Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Patlak Olmadan Hava Kaçıran Anlas Scooter Tournee

    REKLAM ALANI
  1. #1
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Anlas Scooter Tournee lastiğim sürekli hava kaçırıyordu. Güzel bir yıkayıp baktığımda hiçbir hava kaçırma-patlak bulamadım. İzmir'de Motolastik firmasına gittim. Patlak bulamadılar. Yeni lastik taktırıp çıkan Anlas Scooter Tournee lastiğimi de aldım. Temmuz 2020'de garanti kapsamındaki bu lastik için Anlas web sayfasındaki iletişim bölümünden mesaj gönderdim. Geri dönüş yapıp lastiği Düzce deki fabrikaya kargolamamı istediler. Bunu Yaptım. Aradan 4 ay geçti cevap gelmedi.
    Bir lastiğin patlak olmadan hava kaçırabilmesi de çok enteresan geldi. İlk defa başıma böyle bir şey geliyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    tubeless mi lastik ? eğer öyle ise janta lastiği takarlarken yapıştırıcı tarzı bir şey sürüyorlar o bozulduysa yada atlandıysa yapar yada bir tane lastik tamir kiti al kullan benim kinetixin lastiği aynı bu şekilde iniyordu bir bastık köpüğü jantı bir yüzünde bütün dışarı çıktı sonra da iyice şişirdim hatta 2 3 psi fazla bastım bir daha o sorunu yapmadı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:41 ----------

    şu anda kullandığım cbr ın da arka lastiği kendi kendine iniyordu yine lastik tamir kiti kullandım bu sefer köpük hiç çıkmadı ama lastiğin inmesi durdu

  3. #3
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    şu anda kullandığım cbr ın da arka lastiği kendi kendine iniyordu yine lastik tamir kiti kullandım bu sefer köpük hiç çıkmadı ama lastiğin inmesi durdu
    Bu da ilginçmiş. Nereden kaçırıyor olabilir acaba böyle durumlarda.

  4. #4
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Motolastik İzmir bence Türkiye'de bu konudaki en kaliteli yerlerden biri. Ustanın açıklaması şöyle oldu. Jant kusursuz. Lastik sadece esneme hareketleri olduğunda(çukur vs) gövdesindeki kılcal çatlaklardan hava kaçırıyor. Böyle bir şeyi daha önce hiç duymamıştım. Fakat Anlas lastik konusunda olumsuz bir intiba oluştu. Lastiği fabrikaya kargoladım. 4 aydır cevap bile alamadım.

  5. #5
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Bende de ön lastikte tourne var. Sürekli hava iniyor. En son 40 psi bastım hala kullanıyorum. Belki hala iniyordur, 20 falandır şu an. Yarın bir bakayım. Eğer 25 altına inmişse bir miktar lastik köpüğü sıkıp geçeceğim.
    Arka lastikte capra var o sıkıntı yapmadı hiç.

  6. #6
    kamil55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2013
    Şehir
    55
    Motosikleti
    moturum yok
    Genelde tubless motosiklet lastikleri hava kaçırır. tavsiyem iç lastik kullanmanız

  7. #7
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    daha önce fitil atıldıysa ondan kaçırabilir
    lastik eskiyse olabilir

    bende road4 ler fitilliydi. 2 haftada 15 ps düşüyordu

    yeni lastiklerde ayda bir kontrol ediyorum 2-3 psi falan eksilmiş oluyor

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Her lastik değişiminde jant üzerindeki supabın da değiştirilmesinde ısrarcı olun. Genellikle supap/jant arasından zamanla kaçırma yapabiliyor.

    Lastik değişiminde özellikle jant ile lastiğin birleşme noktasının kusursuz olması gerekiyor. Bu noktada, eğer ki lastik daha önce bir kez takılıp sökülmüş bir lastik ise, lastiğin bu oturma yüzeylerinde oluşan yıpranma ve kir yine lastiğin hava kaçırmasına neden oluyor. Bu tip bir durumda lastiğin oturma yüzeyine, lastik janta takıldıktan sonra bir fırça yardımı ile bally gibi bir yapıştırıcıyı cüzi miktarda uygulayıp lastiği şişirirseniz kaçakları yamamış ve sorunu ortadan kaldırmış olursunuz.

    Lastik değişiminde jantın lastik ile birleştiği kısımlarda montaj esnasında çizilme olur ise bu aralıktan sinsice kaçan hava lastiğin hızlıca basınç kaybetmesine neden oluyor. Jantın lastikten ayrılıp bu kısmın ince zımpara ile düzeltilmesi, işe yaramadığı durumlarda ise bir üst paragraftaki işlemin yapılması yeterli olacaktır.

