Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

CG 210 Devirlenmeme Sorunu - (65.5mm piston - 200'lük Krank Modifiye - RESİMLİ)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Merhaba. Mondial 100 UAG motosikletimi bundan 4-5 ay öncesinde

    - 200'lük krank ( strongsuz)
    - 65.5 mm çift sekman piston
    - 76 boy 65.5mm silindir
    - 250'lik üst kapak
    - PZ30 200'lük karbüratör

    değiştirerek motosikletimi modifiye ettim. Hesaplarıma göre motosiklet şuan 209.5 CC. Fakat şöyle birkaç sorunum var. Öncelikle motosikleti toplarken pistonun en üst noktadayken silindirin en üst noktasından 3 mm aşağıda kaldığını farkettik .



    fazla boşluk olduğunu düşünerek normal conta yerine ince teneke conta kullandık. Motosikleti topladığımızda rodajını tamamlayana kadar zaten yüksek devirlere çıkmadığım için çok fazla üst devirlerde test etmedim . Yaklaşık 1000 küsür km 'dir bu şekilde biniyorum. Şuan gözlemlediğim kadarıyla motosiklet öncesinde 11-12 bin devirlere rahat çıkarken şuan 7500-8000 devirleri geçemiyor. Kapalı hava filtresiyle çok berbat tekleme yaparken filtreyi söküp denediğimde hafif daha iyi çalışıyor fakat yine de devirlenme konusunda 8000 deviri geçmiyor.




    Bu fotoğrafta alttaki orjinal 100 lük üst kapak , üstteki yeni olan 250 lik yeni aldığım kapak. Baya bir subap büyüklüğü konusunda fark var. Hacim farkıda kısmen var.


    https://youtu.be/ld3VZDF9OYk
    - Motorun 8000 deviri geçmediğini gösteren video.


    1 - Piston aşağıda kaldığı için sıkıştırma oranının düşük olduğu hesaplanıyor. Ayak pedalına bastığımda da pedalın eskisine göre yumuşak olduğunu hissediyorum. Devirlenmeme sorunu buradan mı kaynaklıdır ? Devirlenme sorunu için ne yapabilirim ?

    2 - Mekanikten anlayan arkadaşlar için silindirin üstünden pistonun neresine kadar aldırmamı tavsiye edersiniz ? kimileri silme olmasını kimileri ise 1 mm kadar aşağıda olmasını mantıklı buluyor.

    NOT : 250'lik üst kapaktaki subaplar o kadar büyük ki pistonun üzerinde emme subabı için açılan oyuk subaba göre küçük kalıyor. Olası bir subabın fazla aşağı inmesi durumunda subap pistona çarpabilir. )


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007

  3. #3
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Teşekkürler

  4. #4
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    bende 125 lik orjinal cg kross var... 69 boy...
    200 lük piston ve karbüratör taktım... külbütör( üst ) kapak 125 lik idi...
    125 lik kapak varken daha iyiydi motor... zımba gibi gidiyordu...
    daha iyi olur umuduyla , sonradan külbütörü ( üst kapak) de 200 lük yaptım...
    + olarak hiç bir şey fark etmedi... tam tersine ara ara boğulmalar olmaya, gaz yememeye başladı... hava filtresi de yok...
    bence elinizde 125 yada 150 lik üst kapak var ise bir deneyin derim...

  5. #5
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    @ferhatkars Sıkıştırma oranıyla ilgili bilginiz var mı ? Pistonun silindirin üst noktasından 3 mm aşağıda kalması baya farkediyor. CG lerin çoğunda piston silindirin üst noktasıyla silme seviyede. Hatta üst kapak hacmini bilen biri varsa yazarsa sevinirim .Sıkıştırma oranını direk hesaplayabiliriz . Performansa ve verime katkısı nasıl olur ? Sabit gazla daha mı az yakar daha mı çok ?

  6. #6

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Pistonun aşağıda kalması illaki etkiler ama siz karburator ayarının düzgün olduguna eminmisiniz bir de baya subap sesi var

  7. #7

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    sıkıştırma az. o yüzden devir çevirmiyor. silindiri üstten tornada 3 mm aldır ya da biyel kolunu değiştir.

  8. #8
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    @EMRE_R19 Orjinal karbüratörle de böyle bir sorun oluyordu. Yeterli benzin hava karışımı veremiyor diye yükselttik. Sorun hala devam ediyor. Karbüratörle alakalı olduğunu sanmıyorum ama kontrol edeceğim.

