o durumda öncelikle ben de kontra yapmazdım fren yapardım ama tek seçeneğin kontra olduğunu varsayarak söyledim onu. yoksa o duruma sokmazdım kendimi. yani öyle düşünüyorum.
bu arada 1 ay bile olmadı trafik tecrübem o yüzden pek de iddia edemem bir şey ama dediğim gibi sadece kontrayı var sayarak söyledim üstteki arkadaşlar kontra üzerine tartıştıkları için.
bu arada neden rahat yapılamayacağını düşünüyorsunuz? yüksek hızlarda misal şey fark ettim ben çok zor dönüyor gidon ama o an kontra yapmadan sürdüğümü fark ediyorum daha acemilik dönemi. sonra kontra yapmaya çalıştığıdma çok rahat döndürebildiğimi fark ediyorum motoru. bilgilenmek için bir sorayım dedim
Bu is telefon ekranindan video izlemeye benzemez.
Oncelikle o hizda, karsinda kamyonun goruldugu an yasanacak panigi dusun,en usta surucu bile bunu yasar.
Daha sonra karar verme,harekete gecme ve uygulama baslayacak..su durumda profesyonelleri saymazsak bunu basarabilecek surucu olabilecegini sanmiyorum.
Hiz cok fazla,mesafe az..Ayrica kontra yaparken fren de yapamayacak.
Bu kadar risk alinacagima maximum fren yaparak hasari azaltmaya calismak bana gore en dogrusu.
Bence de öndeki motorcu hatalı. İyice sola yaklaşıp manevra alanını daralttı. Arkadaşda hızla geçip önünden sağa geçmek istedi heralde
haklisin, guzel yazmissin.
daha önceki yazdiklarimda kontra ile durumun degisebilecegi, kamyonun dibine girdigi zaman, o hizda kontrayi verir kurtulur seklinde degildi.
tam tersi, daha önceden kamyonu farketmis olsaydi, yeteri kadar fren mesafesi olmasa bile "hiz kesme + kontra" veya "fren + freni birakma + kontra" ile durum degisebilirdi demek istemistim. tabii bunlari hepsi varsayim...
ama senin yazdigin gibi, o hizda cok profesyonel olmadikca kurtarmasi zor, acemi icin korkudan donup kalmadigi surece fren yapmak en iyisi.
daha dusuk hizda daha dikkatli surerek o duruma dusmemek ise en iyisi.
Çok süratli gittiğimizde bazen gözümüz göstergeye takılır, kendi rekorumuzu kırdık mı ya da kullanılan motorun potansiyel son hızına ne kadar kaldı diye. Saatte 160 km hızla gidildiğini farzedelim sadece 1 sn gözümüzü yoldan ayırıp "acaba kaç basıyoruz?" diye göstergeye bakıp tekrar yola baktığımızda yaklaşık 44 metre görmeden yol almış oluyoruz. Kaza yapan arkadaş bir anlık göstergeye bakıp da kamyonu farkedemedi mi acaba? Kendi adıma konuşayım; o arkadaşın pozisyonunda ben kalsam kontra vs hikaye donup kalırdım o panikle ve kamyona çarpardım.
150 ile giderken 1 sn de kaç metre yola alırsın? bir aracı gördüğünde frene basma kararı ve bunu uygulama kaç sn sürer? Frene bastın 150 km hızla kaç metrede durursun? Bu soruların cevapları internette mevcut herkez bakıp öyle konuşsun lütfen. Klavye başında sallamak kolay kontra verseymiș sonra fren sonra kontra kurtarırmıș.... Su kazanın o sürücü için olma süresi saniyeler.... O yuzden klavye başında atıp tutmak yerine ileri bakış nedir. Trafik nasıl okunur bunları öğrenmemiz lazım.....
Arkadaşların ikisi de çok tecrübesiz ve kendilerine fazla güveniyorlar gibi geldi bana. Videonun tam halini atabilecek birisi varsa bana atabilir mi rica etsem? Hiç bir yerde tam halini bulamadım.
Motosikletli arkadaşımız için üzülsem de, kamyon sürücüsünde bir hata göremedim. Diğer arkadaşların da belirttiği bir dizi hata sonucu çarpmış. İnşallah kısa zamanda iyileşir.
