Merhaba,250 cc de yetersiz gelebilir bazı şehirlerarası yollarda. 250 cc de Yıldız Tilbe gibi, tutarlarsa tutarlı tutmazlarsa tutarsız.
Merhaba,250 cc de yetersiz gelebilir bazı şehirlerarası yollarda. 250 cc de Yıldız Tilbe gibi, tutarlarsa tutarlı tutmazlarsa tutarsız.
neye şaşırıyorsunuz yada neye aklınız takılıyor ben anlayamıyorum, şu anda kullanmakta olduğum 150cc motosiklet bana yetiyor ama ben 600cc kullanmak istiyorum, yani bunda özel bir kasıt aramaya gerek yok ki? benim canım öyle istiyor,
yani işin özeti; hayatın kendisi mantıksız iken siz "ben neden daha büyük motor istiyorum" diye düşünüyorsunuz, yani daha büyük motor demek elinizin altında daha büyük bir güç, daha kolay fark edilebilmek, daha güvenli yol tutuşu ve daha dahası demek..
yani daha büyük motor istemenizde kafaya takılacak bir şey yok, asıl kafaya takılması gereken şey ise bu büyük motorlara erişimin kolay olmaması.
Bu işin sonu yok gibi. İnsan elindekinin kıymetini bir türlü bilemiyor. Hep daha iyisine, daha güçlüsüne ya da özellik olarak daha üstün olanına bakıyor.
Duygularımız var. Ve hatta "arzular şelale"
Fakat, sağlam bir mantığımız da var. Mantık ile alınan kararlar pişman etmez.
O zaman neymiş?
Büyük motorlara bakarız, ama almayız
İnazuma, NC, Tracer kullanmış birisi olarak yaşınızı da düşünerek önerim;
Her ne kadar ilk etapta NC serisi daha doğruymuş gibi görünse de, kesinlikle Tracer yönünde karar vermenizi tavsiye ederim.
Tracer sizi çok daha uzun vadede çok daha rahat ettirebilecek (farklı senaryoları düşünerek belirtiyorum) bir motosiklet olacaktır.
Sanırım o ilk heyecanı, korkuyu arıyoruz.
Suzuki gsx250r ile başladım yaklaşık dört ay önce. Taş gibi motor, güvenilir, yakışıklı. İstanbul-Ankara git gel yaptım motoru aldıktan üç hafta sonra. Dönünce yüksek motor bakmaya başladım şimdiden. Neden? Bu tecrübeyle (tecrübeyi de geçtim, herkes için) boş yolda bile olsa 130-140'tan fazla basmam mantıklı mı? Güvenli mi?
Bence o ilk heyecanı, korkuyu ve o korkuyu yenmenin hazzını arıyoruz. Dolayısıyla bu arayış bitmez.
Elinde olan maldan, yaşadığı hayattan,işinden,eşinden... vs memnunum diyen sayısı çok azdır. Çünkü daima daha iyisini isteriz. Bu insanoğlunun fıtratı. Ve gayet doğal.
Ama daha iyisini elde etmek için riskli işlere girmek mesela borç ile daha iyi motor almak fıtrat değildir.
Sizin de isteğiniz gayet normal. Ben 170 bin km dir NC kullanıyorum. Her şeyi ile yetiyor. Bazen degişsem mi diyorum vazgeçiyorum...
Tracer 700 aslında ufak motor. Ama çok daha güçlü. Dct takıntısı yoksa benim gibi olabilir
250 cc. motosikletten Tracer 700 e geçtim. Motosikleti sakin ve sabırlı süren bir insanım ama 250 cc. bana uzun yolculuklarda yetmedi.
Bir yıldır, uzun yol ve şehir içi karışık Tracer 700 kullanıyorum. Diğer markaları kullanmadığım için kıyaslayamam ama motosiklette istenilen torku ve hızı rahatlıkla veriyor. Tracer 700 ün yerine 900 veya 1200 cc. bir motosiklet olsa daha fazla yapabileceğim bir şey de yok.
motor kanallarında bile anlatıcılar trafikte apacılık yapıyor yanı motosıkletle kuralalra uymak hayatı onem tasıyor bu nedenle 250 cc ustune gecmek daha fazla risk yaratabilir . O nedenle 250 cc yeterlı üstelik inazuma nın konforu da size yeterlı geliyormus daha nolsun
250cc çok güzel fakat insan elinin altında biraz daha güç olsun istiyor, en azından ben öyle hissediyordum, güçlü ve aşırı ağır modelleri de sevmiyorum, 2009 da XL1000v varadero tecrübem oldu, ilacım sanırım KTM markasında 690 enduro(veya husqvarna 701 enduro), hafif ve güçlü.
Hocam siz kesenin ağzından bahsedin. Bütçe yettikten sonra neden geçmeyesiniz ki? Olay tamamiyle son noktada maddiyata çıkıyor. Siz eğer aldıktan sonra yürütme maliyetlerini fazla kafama takmam hallederim diyorsanız şimdiden hayırlı olsun. Aldıktan sonra maliyeti çok diye az sürmeye başlayacaksanız ya da keyfinden çok maliyetini düşünecekseniz paranız bol olsa dahi hiç düşünmeyin bile. İnazumayala fıtı fıtı gitmeniz ruh sağlığınız ve tutkunuz için daha sağlıklı olur.
İkisininde fiyatları paralel gidiyordu tracer yeni kasa çıkardıktan sonra makas açıldık gönül tracer ister ama hem sıfır hem ikinci elde bariz fark var fiyatlarda
DCT istemiyorsanız NC almanıza gerek yok. NC'yi Tracer'dan daha cazip yapacak en önemli unsur DCT'li versiyonunun da olmasıdır. DCT lazım değilse Tracer çok daha iyi bir seçim olacaktır.
Düzgün bir satıcıdan, düzgün / bakımlı, 2016 ve üstü bir CB500F veya CBR500R da düşünebilirsiniz; bunlar şehir içi için yeterince kıvrak, şehir dışı için de yeterince konforlu, abartılı bir performans da istemiyorsanız yeterli güçlü motosikletlerdir. Sıfır bir Tracer'ın da yarı fiyatı civarlarına geleceklerdir...
modern 250 cc motosikletler çoğu kişiye yeterlidir.
bugün pulsar 200 bile 120 ile stabil gidebiliyor. 120 den hızla gidip ceza yemek isteyen daha hızlısını alabilir.
benimde bitaraflarım kaşınıyor nc750 alayım, cb500 alayım falan. sonra parça fiyatlarına bakıyorum, bakım maliyetlerini hesaplıyorum. yerime oturup çayımı içmeye devam ediyorum.
hele avrupa peşinde koşanlara... biz fakir bir ülkeyiz. neyimize bizim avrupa motoru?
Haklısınız bencede mantıken yetiyor kaldıki ben zaten 100-110 bandında gidiyorum.Otoban'ada çıkmıyorum.Yanlız arkadaş çevresi ve motorumun toplam km'side 50,000 km'ye gelmesi markasının suzuki olması ve ikinci elde satılabilirliğinin düşmesi,büyük motorun cazibesi vb sebeplerden psikolojik olarak insan istiyor.Fakat dediğiniz gibi fiyatların yüksekliği ve diğer risklerden dolayıda çekiniyor insan
250 cc yi yüksek hızda kullanıyorsanız cc yükseltin ama benim gibi 120 i gecmiyorsanız yüksek cc nin bir esprisi yok
Güccük cc motoru, alt komşunun pencere demirine zincirle bağlarsın.
Böyük cc motoru, otoparka koymak zorundasın.
hocam aklını kullan. ne gereği var daha büyük motor almanın?
benim de arkadaşlar gittiler şadov 800 aldılar, bir arkadaş kawa vn900 aldı. toplu sürüşlerde bile pulsar 200 ile aynı dinamiklerde sürebiliyorum. hatta kalkışlarda falan benden geri bile kalıyorlar.
adamlar bir yağ filtresine 100 tl para veriyorlar. gülesim geliyor. orijinal filtremi 30 tl ye alıp keyfime bakıyorum.
kilometre yapmasın diye binmeyen arkadaşım var. ben yaz sezonu 11.000km yaptım. pulsar, inazuma kadar rahat bir motor olmadığı için döşemecide konfor sele yaptırdım, bir topcase aldım. tur camı taktım. L şeklinde yan çanta demiri bağladım. kamp malzemelerini bağlamak için.
basarsam çok, basmazsam az yakıyor. izmir'de insanlar en azından ciddiye alıyor. orta segment otomobillerin çoğundan hızlı kalkış yapabiliyor. bakımı kolay, parçası ucuz. performansı da yerinde. daha ne isteyeyim?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)