Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

1000cc Touring motordan +1000cc Super Sport motora mı geçilir mi?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Kasım 2020
    Merhabalar. İlk kez motor kullanmaya başladığımda CBR 125R kullanıp sırasıyla CBR 250R ve KTM 390 RC kullandım. Daha sonra ise Touring tipi motorlara geçtim. 4 yıl CB 500 F kullandım. Son 2 yıldır ise CRF1000L Africa Twin kullanıyorum. Model yükseltmek istediğimden sattım.

    CRF1000L Africa Twin'den, CBR 1000rr, Yamaha YZF R1, Hayabusa gibi modellere geçmeyi düşünüyorum.

    Sorum ise 1000cc Touring'den +150 hp +1000 cc Super Sport'a geçilir mi, alışmam uzun sürer mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    SoloMoto2006 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2020 Xmax 250 - 2022 MV Agusta TVL
    Alıntı Ege Soner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar. İlk kez motor kullanmaya başladığımda CBR 125R kullanıp sırasıyla CBR 250R ve KTM 390 RC kullandım. Daha sonra ise Touring tipi motorlara geçtim. 4 yıl CB 500 F kullandım. Son 2 yıldır ise CRF1000L Africa Twin kullanıyorum. Model yükseltmek istediğimden sattım.

    CRF1000L Africa Twin'den, CBR 1000rr, Yamaha YZF R1, Hayabusa gibi modellere geçmeyi düşünüyorum.

    Sorum ise 1000cc Touring'den +150 hp +1000 cc Super Sport'a geçilir mi, alışmam uzun sürer mi?
    Tamamen kişisel bir seçim. Bunu yaparsanız kimse bir şey diyemez. Keyif sizin sonuçta.
    Fakat genel algı...yaş ve tecrübe ilerledikçe SS dan Touring gibi rahat makinelere geçilir.
    Siz bence SS ye geçin ve imkan varsa Touringi hemen elden çıkarmayın.
    Memnun kalmama ihtimaline karşı.
    Ege Soner ve sutlusoda bunu beğendiler.
    Motor demek, yolda olmak demek.
    Önce güvenlik sonra keyf.

  3. #3
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    risk ve kullanabilirlik açısından soruyorsanız africa twini uzun süre kullanana her SS'i kullanır . Ancak konfor anlamında pek memnun kalmayabilirsiniz. Bir nebze Hayabusa'da diğerlerine nazaran konfor açısından rahat bulabilirsiniz.
    Ege Soner bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    28 Kasım 2020

    1000cc Touring motordan +1000cc Super Sport motora geçilir mi?

    Soru kısmında hata yapmışım soruyu okuyanlar ve cevaplayanlar kusura bakmayın.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    -mı eki nelere kadir
    bdrhngvnc ve Ege Soner bunu beğendiler.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Ege Soner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CRF1000L Africa Twin'den, CBR 1000rr, Yamaha YZF R1, Hayabusa gibi modellere geçmeyi düşünüyorum.

    Sorum ise 1000cc Touring'den +150 hp +1000 cc Super Sport'a geçilir mi, alışmam uzun sürer mi?
    Niye geçilmesin de sebep nedir? Biri diğerinin devamı değil çünkü. Bambaşka amaçlı ve yapıda araçlar...

    Alışmaya gelince: SS'ler binek araç değil çok. Binersiniz binmesine, kontroller aynı sonuçta, ama özel ders almadan kullanabilmek çok mümkün değil bence. Tahminim binenlerin büyük çoğunluğu da kullanmaktan bihaber...

    SS'ler, adı üstünde, birer spor aleti. Çok güzel iki tenis raketi düşünün... Tenisten anlamayan iki kişi n'apabilir o raketlerle? Ders alıp, düzenli pratik yapmadıktan sonra ne mantığı var?
    Ege Soner bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    28 Kasım 2020
    Başta bayağı hızlı gelmişti Africa Twin. Uzun süre keyifle kullandım. Hem şehir içi hem uzun yolda ekmeğini yedim. Ama hızına alıştığımdan dolayı daha performanslı bir motor almayı düşünüyorum. Yüksek performanslı motorlar da genelde Super Sport olduğundan dolayı Super Sport'a geçmeyi düşünüyorum.

    Yakında model tavsiyesi konusu da açacağım bu konuyu tanışma ve ilk soru niyetine açtım.

  8. #8
    wqaz00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2018
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    CBR250R
    Çayımı çorbamı aldım keyifle yorumları okuyorum topic ilgi çekici
    Ege Soner bunu beğendi.

  9. #9
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı Ege Soner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başta bayağı hızlı gelmişti Africa Twin. Uzun süre keyifle kullandım. Hem şehir içi hem uzun yolda ekmeğini yedim. Ama hızına alıştığımdan dolayı daha performanslı bir motor almayı düşünüyorum. Yüksek performanslı motorlar da genelde Super Sport olduğundan dolayı Super Sport'a geçmeyi düşünüyorum.

    Yakında model tavsiyesi konusu da açacağım bu konuyu tanışma ve ilk soru niyetine açtım.
    bence ss makinaya geçmek yerine 125 lik sukuter alsan hafta içi onunla gezsen işe gidip gelsen. hafta sonu afrikaya binsen hız algını da haftada bir sıfırlamış olursun.
    espresso ve Ege Soner bunu beğendiler.
    since 1987

  10. #10

    Üyelik
    28 Temmuz 2020
    touring > sport touring > super sport >enduro
    sıralama böyle ister uyun ister uymayın size kalmış :D
    Ege Soner bunu beğendi.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Performanstan kasıt hızsa eğer, SS olmayan bir Multistrada ya da Superduke GT fazlasıyla memnun eder. Hızlı gidersiniz, rahat da edersiniz.

