Karbüratör İğnesi ile oynamak
Reklamlar
-
İyi günler arkadaşlar;
Çita 100 motorumda karbüratörun iğnesini az yakması amacıyla 1 dış aşağı indirdim. Hep 50 ile gittiğim için son hızı etkilediğini düşünmemiştim. Dün akşam ne kadar zorlarsam zorlayın 85 i geçmedi motor. İğne ile oynamam buna sebebiyet verir mi? Birde bu tüketimi benim düşündüğüm gibi etkiler mi?
Reklamlar
-
Aşağı indirdiysen yakıtın artmıştır, büyük ihtimalle motorun boğuluyor şuan.
-
İğne pozisyonu performansı etkiler. Yakıt tüketimini çok fazla düşüreceğini sanmıyorum
-
Yakıt tüketiminin iğneyle hiçbir alakası yoktur.O iğne seviyesini aşağı indirirseniz benzin az gider (ilk çeyrek gaz tepkimesi) motora ve fakir karışım olup uzun vadede motora ZARAR verirsiniz.
Karışımdaki Az benzin ısıyı yükseltir.
50 benzin 50 hava yerine 20 benzin 80 hava (oksijen) ısıyı arttırır.
Benzin motoru soğutur yanma odasında yanmadan önce.
O iğne motorun düzgün bir eğride devirlenmesiyle alakası vardır ve devir aralığpının ilk %30 luk kısmına etiki eder.
Her içten yanmalı motor kendi yapısına hacmine göre yakıt yakar.
-
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
Aşağı indirdiysen yakıtın artmıştır, büyük ihtimalle motorun boğuluyor şuan.
Mesaj düzelse de düzeltsem keşke dediğimin tam tersi olarak motorun fakir karışım yapıyor olabilir
-
devir aralığpının ilk %30 luk kısmına etiki eder
bu konuda emin misiniz, benim bildigim orta ve ust devirlere etki ediyor ana jet (igne)
-
fazil adlı üyeden alıntı
bu konuda emin misiniz, benim bildigim orta ve ust devirlere etki ediyor ana jet (igne)
%30 veya çeyrek gaz karışım vidasi etki eder.
İğne yi aşağı indirerek gaz kolunun normal ve tam açık pozisyonda fakir karışım yapar. Yukarı ise zengin karışım yapar.
Ayrıca hep elli ile gidiyorsan veya 60 70 km iğne ile oynamana ne gerek var.
Bedava işlerle ugrasmissin. Şuan bunları yazdığıma bile pişmanım
-
fazil adlı üyeden alıntı
bu konuda emin misiniz, benim bildigim orta ve ust devirlere etki ediyor ana jet (igne)
Ana jet meme başka birşey onun içine giriş çıkan İĞNE başka birşey.
Ana jet orta ve en üst devirde yakıt püskürküyor (yakıtla havanın atomize-toz hali)
Alt devire rolanti (kelebek aralığı) pilot jet (meme) ve diğer arkadaşın dediği gibi karışım ayar vidası etki eder.
Pilot memesini jetini (rolanti ve çeyrek gaz) hava ayar vidası kısıp açar.
Gaz kolu tam kapalıdan tam açığa 6 tane kanal ve ayar birbirinle kombine çalışır düzgün gaz yemesi için.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:10 ----------
Teoriyle pratik birbirini tutmuyor iğne ayarı üst devirde motoru boğacağı gibi alt devirdede ayar tutmama etkileri yapıyor.Veya tam tersi.
Sübap eğmesin piston tepesi delinmesin...Orjinal ayarlara ellememek en faydalısı...
-
İşlerden biraz yoğun bir kaç gündür. Cevaplar için teşekkür ederim ihtiyacım olanı aldim. İlk haline getireceğim. Drivvo uygulamasına göre şuan kilometre başına 18 kuruş benzin masrafım var.
-
bassturbin adlı üyeden alıntı
Yakıt tüketiminin iğneyle hiçbir alakası yoktur.O iğne seviyesini aşağı indirirseniz benzin az gider (ilk çeyrek gaz tepkimesi) motora ve fakir karışım olup uzun vadede motora ZARAR verirsiniz.
Karışımdaki Az benzin ısıyı yükseltir.
50 benzin 50 hava yerine 20 benzin 80 hava (oksijen) ısıyı arttırır.
Benzin motoru soğutur yanma odasında yanmadan önce.
O iğne motorun düzgün bir eğride devirlenmesiyle alakası vardır ve devir aralığpının ilk %30 luk kısmına etiki eder.
Her içten yanmalı motor kendi yapısına hacmine göre yakıt yakar.
karışımdaki az benzin ısıyı yükseltmez. sizi termodinamik kanunlarına davet ediyorum.
amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok. geçmişi en az 30 yıllık cg motordan bahsediyoruz.
