Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kars'ta yaşanan feci motosiklet kazası

    REKLAM ALANI
  1. #41
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hadi bakalım cesaretin varsa yaz diye diye kendime bisürü telkin verdim ve yazıyorum.
    Kazanın sebebi videoyu çeken arkadaş!
    Dur yahu çok sert oldu.

    Tamam motorcu hızlı.
    Kamyoncu karşı şeride geçip dönüş yapıyor.
    Ama!

    Video çeken arkadaş düz şerit yani sollamanın yasak olduğu yerde sollama yapıyor.(Önemli değil orda tehlikeli bir durum olmuyor)
    Daha sonra kesik çizgi başlıyor.
    İster gidiş geliş ister bölünmüş yol olsun yapması gereken sol şeridi boşaltmak.
    Orası ne kadar hızlı gidersen git sana ait değil.
    Kullanıp şeridine döneceksin.
    Ama videoyu çeken arkadaş kamyon önünü kapattığı halde ısrarla sol şeritte kalmaya devam ediyor.

    Kazayı yapan arkadaş zannedildiği gibi sol şeridin solundaki küçük alandan gelmiyor.
    O da arkadaşı gibi aynı yerde yani sol şeritte seyrediyor.
    Dış şeride kaymasının sebebi videoyu çeken arkadaşın sol şeridi kapattığı gibi sürekli daha sola gitmesi.
    Yani videoyu çeken elemana odaklanıyor.
    O anda dikkati arkadaşına çarpmamak üzere yoğunlaşmış durumda.
    Kamyonu belki görmüyor bile.
    Sağ salim önündeki motosikleti geçse kamyona odaklanacak ama buna zamanı olmuyor.
    Çünkü tepki koyamayacağı bir hızda.
    (Bu tepki koyamayacağı hız meselesini daha sonra hatırlatın açalım.)
    Çünkü bir çok motosiklet sürücüsü aynı hız ve durumda o motosikleti kamyona çarpmaktan kurtarabilir, ya da daha yavaş çarpabilirdi.
    Kısaca videoyu çeken motorcu hem sol şeridi işgal ettiği gibi sürekli sola kayarak arkadaşının önünü kapatıyor.
    Gereğinden fazla hızlı olan arkadaşı sağından geçmek yerine solu tercih edince olanlar oluyor.

    Şimdi kamyoncunun girdiği alanın girişinin o şekilde olması kamyoncuyu haklı yapmıyor.
    Normalde ileride uygun bir yerden dönüş yapıp öyle girmesi gerek.
    Ama hepimiz onun yaptığını yapardık bu da başka bir gerçek.
    O yolu o şekilde yapan arkadaşlara da laflar hazırladım.
    Tabi tüm bunlara rağmen kazanın nedeni kontrolsüz hız.
    Yani hepiniz haklısınız ama detaylara dikkat!
    Siz arkadaşınıza bunu yapmayın.
    Sol şeridi işgal etmeyin.


    (Dipnot: Yazdıklarım yarın sabaha kadar geçerli. Yarın ayık kafayla tekrar izleyip fikir değiştirme ya da itirazlarınızdan etkilenip afferin lan çocuklara kafaları çalışıyo valla deyip sizin yazdıklarınıza katılma ihtimalim var baştan söyleyeyim)
    arap sen içme :D
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    çok üzücü allah yardımcısı olsun inşallah, motosiklet sürücüsü ben haklıyım diyerek sürüş yapmamalı, haklı dahi olsak altımızdaki araba değil motosiklet, araç gibi koruyucu bir kafes airbag vb yok, o yüzden ben haklıyım kafasında sürmek yerine trafikteki her objeyi tehdit olarak görüp her an hata yapabilir öngörüsü ile sürüş yapmak lazım, yoksa istediğin kadar sen haklı ol, komaya girip ağır yaralanıp veya canından olduktan sonra bir anlamı yok.

  3. #43
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    K 1600 GTL
    Videoyu daha önce birkaç kez izlememe rağmen, yukarda bir arkadaş yazmasa yolun geliş gidiş olduğunu anlamadım. Yani motorcu arkadaşların kullanış şeklinden duble yol çift şerit gibi hissediliyor. Bu şekilde kullanılırsa kaza yapmamak mucize zaten. Kazaya gelecek olursak; ileri bakış, ileri bakış, ileri bakış....