    Eğer ki lastik yüzeyindeki kılcal çatlaklardan basınç kaybı söz konusu ise lastik üretim hatalıdır, derhal değişim talep edin. Kilometre fark etmeksizin 10 yaşını doldurmamış hiçbir lastikte bu tip bir sorun yaşamamanız gerekiyor. Bu durum üretim bandında veya kullanılan malzemede ciddi sorunlara işaret eder.

    Çatlamış jant veya jant yanakları da kaçaklara neden olabilir. Bu tip durumlar basit bir su havuzunda ve söküm sonrası gözle kontrolde tespit edilebilir ki jantın onarımı değil değişimi elzemdir. Aluminyum jantta yapılacak kaynak işlemlerinin malzeme sertliğini lokal olarak değiştirdiği için olağan üstü tehlikeli durumlara neden olacağını hatırlatmak isterim.

    İç lastikli modellerde ise iç lastiğin supap kısmındaki aşırı paslanma ve oksidasyon, bu kısımlarda kaçak olduğuna/olacağına işaret eder ki bu durumda kaçak yoksa da iç lastiğin değiştirilmesi oldukça önemlidir. Bunu da küçük not olarak düşmek isterim.
    Thesinner83, tommygun ve BloodyBaron bunu beğendiler.

  9. #9
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her lastik değişiminde jant üzerindeki supabın da değiştirilmesinde ısrarcı olun. Genellikle supap/jant arasından zamanla kaçırma yapabiliyor.

    Lastik değişiminde özellikle jant ile lastiğin birleşme noktasının kusursuz olması gerekiyor. Bu noktada, eğer ki lastik daha önce bir kez takılıp sökülmüş bir lastik ise, lastiğin bu oturma yüzeylerinde oluşan yıpranma ve kir yine lastiğin hava kaçırmasına neden oluyor. Bu tip bir durumda lastiğin oturma yüzeyine, lastik janta takıldıktan sonra bir fırça yardımı ile bally gibi bir yapıştırıcıyı cüzi miktarda uygulayıp lastiği şişirirseniz kaçakları yamamış ve sorunu ortadan kaldırmış olursunuz.

    Lastik değişiminde jantın lastik ile birleştiği kısımlarda montaj esnasında çizilme olur ise bu aralıktan sinsice kaçan hava lastiğin hızlıca basınç kaybetmesine neden oluyor. Jantın lastikten ayrılıp bu kısmın ince zımpara ile düzeltilmesi, işe yaramadığı durumlarda ise bir üst paragraftaki işlemin yapılması yeterli olacaktır.

    Eğer ki lastik yüzeyindeki kılcal çatlaklardan basınç kaybı söz konusu ise lastik üretim hatalıdır, derhal değişim talep edin. Kilometre fark etmeksizin 10 yaşını doldurmamış hiçbir lastikte bu tip bir sorun yaşamamanız gerekiyor. Bu durum üretim bandında veya kullanılan malzemede ciddi sorunlara işaret eder.

    Çatlamış jant veya jant yanakları da kaçaklara neden olabilir. Bu tip durumlar basit bir su havuzunda ve söküm sonrası gözle kontrolde tespit edilebilir ki jantın onarımı değil değişimi elzemdir. Aluminyum jantta yapılacak kaynak işlemlerinin malzeme sertliğini lokal olarak değiştirdiği için olağan üstü tehlikeli durumlara neden olacağını hatırlatmak isterim.

    İç lastikli modellerde ise iç lastiğin supap kısmındaki aşırı paslanma ve oksidasyon, bu kısımlarda kaçak olduğuna/olacağına işaret eder ki bu durumda kaçak yoksa da iç lastiğin değiştirilmesi oldukça önemlidir. Bunu da küçük not olarak düşmek isterim.
    Sorun Anlas lastikteydi. 10 aylık lastikte kılcal çatlaklar oluşmuş esneme hareketleriyle(çukur vs) hava kaçırıyormuş. Lastik değişti sorun bitti.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    daha önce fitil atıldıysa ondan kaçırabilir
    lastik eskiyse olabilir

    bende road4 ler fitilliydi. 2 haftada 15 ps düşüyordu

    yeni lastiklerde ayda bir kontrol ediyorum 2-3 psi falan eksilmiş oluyor
    Fitilli lastıkle motosıklet kullanılmaz hocam saka falanmı yapıyorsunuz

  11. #11
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı plectrum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fitilli lastıkle motosıklet kullanılmaz hocam saka falanmı yapıyorsunuz
    Lastikte fitil yok. Daha 10 aylıktı. Anlas olması haricinde hiç bir kusuru yoktu.

