makul seviyede. Peki vites geçişi nasıldır, RC ve Duke gibi kemikli mi?
-
Duke 200 kullandım 1 sene. Yakıt tüketimi en düşük diyebilirim. Ben 2.3 gördüm çok yavaş sağ şerit kullanımımda. Hız yapınca da 3.2'yi geçmiyor. Hafif bir motor o yüzden yönlendirmesi kolay. Çevreyolları ve otobanlarda üzebilir çünkü son hızı düşük ve yokuş yukarı nefesi pek yetmiyor. Düz yollarda çok rahat hızlanıyor 120'ye kadar ancak yokuşlu çıkışlı eğimli bir yerlerdeyseniz bu 110'a hatta 100'e düşebilir. Diğerlerinden bir avantajı da ABS'li modelleri var ve alınabilir fiyatlarda. R25'in ABS'lisini almanız gerek. Z300'de bazı modellerde ABS var. Bu arada duke'ün arka tekeri 150'lik.
-
Ege Soner adlı üyeden alıntı
Merhaba birkaç gün önce 1000 cc Touring motordan +1000 cc Super Sport motora geçilir mi sorusu sormuştum ve birçok faydalı tavsiye gelmişti. İnternetten inceledim ve düşündüğüm motorlar biraz fazla yaktığı için şimdiden şehir içi için düşük cc ve az yakan bir motor düşünüyorum.
Yamaha YZF R25
Benelli TNT 250
Kawasaki Z300
KTM 200 Duke
Sadece şehir içi kullanacağım, 2.motor olacak. Bu dördü arasından hangisini tercih edersiniz?
Cevap veriyorum...KTM 200 Duke. Diğer seçenekler arasında ilk dokunuşta tek yadırgamayacağınız cihaz bu ve aynı zamanda şık bir velettir kendisi.
Motor demek, yolda olmak demek.
Önce güvenlik sonra keyf.
-
kava ve yamaha varsa bu listede diğerlerini listeye almakta pek fayda yok. Kava mı yamaha mı dersen kava
-
Benellinin sesi güzeldir. 4 silindirli motorlar 1-4 2-3 ateşlemeyle çalışıyor. Benellide 2 pistonu farklı ateşleme zamanı ile yaptığı için ses 4 silindir gibi çıkıyor. R25 sert gazlamada 5,5-6lt görür tahminimce. Benim motosiklet bile 5LT görüyor. Kawasaki lükstür Japonya'nın Ducati'sidir(AEA). KTM genelde titreşimli oluyor. O modeli görme ya da deneme fırsatım olmadı.
-
z300 buradaki büyük motor büyük cc hissi veren tek motor.çok ağır değil güçlü 300cc tabiki ama vergi dezavantajı var.bu listedeki en iyi motor z300 tabi oda ayrı bir dava.ondan sonraki motor r25 tabiki olur daha az torku var ama gidiş olarak aratmaz 4.3 4.7 litre arasında yakar bu 2 motorda.yeni seriler sanırım çok daha az yakıyor r25 için.z300 piyasada zor bulursun 2.el olarak da alıcısı bellidir en mantıklı seçenek r25 oluyor.öbür 2 motor bu 2 motorun yanında dahi duramaz onları geçiyorum.alternatif dominar400 duke250 duke390 tabi fiyatlarda ona göre oynucak.şöylede bir hesap var kısa mesafeler gidicem dar yollar bozuk yollar düşük hızlarda gidiceksen bu listedeki en mantıklı motor duke 200 olucaktır.