  4. #44
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Video ilk izleyişimde bende refleks olarak direk kamyoncuyu hatalı buldum ama tekrar tekrar bir kaç kere daha izlediğimde fikrim değiştir.;

    -En başta olayın geçtiği yol şehir dışı bir yol değil.Büyük ihtimalle trafiğin yavaş aktığı gidiş geliş çift şeritli,sanayii bölgesi,şehir arası bir yol.Zaten 50,70 diye hız sınırı tabelaları var,yol kenarında kaldırımlar var vb....

    -Kamyoncu sinyal vermemiş dedim ama arkadaşlar,ilgili karelerin ekran görüntüsünü alıp burada yayınlamışlar,kamyon sinyalini vermiş.Kamyon aniden sola kırıp döndüğünü sandım ama kamyon kadraja girdiğinde zaten dönmeye başlamış sol tekerlekleri zaten karşı şeritteydi.Büyük ihtimal dönüşüne daha video başında kadraja girmeden başlamış.Yani özetle kamyonda hiç bir suç yok.Kamyonun yapabileceği hiç bir şey yok.Sağdan yani karşı şeritten gelen yok dönüşe başlamış.Sağ şeritte durup beklese arkadan gelen araçların duramayıp çarpa riski var.

    -Videoda dikkat ederseniz iki motorcu da sollama şeridinde dolayısı ile sürekli ters şeritten devam ediyor.Normalde ikisi de bir kaç ağır aracı sollayıp kendi şeritlerine geçmeleri gerekir.Zaten ikisinin de en büyük hatası bu.Sağ şeritten yavaş yavaş sola dönüş yapan kamyonu görmeyen sürücü karşı şeritten hızlı gelen aracı hiç göremez kafa kafa çarpışır.

    -Bu tarz dar,çift şeritli bölünmemiş,sağa sola dönüş olan yollarda zaten bu kadar hızlı gidilmez.Her an birisi dönüş yapabilir,birisi ara yoldan çıkabilir vb...Kaçış manevrası yapacak alan çok kısıtlı.

    -Sürekli araba kullanan,daha önce tır kamyon gibi araçlar ile yolculuk yapmış birisi olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki ağır taşıtların aynalarının görüş alanı aşırı derece kısıtlı,çok fazla kör noktası var.Bir de üstüne arkadan aşırı hızlı yaklaşan motorsiklet gibi küçük ve dar bir aracı görmeleri çok çok zor.Arabalarda orta dikiz aynası sayesinde bir derece kör noktalar azalıyor.Ama çoğu ağır taşıtta orta dikiz aynası yok.

    -Videoyu çeken arkadaş sürekli ters şeritten devam ediyor.Kaza yapan arkadaş zaten sollama şeridindeki aracı da solluyor.Bu zaten başlı başına çok büyük bir hata.

    -Kaza yapan arkadaş trafiği okuyamıyor.Altında araba da olsa yine kaza yapardı.Sola sinyal vermiş ve sol şeride geçmiş bir araç var.Bu aracın önünde başka bir araç yok yani bariz şekilde sollama yapmayacak soldaki yola giriş yapacak.Ona rağmen o aracın solundan geçmeye çalışıyor.Kaza yapan belki hiç önüne sağına soluna bile bakmıyor.Son ana kadar belki kamyonu bile görmedi,fren sıkmaya teşebbüs bile etmedi.Belki aşırı derecede dalgınlığına geldi yada kafasında başka şeyler vardı.

    Sonuç olarak,aşırı hız,dikkatsizlik ve dalgınlık,trafiği okuyamama,hatalı sollama hepsi birleşince bu tarz vahim kazalar kaçınılmaz oluyor.

    Kaza yapan arkadaşa çok geçmiş olsun diyorum.Umarım en kısa zamanda iyileşir.
    BloodyBaron, Metela ve infernus bunu beğendiler.

  5. #45

    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT25 2016
    muhtemelen gözü göstergedeydi. kamyonu son anda gördüyse de bakışı kilitlendi vurdu. o yola göre çok yüksek hızla seyretmiş. geçmiş olsun umarım sağlığına kavuşur.

  6. #46
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı Alpbatur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Videoyu daha önce birkaç kez izlememe rağmen, yukarda bir arkadaş yazmasa yolun geliş gidiş olduğunu anlamadım. Yani motorcu arkadaşların kullanış şeklinden duble yol çift şerit gibi hissediliyor. Bu şekilde kullanılırsa kaza yapmamak mucize zaten. Kazaya gelecek olursak; ileri bakış, ileri bakış, ileri bakış....
    Evet, ben de yolun gidis-gelis oldugunu arkadaslardan biri yazana kadar anlayamadim cunku motosikletin ve kamyonlarin hareketlerine odaklanmisim, yolu hic hesaba katmamisim, bolunmus yol oldugunu, kamyonun da bolunmus yoldan kavsaga girip yolun karsisina gecmeye calistigini dusundum.
    drtayfun bunu beğendi.

