bakım maliyet kısmı çok önemli değil binmezsen ödemezsin ama 650cc üstü vergi sistemi çook acayip.benimde iflağım kurudu mt07 den dolayı.2016 1.2 corsam var ve bu vergilendirme sistemi 2017 yılında değişti.araba yıllık vergisi 600 tl falan mt7 2018 model 950 tl vergi veriyorum.bakım boşver dedik ama yağı parçası katlana katlana bide ordan yürüyor.650cc yukarısı türkiye şartlarında büyük hacim motordur.
2007 model vstrol aldım.
496 TL sigorta
3600 TL lastiklere verdim.
Bakımlara servise gidiyorum 3 ayda 1 900 TL kitleniyor.
Hava filtresi aldım k&n 650 lira verdim.
4 adet buji aldım iridyum tanesi 80 liradan 320 Lira verdim
arka diski değiştirdim 600 lira verdim.
Egzantirik değiştirdim 900 lira verdim.
debriyaj balatası değiştirdim 1750 lira verdim.
did zincir dişli aldım 1500 tl verdim.
subaplara hafif ayar çektirdim bunada para almazsın artık dedim para vermedim
ben ona biniyorum diye, oda bana binmek istiyor. karşılıklı zevk aldığımız bir ilişkimiz var, önce kim binerse artık
Ama büyük cc'nin az da olsa artısı var, konfor olarak titreşim olmaması, doğru tercih yapıldığında yolda bırakmaması ( 1.5yıldır çok şükür yolda kalmadım, her zaman sorun oluşabilecek şeyleri fark ettim )
değer mi? 2 kat benzin yakmaya değiyor
not : yılda 2 defa vergi ödüyorum 42 TL toplam 84 tl
Ülkemizde 250cc üzeri motosiklet ve hacmi farketmeksizin araba sahibi olmak artık lüks.
250cc'ye geçilebilir, masraflarınız yarı yarıya düşer ama 750cc makine keyfini alamazsınız. Maksat hobiden çok ulaşım ise düşünmeyin direk 250cc ye geçin.
Orta hacim alan da artık motoru yürütemez hale geldi yav... Bizim gibi garibanlar ne yapsın ?
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
Herşey senin ihtiyacınla alakalı.Büyük motorun verdiği keyif seni bütün dertlerinden sıyırıp alıyorsa varsın yesin parayı.Yanlış anlamanızı istemem ama bu ülkede hobi,keyif ve insanı sosyalleştirecek herşey lüx buna spor dahil.Spora gidince bitiyor mu tabiyki hayır spor ayakkabısı,termal kıyafetler,proteinler ... onlar,bunlar.Ne yaparsan yap ona verdiğin paradan daha çoğu gereken şeylere vereceksin,dünyanın düzeni böyle...
Benimde 600 CC motorum var fakat nadir zamanlarda biniyorum ve ulaşım için küçük skuterimi kullaniyorum bu şekilde masraf olmuyor fakat beni herzaman mutlu ediyor ,bence motor sevdalısı iseniz büyük motor olmalı, amaç sadece ulasimsa o zaman kafanızı rahat ettirecek herhangi birşey olabilir
Sakın satma, bir daha alamazsın...
Sevgili Ogretmen hocam, muhtemelen nispeten yenisiniz forumda. Size bu forumun 10 sene onceki forum basliklarini okumanizi oneririm. O zamanlar en kotu zaman kaza yapilan zamandi sadece. Hepsi o. En uygun parca nerden edinilir vs. Veya bozulan bir seyin muadili nasil edinilir. Isletme maliyetlerini dusunen zaten japon alirdi falan. Simdi hikaye bambaska. Motorcu olmanin ekonomisini hic bir gelir karsilamiyor.
Bunu yazmamin sebebi ilk defa bu forumda orta sinif bir motosiklet sahibi olmanin nasil bir yuk oldugunu yazdiniz. Bu adeta su anki ekonomik sartlarimizin tablosu. Sadece motosiklet surenler acisindan degil herkes acisindan.
