Merhabalar;
Motorumda yaklaşık bayadır yaşadığım bir sorun var.
1 ay önce aküyü değiştirdim. Yeni bir akü aldım.
Aküyü takmadan önce ölçtürdüğümde 12.7 V gösteriyordu. Motora taktım çalıştırdım. akü 1-2 gün sonra kontak kapalıylen 12.0 gösteriyor. çalıştırdığımda 10.5 'e düşüyor. Rölantide çalışırken bir akünün sarj olması gerekmez mi ? Sarj oluyor ama 10.5 - 11.0 arası gidip geliyor. kontağı kapatıyorum 12.0 'a yükseliyor. Far felan kapalı. farı açtığımda 10'a kadar düşüyor.
dün ise 12.0 göstermesine rağmen motoru çalıştıramadım. marşa basıyorum basmamla tüm göstergeleri kapatması bir oluyor. sonra gösterge gelince aküyü 11.5 gösteriyor. ama yinede motoru çalıştıramıyor.
Takviye yaparak çalıştırdım yine rolantide sabit olarak 10.5 gösteriyor. gaza basıyorum 12'ye yükseliyor gazı bırakınca 10.5'e düşüyor. Motoru stop edince bir daha çalıştıramıyorum şu an.
Sorun aküde mi yoksa başka bir yerdemi çözemedim. Çünkü sıfır alınan bir akünün 12.0 v göstermesine rağmen marşa basınca 1 ayda motoru çalıştıramaması biraz zor bence.
Not: AKÜ ROLANTİDE HİÇ BİR ŞEKİLDE 10.5'İ GEÇMİYOR. ALETLE ÖLÇTÜĞÜMDE 10.1 - 10.5 ARASI GİDİP GELİYOR.
Aküyü 1 ay önce N11'den satın aldım. 12.7 7A ABUŞ marka bir akü. Yarın Yiğit Akü'den yeni bir akü alıp diğerini iade edeceğim ama motordan da şüphelenmiyor değilim