  7. #47

    Üyelik
    10 Mayıs 2015
    Şehir
    ist-kadikoy
    Motosikleti
    2016 HONDA NC750X DCT-2016 YAMAHA N MAX
    memur arkadaşın guncel sağlık durumu hakkında bilgisi olan var mi?

  8. #48
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    coq'un promilli kafayla kafayla yazdıklarına ayık kafayla katılıyorum.
    kurubuz bunu beğendi.

  9. #49
    recaip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2020
    yol tek seritli,
    gidis gelis olarak,
    kamyoncu sinyal vermis,
    dönus almadan kör noktayi kontrol etmesi birseyi degistirmez cunku motor cok hizli bu nedenle görus acisinda degil,
    kamyoncunun yapacagi birsey daha olabilirdi, o da, sola girerken, orta cizginin en sagina olabildiginda paralel/düz sekilde yanasip, öncesinde hizini iyice dusurup, konumlanmayla oraya gidecegini belli etmekti.

    motorcunun hizli olmasi kazadaki en buyuk etken ama bir digeri ise pek kimsenin aklina gelmeyen kontra teknigi.
    eger motorcu arkadas, hizli olmasina ragmen kontra teknigine hakim olsaydi, saga verecegi birkac santimlik kontra ile cok rahat gecerdi ordan.

  10. #50
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    coq'un promilli kafayla kafayla yazdıklarına ayık kafayla katılıyorum.
    COQ'un yazdıklarının bazılarına bende katılıyorum.Ama önceden de yazdığım gibi en başta ikisininde sol şeritte olması hata.Kaza yapanın inatla yavaşlamak yerine arkadaşını sollaması çok büyük hata.COQ dediği gibi kaza yapan büyük ihtimal çekim yapan arkadaşına dikkatini ve bakışını kitledi ilerideki hiç bir şeye dikkat etmedi.O kadar güçlü motor kullanıp bu tarz bir hata her zaman kaza getirme olasılığı var.Motosiklet kullanmak ile satranç oynamak arasında ciddi bir benzerlik var.Her zaman bir kaç hamle sonrasını görüp düşünmek zorundayız.O kadar hızlı gidip sadece bir hamleye kitlenmek sonrasına dikkat etmemek,profesyonel bir oyuncu ile satranç oynayıp tek bir hamleyi düşünmek sonraki hamleleri planlamamak gibi bir şey.

    Yolun düzeni işretleri ayrı bir olay zaten.Belki kamyon ileriden dönüp gelebilir ama ne kadar ileride dönüp gelebileceği yer var ya da var mı?İleriden dönüp gelse bile yine oraya giriş yaparken hızını mecburen trafiği tehlikeye atacak kadar düşürmek zorunda kalacaktı yine başka tür bir kazaya sebebiyet verebilirdi.

    Bu yolun ayrılmış iki şeritli olmak üzere toplam 4 şerit olması lazım ve giriş yerlerine gerekli uyarı levhalarının olması lazım.Yada bu tarz giriş yerlerine hızı fazla düşürmeden girilebilecek gibi kısa mesafeli yan yol olması lazım.Ama bunlar olmadığı mecburen sürücüler yavaş ve dikkatli olmak zorunda.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  11. #51
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı recaip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yol tek seritli,
    gidis gelis olarak,
    kamyoncu sinyal vermis,
    dönus almadan kör noktayi kontrol etmesi birseyi degistirmez cunku motor cok hizli bu nedenle görus acisinda degil,
    kamyoncunun yapacagi birsey daha olabilirdi, o da, sola girerken, orta cizginin en sagina olabildiginda paralel/düz sekilde yanasip, öncesinde hizini iyice dusurup, konumlanmayla oraya gidecegini belli etmekti.

    motorcunun hizli olmasi kazadaki en buyuk etken ama bir digeri ise pek kimsenin aklina gelmeyen kontra teknigi.
    eger motorcu arkadas, hizli olmasina ragmen kontra teknigine hakim olsaydi, saga verecegi birkac santimlik kontra ile cok rahat gecerdi ordan.
    Normalde, boyle bir yolda, boyle bir trafikte kontra teknigine ihtiyac olmamasi gerekiyor zaten. Sehirlarasi yolda 100+ km/h ile giderken "ben motogp pilotu sayilirim, kontra teknigini de biliyorum superim" diyemezsiniz, dememelisiniz. Kaza yapan arkadas belki bu olayda kontrayla kurtarirdi kendini, ama dogru mu yapmis olurdu her seyi ? Ya karsi seritten de biri kamyonu gorunce kendi seridine kacsaydi ?

