Motosiklette cc, beygir değil 0-100 hızlanma süresi önemlidir
Reklamlar
-
Konu açan arkadaşların yanlışları olabiliyor bilgi paylaşımı amaçlı konu açtım.. Yüksek cc motor alıp beygir gücü şu veya bu diye çok yanlışa düşülüyor. motosiklete karavan takmadığınız veya sürekli 200le ölüme giderim , lastiklerinde içine ederim sonra da o lastik bi yerde kayar beni sakat bırakır umrumda değil gibi düşünceleriniz yoksa beygir gücünüzün pek bir önemi yok. mootor alırken teknik verilere aldanmayın. Birçok firma kağıt üzerinde motor satabılıyor ulkemız çöpluk doldu.
Peki 0-100 neden önemli? 0-100 hızlanması veya 100-160 gibi ara hızlanmalar öndeki aracı sollarken yokuş yukarı da olsa daha çabuk sollamak anlamına gelir. Zaten 150 cc ve üzeri motosikletler birbirine yakın beygırlerde hatta beygır gucu çok üstün olup ara hızlanma değeri çok kötü olan motorlar var. Bunlar hep algı operasyonuyla satış stratejisi malesef. Örneğin 250 cc bir mt25 0-100 7 sanıye ıken KTM duke 250 8,5 saniye, bajaj pulsar 10-11 sanıye... Yani arada bariz farklar var cc ler birbirine yakınken. 400 cc olan birçok motorda da 0-100 değeri 10 saniyelri görebiliyoruz yani cc yükseltmekle olmuyor motora teknık avantaj yonunden bakan arkadaşlara umarım faydası olmuştur. Ha zaten 150-200 cc bir motosikletin beygir gucu uzun yolda 90 ile giderken 2 kişi yokus cıkacaksanız 1 vites dusuurp maximum gucu verdiği devire cıktıgınız takdirde sizin yokusu 90la tamamlamanız için yeterlidir. Motosiklette cc, beygir gücü vs değil 0-100 hızlanma süresi önemlidir. Alacak arkadaşların ara hızlanma değerlerini araştırmalarını tavsiye ederim
Reklamlar
-
Reis, yemin ederim güneş gibi doğdun yine. Her zaman ki gibi ağazından bal, bilgi akıyor. Bu değerli mesajını okuyunca, öyle bir aydınlandım ki insanlar kahvaltı masasından koşarak, uzaklaştı.
Heral ki 0-100 önemli. Yaneya, hacim olsun güç olsun bunların ne önemi var? 0-100' tamamsa okeyim bende.
Çekici araçlar, HP ile çekiyor ya zaten, Tork' u atbağa aşağı.
Gerek yokuş örneğin olsun, gerek sollama örneğin olsun, hepsi A dan Z' e doğru örnekler ve burada ki işin " püf " noktası seninde dediğin gibi araçların gücü hacmi değil 0-100 değerleridir.
Forumda kimsenin bir şey bildiği yok, herkes satıcıların broşürleri/tanıtımları üzerinden konuşuyor. İyi ki senin gibi görmüş geçirmiş inanarlar var da, arada sayenizde bizde bir şeyler öğreniyoruz.
Konu inanılmaz doğru bilgiler içeriyor bu yüzden bence; " teknik kısma " sabitlenmeli.
Saygılar.
-
Hic bilmiyordum acayip aydinlandim su an
-
Dogru bilgiler ama ne istediginize gore degisir tabi. Benim iki motorum var, biri 250cc cruiser, digeri 600cc sport touring. 250cc'nin torkunu seviyorum, digerinin ivmesini. Mesela 250cc olanla sehir ici daha rahat, vites degistirmeden alt devirlerde gidilebiliyor, ama buyuk olanla sehir ici surekli vites degistirmek gerekiyor, alt devirlerde motor zorlaniyor. Bu arada 250cc olanla Assos yokuslarini iki kisi rahat tirmanmisti. Yani ivme ve hiz gerekmedikce, her yola giriyor. Buyuk olanin zevki baska ama kucuk olan daha kullanisli bana göre.
Virago Xv250 : (130kg)
21 hp / 8000 RPM
20 Nm / 6500 RPM
0-100km / 11 saniye
Fz6 : (180kg)
98hp / 12.000 RPM
63NM / 10.000 RPM
0-100km / 4 saniye
-
0-100 hızlanması da beygir gücüyle alakalıdır diye tahmin ediyorum. Örneğin MT-10, 160 beygir, 2.2 saniyede 0-100'e çıkartıyorlar (YouTube'da gördüm). Yahut Nmax 155, 15 beygir, 0-100 hızlanması 18 saniyeyi buluyor.
-
0-100km zamanlarının ilginç bir yanı da öküz gibi ağır bazı motosikletlerin 1000+cc SS'ten hızlı kalkabiliyor olduğu gerçeği.
