Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

kalın tabanlı ayakkabı ile vites değişmek

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    motosiklet botum yok bu ara normal bot ile idare etmem lazım ancak normal botum değil de bir küçük botumla geçen sürmüştüm çok zorlanmıştım vites arttırırken. ayağı ilk önce aşağı indirip sonra yukarı çıkartıyordum. gerçi şunu fark ettim asıl vites değiştirme de o şekildi ve onu yapmadığımı yandan ayağımı aşağı aldığımı fark ettim normal ayakakbıda tabi o botta mümkün değil.

    her neyse konu şu; var mı kalın tabanlı ayakkabıyla motor sürmeye alışan? alışılıyor mu bu merete botla binmeye. seneye kışa anca motor botu alırım bu kış çok borca girdim o yüzden yağmurlu havalarda botla motora binmeyi düşünüyorum ama zor gibi.
    gerçi geçen orta kalınlıkta ayakakbı giydim onda sağ arka fren pedalını dahi hissetmiyordum. basıyor muyum acaba diye 100 kez düşünmüşümdür


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklet botum yok bu ara normal bot ile idare etmem lazım ancak normal botum değil de bir küçük botumla geçen sürmüştüm çok zorlanmıştım vites arttırırken. ayağı ilk önce aşağı indirip sonra yukarı çıkartıyordum. gerçi şunu fark ettim asıl vites değiştirme de o şekildi ve onu yapmadığımı yandan ayağımı aşağı aldığımı fark ettim normal ayakakbıda tabi o botta mümkün değil.

    her neyse konu şu; var mı kalın tabanlı ayakkabıyla motor sürmeye alışan? alışılıyor mu bu merete botla binmeye. seneye kışa anca motor botu alırım bu kış çok borca girdim o yüzden yağmurlu havalarda botla motora binmeyi düşünüyorum ama zor gibi.
    gerçi geçen orta kalınlıkta ayakakbı giydim onda sağ arka fren pedalını dahi hissetmiyordum. basıyor muyum acaba diye 100 kez düşünmüşümdür
    Ben iş ayakkabısı ve şu içi astarlı plastik çizmelerden başka kalın tabanlı şeyle motor sürmedim ve bileklerimde sorun var normalden daha dar oynama aralığına sahibim beni pek etkilemedi.

  3. #3

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben iş ayakkabısı ve şu içi astarlı plastik çizmelerden başka kalın tabanlı şeyle motor sürmedim ve bileklerimde sorun var normalden daha dar oynama aralığına sahibim beni pek etkilemedi.
    baya kalın onlar da aslında senin de frene basarken hissetmiyor olman lazım motoru hissederek sürüyoruz mecbur. neyse yarın bir denesem mi bilemedim olmazsa geri dönmek zorunda kalcam baya kalın benim bot da çünkü emin olamıyorum bakalım

  4. #4

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Kışları YDS'nin asker botuyla kullanıyorum motoru. İlk bir-iki gün garipseyip sonrasında alışıyorum. Sen de alışırsın, biraz zaman vermelisin.

  5. #5

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı yokon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kışları YDS'nin asker botuyla kullanıyorum motoru. İlk bir-iki gün garipseyip sonrasında alışıyorum. Sen de alışırsın, biraz zaman vermelisin.
    kalın bu da.
    tamam bakalım denıcem yarın

  6. #6
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Ben ilk başlarda spor ayakkabı kullandım uzun süre. En rahatı o tabi. Sonra bot kullanıyordum 2 aydır. Hiçbir sıkıntı çekmedim. Şimdi Smx6 v2 kullanıyorum bunda çok zorlandım. 3 gün oldu ve arada düzgün atıyor muyum diye kontrol ediyorum. Fren hissi 0. Umarım ben de alışırım.

  7. #7

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    freni anca motorun gidişinden hissedicez galiba başka çare yok.

  8. #8
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Bide benim motorun kabahati iyice beter oldu. Botu aldığım ilk gün arka frenin de ayarını sıktığım için freni hissedemeyip stabilize yolda düştüm. Arka fren pedalı yamuldu içe doğru daha da yukarı katktı bu sefer hiç basamıyorum. Alışma sürecinde dikkat etmek gerekiyor. Ben gaza geldim, asıldım gaza asıldım gaza toprağı öptüm.
    Sagopa K ve natijax bunu beğendiler.

  9. #9
    adm12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda msx 125. SYM sympony 200i
    Yıllar önce kullandığım Ybr125 motosikletim de benzer bir sorun yaşamıştım. Vites kolunu söküp bir kademe kaldırıp tekrar takarak sorunu çözmüştüm. Eğer motosikletinizin vites kolu tertibatı izin veriyorsa söküp bir kademe yükseltebilir yada alçaltma bilirsiniz.
    BloodyBaron ve Sagopa K bunu beğendiler.

  10. #10
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    alışırsın normal
    natijax bunu beğendi.

  11. #11
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    baya kalın onlar da aslında senin de frene basarken hissetmiyor olman lazım motoru hissederek sürüyoruz mecbur. neyse yarın bir denesem mi bilemedim olmazsa geri dönmek zorunda kalcam baya kalın benim bot da çünkü emin olamıyorum bakalım
    Ben freni vitesi ve ayağımın altındaki herşeyi hisediyorum :D Sorun yok :D
    natijax bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı BloodyBaron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bide benim motorun kabahati iyice beter oldu. Botu aldığım ilk gün arka frenin de ayarını sıktığım için freni hissedemeyip stabilize yolda düştüm. Arka fren pedalı yamuldu içe doğru daha da yukarı katktı bu sefer hiç basamıyorum. Alışma sürecinde dikkat etmek gerekiyor. Ben gaza geldim, asıldım gaza asıldım gaza toprağı öptüm.
    geçmiş olsun kötü olmuş


    Alıntı adm12 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yıllar önce kullandığım Ybr125 motosikletim de benzer bir sorun yaşamıştım. Vites kolunu söküp bir kademe kaldırıp tekrar takarak sorunu çözmüştüm. Eğer motosikletinizin vites kolu tertibatı izin veriyorsa söküp bir kademe yükseltebilir yada alçaltma bilirsiniz.
    benim de ybr 125 eğer ona istinaden dediyseniz. yav sıkıntı şu vites kolu ile ayak koyma yeri aynı hizada ve yere pareleller o yüzden botu ayak peginden aşağı indirip yukarı çıkarttığımda ortada botumun ucu sıkışıyor. ucuyla zar zor vites atıyorum. biraz da motorla alakalı.
    misal mt25 denemiştim ben. ayaklar yere 45 derece açıda mı neydi. ee böyle olunca da çok rahat vites altına sokuyordum ayağı botta da pek sıkıntı olmazdı bence o motorda.
    bugün her neyse botla kullandım yukarıda da dediğim gibi sıkıştı full ayak burnu

    öyle sökme olayı yapılıyorsa bir bakayım ben kendime bu konularda güvenmiyorum da motorcuya yaptırırım. her şeye para bayılıyorum bu ara. bu tadilat işleri beceriksizliğimden
    BloodyBaron ve adm12 bunu beğendiler.

  13. #13
    PLatooN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2020
    Şehir
    istanbuL
    Motosikleti
    Asya T-19 150- CBF 150 - TVS RTR 200 V4
    şimdi bu konu hakkında sıkıntı problem yaşayan biri olarak kendimce şöyle çözdüm,
    bu greyder gibi markaların yağmur geçirmez kısmi yerleri bez olan yumuşak botlar var ben sorunu öyle çözdüm eğer derisi sert bi bot kullanıyorsan ve bu seni ciddi anlamda etkiliyorsa sıkıntılı bi durum ama tavsiyem odur motosiklet için kullanabileceğin korumalı bi bot almandır bende aynı senin saydığın nedenlerden dolayı bot işini biraz erteledim
    natijax bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı PLatooN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi bu konu hakkında sıkıntı problem yaşayan biri olarak kendimce şöyle çözdüm,
    bu greyder gibi markaların yağmur geçirmez kısmi yerleri bez olan yumuşak botlar var ben sorunu öyle çözdüm eğer derisi sert bi bot kullanıyorsan ve bu seni ciddi anlamda etkiliyorsa sıkıntılı bi durum ama tavsiyem odur motosiklet için kullanabileceğin korumalı bi bot almandır bende aynı senin saydığın nedenlerden dolayı bot işini biraz erteledim
    o tarzlara bir bakmak lazım ince olması da önemli.

  15. #15
    adm12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda msx 125. SYM sympony 200i
    İşlem çok basit. Vites pedalını tutan vidayı sökün, pedali yerinden çıkarmadan önce keçeli bir kalem ile işaret koyun. Sonra kolu sökün. (Vites kolunun takıldığı mil dişli bir yapıya sahip) Vites pedalını ucu normalden 1-2 cm yukarıda olacak şekilde tekrar takın. Sonra somunu takarak sıkın. Kendimize güvenemiyorsaniz eli anahtar tutan biri yada tamirci size yardımcı olacaktır.
    Kural [ Z ], tommygun ve natijax bunu beğendiler.

  16. #16
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Hocam tabandan çok bilek kısmındaki kısıtlama sorun oluyor. Ve ağırlık.
    natijax bunu beğendi.

  17. #17
    bajajpulsar2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    CygnusL(2015)-NS200(2015)-MT25(2020)
    motosiklet çizmesi alınca ben de çok zorlanmıştım. tabanı çok sert vitesi atıp atmadığımı hissedemiyordum resmen. 3-5 sürüş sonrası alışmıştım tabi.
    natijax bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    tamamdır vitese bakıcam yaırn yapmam büyük ihtimal ama en azından farkına varırım götürür yaptırırım.
    hem daha rahat kalın tabana alışırım. bilek kısmında bir sıkıntı yaşamıyorum şahsen hassasiyete de alıştım tek sorun ayakakbı geçmiyor ahaha

  19. #19
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    2 çözümü var.. birincisi vites kolunu çıkarıp ayarını değiştirebilirsin.. diğeride vites kolunu değiştirip çift taraflı olandan takabilirsin.. arkaya doğru bir kol daha olanları var.. yani ayağını altına sokmana gerek kalmadan topuk kısmıyla işlemi yapıyorsun..

  20. #20

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    https://www.youtube.com/watch?v=Rg6K6dcR-3U

    baya basitmiş aslında biraz yukarı çıkarıcam vitesi. en iyisi bu


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)