    Silindirin üstünden ne kadar alacağıma karar verip girişeceğim. 2 seçenek

    1 - En üst noktadan silindir ve piston silme olacak. Sıkıştırma daha fazla olacak daha verimli ve daha güçlü olacak ama subap yuvalarının büyüklüğünün ileride ısınmayla sorun olması sebebiyle subap kesme ihtimali daha fazla olacak

    2 - Silindirin en üst noktasından piston 0.5 - 1 mm aşağıda olacak. Sıkıştırma bir nebze daha az olacak. Verim ve güçte bir nebze daha az ama 1.yönteme göre subap kesme konusunda daha az riskli.

    Değerlendirip girişeceğim kısa sürede 🙂

  9. #9

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Dizel ve benzinli motor mantığından yola çıkarak düşük sıkıştırma oranlı motor yüksek devirlere daha kolay çıkar diyorum,

    Senin sıkıntın tek silindirde hacim büyütüp devir beklemen, bak 660lık Yamaha motoruna 7000de kesiciye giriyor galiba.

    Oysa benim motorumun gücü 9000den sonra geliyor. Senin motorun şuan torklu, devri boşver ve zincir dişli değiştirerek bu gücü hıza yaymaya bak.

    Eğer ki motor benim olsaydı ve illa daha yüksek devir çevirmek isteseydim ya daha kısa etekli piston ya da daha kısa bir biyel kolu kullanırdım.
    CB125E: 10 beygir 57.8mm strok
    CBR125R: 13 beygir 47.2mm strok

    Ayrıca aklıma geldi CG motorları itecekli yapısı itibariyle alt devirlerde gitmeye daha uygun torklu motorlardır. Sen 11-12bin çevirsen bile boşuna uzatmış olacaksın vites atsan daha hızlı gidecek motorun. Öyle kullanırsan büyük ihtimalle yakın zamanda da motorun supap keser.

    Kimse beni linçlemeden belirteyim sadece kendi fikirlerimdir kimse benimle laf dalaşına girmesin lütfen.
    BloodyBaron bunu beğendi.

  10. #10
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    @zeynelhazan önceden de 65.5 mm piston var üzerinde. Bundan önceki motor düzenimde 49.5 strok vardı. Motor 11-12 bin devirde uzayıp gidiyordu. Kendi ibresiyle 150-155 km hız görüyordum. Hesabıma göre o zaman motosiklet 166 cc idi. Şuan ise 62.2 mm strok var ve yine 65.5 mm piston. Sadece strok farkıyla motosikletim şuan 209.5 cc. Fakat motorum devir çevirmediğinden ötürü top speedim 120 km civarında. Alt devirler çok daha canlı ama gazi fazla verdiğimde motosiklet boğuluyor bir orantısızlık olduğu belli. Strok değiştirmekle işim olmayacak. Sadece sıkıştırma oranı değişecek. Düşük sıkıştırma mı orta seviye bir sıkıştırma mı elde edeyim uzun ömürlü motosiklet için onu hesaplıyorum 🙂

  11. #11

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    cg ve cub motorlar için konuşayım.

    sıkıştırma oranını belli bir tolerans ile arttırabilir veya azaltabilirsiniz. bu tolerans değeri üstündeki veya altındaki oynamalar size ısı, sıcaklık, basınç artışı, vuruntulu çalışma, çekişten düşme, conta patlatma, yağ veya hava-benzin kaçakları olarak geri döner.

    cg veya cup motorların üst kapak contalarını görmüşsünüzdür bazıları telli grafitli kalın contalardır bazıları ise ince sac contalardır. Aynı zamanda bazı silindir üstleri düzken bazılarında emme ve egzos sübepları için çentikler bulunur. Yüzeyi düz pistonlar genelde silindirden 1-2m aşağıda kalırken diğerleri silindire silme şeklinde uzunlukta oluyor. Tabi kullanılan üst kapak contası da önemli. Sizin ilk resimlerinizdeki pistonda sübap çentikleri var fakat aşağıda kalmış biraz. silindiri üstten 1.5-2mm tornalatırsanız sıkıştırma daha iyi hale gelecektir.

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Kesip biçmeden önce kompresyonu ölçmeyi düşündünüz mü ?
    bassturbin bunu beğendi.

  13. #13
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Pistonla üst kapak arası rastgele olmazki.Piston kolu ve bilyaları uzun ömürlü olmaz kırarsın motoru.Pistonun üstüde delinebilir.

    Karbüratör ana jet memesi denemelisin farklı boylarda ya boğuluyor motor benzinden yada benzin yetişmiyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:49 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesip biçmeden önce kompresyonu ölçmeyi düşündünüz mü ?
    Yaşa!Hatta lehim teliyle volüm ölçülmeli...Pistonla üst kapak arası...
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  14. #14
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Bulunduğum konum itibariyle kompresyon testi yapabileceğim bir durumda değilim ama Denizli/Acıpayam Sanayisi daha büyüktür. Orada denk gelirsem soracağım.