    Kontra bir kurtarici degil, daha rahat surus icin bir teknik. Insanlara guvenli surus icin, trafik kurallarini ogretmek/denetlemek gerekiyor.

  12. #52
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer GT+ GT Plus
    Kamyoncuda hata bulanlara şaşıyorum, resmen başka video izliyorum herhalde, adam çok uzun süre karşı şeride girip zaten sol şeridi işgal ediyor, gidiş geliş bir yol, karşı şerit bomboş kamyoncu da sinyalini vermiş "ağır ağır" giriyor sola daha ne yapsın! Kameralı arkadaş bile gaz açtığında hemen yavaşlıyor, kamyondan gayet uzakta hızı güvenli seviyeye iniyor, kazayı yapan çocuk çok sonra geliyor demek ki aşırı hızlı ve çok dikkatsiz, motor kamyonu örtemez küçük araç yani arkadakinin görmemesi imkansız. Kazayı yapan çocuk sağ taraf bomboşken halen ısrarla solundan geçmeye çalışması da sonun getirmiş belki arkadaşına çarpmamak için kontrpiyede kalmış olabilir ama sonuçta arkadaşı yavaşlıyorsa dikkat etmek zorunda.

    Burada tüm hata maalesef ki motorcuda, ne yazık ki kendine de dikkat etmemiş, güçlü motorda dizlik sıradan pantolon mont gibi şeyler giymek ağır sakatlık ya da ölüme davetiye, kim ne derse desin doğru double d bağlantılı iyi bir kask kafan bu şekilde fırlamaz, ya kayış açık ya da kötü bir kask kullanıyormuş gibi geldi, kameralı çocuğun bile ayağında motosiklet botu, pantalonu yok, sıradan dizlik ve kot giymiş, arkadaşlar ekipman ciddi önemli bir olay bence burada iyi bir ekipman belki bu kadar ağır yaralanma ile kazayı sonuçlandırmayacaktı, belki arkadaş birçok kırığa sahip olacaktı ama gözlerini bugün açmış olabilirdi. Herkes bu kazadan ders çıkartsın.
    recaip bunu beğendi.

  13. #53
    recaip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normalde, boyle bir yolda, boyle bir trafikte kontra teknigine ihtiyac olmamasi gerekiyor zaten. Sehirlarasi yolda 100+ km/h ile giderken "ben motogp pilotu sayilirim, kontra teknigini de biliyorum superim" diyemezsiniz, dememelisiniz. Kaza yapan arkadas belki bu olayda kontrayla kurtarirdi kendini, ama dogru mu yapmis olurdu her seyi ? Ya karsi seritten de biri kamyonu gorunce kendi seridine kacsaydi ?

    Kontra bir kurtarici degil, daha rahat surus icin bir teknik. Insanlara guvenli surus icin, trafik kurallarini ogretmek/denetlemek gerekiyor.
    elbette bu tur yollarda kontra teknigine guvenerek ne o hizlara cikmak gerekir ne de bu teknige gerek duyulmali.
    kurallara uymak herkes icin en iyisi, ama demek istedigim, suruste hayati teknikler vardir ne sizin hataniz olsun yada olmasin bu gibi durumlarda kullanabilmek icin becerilerinizi gelistirmeniz gerekir. kontrayi verdikten sonra karsi seritten birinin gelmesi gibi durumlar elbette ortaya cikabilir ama hic degilse sansiniz arttirabilirdi.
    bana kalsa, daha dusuk hizda gitmek, temkinli olmak, herkesin hata yapabilecegini hesaba katmak en iyisi olurdu.
    gurcanozturk bunu beğendi.

  14. #54
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı Metela adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kamyoncuda hata bulanlara şaşıyorum, resmen başka video izliyorum herhalde, adam çok uzun süre karşı şeride girip zaten sol şeridi işgal ediyor, gidiş geliş bir yol, karşı şerit bomboş kamyoncu da sinyalini vermiş "ağır ağır" giriyor sola daha ne yapsın! Kameralı arkadaş bile gaz açtığında hemen yavaşlıyor, kamyondan gayet uzakta hızı güvenli seviyeye iniyor, kazayı yapan çocuk çok sonra geliyor demek ki aşırı hızlı ve çok dikkatsiz, motor kamyonu örtemez küçük araç yani arkadakinin görmemesi imkansız. Kazayı yapan çocuk sağ taraf bomboşken halen ısrarla solundan geçmeye çalışması da sonun getirmiş belki arkadaşına çarpmamak için kontrpiyede kalmış olabilir ama sonuçta arkadaşı yavaşlıyorsa dikkat etmek zorunda.

