Konu biraz motosiklet tipi tercihlerine kaymis, ancak demek istedigim anlasildi sanirim:
250 SS'i yuksek hacimli SS'e tercih etme,
250 cruiser'i yuksek hacimli cruiser'a tercih etme,
250 touring'i yuksek hacimli touring'a tercih etme,
250 naked'i yuksek hacimli naked'a tercih etmek icin baslangic (egitim) ve butce limiti disinda cok bir sebep gorunmuyor.
15 dakika uzaga ekmek almak icin bile SDR kullaniyorum sahsen. Onun yerine 250cc baska bir motosiklet olsa niye tercih edeyim? Daha pratik degil. Daha zevkli hic degil. SDR'in freni, stabilitesi, guvenligi cok daha yuksek. Aklima gelen tek negatifler: Benzin masrafi, motorun km'si yukselmesin, yorulmasin, yipranmasin, eskimesin, vs. turu dusunceler. Ancak bunlarin hepsi yine "limitli butce" grubuna giriyor.
Yuksek hacimli naked olayina gelince: tabii ki bu motosiklet tipi cok uzun yol icin degil.
Hatta on cam eklemek te cozum degil; cunku yuksek hizda ruzgar gidona mudahele ediyor. Ancak gunu birlik seyehatler ve sehir ici icin kocaman ve agir bir ADV'den cok daha pratik ve avantajli benim icin. Cunku hafif ve kucuk. 1303cc SDR ile 248cc Inazuma arasinda 15 kilo fark var topu topu. SDR 2cm daha kalin, ama daha kisa.
Motosiklet kullanis seklim agirlikli uzun yol olsaydi iki kez dusunmeden Goldwing edinirdim...