"Çok pahalı", "çok ucuz" diye bir şey yoktur.
Bunlar göreceli kavramlardır.
Bunlar üzerinden tartışmak, dipsiz kuyuya taş atmaktır.
Arz ve talep vardır. İlgilenenler aratıp google'dan, temel ekonomi konusunda kendilerini geliştirebilirler.
Her mal, herkes için üretilmez.
Sıfırdan pahalıya satılan ikinci eller varmış. EEE, alma. Hadi diyelim sahibi manyak, sen de mi manyaksın? Git sıfır al kim tutuyor seni?
"Çok istiyosun buna?" Eee alma o zaman.
"Kimse almazsa düşer"
Düşmeyedebilir. Sen Honda'yı seviyorsun diye, Honda'nın da seni sevmesi şart mı?
İsterse düşürür, isterse çıkar Türkiye piyasasından, gider başka yerde satar. Senin ülkenin tüketicilerinin ne kadar kâr bıraktığına bağlı.
"Neden böyle?"
-Daha fazla paraya ihtiyacım var.
-Bu paraya satarsam mutlu olucam.
-Paraya ihtiyacım yok, güzel bir kâr yaptığımı düşünürsem vericem.
-Sana ne, keyfimin kahyası mısın?
-5000 lira fazlaya satarsam, aynısından bi tane daha alıp, 5000'i de arkadaşlarla rakı sofrasında ezicem.
-TL kesmiyor dolar bazında kâr istiyom. 10.000 dolara almıştım 11.000'e satıyom.
Böyle uzar gider bu. Ama bunu tartışmanın kimseye bi faydası olmaz.
Tartışılacak şey (Türkiye için) ekonominin kendisidir.
Bu kadar vergi yükü olmasa sırtında, veya daha fazla kazanabiliyor olsan belki o kadar pahalı gelmeyecek.
Suriyelileri tartış. Ötv'yi tartış. Yandaş kuruluşlara yedirilen paraları tartış. İyi bir muhalefet olmamasını tartış mesela.
Hırsızlık artmış. Artar. Ya beraber çıkarız, ya da batanlar sana huzur vermez.
Ya hepimiz huzur buluruz, ya da kimse huzur bulamaz.
Uzlaştık, uzlaştık. Olmadı, böyle devam...
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
İkinci el araçların 2019 sonunda Dolar bazında fiyatı neyse, Pandemiden sonra piyasalar normale dönünce, Dolar bazında fiyatının aynı olacağını düşünüyorum.
Geçen hafta 2017 model 45bin kmde bir araca baktım.
İlanda 13bin euro yazmıştı.
12bine bıraktı.
Modelin full versiyonu ve sıfır fiyatı 34bin küsürden başlıyor.
Yani eleman 3 sene önce en az 34bin ödediği aracı 12bine bırakıyor ve muhtemelen iyi fiyata verdiğini düşünüyor.
3 senede 22bin euro değer kaybı var.
Türkiye'de 2017 yılında 34bin lira olan araç bugün kaç para?
Aradaki fark çok o mel li!
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Aslında pek fark etmiyor.
Japon arabaları buralarda yeni yeni popüler olmaya başladı.
Ben bizim monospace dediğimiz ama sizin ne dediğinizi bilmediğim araçları tercih ediyorum ve bu segmentte mercedes ile peugeot arasında veya citroen arasında çok aşırı bir fiyat farkı olmuyor.
Örneğin;
Mercedes B fiyatı
32.050€
Peugeot 3008 fiyatı
31.050€
Şimdi iki adet ikinci el örnek bulalım
2018 model mercedes
17.790 avroya galeriden satılık.
2018 model peugeot
17.490 avroya yine galeriden satılık.
Sıfır fiyatlarında başlangıç modellerini verdiğim için detaylara fazla takılmadım.
Atına Atla Yüreğinin Götürdüğü Yere Git... Hadi Go!!!!!!!
Bence verginin dışında ülkemizde ikinci el araç ithalatInın olmaması 2. El araç fiyatlarını artırıyor.2.el ülkeye giriş olsa gerçek değerlere iner ,sıfır araç bayiiden çıktın mı 5000 Tl kaybeder, sıfırından pahalıya satılmaz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)