Ortadirek keyfi olan herseyin luks hale geldigi, siradan gida alisverisinin bile hesabinin yapildigi, beyaz yakalinin bile tedirgin bir hayat surdugu su anki donemde tabii ki elektrikli veya 50cc degilse her aracin bir finansal yuk olmasi.
En guzel yorumu son yorumu atan arkadas atmis. Sakin satmayin. Binmeyin zor geliyorsa ama satmayin. O bir sure son dayanaginiz olacak motosiklet keyfiniz icin.
Ben gecen sene isten kovuldugumda ilk is hemen motorumu ilana koymak istedim. Esim demisti bana bunu. Senin araban yok tek aracin, keyfin o. Birkac aylik para icin tek dayanagin keyfinden hobinden vazgecme. Bir daha ne zaman geri gelir belli degil demisti. Satmadiydim o yuzden.
Aynini salik veririm. Eger isletme maliyeti zor geliyorsa son ana kadar idare edin.
Onumuzde daha da kotu gunler var ekonomik acidan ama bunu biraz zor gun hesabi gibi yapin. Yani lastigi bakimi yagi vs yuk olmaya basladiysa yil icinde surdugunuz km oranini dusurun bir sure. Kisin binmeyin akuyu cikarin.
Zaten cogumuz boyle yapiyor olacagiz.
Lan ducatici tuzu kuruya bak sikiyo iskembeden diyenler olabilir. onlara ayrica cevap veririm.
hayatımda para harcayacak tek hobim motosikletlerim 2 tane var birisi ile uzun seyehatlar diğeri ile şehir içinde geziyorum
masraflar vergiler sigorta kasko cart curt vs günde 15 tl lik 1 paket sigara içsem yıllık masraf kafa kafaya gelecek (benzin hariç)o yüzden kafaya takmıyorum dünya ya bi daha gelmeyeceğim zaten
Otobana çıkmadığınız sürece 250 Cc her ihtiyaca cevap veriyor,üzeri tamamen zevk ve israf,düşüncelerinizi doğru buluyorum satıp 250 CV ye geçtiğinizde bahsettiğiniz masraflarda çok ciddi düşecektir
Ben cbr650 kullanıyorum öyle aman aman bi yük yok. 6 ayda bakım 350 tl. Benzin ortalama 4.5 lt. Kasko yok vergiyi hatırlamıyorum.
Sigara ile kıyaslarsam bedavaya geliyor ;)
Hocam satma aman, bak ben sattım 09'u daha da alamıyorum
Sizin ilaç daha küçük motosiklet, ama bunu satmadan. Bir CB125E veya YBR125 ikinci motosiklet olarak iş görür. Bunu da uzun yolculuklara ayırırsınız. Masraf düşer, ikinci motosikletiniz olur, yüksek hacimlinin km daha düşük kalır, ikinci elde değeri daha az kaybeder.
Daha öncesinde bir hesap yapmıştım. MT-07' nin kasko bedeli yerine bir CB125ACE tüm masrafları ile yılı kapatabiliyordu. Bunu bir hesaplayın, avantajlı bulursanız mutlaka öneririm. Benim sürekli yaptığım birşey ve sonuçtan memnunum. Toplam hesapta aynı gibi görünse de gerçek değerde farklı rakkamlar çıkıyor. En basiti bir yıllık kullanımın sonunda düşük hacimli size bedava gelmiş oluyor ve satarsanız nakit geri dönüşü oluyor. Kar-Zarar reel değerinde kar dahi etmiş oluyorsunuz.
250 CC lik tek bir motosiklet hem şehir içi bende şehir dışı ihtiyaçlarınıza cevap verir.xcity veya inazuma tavsiye ederim.Tercihinize göre hem fiyatları uygun bende uzun ömürlüdür
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)