Son zamanların trendi " zincir yağlama " konusu :)))
Reklamlar
-
adet yerini bulsun aradan biraz zaman geçmişken yeni bir zincir yağlama konusu açalım dedim )
havalar artık yağmurlu. zincir yağlama sıklığınızın değiştiğini umuyorum.
yağmurlu havada bir gün yağlamayı unutursam zincirim pas tutmaya başlıyordu.
siz ne yapıyorsunuz.
her eve geldiğinizde zinciri yağlıyor musunuz.
amaaaan battı balık yan gider. bu yağmurda şimdi zinciri yağlamakla uğraşamam diyip olduğu gibi mi bırakıyorsunuz.
az önce kendi zincirlerimi kontrol ettim otomat yağlama olduğu için ne bi pas izi var nede yağsızlık var.
hazır zincir konusu açmışken klasik soruyu da soralım
hangi zincir yağını kullanıyosunuz :D
en iyi yağ 90 numara şanzuman yağıdır :D
Reklamlar
-
Yagmurda surmuyorum.zincir yagim motul c2 400ml sprey
-
Okula gidip gelirken yağmura yakalandım bir kaç kere. Onun dışında başka yağmur vakam olmadı. Arada kontrol ediyorum azsa temizlemeden fırça ile yedirerek 90 numara dişli yağımla yağlıyorum.
-
batti balik yan gider. bu saaten sonra kimseye lafımız yok
HADİ EYw
-
Motosiklete zaten kısıtlı zamanda binebildiğim için, yağmura da pek denk gelmiyorum.
Scottoiler var ama, her yer yalap şalap yağ oluyor. Öğrenemedim, Kullanmıyorum. Gazyağı ile temizleyip. Motul'un spreyini sıkıyorum. Kebap oluyor.
Yeri gelmişken, intruder'ı mı da yad edeyim. Şaftlıydı namussuz. Sıfır bakım. Şaft büyük rahatlık.
senede bir, alt tapayı aç yağı boşalt, kapat. Üst tapayı aç, 200 ml bir su bardağı yağı doldur. Deh de.
-
Zİncir yağlama ile iligili konuları okuyunca scooterımı daha bi seviyorum.
-
Yağmurda sürmeyi seviyorum. Önceden motul c4 kullanıyordum. Temizlemesi tam bir işkenceydi. Fırçala babam fırçala. Sonra bu forumun sayesinde 90 numara dişli yağını keşfettim.
İnce uçlu plastik şişeye dolduruyorum. Bol bol zincire sıkıyorum. Sonra yumuşak boya fırçasıyla yağı zincire yediriyorum. En son da bezle zincirdeki fazla yağı alıyorum. 10 dakikamı alıyor. Ekstra temizlik falan da istemiyor.
-
Tengu adlı üyeden alıntı
Yağmurda sürmeyi seviyorum. Önceden motul c4 kullanıyordum. Temizlemesi tam bir işkenceydi. Fırçala babam fırçala. Sonra bu forumun sayesinde 90 numara dişli yağını keşfettim.
İnce uçlu plastik şişeye dolduruyorum. Bol bol zincire sıkıyorum. Sonra yumuşak boya fırçasıyla yağı zincire yediriyorum. En son da bezle zincirdeki fazla yağı alıyorum. 10 dakikamı alıyor. Ekstra temizlik falan da istemiyor.
ben de motul c4 kullanıyorum temizleme olayı gerçekten bayağı bir uğraştırıyor. İlk defa duyuyorum, nedir bu 90 numara dişli yağı?
-
bdrhngvnc adlı üyeden alıntı
ben de motul c4 kullanıyorum
temizleme olayı gerçekten bayağı bir uğraştırıyor. İlk defa duyuyorum, nedir bu 90 numara dişli yağı?
