Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Motosiklette cc, beygir değil 0-100 hızlanma süresi önemlidir

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Konu açan arkadaşların yanlışları olabiliyor bilgi paylaşımı amaçlı konu açtım.. Yüksek cc motor alıp beygir gücü şu veya bu diye çok yanlışa düşülüyor. motosiklete karavan takmadığınız veya sürekli 200le ölüme giderim , lastiklerinde içine ederim sonra da o lastik bi yerde kayar beni sakat bırakır umrumda değil gibi düşünceleriniz yoksa beygir gücünüzün pek bir önemi yok. mootor alırken teknik verilere aldanmayın. Birçok firma kağıt üzerinde motor satabılıyor ulkemız çöpluk doldu.


    Peki 0-100 neden önemli? 0-100 hızlanması veya 100-160 gibi ara hızlanmalar öndeki aracı sollarken yokuş yukarı da olsa daha çabuk sollamak anlamına gelir. Zaten 150 cc ve üzeri motosikletler birbirine yakın beygırlerde hatta beygır gucu çok üstün olup ara hızlanma değeri çok kötü olan motorlar var. Bunlar hep algı operasyonuyla satış stratejisi malesef. Örneğin 250 cc bir mt25 0-100 7 sanıye ıken KTM duke 250 8,5 saniye, bajaj pulsar 10-11 sanıye... Yani arada bariz farklar var cc ler birbirine yakınken. 400 cc olan birçok motorda da 0-100 değeri 10 saniyelri görebiliyoruz yani cc yükseltmekle olmuyor motora teknık avantaj yonunden bakan arkadaşlara umarım faydası olmuştur. Ha zaten 150-200 cc bir motosikletin beygir gucu uzun yolda 90 ile giderken 2 kişi yokus cıkacaksanız 1 vites dusuurp maximum gucu verdiği devire cıktıgınız takdirde sizin yokusu 90la tamamlamanız için yeterlidir. Motosiklette cc, beygir gücü vs değil 0-100 hızlanma süresi önemlidir. Alacak arkadaşların ara hızlanma değerlerini araştırmalarını tavsiye ederim
    bdrhngvnc bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Reis, yemin ederim güneş gibi doğdun yine. Her zaman ki gibi ağazından bal, bilgi akıyor. Bu değerli mesajını okuyunca, öyle bir aydınlandım ki insanlar kahvaltı masasından koşarak, uzaklaştı.

    Heral ki 0-100 önemli. Yaneya, hacim olsun güç olsun bunların ne önemi var? 0-100' tamamsa okeyim bende.

    Çekici araçlar, HP ile çekiyor ya zaten, Tork' u atbağa aşağı.

    Gerek yokuş örneğin olsun, gerek sollama örneğin olsun, hepsi A dan Z' e doğru örnekler ve burada ki işin " püf " noktası seninde dediğin gibi araçların gücü hacmi değil 0-100 değerleridir.

    Forumda kimsenin bir şey bildiği yok, herkes satıcıların broşürleri/tanıtımları üzerinden konuşuyor. İyi ki senin gibi görmüş geçirmiş inanarlar var da, arada sayenizde bizde bir şeyler öğreniyoruz.

    Konu inanılmaz doğru bilgiler içeriyor bu yüzden bence; " teknik kısma " sabitlenmeli.

    Saygılar.
    mavellen ve fz6_fazer bunu beğendiler.

  3. #3
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Hic bilmiyordum acayip aydinlandim su an

  4. #4
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Dogru bilgiler ama ne istediginize gore degisir tabi. Benim iki motorum var, biri 250cc cruiser, digeri 600cc sport touring. 250cc'nin torkunu seviyorum, digerinin ivmesini. Mesela 250cc olanla sehir ici daha rahat, vites degistirmeden alt devirlerde gidilebiliyor, ama buyuk olanla sehir ici surekli vites degistirmek gerekiyor, alt devirlerde motor zorlaniyor. Bu arada 250cc olanla Assos yokuslarini iki kisi rahat tirmanmisti. Yani ivme ve hiz gerekmedikce, her yola giriyor. Buyuk olanin zevki baska ama kucuk olan daha kullanisli bana göre.

    Virago Xv250 : (130kg)

    21 hp / 8000 RPM
    20 Nm / 6500 RPM
    0-100km / 11 saniye

    Fz6 : (180kg)

    98hp / 12.000 RPM
    63NM / 10.000 RPM
    0-100km / 4 saniye

  5. #5
    Voltaren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2020
    Motosikleti
    Yoktur.
    0-100 hızlanması da beygir gücüyle alakalıdır diye tahmin ediyorum. Örneğin MT-10, 160 beygir, 2.2 saniyede 0-100'e çıkartıyorlar (YouTube'da gördüm). Yahut Nmax 155, 15 beygir, 0-100 hızlanması 18 saniyeyi buluyor.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    0-100km zamanlarının ilginç bir yanı da öküz gibi ağır bazı motosikletlerin 1000+cc SS'ten hızlı kalkabiliyor olduğu gerçeği.

    Ek olarak, hacmine göre rezalet güç üreten Harley'ler genelde iyi kalkıyorlar, bir çoğu 5 saniyenin altında sanırım.

    Son olarak, arka teker de 104 beygir üreten 400 kiloluk eski jenerasyon Gold Wing: 3.3 saniye (cycleworld).