    Tabi %100 hesaplı iş yapmak daha hoş olacaktır ama eldeki imkanlar doğrultusunda yapabileceğim en verimli işi yapmaya çalışıyorum. Bu tarz modifiyeler yapıp başından geçen tecrübeleri olanların da destekte bulunabileceğini düşünüyorum 🙂. Özellikle silindirin üstünden alma konusunda hemfikiriz ama ne kadar almam gerektiğine karar verip söküp biçeceğim zaten torna İşi uzun değil. Piston silme mi olsun yoksa 1 mm altta mı olsun düşünmüyor değilim 😊

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:20 ----------

    @bassturbin en son demek istediğinizi daha detaylı açıklayabilirseniz sevinirim.

  15. #15
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Motorun sıkıştırmasi fazla olması deviri arttirmaz. Tecrübeme dayanarak söylüyorum bunu. seneler önce 125 lik cg me 65.5 silindir taktım sıkıştırma fazla olsun diye silindirden kisalttim üst kapak ta 125 lik kaldı sıkıştırma o kadar fazlaydı ki motor dengesiz çalışıyordu motor aşırı isiniyordu ayak Marşı'nın üzerinde tepiniyordum zorla dönüyordu. Gel gelelim motorda kesici var gibi 10 bin devirde saydiriyordu. Üst kapağın emme ve egzoz portlarini genişlettim motorda bir rahatlama oldu ama devir degismedi.
    Elindeki üst kapağın yanma odasının genişliği 67 mm aynı kapaktan bende de var oradan biliyorum. Silindirin tepesinden alıp sikistirmayi arttirabilirsin ters bir durum olmaz. Hatta çokta fark anlamazsin.
    Videoda gordugum kadarıyla motorda kesici var gibi ses çıkartıyor birde aşırı bir ses var külbütör kapağını sokup bir incele istersen aynı kapaktan bende de var ve subaplar gaydlara çarpıyordu bende sesin kaynağını anlayamamıştım ama incelerken farkettim subap lastikleri oynuyordu subaplar bastıkça. Şimdi kısa gayd taktim.
    Birde motora benzin fazla geliyor gazı ilk verdiginde boğuluyor sonra iyi gaz yiyor hava ayarıyla biraz oyna

  16. #16
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Egzosda da bu aralar çatırdamalar patırdamalar oluyor. Sağlıklı olması açısından kapalı hava filtresi takılı vaziyette fakat motor istediğim gibi randımanlı değil. 166 cc iken daha güçlü ve daha atikti. Şuan motosikletin güç üretebileceğinden eminim ama birkaç sorunla boğuştuğunu düşünüyorum. 166 cc versiyonuyla orjinal 14 ön dişliyi 17 yapıp vitesleri uzatmama rağmen 3.viteste ön kaldırıyordum şuan 2.viteste kaldırmaya çalıştığımda motosiklet tekliyor. Boğuluyormuş gibi karşılık veriyor. Bu sorunu da

    1- Sıkıştırma oranı
    2- Karbüratör ( Düzelmesi için PZ30 karbüratör takmıştım hala aynı sorun olmasına rağmen hava ayarını yaptığımı da hatırlıyorum. Düzelmemişti fakat yine de inceleyeceğim)
    3- Mekanik bir problem ( @boora sizin dediğiniz subap gaydları tarzı ise bunuda değerlendireceğim. Motorda normalden fazla sesler geliyor. Biraz daha açıklar mısınız bu kısa subap gaydını nereden bulabilirim bu üst kapağa uygun. Ayrıca tam olarak nasıl anlayabilirim subap gaydından sorun kaynaklandığını ? )

    Sırasıyla bu maddeleri uygulamaya koyulacağım şuanlık önceliğim silindirin üstünden pistonun en üst ölü noktası ile 1 mm civarında boşluk olacak şekilde ayarlamak. Umarım boğulma , gaz yememe sorununu bu çözer. Bu tarz komplex olmayan bir makina için çok fazla ayar çeşidi olmasa gerek .

