Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Cup Motorumun Kornasından ses gelmiyor sadece titriyor neden ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Kasım 2020
    Öncelikle Selamlar arkadaşlar aranızda yeniyim motorada hemen hemen yeni başladım Seger 100-2 Tipi bir Cup motosiklet kullanıyorum eski ama idare eder bakımını grenajlarini hepsini yaptırdım bizzat kendim yaptım, Nedense kornaya bastığımda korna sadece Titriyor ses çıkarmıyor bu neden böyle oluyor?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    aman hocam ılk defa duydum boyle bıseyı, elektrikten yangın mangın cıkar bır elektrıkcıye goster kornanı değiştir gerekırse basma su durumda kornaya

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Motosiklet Korna Seçimi Korna ve Tesisat Sorunları Hakkında Genel Bilgiler

    Merhaba arkadaşlar motosiklette olan genel korna sorunları/çözümleri ve benim yaşadığım ilginç durumdan bahsedeceğim.
    Baştan sona kademeli şekilde ilerliyorum ve yazının çoğunluğunu tüm motosikletleri kapsayacak şekilde yazmaya çalışacağım.

    Motosiket korna sorunları
    *Kornam Kesik zırıltılı Çalışıyor ?
    Kornayla ilgili yaşanılan en yaygın sorun sesinin hırıltılı zırıltılı kopuk çalışmasıdır.



    *Kornanın arkasındaki civata gevşemiş olabilir. O zaman kesik kesik çalar.
    Civatayı tatlı sert sıkmak sorunu çözer
    *Korna herhangi bir nesneye temas ediyor olabilir.O zaman biri sanki boğazına sarılmışta çalma der gibi “bık bık ” tarzı bir ses çıkartır.
    Sebebi ve çözümü;
    Üst demiri gevşemiş veya olması gereken yerden kaymış olabilir.hiç bir yere değmediği noktaya getirerek civatalarını varsa sıkmak.
    *Bunlara rağmen korna düzelmiyorsa yukarıdaki işlemlerdende eminseniz.
    Korna arızalı veya elektrik tesisatında problem var. Genellikle yukarıdaki sebeblerden olsada arada sırada elektrik tesisatı problemleride olabiliyor.
    Yakın zamanda yıkadıysanız ve sonrasında bozulduysa büyük ihtimalle kornaya su gitmiştir ve bozulmuştur.

    *Elektrik tesisatı

    100bin kilometreyken gidonu sağa çevirdiğimde korna çalışmıyor sola çevirdiğimde çalışıyordu…



    Bi söktük baktık ki sola sağa çevrilmekten o onlarca kablo içerisinde zarar gören tek kablo motorun yürürlüğü konusundaki en işlevsiz olan korna kablosu.
    lehimleyi devam ettik sorun düzeldi.

    *Korna düğmesi
    Özellikle belirli bir kalite standartı çerçevesinde üretilmeyen yerli/çin malı bir motosiklet kullanıyorsanız Korna düğmesinin bozulmasıda sıkça başa gelen bir durumdur.
    Bazen korna düğmesi ve soketleri wd40 ile temizlemekte yeterli gelebiliyor.

    Korna soketleri;
    Genelde kornaya giren soketlerde zamanla gevşer yıllar yılı.



    Onların sıkı geçme olması şarttır.Fizik dersindende bildiğimiz üzere ses havanın titreşmesiyle oluşur ve iletilir.
    Çok yüksek frekansta titreyen bir alette gevşek bir elektrik bağlantısı kesik çalışmaya sebebiyet verir.
    Zamanla gevşemeside doğaldır.Bunun bir süresi olmaz her kullanıcının kornaya basma miktarı birbirinden tamamen bağımsız.

    Örneğin ben Kornaya gerek kalmayacak şekilde kullanmaya çalışırım.Çok acelem varsa güvenli hızın biraz üzerindeysem sıkça basarım.
    Ama korna diyip geçmemek lazım gerçekten hayat kurtaran bir icat.
    Kornamın çalışmadığı dönemlerde kıymetini anladım.
    Araçlar bir anda durup durup geri geri gelmeye karar verebiliyorlar bilhassa büyük araçların arkadalarında kör noktası çok olduğu için hatrı sayılır bir problem.

    *Korna arada sırada çalışıyor arada sırada çalışmıyor?
    Korna arızası olması muhtemel.Yeni korna alıp denemekte fayda var.

    Korna çok pahalı bir alet değil değiştirilmeside o kadar zor bir alet değil.Bir kaç senede bir değiştirseniz dahi bu neden bozuluyor diye düşünmenize gerek yok muhtemelen sıvı kaynaklı bozulmalardır.

    Yinede çok sık bozulmasından şikayetçiyseniz motosikleti yıkama biçiminizi biraz eleştirebilirsiniz..
    Korna kolaydaysa yıkarken kafasına poşet türevi bir nesne geçirebilirsiniz. Kaldıki ben kar dahil motora binen biri olarak daha japon marka motosikletlerin orjinal kornalarını bozmayı başaramadım. Yan sanayiler bozulabilir..

    Motosikletinizde korna çok ulu orta bir yerde veya çok aşağıda çamurluktan sıçrayan suların her defasında gelme ihtimalı olan yerlerdeyse daha içlere doğrudan sıvı teması almayacağı yerlere koyabilirsiniz.Genellikle sonradan değiştirilmiş tesisatı kurcalanmış motorlarda pek ulu orta oluyor koruma demirlerinde vb..

    Motosiklette korna seçimi?

    Normalde motosiklet kornaları ile araba kornaları birbirinden farklıdır. Motosiklet Kornaları 5-7cm civarında olurlar.
    1.5-3amper civarı güç çekerler.
    Araba kornaları hem ebat olarak büyüktürler Hemde çektikleri akım 2katından fazlasına çıkabiliyor…

    Uzun seneler arkadaşlarıma motosiklete araba kornası takmayın.Düğmeniz kaldırmaz düğmeyi bozarsınız diye tavsiyede bulundum.
    Orjinalci biriyseniz aynı tavsiyedeyim.Bozulmadıkçada kornama müdahale etmem.
    Yinede uzun süre motosiklette araba kornasınıda test ettik.Bir araba kornasını rölesiz ve tesisatta herhangi bir müdahale yapmadan sorunsuzca kaldırıyor hemen hemen her motosiklet.

    Motosiklet korna markası tavsiyeleri
    Bosch markasını tavsiye edebilirim hala ulaşılabilir fiyatlardaki kaliteli malzemelerden biri.
    Hella gibi markalarda üretiyor ancak çok uçarı fiyatları var.
    Yerli Malı seger markası gayet yeterli.
    Yine yerli malı empar markasınıda güzel .Kalite olarak birbirlerine çok yakınlar.
    Ben şuanda empar kullanıyorum.Tonu benim zevkime daha çok uyuyor.



    Motosiklette birden fazla veya çok güçlü korna kullanmak?

    Öncelikle yasal desibel sınırını geçmemenizi.
    Mahalle aralarından geçerken kolu komşunun çocuğunu yatağından sıçratıp ah almamanız gerektiğini bir hatırlatalım.

    Ama arabalar bizi duymuyor?
    Arabaların Camları kapalı içeride müzikler son ses korna işe yaramaktan çok çevre rahatsızlığı veriyor.
    Kornaya bastım beni görmesi duyması lazım mantığıyla taşıt kullanıyorsanız zaten bir yerde mutlaka patlak verirsiniz.

    Neyse yinede güzel bir korna istiyorsunuz diyelim.
    Havalı korna falan zaten trafikte tamamen yasak olduğu için bunu dile bile getirmiyorum.
    Bir ince bir kalın ses korna kullanacaksanız. Yani çift korna

    Motosiklete Röleli Korna Tesisatı Uygulaması
    İki küçük Motosiklet kornası kullanılacaksa toplamda bir araba kornasına eşdeğer geleceği için rölesiz şekilde uygulayabilirsiniz kaldırır.



    Ancak 2 araba kornası gibi büyük yükler olacaksa düğme ve sigorta Tesisatının kaldırmama ihtimali olacağı için röleli tesisat çekmenizi tavsiye edeceğim.
    Benim motosikletteki felsefem ne kadar çok parça o kadar çok arıza.O yüzden gerçekten gerekmedikçe fazladan kablo karmaşasının ve orjinal tesisatı bozmanın bir anlamı yok.



    Röleli Tesisatın mantığı;
    Asıl korna düğmemiz sadece röleyi çalıştırmak için üzerinden yük geçmiş olacak(0.5amper civarı) Geri kalan tüm yük röle üzerinden geçeceği için düğmenin kontaklarını yormamış olacağız.
    Aynı Mantık sis farı ve Far uygulamalarındada geçerli.

    Röle için Çizdiğim devre şeması;


    Röleli tesisat uygulaması farklı şekillerde yapılabilir.
    Görseldeki gibi yapmanız tesisatı en az bozan uyguması en basit sistemdir.Hem orjinal tesisattaki kabloları kesmemiş olursunuz hemde fazla karmaşa yaratmaz.

    Bunun dışında Korna düğmesinden sadece + veya sadece eksi alarak kalan elektrik hattını aküden gövdeden alarakta yapılabilir.

    Dilerim Faydalı olmuştur Keyifli Sürüşler



    Alıntıdır.
    https://www.endurokan.com/2020/08/09...enel-bilgiler/

  4. #4

    Üyelik
    02 Kasım 2020
    abicim çok sağol ama malesef sorunu çözemedim, Korna titremiyormuş sonradan fark ettim Röle titriyorumuş "tız tız" diye.
    Rölemi bozuk acaba ?

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Belirttiğiniz gibi ise yüksek ihtimalle röle bozuk hocam.

  6. #6

    Üyelik
    02 Kasım 2020
    Sorunu buldum galiba:
    1.Akü bitik,
    2.Rölantideyken Konjektörden aküye gelen + ve - kutuplarını Avometre ile ölçtüm en fazla 4 volt verdi,
    3.1 hafta önce aldığım Konjektörüm bozulmuş galiba çünkü Aküyü en fazla 4 volt ile şarj ediyor,
    4.kabloları sağlam gibi motosikletin,
    5.Motor Rölantideyken en fazla 4 volt ve gaz verince bu voltaj değeri düşüyorrr çok saçma

    Statörün voltaj değerini ölçtüm rölantide 19 ve 20 arası.

    Daha önceden Korna sorunu yokken Akü bitik iken Motosiklet Rölantide iken Akünün + ve - kutuplarını ölçtüğümde 14 voltlari görüyordum avometre ekranında fakat şuan 4 volt, 4 volt olduğu için Korna gereken Voltjı alamıyor galiba?
    Kornalarin (Röle) Artı kutpu Konjektörden gelen Akü kablolarına mı bağlı yoksa, Arka stop ve ön farlar gibi direk Statöre mi bağlı ?

    Konjektörüm ölmüşmü? Ölmüşse neden


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler