Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yavaşlarken Debriyaj kullanımı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Merhabalar;

    yaklaşık 4 aydır cf moto kullanıcısıyım. daha önce hep yarı otomatik ve tam otomatik araçlar kullandım.
    Ufak bir sorum var.
    Diyelim 3 ncü vites ile gidiyoruz, önümüzde bir sokak arası var ve biz sağ veya sol tarafa döneceğiz. bunun için vitesi 2'ye düşürüyorum. Tam dönerken hızım baya bir yavaşlamış oluyor ve aynı ehliyet sınavındaki 8'den geçerken yarım debriyaj yaparak dönüyorum.
    Sürekli dönüşlerde yarım debriyaj yapmamız gerekiyor mu? Benim korkum motoru stop ettirmek. yani hareket halinde olan bir motor 2 nci vitesteyken hızı düşerse stop edebilir mi ? Çünkü eğer yarım debriyaj yapmazsam virajı döndüğümde gaz verince motor öne doğru savruluyor.

    Veya 3 ncü vites ile giderken önümde bir kasis varsa, Debriyaja basar kasisten geçerim debriyajı yavaşça bırakarak gaz veririm. eğer debriyaja basmadan geçersem gaz verince motor öne savruluyor resmen.
    Sürekli bu şekilde debriyajı kullanmam doğru mu yoksa yanlış mı ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    13 Temmuz 2019
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    mt-07 abs
    Donuslerde de kasiste yaptigin gibi tam debriyaj yap derim. Surekli yarim yaptiginda debriyajin erken bitebilir. Zamanla alisirsin motora tepkilerine ilerleyen zamanlarda hic debriyajsiz kasisten gecersin donus yaparsin. One yigilmasi gaz kolunu tam ayarlayamadigin icin olabilir. Yavasca arttirman gerekiyor. Sadece alismak lazim. İyi surusler

  3. #3
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Sürekli bu şekilde debriyaj kullanımı doğru değil.Kasislere ya yanlış viteste giriyorsunuz yada hala gaz kontrolüne alışamamışsınız.Motor öne savruluyordan kastınız tam olarak ne?Stop edicek gibi mi oluyor yoksa birden öne doğru mu atılıyor?

  4. #4

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    3. vites ile giriyor olabilirsin farkında olmadan veya buji sıkıntı olabilir.
    bende de aynı korku vardı ve çok kez saçma sapan ileri geri ileri geri atarak stop etti motor. yaşadıysan bilirsin çok kötü ve bu virajda da oldu.
    ama şimdi düşününce 2 seçenek var. büyük ihtimal buji ile alakalıydı ve bujiyi değiştiğimde 2. viteste çok yavaş gitmeme rağmen stop etme isteği dahi duymuyor motor.

    diğer seçenek ise 3. viteste çok yavaşlamış olabilirsin. 2. vitese aldığına emin ol çok yavaşladığında yavaş viraj döneceksen falan.
    ayriyetten gazdan eli çekmemen lazım. çok az gaz her daim ver yavaş hızlarda.
    sebebine net emin değilim ama 2-3 gündür böyle sürüyorum ve stop etme gibi bir girişimi olmadı motorun daha. yavaş yavaş o iğrenç stop korkumu yenmeye başladım. sebepten emin olamadığım için hepsine dikkat et.

    ve son olarak 2. viteste çok az gaz vererek çok yavaş sürmeye çalışabilirsin boş yolda. yavaşalyabildiğin kadar yavaşla ne zaman stop etme ihtiyacı duyuyor motor gör. ben denicektim ama bir şekil çözdüm ama uygun zamanda boş yolda denicem. merak konusu kaça kadar düşebiliyorum 2. viteste diye. sanki 5te bile gider gibi geliyor. dün 10da falan çok rahat gittim.

  5. #5
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Motosikleti siz kullanıyorsunuz. Bahsettiğiniz durum motosikletin ağırlığına, anlık hızınıza, yol ve hava şartlarına, sizin dikkat durumunuza, lastiklerinize, motosikletteki eğitim ve tecrübelerinizin toplamına, dikkat dağıtan çevresel etkenlere... herşeye göre değişir. Pistte olsaydınız sorunuza uygun birkaç kesin cevap vardı, lakin sizin için yok.

    Yapacağınız en doğru şey denemek.

    Motosiklete bineceğiniz bir zaman sadece bunun için birkaç dakika erken çıkın ve arkasını görebildiğiniz bir köşede farklı hızlarla(si ve çevreniz için güvenli hızlar) denemeler yapın. Böylelikle mevcuttaki durumunuzla en uygun seçeneği bulabilirsiniz.

    Buradan üstünkörü yazılacak hemen hiçbirşey sizin için gerçek anlamda doğru sonucu veremez. Farklı senaryolar ile deneyip tecrübe ederek doğru sonuca ulaşmanız, bu tecrübeniz ile pratik yaparak kendinizi geliştirmeniz en iyi yol olur.

    Motosikletteki debriyaj kullanımının diğer tüm araçlardakilerden daha farklı ve kapsamlı olduğunu, bu yüzden en iyisinin temel doğru bilgiler üzerine tecrübe edinmek olduğunu hatırlatmak isterim.
    BloodyBaron bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)