  12. #12
    Alman_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2010
    Şehir
    Beykoz / İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 650
    2018 de uzun yolda başıma gelen 2 haftalık lastik olayı geldi aklıma havası aniden inmişti. Çekici ile oto lastikçiye gittik (tosya otoyolu) lastikte patlak bulamadı. Meğer sibop kesmiş oradan kaçırmış havayı. Kazıklanarak yeni lastik almak zorunda kaldım.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Bende anlaş kullanıyorum ve sürekli havası iniyordu.

    33 basıyorum ertesi gün 27 oluyordu.

    Tamirci süt diye adlandırdığı sıvıdan döktü lastiğe.

    O günden beri 2 haftada 33ten 31e iniyor anca, oda normal denilebilir tubeless lastik sonuçta.


  14. #14
    yawuz58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Hero xpulse
    Alıntı kamil55 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genelde tubless motosiklet lastikleri hava kaçırır. tavsiyem iç lastik kullanmanız
    tubles lastiğe iç lastik takılırmı talılırsa sorun olurmu benim ön lastik te çok hava eksiltiyor 30 psi basıyorum 3 günde 25 psi oluyor

  15. #15
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı plectrum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fitilli lastıkle motosıklet kullanılmaz hocam saka falanmı yapıyorsunuz
    15 bin km kullandım fitille.
    hem niye kullanılmasın ki
    since 1987

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    15 bin km kullandım fitille.
    hem niye kullanılmasın ki
    Fitil lastikdeki deliği tıkayarak hava kaçırmasını engeller , o delik kullanım şartlarına göre bir anda genişleyip jantın yere oturmasına sebep olabilir , yüksek süratte bunun ne kadar tehlikeli olabileceğini biliyorsundur , hele virajda böyle bir şeyi yaşamak motosiklet kullanırken tam anlamıyla facia , deliğin büyümemesi için içerden lastik yapısını koruyan yapıştırma yama uygulanır , yani sadece deliği tıkamak yeterli değil büyümesini de engellemek gerekiyor. , lastik üreticilerinin sitelerinde de yazar fitil sizi en yakın lastikçiye kadar gitmeniz için tavsiye edilir..

  17. #17
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer GT+ GT Plus
    2 yıl kullanmıştım hiç hava sıkıntısı yaşamadım, sibop kısmını mutlaka kontrol edin, sibop iğnesini de kontrol etmek gerekir, teker üstünde sibopta bir şey yoksa o zaman jant ya da lastiğin imalatında yanak kısımlarında bir sorun olabilir, ikisini de iyi bir lastikçide kontrol ettirmeniz gerekir. sert bir çukura girerseniz jantta yamulabilir, farkında olmayacağınız bir eğiklik oluşmuşsa hava kaçırabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:56 ----------

    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    15 bin km kullandım fitille.
    hem niye kullanılmasın ki
    Ben de kullandım hem de 2 fitil bir iç yama vardı, herhalde 10bin km'nin üstünde kullanmışımdır. Yalnız kimseye tavsiye etmem benim biraz cahillik dönemimdi umursamamıştım, şanslı olduğum kesin, bir anda lastik yarılabiliyor fitil olunca, işi şansa bırakmamak lazım en iyisi iç yama veya lastik değişim zamanı geldiyse vakit kaybetmeden değiştirmek gerekir.

  18. #18
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Jant, sibop vs. bir çok olasılıktan söz edilmiş.

    Benim durumum biraz farklı.

    Problemi incelemek için motoru götürdüğüm İzmir Motolastik işinde Türkiye'nin en iyilerinden biri. Benim gördüğüm en kaliteli işletme.

    Tesbitleri aşağıda ;
    Lastik modeli : Anlas Scooter Tournee

    Lastik Ebatı : 130-70-12

    Kullanıldığı motosiklet: Suzuki Burgman UH200 (2017) arka lastik.

    Şikayet : - 33 olarak basılan hava bir kaç gün içinde 24-25 lere düşüyor.

    Tesbit detayları :

    - Motosiklettte jant hasarı yok. Jant kusursuz.

    - Lastikte patlak yok

    - Sibopta kaçırma yok.

    - Yanaktan kaçırma yok.

    - Lastik hareketine bağlı olarak açılan kılcal çatlaklardan kaçırma var.

    Bu tesbitler yanlış olsaydı, taktıkları lastikte aynı şekilde 2 günde 8-9 birim hava eksilirdi.

    Şu anda ön tekerde kullandığım ANLAS lastiği eskidiğinde kaliteli bir lastikle değiştirerek olayı tatlıya bağlayacağım.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler