Son zamanların trendi " zincir yağlama " konusu :)))
Reklamlar
-
Yağmur, kar gibi havalarda pek sürüş yapmıyorum. Fakat yapılması halinde temizliğin şart olduğunu düşünüyorum. Normal zamanlarda ise her hafta sonu turlamasında 150-200 km bile olsa gaz yağı ile zincir temizleyip Motul C4 ile yağlamasını sağlıyorum. Genel rota seçimimden dolayı C4'ten şuan için memnunum.
Reklamlar
-
Zinciri 500 km - 600 km civarında yağlarım, kaldı ki kitapçıkta (manuel) 1000 km'de bie yağlamak önerilir .. Zırt pırt zincir ne temizlenir ne de yağlanır, genel olarak uyguladıklarımız pazarlama hileleridir ..
Yağmur suyu "zincir yağın iyiyse" hayati bir kayıp yaşatmaz, tecrübeler ile sabittir, sadece ıslak bırakmamak adına yağmur sonrası bezle silinmesi önerilebilir.
Favori zincir yağım I Pone Road olup, bulamazsam Valvoline şeffaf kullanırım .. mümkünse zinciri "gerçekten berbat hale gelmedikçe" temizlemem .. en erken temizleme aralığım 2000 km'dir.
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
-
Her zincir yağlama konusuna yazdığım yorumu tekrar yazayım. 500 km de bir yağlarım. Hatta 700- 800 de yağladığım da olmuştur. Sadece würth drylube kullanırım. Bulaşmaz ve pislik toplamaz. Bu yüzden son 10 yıldır hiçbir motorumda zincir temizlemedim. Zincirim 35bin km 'de. Bu işi fazla abartmayın. "O ring " zincirlerin öyle sabah akşam yağlanmasına gerek yoktur.
-
Zincir yok dert yok :D otobanda giderken baya ıkınıyor benim makina ama sağlık olsun
-
gerivites adlı üyeden alıntı
Zincir yok dert yok :D otobanda giderken baya ıkınıyor benim makina ama sağlık olsun
eski motorlarda zincir sistemi kapalı devre şaftlı motorlardaki gibi.Körük veya sac kutu içinde toz ve suya maruz kalmayınca ömrü daha uzun oluyor.kapalı devre olduğu için özel yağ tercihi de önemini yitiriyor.Gresi bas içeriye tamam.Günümüz bazı motorlarında belki kullanıma uygun olmayabilir lakin her motorda açık tip zincir sistemi var.
-
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
90 numara şanzıman yağı+Castrol p1r 2t yağ. Ne halta yarıyo derseniz bu 2t yağ akışkan olmasına rağmen çok yapışkan. Yaklaşık 17bin kmdir böyle kullanıyorum her türlü eziyet etmeme rağmen hiç zincirin kopmadı.(eski motorumdaki zinciri 20bin kullandım)
2T yağı ben de merak ediyorum. Nasıl kullanıyorsunuz, 90 numara ile karıştırıp mı kullanıyorsunuz?
-
En mantıklı söylenmiş tabi bende söyleyeyim 90 numara dişli yağı göz kararı ne zaman gerekirse yağlanir kullanma sıklığına ve yerine göre değişir araziye çıkarsan dönüşte mesela gibi
-
Maddi şartlardan dolayı mazotla temizleyip yanık yağla yağliyorum.
Sadece 1 adet eski diş fırçası kullanıyorum baklaların arası iyice temizlensin diye
Toprakta çok kullandığım için sıçrama konusunu dert etmiyorum.
Barkın bayoğlu tavsiyelerinden birisidir yanık yağ
-
İbrahim KVZ adlı üyeden alıntı
Maddi şartlardan dolayı mazotla temizleyip yanık yağla yağliyorum.
Sadece 1 adet eski diş fırçası kullanıyorum baklaların arası iyice temizlensin diye
Toprakta çok kullandığım için sıçrama konusunu dert etmiyorum.
Barkın bayoğlu tavsiyelerinden birisidir yanık yağ
Hocam bence 90 numara yağ alsanız daha iyi olur. Hem daha az sıçrar hem daha fazla durur zincirin üzerinde. yarım litresini 10 tlye aldım ben 3 kapak kullanıyorum yağlama başına, 6 ayda yarısındayım daha.
-
Temizlemek için yıkamaya gidip tayzikli su ile temizliyorum tertemiz oluyor sonra motoru sehpaya alıp gaz veriyorum suyu atıyor yağlamazsam ses yapıyor suyu attıktan sonra wd 40 sıkıyorum sıfır ses ne kadar doğru bir işlem bilemiyorum basit geliyor sadece
-
Bi tarafınızı da yırtsanız, özel yağlama sistemleri de taksanız sürekli yağın içinde de çalıştırsanız ringli sisteme sahip bir zincirde ring içine yani asıl çalışan yere erişemeyeceğiniz için hiç bir anlam ifade etmez.
Motosikletinizle bir yerden geldikten sonra eğer ıslak ise önce kurulayıp daha sonra çıkma motor yağını dıştan sürüp bırakmanız kafi olacaktır. Böyle saçma sapan yağlama sitemlerine falan gerek yok.
Kaldı ki eğer ben ringlerin içini de yağlayabiliyorum diyen varsa ya zincirinin öldüğünden haberi yoktur ya da zır cahildir. O ringler içeri birşey girmesin diye var. Siz yağ sokabiliyorsanız doğa ana oralara neler sokmaz
-
ben würth zincir yağı kullanıyorum. Kuru bir zincir yağı olduğu için toprak çamur toplamıyor. Her zaman temizdir. Ben yine de 600 kmde bir zincirimi temizlerim. 300 de bir de yine bir yağlarım. Çok fazla da sıkmam. 2 tur zincir yağlarım fırça ilede yediririm. Yağmur yağdığı zaman zinciri gerçekten temizlemek veya kurulamak lazım mı emin değilim. Zira yağ'dan bahsediyoruz. Yağmur suyu çözemez. Çamur falan toplamadığı sürece bence devammm
-
Greyder kullanan birinden rica ettim bir kavanoz kadar gres yağı almıştım, onlar tenekelerle alıyorlar Uzun süre kullanmayacaksam gres yağı sürüyor öyle bırakıyorum. Aktif kullanacaksam, bir süngere yağ değişimi sırasında çıkan eski yağı fısfıslıyorum.
-
Merhaba,
Eskiden 450,500 km de bir manyak gibi gaz yağı ile temizleme ve motul c4 le yağlama yapardım. Sonraları bu durum zinciri elleyip, toprak vs kirliliğine bakarak temizlemeye başladım mantıklı mı bilemiyorum. zor oluyordu çünkü, diş fırçası gaz yağı kombinasyonları gıcır gıcır olsun isterdim.
Bir kaç yıl aradan sonra ilk en uzun kmli yolculuğumu mt 25 ile 680 km kadar yaptım. Yolculuğun sonuna doğru sadece yağladım. Gidiş geliş düşününce, x2 km olduğunu. Yine de 500 km de bir yağlıyorum temizlemesem de her seferinde.
-
ATP sistemi taktırın zinciri unutun.
Ahmet Turan peker abi eline koluna sağlık.
Spreye para ver temizliyiciye para ver eğil uğraş vs vs mazide kaldı bunlar
-
Yazın ortasında sabahtan akşama 750km yola önceki akşam sürülmüş C2 yetti. 750km yoldan sonra akşam kontrol ettiğimde zincir halen neredeyse bir o kadar gidecek kadar yağlı duruyordu.
Yol koşulları mühim; toz toprak ve yağış çok daha erken yağlama ve temizlik gerektiriyor.
-
Würth Dry Lube'dan başkasını kullanmam. Ne sıçrama ne de pas...
-
Seko adlı üyeden alıntı
Würth Dry Lube'dan başkasını kullanmam. Ne sıçrama ne de pas...
İşini yapıyordur da üç olumsuzluğu var; 1. zincir yağsızmış gibi sesli çalışıyor, 2. tazeleme zamanıyla ilgili bir ipucu vermiyor; km takibi yapmanız lazım, 3. (en önemlisi) yağışlı havalar için uygun değil. (Yağışlı havada kullanmıyorsanız bu sayılmaz tabi...)
-
Motoru alalı 3 sene oldu. Aklıma geldikçe yağlarım. Bazen 10 numara bazen karayağ. Bazen bedava birinde denkgelirsem zincir spreyi. Belli bi km yok yağ bulunca sürerim üstüne filan dökerim. Aldığımda zincir ölüydü hala aynı. Bozamadım did güzel markaymış. Karayağı yiyince düzeliyor kendine geliyor zincir. Sprey vs kötü ediyor. Yağmur çamur kar vs herşeyide görüyor.
-
Piyüü her yağmurdan geçmede zincir temizleyip yağlayacaksak motora binmenin ne anlamı var motor gelsin bize binsin :D Şaka bi yana bu meretin üretilirken bu kadar nazik kibar olduğunu hesap ettiklerini sanmıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)