1000cc Touring motordan +1000cc Super Sport motora mı geçilir mi?
Reklamlar
-
Merhabalar. İlk kez motor kullanmaya başladığımda CBR 125R kullanıp sırasıyla CBR 250R ve KTM 390 RC kullandım. Daha sonra ise Touring tipi motorlara geçtim. 4 yıl CB 500 F kullandım. Son 2 yıldır ise CRF1000L Africa Twin kullanıyorum. Model yükseltmek istediğimden sattım.
CRF1000L Africa Twin'den, CBR 1000rr, Yamaha YZF R1, Hayabusa gibi modellere geçmeyi düşünüyorum.
Sorum ise 1000cc Touring'den +150 hp +1000 cc Super Sport'a geçilir mi, alışmam uzun sürer mi?
Reklamlar
-
Ege Soner adlı üyeden alıntı
Merhabalar. İlk kez motor kullanmaya başladığımda CBR 125R kullanıp sırasıyla CBR 250R ve KTM 390 RC kullandım. Daha sonra ise Touring tipi motorlara geçtim. 4 yıl CB 500 F kullandım. Son 2 yıldır ise CRF1000L Africa Twin kullanıyorum. Model yükseltmek istediğimden sattım.
CRF1000L Africa Twin'den, CBR 1000rr, Yamaha YZF R1, Hayabusa gibi modellere geçmeyi düşünüyorum.
Sorum ise 1000cc Touring'den +150 hp +1000 cc Super Sport'a geçilir mi, alışmam uzun sürer mi?
Tamamen kişisel bir seçim. Bunu yaparsanız kimse bir şey diyemez. Keyif sizin sonuçta.
Fakat genel algı...yaş ve tecrübe ilerledikçe SS dan Touring gibi rahat makinelere geçilir.
Siz bence SS ye geçin ve imkan varsa Touringi hemen elden çıkarmayın.
Memnun kalmama ihtimaline karşı.
Motor demek, yolda olmak demek.
Önce güvenlik sonra keyf.
-
risk ve kullanabilirlik açısından soruyorsanız africa twini uzun süre kullanana her SS'i kullanır . Ancak konfor anlamında pek memnun kalmayabilirsiniz. Bir nebze Hayabusa'da diğerlerine nazaran konfor açısından rahat bulabilirsiniz.
-
1000cc Touring motordan +1000cc Super Sport motora geçilir mi?
Soru kısmında hata yapmışım soruyu okuyanlar ve cevaplayanlar kusura bakmayın.
-
-mı eki nelere kadir
-
Ege Soner adlı üyeden alıntı
CRF1000L Africa Twin'den, CBR 1000rr, Yamaha YZF R1, Hayabusa gibi modellere geçmeyi düşünüyorum.
Sorum ise 1000cc Touring'den +150 hp +1000 cc Super Sport'a geçilir mi, alışmam uzun sürer mi?
Niye geçilmesin de sebep nedir? Biri diğerinin devamı değil çünkü. Bambaşka amaçlı ve yapıda araçlar...
Alışmaya gelince: SS'ler binek araç değil çok. Binersiniz binmesine, kontroller aynı sonuçta, ama özel ders almadan kullanabilmek çok mümkün değil bence. Tahminim binenlerin büyük çoğunluğu da kullanmaktan bihaber...
SS'ler, adı üstünde, birer spor aleti. Çok güzel iki tenis raketi düşünün... Tenisten anlamayan iki kişi n'apabilir o raketlerle? Ders alıp, düzenli pratik yapmadıktan sonra ne mantığı var?
-
Başta bayağı hızlı gelmişti Africa Twin. Uzun süre keyifle kullandım. Hem şehir içi hem uzun yolda ekmeğini yedim. Ama hızına alıştığımdan dolayı daha performanslı bir motor almayı düşünüyorum. Yüksek performanslı motorlar da genelde Super Sport olduğundan dolayı Super Sport'a geçmeyi düşünüyorum.
Yakında model tavsiyesi konusu da açacağım bu konuyu tanışma ve ilk soru niyetine açtım.
-
Çayımı çorbamı aldım keyifle yorumları okuyorum topic ilgi çekici
-
Ege Soner adlı üyeden alıntı
Başta bayağı hızlı gelmişti Africa Twin. Uzun süre keyifle kullandım. Hem şehir içi hem uzun yolda ekmeğini yedim. Ama hızına alıştığımdan dolayı daha performanslı bir motor almayı düşünüyorum. Yüksek performanslı motorlar da genelde Super Sport olduğundan dolayı Super Sport'a geçmeyi düşünüyorum.
Yakında model tavsiyesi konusu da açacağım bu konuyu tanışma ve ilk soru niyetine açtım.
bence ss makinaya geçmek yerine 125 lik sukuter alsan hafta içi onunla gezsen işe gidip gelsen. hafta sonu afrikaya binsen hız algını da haftada bir sıfırlamış olursun.
-
touring > sport touring > super sport >enduro
sıralama böyle ister uyun ister uymayın size kalmış :D
-
Performanstan kasıt hızsa eğer, SS olmayan bir Multistrada ya da Superduke GT fazlasıyla memnun eder. Hızlı gidersiniz, rahat da edersiniz.