Bildiğimiz şanzıman yağı. Diğer yağlara göre daha kalın olduğu için sıçrama olayı daha az oluyor. Ama bi sprey kadar yapışkan değil. Fiyatları da çok uygun. Litresi 20 tl olan yağdan yarım litre aldım 6 ayda yarısına gelemedim. Sıçramayı daha da azaltmak için yağladıktan sonra bezle hafif silinmesi ve zinciri yağladıktan sonra hemen motora binilmemesi iyi oluyormuş yağın iyice işlemesi için. Ben denemedim çünkü evimin önünde yapamıyorum ve bezim yok çok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:37 ----------
İngilizce olsa da şu videoyu ekleyeyim. İngilizce bilmeseniz bile az çok anlayabilirsiniz.
-
90 numara şanzıman yağı+Castrol p1r 2t yağ. Ne halta yarıyo derseniz bu 2t yağ akışkan olmasına rağmen çok yapışkan. Yaklaşık 17bin kmdir böyle kullanıyorum her türlü eziyet etmeme rağmen hiç zincirin kopmadı.(eski motorumdaki zinciri 20bin kullandım)
-
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
90 numara şanzıman yağı+Castrol p1r 2t yağ. Ne halta yarıyo derseniz bu 2t yağ akışkan olmasına rağmen çok yapışkan. Yaklaşık 17bin kmdir böyle kullanıyorum her türlü eziyet etmeme rağmen hiç zincirin kopmadı.(eski motorumdaki zinciri 20bin kullandım)
Arka janta sıçrama var mı? Ben 140 numara kullanıyorum jant ve arkadan blok olduğu gibi yağ içinde.
-
uzun süre çalışmayacaksa 10-15 gün kadar gress yağı ile güzelce yağlayıp bezle siliyorum, deniz kenarında yada nemin çok olduğu yerlerde güzel paslanıyor. Normal kullanımda alıyorum küçük boya fırçasını tatlı tatlı 10w40 atık yağımı sürüp devam ediyorum.Uzun yolda ise 200 km aşan durumlarda o zaman düzeneğim var şampuan kutusu ve serum kortumumdan oradan pıt pıt atıyor zincire 1200km de 1 lt yağ bitmiyor bile. Yağmurlu günlerde o da yağmur kesilip yer çamurluysa o zaman sadece zincire bir su tutuyorum o kadar. Hava düzelince tekrar yağlıyorum.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Arka janta sıçrama var mı? Ben 140 numara kullanıyorum jant ve arkadan blok olduğu gibi yağ içinde.
140 numara neyin nesi?pekmez gibi kıvamı vardır onun, o da sıçrıyorsa
-
greyhorse adlı üyeden alıntı
140 numara neyin nesi?pekmez gibi kıvamı vardır onun, o da sıçrıyorsa
Oraya ne sürersen sür sıçrar :D 6.viteste 8.000 devirde benim motorun arka tekerleği 8700 devir atıyor :D oradan sıçramayacak yağ kaç numara olur :D Zaten yağın fazlası gidiyor bir bezle silsen zinciri yağlamadan sonra çok büyük faydası olur :D
-
motul c5 chain paste kullanırım yıllardır. 1000 1500 km boyunca yağlamadığım zaman da oldu karda kışta kullandığım da ama zincir hiç paslanmadı ve yağsız da durmuyordu 1500 km sonunda. sözün özü şu c5'i bi deneyin.
-
greyhorse adlı üyeden alıntı
140 numara neyin nesi?pekmez gibi kıvamı vardır onun, o da sıçrıyorsa
Otomatik yağlama var bende, aylardır yağ damlatma ayarını üşengeçlikten kısmıyorum. Kısa aralıklarla fazla yağ damlattığı için sanırım bloğa kadar atıyor.
-
-
araziye toza toprağa girmediysem yağlamıyorum
-
bi tane sprey almıştım onu sıkıyom ayda bir :D bakım bu kadar bende.
yağmur yağarsa da bir sonraki binişimden önce sıkıyorum.
haftaya da ben acayım zincir yaglama konusu bari , haftada 1 acılmaz ise forum kendine gelemiyor
-
her 500km de bir zinciri söker, gaz yağı ile iyice temizler, sora enjektör ile her bir baklayı tek tek yağlarım.
şaka şaka..
aklıma geldikçe motul c5 sürerim, bez ile temizlerim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)