    Bu arada baktım da, Africa Twin tahmin ettiğimden daha güçsüzmüş yahu. Boşuna az yakıyor diye kıyameti koparmıyorlar demek ki.
    Ege Soner bunu beğendi.

  12. #12
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Performanstan kasıt hızsa eğer, SS olmayan bir Multistrada ya da Superduke GT fazlasıyla memnun eder. Hızlı gidersiniz, rahat da edersiniz.

    Bu arada baktım da, Africa Twin tahmin ettiğimden çok daha güçsüzmüş yahu.
    japon 1000 lik enduroların hepsi aynı neredeyse.
    100 beygir 100 tork

    kendi aralarında anlaşmışlar gibi.

    ama ktm ve ducati ninkiler ss gibiler
    Ege Soner bunu beğendi.
    since 1987

  13. #13
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Şimdi burada bana sayıp sövecekler ancak demeden edemeyeceğim. Africa vs gibi konforlu motorlardan sonra ss zulüm gibi geliyor. Yüksek motorlar bizim gibi orman kanunları olan yerlerde avantaj oluyor trafikte de.
    Ege Soner bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    28 Kasım 2020
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Performanstan kasıt hızsa eğer, SS olmayan bir Multistrada ya da Superduke GT fazlasıyla memnun eder. Hızlı gidersiniz, rahat da edersiniz.

    Bu arada baktım da, Africa Twin tahmin ettiğimden daha güçsüzmüş yahu. Boşuna az yakıyor diye kıyameti koparmıyorlar demek ki.
    Tavsiyeler için teşekkürler. KTM'nin 1290'lık motorları aklımda yok değil.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    japon 1000 lik enduroların hepsi aynı neredeyse.
    100 beygir 100 tork

    kendi aralarında anlaşmışlar gibi.

    ama ktm ve ducati ninkiler ss gibiler
    Yaa onlar hikaye enduro cunku..

    Ktm 890 adv 105 hp mesela,daha makul.tabi 200 cc daha az..lakin bunlar gereksiz sikistirilmis makineler,Africa 10.1:1 iken ktm 13.5:1

    Ondan sonra patlayip catliyolar ;) uzun yillar sorunsuz kullanmak en iyisi, benim africa ins 300.000 km sorun cikarmayacak,cikarirsa gercekten hayal kirikligi olur..
    Ege Soner bunu beğendi.

  16. #16
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    SS güzeldir hoştur ama akıl işi değildir hocam. Özellikle ülkemizin yol şartları ve trafikteki sürücüler malum. Onun yerine endurodan devam edin derim ve aşağıya, cennetten düşmüş bir enduro güzelliği bırakıyorum:

    Ege Soner bunu beğendi.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Gecilir de,ss lerin konforu ve oturusu bi nebze rahatsizdir.illa ss diyorsaniz geciniz.bence gwcmeden once tanidiktan rica edip bikac km surun.ss tadini sport touringlerden de alirsiniz.modelleri simdi yazmicam bakarsiniz siz.naked isterseniz duke 790 duke 890 ve 1290 var,ducati hypermotard cok enfestir,triumph street triple dehsettir surekli yilin motosikleti secilir.endurodan ss yada sport touring gecince 2 sey farkedicek biri guc ve tork artisi digeri oturus pozisyonu ve surus dinamikleri.ben olsam afrika twinden sonra 200 beygir ss yerine yukarida saydigik modellere gecerim.ss i de arkadaslarimdan 1 tur alirdim yolda 😂saygilarla
    Ege Soner bunu beğendi.

  18. #18
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    S1000XR net.
    Ege Soner bunu beğendi.

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ktm 890 adv 105 hp mesela,daha makul.tabi 200 cc daha az..lakin bunlar gereksiz sikistirilmis makineler,Africa 10.1:1 iken ktm 13.5:1

    Ondan sonra patlayip catliyolar ;) uzun yillar sorunsuz kullanmak en iyisi, benim africa ins 300.000 km sorun cikarmayacak,cikarirsa gercekten hayal kirikligi olur..
    Sikistirma orani yuksek olan motor sorun cikaracak diye bir kural yok. Oyle olsa Honda, Japon Honda Fit'lere 13.5 sikistirma orani olan motor koymazdi.

    Belli ki Honda daha basit, daha hantal, performanstan ziyade yakit tasarrufu odakli bir motor uretmis AT icin... Yoksa performansli motor uretmeyi de biliyorlar sonucta...
    Ege Soner bunu beğendi.

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sikistirma orani yuksek olan motor sorun cikaracak diye bir kural yok. Oyle olsa Honda, Japon Honda Fit'lere 13.5 sikistirma orani olan motor koymazdi.

    Belli ki Honda daha basit, daha hantal, performanstan ziyade yakit tasarrufu odakli bir motor uretmis AT icin... Yoksa performansli motor uretmeyi de biliyorlar sonucta...
    Yuksek sikistirma daha yuksek guc demek,yani daha verimli.Africa da ayni sikistirma orani olsa muhtemelen daha az yakan bir motor olurdu.

    F850 tiger 900 adv gibi motorlarda benzer guc/ tork sunuyor,cok fark yok yani.

    Performans bizden sorulur zaten,hondamiz motolarini amacina uygun uretiyor.

    Ama simdi diyolarki 2022 de supercharge li africa gelebilirmis..gereksiz islerr.
    Ege Soner bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)