çin malı zaten üretim töleransları yüzünden karbüratör ayar tutmuyor. iğneyi alta alırsan motor yürümez. düşük yükte az yakar.
kitaplardaki bilgi optimum düzey için yazılmıştır. yıllarca 14.7:1 hava/yakıt oranının optimum düzeyde olduğunu okuduk. full throttlede ecu lu motorlar bile zengin karışım hazırlar
edit: çita 100'ün karbüratörü sanayi ağzıyla pompalı denilen pz serisi karbüratör. ingilizce varsa performans için ayarları aşağıdaki kılavuzdan takip edebilirsiniz.
http://www.ccwthariders.com/uploads/...ing_manual.pdf
-
ulkerhan adlı üyeden alıntı
karışımdaki az benzin ısıyı yükseltmez. sizi termodinamik kanunlarına davet ediyorum.
amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok. geçmişi en az 30 yıllık cg motordan bahsediyoruz.
çin malı zaten üretim töleransları yüzünden karbüratör ayar tutmuyor. iğneyi alta alırsan motor yürümez. düşük yükte az yakar.
kitaplardaki bilgi optimum düzey için yazılmıştır. yıllarca 14.7:1 hava/yakıt oranının optimum düzeyde olduğunu okuduk. full throttlede ecu lu motorlar bile zengin karışım hazırlar
edit: çita 100'ün karbüratörü sanayi ağzıyla pompalı denilen pz serisi karbüratör. ingilizce varsa performans için ayarları aşağıdaki kılavuzdan takip edebilirsiniz.
http://www.ccwthariders.com/uploads/...ing_manual.pdf
İçten yanmalı motorlar nasıl soğur siz onu araştırın.
Bende sizi yazdığım cümleyi önce okumaya sonra anlamaya davet ediyorum.
Yolladığınız amerikanca klavuzu siz okuyun tabi sonra anlayın yazılan bu cümleyi tekrar tekrar okuyun...
''Symptoms of a lean mixture are:
• High cylinder head or exhaust
temperature''
Sübapta yakalarsa tadından yenmez fakir karışım...Ama motor az yakar...Motor ucuz benzin pahalı...
-
Burada yazilanlari okuyorum da, epey kafa karisikligi olmus gibi.
Simdi su alttaki resme gore anladigim, arkadas, jet needle'in (karburator ignesi) ayariyla oynamis.
Bu durumda alt devirler degil, orta ve ust devirler etkilenir.
igneyi asagi indirirse yeterli benzini alamayacagi icin, orta ve ust devirlerde motor performansı düşecek ve maksimum devrine ulaşamayacak.
-
bassturbin adlı üyeden alıntı
İçten yanmalı motorlar nasıl soğur siz onu araştırın.
Bende sizi yazdığım cümleyi önce okumaya sonra anlamaya davet ediyorum.
Yolladığınız amerikanca klavuzu siz okuyun tabi sonra anlayın yazılan bu cümleyi tekrar tekrar okuyun...
''Symptoms of a lean mixture are:
• High cylinder head or exhaust
temperature''
https://i.hizliresim.com/ltQQlL.jpg
Sübapta yakalarsa tadından yenmez fakir karışım...Ama motor az yakar...Motor ucuz benzin pahalı...
sübap lastikte olur.
orada karışımla oynlarsanız diyor. zengin karışım da olabilir yani.
anlaşılamayacak bir şey yok. 4 silindir su soğutmalı dohc motor görüntüsünü boşa paylaşmayın. adamın motoru 30 yıllık cg.
ben hiç bir cg motorda karışımla oynandı fakir karışım diye motorun ısındığını hele supap yakaladığını daha ne gördüm ne de duydum. forum tarihinde de ne gören ne de duyan vardır. araması taraması konu açması bedava.
+
termodinamik kanunlarına tekrar davet ediyorum.
termodinamik iyidir. arada lazım olur. hele hele mühendislik fakültelerinde ilk öğrettikleri. çok faydalıdır.
-
İngilizce bilenler için şöyle bir video bırakayım: (Fakir karışım yüksek ısıya sebep olur mu?)
Özet:
Fakir karışım daha yüksek sıcaklığa sebep olmazmış, tam tersiymiş. İdeal hava:benzin karışımı 14,7:1 imiş. Bu değer azalırsa zengin, artarsa fakir karışım olurmuş. İdealden (her iki yöne doğru da) uzaklaştığımızda yanma odası sıcaklığı düşermiş.
En yüksek sıcaklık teknik anlamda ideal 14,7:1 karışımda oluşurmuş. Karışımı motorun en iyi performans verdiği nispeten zengin (11:1 - 13,5:1 arasındaki) değerlerden ideal 14,7:1 değerine doğru fakirleştirdiğimizde sıcaklık yükselirmiş. Motorlar genellikle en iyi performans verdikleri nispeten zengin karışım oranlarına ayarlı oldukları için, karışımı fakirleştirerek ideal karışıma çekmek motorun da daha yüksek sıcaklıkta çalışmasına sebep olarak insanların fakir karışım motor sıcaklığını yükseltir gibi yanlış bir genelleme yapmalarına sebep olmaktaymış.
Deyişteki fakirlik teknik anlamdaki bir fakirlik değilmiş, motorun fabrika çıkışı / ideal ayarına göre fakirlikmiş.
-
Uzun uzun yazamıycam anlamak istemeyene laf anlatılmaz zaten.
Fakültede termodinamik dersinde piston tepesi nasıl denilir piston neden kırılır sübap nasıl eğilir kompresör neden düşer alüminyum doğrama nasıl yapılır o bölümleri tam çalışmadım ben elektrikler kesikti.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)