    Alıntı Voltaren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    0-100 hızlanması da beygir gücüyle alakalıdır diye tahmin ediyorum. Örneğin MT-10, 160 beygir, 2.2 saniyede 0-100'e çıkartıyorlar (YouTube'da gördüm).
    Saçmasapan bir modifiye yapmadılarsa çok mümkün görünmüyor bu. Cycle World'ün yol testinde 2.9 saniye görünüyor, ki aradaki fark az buz değil.
    bdrhngvnc bunu beğendi.

  7. #7
    Voltaren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2020
    Motosikleti
    Yoktur.
    Saçmasapan bir modifiye yapmadılarsa çok mümkün görünmüyor bu. Cycle World'ün yol testinde 2.9 saniye görünüyor, ki aradaki fark az buz değil.
    Şu videoda, 0:10'dan itibaren. Modifiye var mı, onu bilmiyorum.

    plectrum bunu beğendi.

  8. #8
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    bence tork verisi belli rakamın üzerindeyse hepsi kalkışı ve ara hızlanması iyi olur.

  9. #9
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Maaşınızı 0-100'le mi alıyorsunuz
    fz6_fazer, İsmailTKDMR, f0cus ve 6 diğerleri bunu beğendiler..

  10. #10
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Alıntı Voltaren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    0-100 hızlanması da beygir gücüyle alakalıdır diye tahmin ediyorum. Örneğin MT-10, 160 beygir, 2.2 saniyede 0-100'e çıkartıyorlar (YouTube'da gördüm). Yahut Nmax 155, 15 beygir, 0-100 hızlanması 18 saniyeyi buluyor.
    Motoru dışında tamamen aynı iki motosiklet yaptığımızı düşünelim, torku aynı beygir gücü yüksek olanın son sürati daha yüksek; torku yüksek beygir gücü aynı olanın hızlanması daha iyi olur.
    Voltaren bunu beğendi.
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Alıntı Voltaren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu videoda, 0:10'dan itibaren. Modifiye var mı, onu bilmiyorum.

    https://www.youtube.com/watch?v=Wuq7OzwXf_I
    orjınal hocam mt 10 2 kusur mt 9 ise 3 kusurde cıkar tcs sart r1 de 2 dir
    Voltaren bunu beğendi.

  12. #12
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    motorcu bile skor peşinde koşuyorsa
    abiii bu kaç basıyo diyen gerzeklere an itibari kızmayı bıraktım.
    gurcanozturk, U.KALKAVAN ve KubilayKonul bunu beğendiler.

  13. #13
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    ben de bir katkıda bulunmak istiyorum

    motosiklet görünce, 0-100 ünü
    yaratık görünce, memleketini
    sorarım

    gerisi detay
    gurcanozturk ve serif abi bunu beğendiler.

  14. #14
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    uzun yolda beygir önemli.

    şehir içi 0-100

  15. #15

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Yazının özeti hızlanma için torkun beygir gücünden daha önemli olduğudur ve doğrudur. Güç karşılaştırması yapmadan evvel motorların ne kadar torku olduuna ve kilosuna bakınız. F=m.a veya a=F/m

    Diğer yandan beygir gücü daha yüksek olan bir motosiklet bunun tamamını tork üretmek için kullanırsa teorik olarak daha çabuk hızlanabilme potansiyeline sahiptir. Ancak bu durumda o motosikleti öyle bir vites oranıyla kullanırsınız ki yolda gezmeye değil, tarla sürmeye yarar.

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Şu konuya oturup ciddi, ciddi yorum yapıyorsunuz ya, Allah' ta sizi bildiği gibi yapsın.
    oluroyle bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Otoban hızı + 10/20 km hızı yani 130-140 km/hızı kaç devirde yaptığına bakıyorum ben.

    Hızlanması ne kadar iyi olursa olsun, 130-140 km hızları canı çıkarcasına 8000 bin devirde yapıyorsa uzak dururum. Yolda giderken altımda canı çıkan ve zırıldayan bir cismin olmasını istemem. Düşük devirde, tırım tırım yani 4000 civarı devirde 130-140 yapanı tercih ederim. Bunu sağlayan motosiklet, sıradan bir faninin güç ve hız olarak ihtiyaçlarını her koşulda zaten karşılayacaktır. Bu da ne yazık ki, ne tek başına beygirle, ne de tek başına torkla sağlanabilir. Hacmin yüksek olması şart.

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı yokon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşük devirde, tırım tırım yani 4000 civarı devirde 130-140 yapanı tercih ederim. Bunu sağlayan motosiklet, sıradan bir faninin güç ve hız olarak ihtiyaçlarını her koşulda zaten karşılayacaktır. Bu da ne yazık ki, ne tek başına beygirle, ne de tek başına torkla sağlanabilir. Hacmin yüksek olması şart.
    Şöyle diyelim: 4000 devirdeki yüksek torkla sağlanır. Ancak o devirde yüksek tork için de hacim. (ya da FI) gerekir.
    yokon bunu beğendi.

  19. #19
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Gereksiz gereksiz konuları açmaktan vazgeç artık!
    U.KALKAVAN bunu beğendi.

  20. #20
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    0-100 ü beygir gücü belirliyor.
    hemen hemen aynı tork gücünde ve aynı cc de olan bmw f650 ile honda 650r, farklı beygir güçlerinde olduğu için 0-100 leri çok farklı.
    Voltaren bunu beğendi.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)