Kaza yapacağınızı anlayınca, tüm bildiğiniz kuralları unutuyorsunuz beyler rahat olun
Ne yapılabilirdi den ziyade ne yapmamak gerek. bu kaza aklı başında insanlar için bir örnek bence. Kaza yapan arkadaşa geçmiş olsun( inşallah geçer)
Arkadaslar bence şu hatalı, bence bu hatalı demeye gerek var mı? Şundan dolayı kaza yapmış, yok bu olmasaydı şöyle olurdu filan Allah yardımcısı olsun arkasından dua edelim iyileşsin ancak hatalı sadece kendisi faktörleri değerlendirmeye gerek bile yok bence.
Her kaza videosundan sonra "kimin hatalı olduğunun önemi var mı" lakırtısı döner ortalarda...
EVET. KİMİN HATALI OLDUĞU ÇOK ÖNEMLİ...
Şu videoyu seyretmek NE YAPMAMAMIZ GEREKTİĞİ açısından son derece önemli...
Kaza yapan motosikletliye geçmiş olsun.
%1.000.000 kusurlu. Kamyonun zerre hatası yok. Nizami şekilde sinyalini vermiş.
Arka ve önü boşken nizami şekilde çok önce şerit değiştirip dönüşe başlamış adam.
1. Kaza yapan aşırı süratli. Bunu anlamak için bilir kişi olmaya gerek yok.
2. Kaza yapan, video çeken sol şeritte giden motosikletli arkadaşını nizami olmayan bir şekilde solluyor.
Motosiklette bir taşıt olduğuna göre, o şekilde sollama yapamaz. Şeridin boşalmasını beklemesi gerekir.
3. Video çeken motosikletli, kanuni bir hükmü olmasada vicdani olarak arkadaşının kaza yapmasının ikincil sorumlusu.
Sola yanaşarak arkadan gelenin önünü kesiyor, sağa yanaşmasını engelliyor. (bilerek veya bilmeyerek)
4. Kaza yapan, son anda fren yapıyor. Ancak emniyet şeridinin dışında, toprak kaplı zeminde fren yaptığı için,
süratide yüksek olduğundan duramıyor ve kayıyor. Toprak üzerindeki fren izinden görebilirsiniz bunu.
Şimdi bu videodan yapmamız ve yapmamamız gerekenleri çıkaralım...
1. Hız sınırlarına uymalıyız.
2. Öndeki aracı değil, yolu ve trafiği takip etmeliyiz.
3. Yol şerit ve işaretlerine uymalıyız.
4. Hızımız yüksek olduğunda videodaki kamyon gibi araçlarında bizim gibi hızlı olduğu ve hızlıca yoldan çekileceği algısı oluşması muhtemeldir.
Diğer araçların hızını okuma konusunda tecrübe kazanmalıyız.
5. Hangi hızda gittiğimiz kadar, hangi hızda durabildiğimizin çok daha önemli olduğunu unutmamalıyız.
6. Sürü halde yola çıkıp motosiklet kullandığımızda, arkadaşlarımızın gazına gelmemeli, gaza getirmemeliyiz.
7. Bence en önemlisi, Daha yüksek cc, daha torklu, daha hızlı motosiklet sevdasının başa neler açtığını görmeliyiz.
İstisnalar hariç olmak üzere (aksini iddia eden ler olacaktır ama martaval okumayı bırakalım),
Daha yüksek cc ve güç demek, daha yüksek hız demek. Elinizin altında o güç olduğu müddetçe mutlaka günün birinde kullanacaksınız.
Hele teknolojik aletlerde yüksek hızlara çıktığımızın farkına bile varamıyoruz. Bunu unutmamalıyız.
Çok hız meraklısı iseniz, gidin piste ne halt yerseniz yeyin. Ama trafikte başkalarının tehlikeye atmayın.
Piste sürü halde çıkıldığı için, sürüyle motosiklet kullanma keyfine de iyice varmış olursunuz.
"En önemli nokta" hariç %100 katılıyorum.