Ek olarak, hacmine göre rezalet güç üreten Harley'ler genelde iyi kalkıyorlar, bir çoğu 5 saniyenin altında sanırım.
Son olarak, arka teker de 104 beygir üreten 400 kiloluk eski jenerasyon Gold Wing: 3.3 saniye (cycleworld).
Voltaren adlı üyeden alıntı
0-100 hızlanması da beygir gücüyle alakalıdır diye tahmin ediyorum. Örneğin MT-10, 160 beygir, 2.2 saniyede 0-100'e çıkartıyorlar (YouTube'da gördüm).
Saçmasapan bir modifiye yapmadılarsa çok mümkün görünmüyor bu. Cycle World'ün yol testinde 2.9 saniye görünüyor, ki aradaki fark az buz değil.
-
Saçmasapan bir modifiye yapmadılarsa çok mümkün görünmüyor bu. Cycle World'ün yol testinde 2.9 saniye görünüyor, ki aradaki fark az buz değil.
Şu videoda, 0:10'dan itibaren. Modifiye var mı, onu bilmiyorum.
-
bence tork verisi belli rakamın üzerindeyse hepsi kalkışı ve ara hızlanması iyi olur.
-
Maaşınızı 0-100'le mi alıyorsunuz
-
Voltaren adlı üyeden alıntı
0-100 hızlanması da beygir gücüyle alakalıdır diye tahmin ediyorum. Örneğin MT-10, 160 beygir, 2.2 saniyede 0-100'e çıkartıyorlar (YouTube'da gördüm). Yahut Nmax 155, 15 beygir, 0-100 hızlanması 18 saniyeyi buluyor.
Motoru dışında tamamen aynı iki motosiklet yaptığımızı düşünelim, torku aynı beygir gücü yüksek olanın son sürati daha yüksek; torku yüksek beygir gücü aynı olanın hızlanması daha iyi olur.
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
-
Voltaren adlı üyeden alıntı
orjınal hocam mt 10 2 kusur mt 9 ise 3 kusurde cıkar tcs sart r1 de 2 dir
-
motorcu bile skor peşinde koşuyorsa
abiii bu kaç basıyo diyen gerzeklere an itibari kızmayı bıraktım.
-
ben de bir katkıda bulunmak istiyorum
motosiklet görünce, 0-100 ünü
yaratık görünce, memleketini
sorarım
gerisi detay
-
uzun yolda beygir önemli.
şehir içi 0-100
-
Yazının özeti hızlanma için torkun beygir gücünden daha önemli olduğudur ve doğrudur. Güç karşılaştırması yapmadan evvel motorların ne kadar torku olduuna ve kilosuna bakınız. F=m.a veya a=F/m
Diğer yandan beygir gücü daha yüksek olan bir motosiklet bunun tamamını tork üretmek için kullanırsa teorik olarak daha çabuk hızlanabilme potansiyeline sahiptir. Ancak bu durumda o motosikleti öyle bir vites oranıyla kullanırsınız ki yolda gezmeye değil, tarla sürmeye yarar.
-
Şu konuya oturup ciddi, ciddi yorum yapıyorsunuz ya, Allah' ta sizi bildiği gibi yapsın.
-
Otoban hızı + 10/20 km hızı yani 130-140 km/hızı kaç devirde yaptığına bakıyorum ben.
Hızlanması ne kadar iyi olursa olsun, 130-140 km hızları canı çıkarcasına 8000 bin devirde yapıyorsa uzak dururum. Yolda giderken altımda canı çıkan ve zırıldayan bir cismin olmasını istemem. Düşük devirde, tırım tırım yani 4000 civarı devirde 130-140 yapanı tercih ederim. Bunu sağlayan motosiklet, sıradan bir faninin güç ve hız olarak ihtiyaçlarını her koşulda zaten karşılayacaktır. Bu da ne yazık ki, ne tek başına beygirle, ne de tek başına torkla sağlanabilir. Hacmin yüksek olması şart.
-
yokon adlı üyeden alıntı
Düşük devirde, tırım tırım yani 4000 civarı devirde 130-140 yapanı tercih ederim. Bunu sağlayan motosiklet, sıradan bir faninin güç ve hız olarak ihtiyaçlarını her koşulda zaten karşılayacaktır. Bu da ne yazık ki, ne tek başına beygirle, ne de tek başına torkla sağlanabilir. Hacmin yüksek olması şart.
Şöyle diyelim: 4000 devirdeki yüksek torkla sağlanır. Ancak o devirde yüksek tork için de hacim. (ya da FI) gerekir.
-
Gereksiz gereksiz konuları açmaktan vazgeç artık!
-
0-100 ü beygir gücü belirliyor.
hemen hemen aynı tork gücünde ve aynı cc de olan bmw f650 ile honda 650r, farklı beygir güçlerinde olduğu için 0-100 leri çok farklı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)