Ne hikmetse görsellerdeki motosikletlerin hepsi 250cc ve (çoğunlukla) altı, demek ki konu güç değilmiş...
Benim motosikletim 47hp ve yurtdışında çoluk çocuk kullanıyor, gâvurun çoluğunun çocuğunun yaptığı şeyi yapamıyorsak şapkamızı önümüze koyup spastik olduğumuzu kabul etmemiz lazım yani...
Yurtdışındaki çoluk çocuk, önce eğitimini tam olarak alıyor.
Sonra istediği cc deki motora başlıyor.
Çok uzağa gitmeden kendimi örnek vereyim.
Ehliyetimi 2010 da aldım ama sürücü kursunda motosiklet yoktu, şaka değil.
Yani sıfır eğitim.
Sınav günü geldi, sağolsun sınava scooter getirmişler zoraki 15-20m kullandım.
Ve sınavı geçtim
Yıllar sonra ilk motosikletimi satın aldım ama kullanmayı bilmiyorum tabi.
Arkadaşımdan rica ettim sağolsun evimin önüne kadar beni ve motorumu getirdi bıraktı gitti.
Youtube açtım "Vitesli motosiklet nasıl kullanılır" videosunu izledim.
Sonra bindim motora videoda anlatılanları hatırlayarak çat pat 30km yol gittim.
Bi kaç defa altımdan kaçacak gibi oldu, malum gaz koluna alışık değilim.
Altımdaki motor bırakın 45i, 25 beygir olsa kesin bir yere saplardım.
Şimdi ben eğitimsiz birimiydim, yoksa sipastikmiydim ?
Bence 200 beygir bir motoru kontrol edemeyen spastiktir.
Elbette eğitiminizi tam olarak alıp öyle başlayacaksınız, buna rağmen gidip "gaz koluna hakim olmayı" b3c3r3miyorsanız spastik olabilirsiniz gerçekten de.
Eğitim tamam olmadan, trafikte ister 20 ister 45hp bir motosiklet kullanın, buna spastisite denmez tabi, en hafif tabirle pervasızlık olarak nitelendirilebilir.
İlk mesajınızda da acemi yazmıştınız; acemi ile eğitimsiz çok farklı şeyler; çarpıtmayın...
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:00 ----------
45Hp motorun üstüne çıkıp kullanmadan, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan ne olsun?
Buyrun dışarıda millet hangi motosikletlerle başlayabiliyormuş görün;
https://www.vicroads.vic.gov.au/lice...-novice-riders
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------
Sen git yaşıtlarınla eğleş bence.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------
Kaç ülke dolaştım, bizimkisinden daha kompleksli bir millete vallahi de billahi de rastlamadım... Ne ezmişler be?
Dostlar olay baya farklı yerlere kaçmış. Kısacası özel eğitimle (bu honda riding olur yamaha olur olur da olur) 30-45 beygir arası motosiklet kullanmak hayal değil korku filmi de değil. Yurtdışında neredeyse tüm orta segment motorlar kit ile 47.5 beygir veya civarına düşürülüp bizdeki gibi a2 ehliyetle kullanılıyor. Hatta son dönemde forumda popüler olan trident de keza öyle. Eğitim olduktan sonra gerisi aslında çok da zor değil. Yeter ki eğitim eğitim olsun.
Yani bir nedenle gaz koluna hakim olamayip kaza yapamaz mi yeni bir kullanici ? Olabilecek seyler bunlar..spastik diyerek,bu isi yol yakinken birak falan demek yanlis..