  17. #17
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Sikistirmayi arttirman şu andaki sıkıntılarını giderecek bir durum değil benim kanaatimce. Boğulma durumu benzin fazla geliyor ya karbüratörde gaz pistonu çok ayarı fazla açık ya da hava ayarı fazla. İnce ayar istiyor.
    Kısa gaydı sesten dolayı söyledim. Değişik bir ses geliyor senin motordanda benim motordanda geliyordu o ses kafayı yedim bulamadım subap sesi değil o ses subap sesi çıt çıt şeklinde daha tiz çıkıyor bu metal vurması gibi subaplar pistona vuruyor heralde dedim baktım pistonda iz yok ama her ihtimale karşı kalın conta koydum yine olmadı en son üstteki kapağı sokup kranki çevirdim yavaş yavaş takip ettim subaplari o zaman anladım.
    Motorunun 8 bin devirde kesici tarzi kesilmesinin sebebi egzantrik olabilir. Şöyle örnek vereyim bende Broadway marka araç var bunda 1.4 motor var aynı kasanın 1.6 motorlu fairway modeli var bu motorların blokları karbüratörü üst kapağı vs aynı farklar krank,silindir ve egzantrik diğer ufak tefek farklarda vardır illaki. Mantık yürütecek olursak 125-150 lik krankin zamanlamasını ve strokuna göre ayarlı egzantrik 200 Luk kranknin çalıştırdığı silindiri beslemeye yetmeyebilir. Dereceli egzantrik denenebilir ben şahsen deneyeceğim kendi motorumda ama bunun için kısa gayd ve pistonun üzerine mutlaka subap yuvaları açılması gerek. Bu arada kısa gayd internette var bulamazsan orjinal gaydlari tornacida kisaltip yaptırabilirsin.

  18. #18
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Pistonun en üst ölü noktadaki yerinin ölçülmesi.Sıvı ilede ölçülüyor böyle buji yerinden SÜBAPLARA DEĞMEYECEK ŞEKİLDE lehim teliylede ölçülüyor üst kapak kapalıyen.

    Üst kapak kapalıyken normal motoru toplamış gibi lehim teli düzgünce piston üstüne bantlanır veya buji deliğinden içeri kıvrımlı yan silindire değecek şekilde değdirilip birkaç kere motor kranktan döndürülür.Aradaki boşluk ezilen lehim telinin mm rik ölçüsünden ölçülüp tespit edilir.

    Ya kılavuza bakılmalı bu ölçü için yada bir önceki kapağı pistonu takıp bakılmalı.Yani çok sıkışık olsun çok iyi olur anlamına gelmez aksine piston tepesi delinir ve sübap yakalama ihtimali yükselir bir süre sonra.





    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:40 ----------

    Şu linkten biraz inceleyin veya araştırın ortalama bir değer bulunabilir sizin motor için.

    http://hammerperf.com/ttcheckingsquish.shtml

  19. #19

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    3 mm boşluk tüm hacim içerisinde % 5 fark ettirir ki sıkıştırdığımız şeyin çoğunlukla hava olduğunu düşünürsek hiçbir önemi yoktur. Devir neden yükselmez ? Ya motora hava giremiyordur ya da gaz çıkışı olamıyordur. Bu da sübaplarla ilgili olabileceğini düşündürüyor. Sonrasında ateşleme zamanlamasına da bakmak lazım. Belki de yakıt yeterli gelmiyor, karbüratör kaynaklıdır.

  20. #20
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    18.11.2020 Güncelleme : Bugün motorumun egzosunun gaz verip bıraktığımda aşırı çatırdayıp patırdayıp gümbür gümbür patladığını tamircime söyleyince subap ayarı yapalım dedi. Külbütör kapağını söküp incelediğinde emme subabı gergin , egzos subabının gevşek olduğunu belirterek el ile ayar yaptı.(Sentil öneriyorum tabiki ama ustanın el ayarı buda ).Emme subabının gergin olması subabın milimlik tam kapanmaması ve benzin-hava karışımını zamansız motora kaçırdığını ve verimi düşürdüğünü söyleyebiliriz. El ile ayar yapması resmen motoru şaha kaldırdı. Önceden 2.viteste ön kaldırmaya çalışırken tekleyip tekerden inen motor 3.viteste stabil ön kaldırarak götürüyor. Hız yaklaşık 75-85 km hızla. Gidondan asılınca 4.viteste de zorlayarak ön kalkıyor.(Oha diyenleriniz olabilir ancak CBR250r motora da sahibim CG 210 la kalkışta yerim net söylüyorum farklı bir tork var motorda hafif olunca şahlanarak kalkıyor). Top speed motor teklediği için 115 km/h civarlarındaydı. Şuanki durumuyla 135-140 km/h görüyor fakat yüksek devirleri motorun yüksek strok'a sahip olması sebebiyle fazla sevmiyor devir arttıkça güç düşüyor hızlanmıyor. Dişli değişimiyle dahada uzar. Bu tarz yükseltme modifiye yapanların Subap ayarını küçümsememelerini öneriyorum. Şuan tekleme kaybolduğundan abartısız %20-%30 güç artışı ve Egzos patlamasını %90 a kadar düşürdü. Motor verimlileşti. Tekleme konusu ile ilgili yorum yapanlara da teşekkür ediyorum. Sıradaki hedef müsait bir zaman silindirin üzerinden aldırmak olucak. Eğer motorun ömrü ellenmeden daha uzun olacaksa bu şekilde de bırakabilirim. Değerlendiricem.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler