2016da nc750x dct almıştım o zaman ekonomi nispeten daha iyi olmasina ragmen yine de isletme gideri yüksek bir motordu.yok vergisi yok zincir yaglamasi ,bakimi pahali bir düşsen parçası pahali .simdi burgman 200 um var her işimi de görüyor
2016da nc750x dct almıştım o zaman ekonomi nispeten daha iyi olmasina ragmen yine de isletme gideri yüksek bir motordu.yok vergisi yok zincir yaglamasi ,bakimi pahali bir düşsen parçası pahali .simdi burgman 200 um var her işimi de görüyor
değerli ve aydınlatıcı yorumunuz için teşekkür ederim... ben biraz da motorun ömrü için her parçacını orjinal alıyorum. Yani bir özel servisim var. Honda'nın yağını, Honda'nın kullandığı balatayı zinciri aküyü vs kullanıyor. Yetkili servisten daha ucuza veriyor gerçi. Ama Sizce yan sanayi ürünler ile hizmet veren servislerle çalışmak daha iyi olabilir mi ? maliyet düşebilr ama fayda anlamında tereddütlüyüm
Sürüş eğitimleri alın. Kendinizi asla yeterli görmeyin. Her zaman Ham'ız ve pişmeye ihtiyacımız olacaktır.
Hocam ben de bazen düşünüyorum ve 125cc üstü motorun orta direk icin lüks olduğu kanısına varıyorum. Sonra etrafıma bakıyorum insanların çılgın gibi otomotiv harcaması yaptığını görüyorum ve şaşırıyorum.
Bu günlerde nc750s almakla almamak arasında kararsızım; bir yandan diyorum ki yaşım geçmeden önce düzgün bir motora bineyim, sonra diyorum ki mevcut motor her işimi görüyor neden fazla masraf yapıp çocukların geleceğinden kısayım...
Beni korkutan şey ile sizin korkunuz aynı. Açıklayayım kısaca; 3 yıl önce bir otomobil almıştım ve o zaman 10 maaşımı vermiştim. Şimdi aynı aracı alabilmek için 30 maaş vermem gerekiyor ve bugünkü maaşım o zamankinin 2 katı kadar.
Toplum olarak ne kadar hızlı fakirleştiğimiz göz önüne alındığında bugün itibariyle masraflarımızı ne kadar azaltırsak ilerdeki yaşam standartımız açısından o kadar iyi olur diye düşünüyorum.
Ve son olarak, çok sık araç değiştirmek zarar ettiriyor insana.
Şu forumda gördüğüm en mantıklı en akılcı ve en mutedil yorum. Düşüncelerinize harfiyyen katılıyorum. Nmaz 155 ile başladım, 250 SYM Cruisym, sonrasında Honfa Forza 300 aldım. Bunlar 2 sene içinde oldu. Şimdi gözüm 750 cc İntegra da . Bu yorumları okuyunca otur oturduğun yerde 300 cc neyine yetmiyor macera arama diyorum kendime.
İşin en acı yanı 750cc orta sınıf bir motosiklet demek. Yani orta sınıf insanların rahat rahat alıp kullanacağı masraflarını düşünmeyeceği, öyle birikim vs. derdi olmadan hem bu motoru kullanıp hem de diğer ihtiyaçlarını da karşılayabileceği motor demek. Yani öğretmen aslında orta sınıf demektir, yani maaşı ile evli bile olsa bu motoru alıp işletme maaliyetlerini karşılarken rahat olması gerekiyor.
Gel gör ki yılbaşından bu yana artık raydan çıkan döviz kuraları sebebiyle, zaten bu motorun sıfırına bakmak bile can yakıyor, hadi aldın bir iki sene önce, dövize bağlı olan teker, servis, benzin vs. gibi konular hızla zamlanırken halka da kesilen ağır vergiler de tuz biber oluyor, sonuç olarak orta segment orta sınıfın motorudur, bir öğretmen için alınması işletilmesi kolay motordur, şu an orta sınıfa reva görülen 250cc ve altı motorlar olmuşsa bunun sebebi kişisel değil genel bir mevzudur.
Düşünün 1 azerbeycan manatı olmuş 5 lira, bunun sebebini dışarıda aramaya gerek yok her şey içeride..
Bunu nereden çıkardınız? Motosikletler insanların toplumsal sınıfına göre ayrılmıyor. "İşçiler 125'e binsin, memurlar 750'ye" gibi bir durum yok.
Motosikletler cc olarak 3-4 farklı hacim grubunda üretiliyor ve 750 cc bunların ortasına denk geliyor. O yüzden "orta sınıf" deniliyor. Sizin mantığınızla 1000'lik motorlara sadece Koç ailesinin binmesi gerekir. Hayabusa'ya da Soros falan heralde...
Siz ne yazdığımı halen anlamadınız işçi ve memur bir kere ayrı sınıf değildir toplumlarda, toplumun bel kemiği orta sınıf olarak geçer, bunun yanına esnafı, emeklisi de gelir, şimdi bu kısmı tartışırsak proleterya vs. uzar gider polemiğe girmeye gerek yok
Orta segment motorların çoğu gelişmiş ülkelerde orta gelir gruplarına hitap eder, yüksek cc motorların fiyatının yüksek olması sizce neden? Koç ailesine binmesi gibi demagojik yaklaşım da komik olmuş bu kadar gerçek dışı yazmaya gerek yok, basitten diyeceğim yüksek cc'li bir makina almak için orta sınıf daha yüksek harcama yapacak ama orta segment ise gerçekten gelişmiş bir toplumda rahat alınabilecek bir segmenttir demek istedim. Yoksa klasik, custom ya da özel makinalar var ki öyle yüksek cc'li olmasa da servet değerinde. Benim bahsettiğim ise cc olarak gelir gruplarına hitap eden motorlar. NC750'de bunlardan biri.
Gidin asya'da bir çok ülkeye bakın gelir dağılımı düşük olması sebebiyle düşük cc'li motorlar kullanılır, bu bir tesadüf mü? Eğer vespa değilse ki zaten 300c 75 TL ülkemizde asla genel olarak kişi başı geliri yüksek olan ülkelerde orta gelir seviyesindeki herkes orta segment motorlara kolay ulaşır. Hatta biraz fedakarlık yaparsa da yüksek cc'li motorlar alabilir. Orta seviyenin bira üstüne çıkarsanız da rahat rahat yüksek cc'li makina alırsınız.
Şu an bir memur, yıllarını fabrikalarda harcamış bir işçi ya da bir esnaf artık rahat rahat bir orta segment motor alamıyor, bundan 3-4 sene önce alıyordu. Gidin bakın avrupa ve amerika'ya işçi memur rahat rahat gidip sıfır bu segmentte makina alabiliyor. Yüksek cc'li makina fiyatlarına bakın, olmuş 150-200 bin tl, bundan 2 sene önce 60-70 bin tl idi bir esnaf, kademe olarak iyi yerde olan bir memur rahatlıkla alabiliyordu.
Ben de demiyorum ki yüksek cc senginlere hitap eder ya da istemiyorum herkes ulaşsın. Ancak orta gelir gurubuna hitap etmezler bu dünyada da böyle, siz cherokee, üst segment bir mercedes, mustang kullanan orta sınıf görüyor musunuz dünyada, hayır bu model ve markaların hitap ettiği kesim genel olarak orta üstü gelir sahipleridir. Motosiklette de farkı yok.
en güzeli şehir içi; 97cc cub :D hem az yakar hem çok kaçar :D dahası da var
Sürüş eğitimleri alın. Kendinizi asla yeterli görmeyin. Her zaman Ham'ız ve pişmeye ihtiyacımız olacaktır.
Aynen dediğin gibi 3-4 sene öncesini kastediyorum zaten, şu anki durum herkes açısında büyük sıkıntı, maaşlar erimiyor bildiğin buhar oluyor. Dediklerinize tamamen katılıyorum. Zaten şu an memur ya da işçi veya yeni mezun orta sınıf olamıyor sadece açlık sınırını geçebiliyorsa geçiyor, orta sınıf falan kalmadı resmen.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)