nc750x de bir süre sonra yetmeyecek ki.nc ile karadeniz turuna çıktığımda dönüşte motoru satip yüksek cc alacagim diye düşünüyordum
daha sonra nc de gitti şimdi mi 2 seneye yakındır burgman 200 kullanıyorum.her isimi görüyor
kendini zor tutma sal kendini
ya arkadaş honda nın her modeli dandik veya süper değil
evet kawasaki güzel suzuki de güzel
bizde her güzel dediğimizi gidip alacak değiliz
bu saydığım 650 sınıfında nc 700/750 660 ı uzun süre kullandım
v storm mu da hem eski kasa hem yeni kasa uzun uzun test ettim
kawasaki de ço uzun olmasa da test ettim haa keza tracer mt 7 yi kullandım ama bunlar benim motosikletim değil evet güzel motorlar ama bana göre değiller
eğer bir gün orta sınıf a binecek olsam 660 alırım çünkü tel jant yük ü vur dağlar bizim
afrika aldım artık 650 sınıfı bana güçsüz gelmeye başladı heyecan vermiyordu 1000 cc veya tiger 800 yani 100 beygir bişeyler lazım dı afrika aldım tiger almadım azcık kronik sorunlar var
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------
küçük motoru olanı sığınmacı olarak görülen bi grup ta ne işiniz var hocam yanlız takılım daha iyi
yani büyük motor olunca kimse büyük olmuyor kendini öyle görenleri nasıl göründüğü ile başbaşa bırakın
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
evet tamamen duygusal nc varken evlilik mevzulari yüzünden satip mecbur araba aldim.sonra motorsuz olmayacagi için burgman 200 aldim. şu ekonomik ortamda daha fazlasini da alamam,eldekiyle yetinmeliyim.nc varken fazlasini istiyordum neydi fazlasi africa belki onu alsaydim bu sefer gs isteyecektim yani bu işin sonu yok. mutlu olmak isteyen elindekiyle yetinmeli
Bu sene 3400 km karadeniz turu yaptık.(yaylalarda dahil,huser,pokut,arnastal)Dönüşümde satıp yüksek cc alma isteği hissetmedim.Ama grupla geziye gidip diğer motorları (tracer,nc,africa,vstrom)gördükçe,bide toplam km 50,000 i geçip satılma imkanı düştükçe,sürekli içinde bir kıpraşım oluyor insanın.
Hocam Türkiye şartlarını da düşünürsek eğer seneye fiyatlar daha da artacak ve sizin isteğiniz şu an net olmasa da yüksek ihtimal seneye net bir şekilde isteyeceksiniz. Eğer şu an bütçeniz uygunsa almanız sizin için en doğrusu olur. Çünkü ilerleyen dönemde şu anın fiyatından minimum 5 10k fiyat farkı olacaktır. Ben olsam gider honda, yamaha, suzuki markalarının showroomlarına bir motora otururum. İmkan varsa sürürim ve gönlümden hangisi geçiyorsa alırım. 3markanın 3 modelinin de kendine has avantajları var ve bunlardan en önemlilerinden biri sizi görünüşüyle gidişiyle tatmin etmesi. İllaki içinizde acaba şunu mu alsaydım diye bir düşünce olabilir ilerleyen dönemde ama burada eminim ki kimse nc berbat dl al veya dl kötü tracer al demez. Tamamiyle 3 motorun da avantajları dezavantajları var ve sizin yerinizde olsam benim için avantajlarnı ve dezavantajlarını bir kağıda yazar karşılaştırırım. Sonucuna göre de hareket ederdim. Şahsen ben olsam tenere700 alırım ama sizin için tenere iyi olmayacaktır yüksek ihtimal sizin motorunuz tracerdır.
işin açıkçası ben geçen senede istiyordum,ama pişman olmakta korkuyorum.Nc alırsam ağırlığı ve serliğinden dolayı konforsuzluğundan,Tracer alırsam altı yere yakın karter aşağıda hafif araziye girerken bile korkacağız.tenere ler zarıl zarıl titriyor konfor yok uzun yolda,Hepsi bir arada olan africa twin var oda çok pahalı.şu an yetişemiyorum ona,
NC'nin konforunu ve sürüş dinamiklerini neredeyse bambaşka bir motosiklete dönüştüren bir Hyperpro ön yay arka amortisör setiyle çok ama çok olumlu şekilde değiştirebilirsiniz. Sanırım böyle bir set alıp takmasıyla bile Tracer'dan daha pahalı olmuyor. (6-700EUR + takma parası harcarsınız...) Yani böyle bir amortisör (ve belki daha sonra sele - ama önce yeni amortisörlerle bir denemek lazım...) yükseltmesiyle çok konforlu, sorunsuz, az yakan ve stabil giden bir motosikletiniz olur. Böyle bir opsiyon da var. Şahsen NC'yi Tracer'dan daha oturaklı buluyorum; Tracer hafif yapmak için malzemeyi biraz ucuz kullanmışlar, NC'ye göre teneke hissi veriyor... (Ama çok atik çevik ve güçlü tabi NC'ye göre...)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)