Kazayı araçlar değil onları kullananlar yapar. Aynı tedbirsizlik ve umursamazlıkla araç kullanan sürücü düşük güçlü bir tane ile de kaza yapmayı da mükemmelen başaracaktır. Düşük cc güç tork fetişi yapmaya gerek yok, bu da eşit ölçüde martaval okumak olur çünkü... (Ben motosikletle üç sefer kaza yaptım; üçü de düşük güçlü bir motosikletle idi. Çatır çatır düşen oraya buraya patlayan paketçiler de hyper nakedlar falan kullanmıyorlar...)
Kurallara uyun ve uyanık olun yeter.
uff yine rossiler toplanmış, kontra falan yapıyorlar.
vay arkadaşşş...
burada yapılacak tek şey var. o da o kadar hızlı gitmemek.
ayrıca, bu kazanın tek sorumlusu formula 1 !!
evet.
izleyip izleyip gaza geliyorsunuz, sonra sonuç bu oluyor.
izlemeyin kardeşim.
rtük göreve !!!
Kaza çok yönden ele alınmış.
Farklı bir yönden bakmak faydalı olabilir.
Sanırım motor MT07. Sürücü ise bu motoru kullanabilecek tecrübeye sahip görünmüyor. Bir çokları tercih yaparken büyük bir yanılgı içine düşüyor; "Güçlü motor tehlikelerden kaçmamı sağlar" Trajedi burada başlıyor. Sürücüyü koruyan motosikletin gücü değil frenleridir. Ve tabii ki sürücünün yeterlilikleridir. Güvenlik için motosikletin büyüklüğü yerine sürüş dinamikleri ve frenleri gözönüne alınmalıdır. MT07 çok iyi ivmelenen bir motosiklet. Peki istediğiniz yerde durabilecekmisiniz? Hem güvenlik hem de yetkinlik gelişimi açısından küçük motosikletlerle yeterli hazırlık oluşturulmadan motor büyütmek güvenliği arttırmak değil azaltmak olur.
"Bırakın bu işleri ben canavar gibi kullanıyorum" der bir çokları. Kazanın oluşunu dikkatli izleyin. MT07 kullanabilecek bir sürücüye benziyor mu?
İlk motorumu 1991 yılında aldım. Bu zamana kadar kasıtlı olarak üzerime kıran bir araç haricinde tehlike yaşamadım. Sürücü kursunda adaylara eşlik etmek için kullandığım MT07'yi saymazsak hep küçük motosikletler kullandım. "Motosikletin gücü tehlikelerden korur" teorisinin yanlış bir teori olduğunu düşünüyorum. Belki de benim fikrilerim yanlış. Forumdaki değerli hocalarımızın bu konuyu ele almasını bekliyorum.
Cyan,
Elbette trafikte her daim, her tür araç kaza yapıyor.
Elbette en büyük hasarı kullanıcılar alıyorlar.
Ama şunu da biliyoruz...
Kendi hataları nedeniyle, SS motosikletlerle kaza yapanlar ki bunlarda genelde ana unsur yüksek hız,
ciddi hasar alıyor. Çoğunlukla ölümcül oluyor kazaları.
Eeee ne oldu şimdi bu. Bunu söyleyince düşük cc fetişizmi mi oldu...!!!
Ayrıca trafik kuralları belli.
Otoyolda bile motosikletin hız sınırı 100km/saat.
Bitti kardeşim.... 100km/saat hız sınırın var.
Hadi buna %10 da sollama opsiyonunu koy, eder 110 km/saat.
Bunun üzerindeki her hız yasa dışı. Kanun bu. Ben söylemiyorum.
Hız ne kadar yüksekse, riskte o denli yüksek.
Öyle olmasaydı hız sınırı, trafik kuralı diye bir şeye gerek duymazdık.
Aşağıdaki resmi, motosikletle ilgili bir mecrada görüp telefonuma kaydetmişim.
Ama nerede görüp kaydettim hatırlamıyorum...
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:54 ----------
.
.
Bir arkadaşım yazın VFR1200 aldı.
Yıllardan beride motosiklet kullanır.
Son derece aklı başında birisi.
Bir ay sonra sattı motoru.
"Kadrana baktığımda 160km/saat hızla gittiğimi görünce ben ne ara çıktım bu hıza diye kendime soruyorum" diyordu.
Motor hız yapmak için yapılmış. Doğal olarak hızı diğer motosikletlere göre çok daha az hissettiriyor sürücüye...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)