%30 tasarruf için uzun yolda hızınızı 80 yapin
Reklamlar
-
Amerika'yı yeniden keşfettik sayende. Teşekkür ederiz.
Reklamlar
-
oldcockroach adlı üyeden alıntı
minder almayı düşünüyorum sırf o yüzden depo biraz ağrı yapıyor :D
Sormayın. Benimki hiç uygun değil yatmak için
Şahsen otobanda hız limitinin 15 km üstünde gidiyorum, ceza almayacak şekilde daha hızlı gidince hız cezası riski ciddi oranda artıyor.
-
Silemiyor muyuz mesajımızı ?
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Aslında otobanda giderken oturmak yerine motosikletin üzerine yatsanız, en az %20 daha verim alırsınız. Ciddiyim...
Doğrudur, ben otobanda 140 ile giderken yattığımda aynı gaz ile 150-155 gidebiliyordum. (Önde gelen rüzgarı göğsümün yarısına kadar kesen bir siperlik var...)
-
pea adlı üyeden alıntı
Haklısınız güç olacak.
Sonuçta gücü de üreten motorumuz.
-
oldcockroach adlı üyeden alıntı
minder almayı düşünüyorum sırf o yüzden depo biraz ağrı yapıyor :D
Ben uzun yolda sırt çantamı fileye geçirmeye üşenip önüme almıştım yasladım depoya çok rahat ettim tavsiye ederim
-
Sırt çantaları bende biraz irice biri 70lt diğeri 15lt :D bana ince minder en ideal çözüm :D
-
KTM 390 ile 80kmh ortalama tüketim 3,7 iken 95kmh ortalama 3,2 ve 120kmh ortalama 4.0
Motosikletin karakterine göre değişir.
-
Ros1n2 adlı üyeden alıntı
KTM 390 ile 80kmh ortalama tüketim 3,7 iken 95kmh ortalama 3,2 ve 120kmh ortalama 4.0
Motosikletin karakterine göre değişir.
Olcumlerinde problem var bence.
-
80 km/s hızla şehirlerarası yolda gitmenin daha tehlikeli olduğunu düşünüyorum. Kamyoncuların çoğu zaten hız kontrolü olmayan yerleri bildikleri için yardırarak gidiyorlar. Varsın 3-5 fazla yaksın.
-
Eğer trafiğin ortalama akış hızı 100 ise ve siz 80 ile gidiyorsanız , oluşabilecek ekstra durumlara karşı bir esneklik göstermeniz mümkün olmayabilir. Aynı şey ortalama trafik hızı 100 olan bir trafikte 150 ile gitmek için de geçerli. Ortalama trafik hızından %5-%10 daha hızlı olmak görünürlüğünüze katkıda bulunacağı gibi ve özellikle uzun yolda dikkatinizin dağılmasını engeller diye düşünüyorum. Yakıt tüketimi tek parametre olarak düşünülmemeli.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Süre ve yakıt sarfiyatı (ikisi birlikte) açısından en verimli sürüş azami devrin %55-60'ı kadar bir devirde oluyor. Benim motosikletim için 5000dd - 105km/s yapıyor.
Bazen 5000 d/d ile 110 km/h olabiliyor.
-
ben bu sene izmire giderken 20 lt benzin ile tam 465 km yol yaptım.Bu benim için rekordu çünkü max. 390 felan yapıyordum. hızımda 80-90 km arasıydı. Bu tabir sanırım tüm araç sınıflarında geçerli
-
istanbulian adlı üyeden alıntı
Bazen 5000 d/d ile 110 km/h olabiliyor.
Olabilir, hem takometre çok hassas değil hem de ekipmansız 100kg 1,90m kalıptayım; o yüzden benim için bu ölçü biraz daha aşağıda kalabilir Bir de dümdüz eğimsiz yolda denemek lazım; eğim sonuçları saptırır. +/- %5 iyi bir hata payı
-
ALİCEM adlı üyeden alıntı
80 km/s hızla şehirlerarası yolda gitmenin daha tehlikeli olduğunu düşünüyorum. Kamyoncuların çoğu zaten hız kontrolü olmayan yerleri bildikleri için yardırarak gidiyorlar. Varsın 3-5 fazla yaksın.
Tabi ki önce can güvenliği , sonra ekonomi.
-
ALİCEM adlı üyeden alıntı
80 km/s hızla şehirlerarası yolda gitmenin daha tehlikeli olduğunu düşünüyorum. Kamyoncuların çoğu zaten hız kontrolü olmayan yerleri bildikleri için yardırarak gidiyorlar. Varsın 3-5 fazla yaksın.
Yoluna göre değişiyor. Bazı yollarda 80 km/h sabit guvenli oluyor. Ayna kontrolü şartıyla. Bazı yollarda 80 km/h sağ şeritte bile rahatsız edilmeye neden olabilir. Hızınız bir yana aynada bazen tehlike geliyorum der. O zaman ya yoldan uzaklaşmak ya da gaz açarak hızlanmak uzaklaşmak gerekebiliyor.
Bir keresinde otobanda zincirleme trafik kazasının içinde kaldım. 7-8 araç birbirine girdi. Emniyet şeridine kaçarak savrulan araçlardan kurtulmustum.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Bende Toyota Yaris var, 1000cc motor ile zamanında piyasada en az yakan benzinli arabalardandı.
İstanbulda e5 yolunda 80km/saat hız sınırında gidersem ortalama tüketim göstergesi 5litre/100km gösteriyor. Otobana çıkıp 120 ile gidersem 6.5 oluyor çünkü 120 ile giderken 4bin devri geçiyor, habire yüksek devirde gitmekten çok yakıyor. Otobanda sakin sakin 90'la gitmek en iyisi ki 90'la bile benim araba 3bin devir yapıyor, yani uzun yola çıkmalık değil şehiriçi arabası bu aslında.
opel corsa ile aynı motor olanalrdan sanırım . Sizinki istisna hocam tuketım rekoru sızın araclarda zaten
-
pikatel34 adlı üyeden alıntı
nc ile uzun yolda bende onu test etmiştim.fakat arabada 80 ile gitmek bir nebze katlanılir da motorda hem sıkıcı hem de trafigin genel hızından yavas kalındığı icin tehlikeli
hocam hız lımıtı motosıklete 80 zaten yavas kalınca tehlıke artmaz azalır. Ama terörıstın biri sizi sıkıstırırsa 100lede sıkıstırır 150 ılede sıkıstırır motoru yavas kullanmak gereklı 2 teker sonucta kaporta da yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------
Radar fln ceza yemedinizmi hiz sınırı 80 zaten
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:35 ----------
oldcockroach adlı üyeden alıntı
benim motor için konuşayım muğladan ankaraya 85 km hızla gitmem ile dönüşte 120 130 yaparak dönmem arasında 3 lt anca fark oldu.
Radar kadar ceza yemedinizmi hiz sınırı 80 zaten. Birde ayarlarınız da sıkıntı olabilir daha çok tasarruf edilmesi gerekirdi
-
pea adlı üyeden alıntı
orda hata olabılır mı? Hava direncını asmak için karesinden kupune geçişte buyuk fark olmaz mı?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)