Bu arada baktım da, Africa Twin tahmin ettiğimden daha güçsüzmüş yahu. Boşuna az yakıyor diye kıyameti koparmıyorlar demek ki.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Performanstan kasıt hızsa eğer, SS olmayan bir Multistrada ya da Superduke GT fazlasıyla memnun eder. Hızlı gidersiniz, rahat da edersiniz.
Bu arada baktım da, Africa Twin tahmin ettiğimden çok daha güçsüzmüş yahu.
japon 1000 lik enduroların hepsi aynı neredeyse.
100 beygir 100 tork
kendi aralarında anlaşmışlar gibi.
ama ktm ve ducati ninkiler ss gibiler
-
Şimdi burada bana sayıp sövecekler ancak demeden edemeyeceğim. Africa vs gibi konforlu motorlardan sonra ss zulüm gibi geliyor. Yüksek motorlar bizim gibi orman kanunları olan yerlerde avantaj oluyor trafikte de.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Performanstan kasıt hızsa eğer, SS olmayan bir Multistrada ya da Superduke GT fazlasıyla memnun eder. Hızlı gidersiniz, rahat da edersiniz.
Bu arada baktım da, Africa Twin tahmin ettiğimden daha güçsüzmüş yahu. Boşuna az yakıyor diye kıyameti koparmıyorlar demek ki.
Tavsiyeler için teşekkürler. KTM'nin 1290'lık motorları aklımda yok değil.
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
japon 1000 lik enduroların hepsi aynı neredeyse.
100 beygir 100 tork
kendi aralarında anlaşmışlar gibi.
ama ktm ve ducati ninkiler ss gibiler
Yaa onlar hikaye enduro cunku..
Ktm 890 adv 105 hp mesela,daha makul.tabi 200 cc daha az..lakin bunlar gereksiz sikistirilmis makineler,Africa 10.1:1 iken ktm 13.5:1
Ondan sonra patlayip catliyolar ;) uzun yillar sorunsuz kullanmak en iyisi, benim africa ins 300.000 km sorun cikarmayacak,cikarirsa gercekten hayal kirikligi olur..
-
Kocaeli İl Temsilcisi
SS güzeldir hoştur ama akıl işi değildir hocam. Özellikle ülkemizin yol şartları ve trafikteki sürücüler malum. Onun yerine endurodan devam edin derim ve aşağıya, cennetten düşmüş bir enduro güzelliği bırakıyorum:
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
Gecilir de,ss lerin konforu ve oturusu bi nebze rahatsizdir.illa ss diyorsaniz geciniz.bence gwcmeden once tanidiktan rica edip bikac km surun.ss tadini sport touringlerden de alirsiniz.modelleri simdi yazmicam bakarsiniz siz.naked isterseniz duke 790 duke 890 ve 1290 var,ducati hypermotard cok enfestir,triumph street triple dehsettir surekli yilin motosikleti secilir.endurodan ss yada sport touring gecince 2 sey farkedicek biri guc ve tork artisi digeri oturus pozisyonu ve surus dinamikleri.ben olsam afrika twinden sonra 200 beygir ss yerine yukarida saydigik modellere gecerim.ss i de arkadaslarimdan 1 tur alirdim yolda 😂saygilarla
-
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Ktm 890 adv 105 hp mesela,daha makul.tabi 200 cc daha az..lakin bunlar gereksiz sikistirilmis makineler,Africa 10.1:1 iken ktm 13.5:1
Ondan sonra patlayip catliyolar ;) uzun yillar sorunsuz kullanmak en iyisi, benim africa ins 300.000 km sorun cikarmayacak,cikarirsa gercekten hayal kirikligi olur..
Sikistirma orani yuksek olan motor sorun cikaracak diye bir kural yok. Oyle olsa Honda, Japon Honda Fit'lere 13.5 sikistirma orani olan motor koymazdi.
Belli ki Honda daha basit, daha hantal, performanstan ziyade yakit tasarrufu odakli bir motor uretmis AT icin... Yoksa performansli motor uretmeyi de biliyorlar sonucta...
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Sikistirma orani yuksek olan motor sorun cikaracak diye bir kural yok. Oyle olsa Honda, Japon Honda Fit'lere 13.5 sikistirma orani olan motor koymazdi.
Belli ki Honda daha basit, daha hantal, performanstan ziyade yakit tasarrufu odakli bir motor uretmis AT icin... Yoksa performansli motor uretmeyi de biliyorlar sonucta...
Yuksek sikistirma daha yuksek guc demek,yani daha verimli.Africa da ayni sikistirma orani olsa muhtemelen daha az yakan bir motor olurdu.
F850 tiger 900 adv gibi motorlarda benzer guc/ tork sunuyor,cok fark yok yani.
Performans bizden sorulur zaten,hondamiz motolarini amacina uygun uretiyor.
Ama simdi diyolarki 2022 de supercharge li africa gelebilirmis..gereksiz islerr.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)