    Burada tüm hata maalesef ki motorcuda, ne yazık ki kendine de dikkat etmemiş, güçlü motorda dizlik sıradan pantolon mont gibi şeyler giymek ağır sakatlık ya da ölüme davetiye, kim ne derse desin doğru double d bağlantılı iyi bir kask kafan bu şekilde fırlamaz, ya kayış açık ya da kötü bir kask kullanıyormuş gibi geldi, kameralı çocuğun bile ayağında motosiklet botu, pantalonu yok, sıradan dizlik ve kot giymiş, arkadaşlar ekipman ciddi önemli bir olay bence burada iyi bir ekipman belki bu kadar ağır yaralanma ile kazayı sonuçlandırmayacaktı, belki arkadaş birçok kırığa sahip olacaktı ama gözlerini bugün açmış olabilirdi. Herkes bu kazadan ders çıkartsın.
    Hocam ben kendi adima, kamyon surucusune hatali derken yolun gidis-gelis oldugunu farketmeden demisim. Kamyon surucusunun hic hatasi yok gibi bu olayda.
    Metela bunu beğendi.

  15. #55
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Şöyle düşünüyorum: eğer o kamyonu bir şekilde geçebilseydi muhtemelen karşıdan gelen araca bodozlama girecekti.

    Yanisi, nereden baksan tehlikeli, nereden baksan aşırı riskli bir durum sözkonusu.

  16. #56
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    K 1600 GTL
    Burda kontra tekniğini kullansaydı diyenler hiç hayatlarında yüksek hızda kontra vermişler mi acaba 🤔 bu kazanın kontra vermeyi bilmekle yada bilmemekle ne alakası var... Tek sebep acemilik ve ileri bakmayı bilmemek....Ayrıca merak ediyorum bu motoru kullanırken kontra dıșında motoru çevirmek için başka bir yol mu var? Yani kontra özel durumlarda mı kullanılıyor.. 😊

  17. #57
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Ayrıca dikkatli bakarsanız kazanın olduğu anda kameralı motorun sağından da bir motor geçiyor.

    Demek ki kaza yapan ve yanındaki yarış halinde imiş. Kameralıyı birisi sağdan birisi soldan geçerken solda olan kamyona çarpıyor.

  18. #58
    recaip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Alıntı Alpbatur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burda kontra tekniğini kullansaydı diyenler hiç hayatlarında yüksek hızda kontra vermişler mi acaba �� bu kazanın kontra vermeyi bilmekle yada bilmemekle ne alakası var... Tek sebep acemilik ve ileri bakmayı bilmemek....Ayrıca merak ediyorum bu motoru kullanırken kontra dıșında motoru çevirmek için başka bir yol mu var? Yani kontra özel durumlarda mı kullanılıyor.. ��
    alakasi yok!
    belli bir mesafa kala kontra teknigi ile cok rahat saga gecebilirdi ve bu riskleri azaltirdi.
    kontra zaten belli bir hizdan sonra uygulanabilen bir tekniktir. yurume hizini astiktan sonra, kontra teknigi kullanmadan aldigim bir viraj oldugu hatirlamiyorum.
    yarislarda yada virajli yollarda nasil dönuldugunu anlatmaya gerek yok sanirim.
    https://www.youtube.com/watch?v=VVE79XT8-Mg

  19. #59

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    bence kontranın işe yarayacağı tek an diğer motorcunun tam yanındayken kontraya başlasaydı çok rahat geçebilirdi kamyonu ancak tüm motor boyuyla diğer motoru geçtiğinde kontra başlasaydı zor gibi gözüküyor geçmesi. tabi

  20. #60
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Kazayı yapan arkadaşın;

    *Aşırı hızlı olduğunu, tecrübesizliğin de etkisiyle tünel görüşüne geçmiş olabileceğini,
    *Ya da İleri bakmadığını, bakışının düştüğünü,
    *Dolayısıyla kamyonu hiç görmediğini düşünüyorum.
    BloodyBaron, Metela ve COQ bunu beğendiler.
    Tecrübe, limitlerini bilmektir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)