-
03 Aralık 2020, 03:13
#10
duke 200 devam.26 beygir 140kg...100 kmde 3 litre civarı yakar
-
03 Aralık 2020, 13:13
#11
Düke serisi çok pratik. Bulunduğunuz yerde servisi varsa tercih edebilirsiniz. ABS li olanlardan almaya çalışın. Fiyat farkı çok değilse 31 hp kaydırmalı debriyajlı, çelik fren hortumlu ABS li 250 Duke de çok iyi olur, hız gerekirse de 150 ye kadar çıkabiliyor. Duke serisinin frenleri hepsinden daha iyidir. Şehir içi kısa mesafe ve çok devir çevirmeyeceğinizden yola çıkarak; titreşiminin çok da rahatsız etmeyeceğini düşünüyorum. Onun dışında motorlar hemen hemen aynı (Duke 200-250)
-
03 Aralık 2020, 15:32
#12
4strings adlı üyeden alıntı
Düke serisi çok pratik. Bulunduğunuz yerde servisi varsa tercih edebilirsiniz. ABS li olanlardan almaya çalışın. Fiyat farkı çok değilse 31 hp kaydırmalı debriyajlı, çelik fren hortumlu ABS li 250 Duke de çok iyi olur, hız gerekirse de 150 ye kadar çıkabiliyor. Duke serisinin frenleri hepsinden daha iyidir. Şehir içi kısa mesafe ve çok devir çevirmeyeceğinizden yola çıkarak; titreşiminin çok da rahatsız etmeyeceğini düşünüyorum. Onun dışında motorlar hemen hemen aynı (Duke 200-250)
Kaydırmalı debriyaj çok önemli değil benim için. Duke 200 Abs ile Duke 250 Abs arasında 10.000 tl fark var herhalde. Kaydırmalı debriyaj, 5 hp ve 50 cc için bu fark normal mi bilemedim.
-
03 Aralık 2020, 15:57
#13
Ege Soner adlı üyeden alıntı
Kaydırmalı debriyaj çok önemli değil benim için. Duke 200 Abs ile Duke 250 Abs arasında 10.000 tl fark var herhalde. Kaydırmalı debriyaj, 5 hp ve 50 cc için bu fark normal mi bilemedim.
Pulsar alın ozaman dhaa ucuz
-
03 Aralık 2020, 16:19
#14
Kocaeli İl Temsilcisi
2. Motor için sadece şehir içinde kullanılacaksa MT-25, Xmax250 gibi modellere bakın derim. Hem yedek parçaları bol hem de piyasası olan motorlar diğer modellere göre.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
04 Aralık 2020, 10:42
#15
Gofretcocuk5 adlı üyeden alıntı
Pulsar alın ozaman dhaa ucuz
NS 200'ün 5.000 km'de olanları bile bayağı uygun fiyatlı ama ucuz motorsikleti almak değil amacım. Tavsiyeniz için teşekkürler.
-
04 Aralık 2020, 11:43
#16
TNT 250 alırdım , geçen kırmızı ışıkta yanıma durdu xj6 sandım ben sesi çok tatlıydı
-
04 Aralık 2020, 13:27
#17
Ezio41 adlı üyeden alıntı
2. Motor için sadece şehir içinde kullanılacaksa MT-25, Xmax250 gibi modellere bakın derim. Hem yedek parçaları bol hem de piyasası olan motorlar diğer modellere göre.
X Max 250'lerin oturma pozisyonu bana rahatsız geldiğinden düşünmüyorum birde bana hantal geldi. MT-25, R25'in naked versiyonu, biraz daha yüksek olduğundan sürüşü R25'e göre daha rahat. Grenaj dışında ikisi de bana aynı gibi geliyor o yüzden MT-25'i karşılaştırmaya koymadım.
Düşündüğüm diğer 3 motor naked olmasına rağmen R25'i MT-25'den bir tık daha fazla seviyorum. Normalde diğer 3 motorun arasında MT-25 olması gerekirdi.
Tavsiyeler için teşekkürler.
-
04 Aralık 2020, 20:04
#18
Ege Soner adlı üyeden alıntı
Önceden 390 RC kullandığım için Duke'lar hakkında az çok bilgim mevcut, aralarında en az yakanı ama TNT 250'nin agresif kullanımda da yakıt tüketimi makul seviyede. Peki vites geçişi nasıldır, RC ve Duke gibi kemikli mi?
Vites geçişlerini bilmiyorum duke serisinde ama kemikli. İtalyan motorlarında nasılsa o kadar ama çat çut diye de geçmiyor geçtiğini hissettiriyor yani. Boşa alamama sorunu vs de yok. Ek olarak malzeme kalitesi olarak da yamaha yı aman aman aratmıyor ben gayet memnundum. Gerek gidişi gerek duruşu şehir içi için gayet yeterli ve konforlu. Yakıt tüketimi ne kadar basarsan bas 5i hadi abarttın kesici gittin hep 5.5 u geçiremezsin. Stock olarak top speedi 155-157 de kesici giriyor 46 arka dişli ile. ben 43 takıp 167 de kesiciye soktum. 43 dişli + yazılım ile 185 gibi hızlara ulaşıyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)