Ön Lastik Ebatım Yetersiz Olabilir mi?
-
Merhabalar, şimdi cıbırımla viraja giriyorum girmesine de, belli bir açıdan sonra ön teker altımdan gidiyor. Şu anda psikolojim bozuldu artık normal virajlara bile giresim gelmiyor :D
Mesela fotisini attığım viraja fotonun çekildiği taraftan 70le giremiyorum. Kesin olarak ön teker altımdan gidiyor. 60la girip 60la çok rahat çıkabiliyorum, ama daha yatabileceğimi düşünüyorum. Ön lastiğimde korku çizgileri yokken arka lastiğimde oluyor. Yani düşüncem ön tekerimin ufak kaldığı yönünde.
https://hizliresim.com/YmjmUI
Ön lastiğimin orijinali 80/90-17, 90/90-17 taksam bişey olur mu? Ön lastiğimin durumu çok iyi değil ama öyle bir kaydırma yapacağını da zannetmiyorum.
Ebatların yetersiz olma ihtimali var mıdır?
Reklamlar
-
Lastiği orjinal ölçüsüyle değiştirirsen herşey bok olur uzun uzun yazmayayım.Motor zaten yükselecek lastik tabanı yere basması bozulacak.10 km fark için sakat kalmayasın.
-
Yanlış hava basıncıyla kullanıldıysa motosiklet lastiği ciddi şekilde deforme oluyor , diş derinliği normal görünsede tabanı düzleşir virajda güven vermez , gidon rulmanıda bozulmuşsa benzer sorunlar oluşabilir , daha geniş lastik takarsan jantını da aynı ölçüye göre genişletmelisin , aksi halde düşündüğünün tam tersi daha kötü sonuçları olabilir..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yanlış hava basıncıyla kullanıldıysa motosiklet lastiği ciddi şekilde deforme oluyor , diş derinliği normal görünsede tabanı düzleşir virajda güven vermez , gidon rulmanıda bozulmuşsa benzer sorunlar oluşabilir , daha geniş lastik takarsan jantını da aynı ölçüye göre genişletmelisin , aksi halde düşündüğünün tam tersi daha kötü sonuçları olabilir..
@Nikkfurie'ye ek: Lastik modeli ve durumu (diş yapısı, tasarım amacı, yaşı / uygun hava basıncı) vs. etkiler. Süspansiyon da etkiler; CB125E'deki (motosikletiniz bu değil mi?) süspansiyon daha da sportif bir kullanıma izin vermiyordur belki. Söz konusu virajı 60 ile dönmek de bana gayet iyi gibi göründü; daha üstüne gerek yok gibi, en azından bir CB125E için yani...
-
"viraj seviyorsan" zaten 2 yılda bir değiştirmelisin ki ilk yılın sonunda sertleşmeyen lastik görmedim ben.
-
Motosikletine bakmıştım diye hatırlıyorum.
Furş bilyelerinde boşluk var demiş miydim, hatırlıyor musun? Eğer demişse ilk olarak onunla ilgilenmeni öneririm, lakin senin sorununla fazla ilgisi yok. Senin problem daha çok lastiklerinle ilgili.
Lastiklerinin değişmesi gerekiyor dediğimi hatırlıyorum, değiştirdin mi? Değiştirdiysen ne kullandın? Lastik basınçlarını kontrol ettin mi? Ön amortisör yağının değişmesi gerektiğini söylemiştim, yaptın mı? amortisör yağı olarak ne kullandın? Arka amortisör sertlik ayarını neye göre yaptın?
Genellikle sürekli viraj yapmayan birisinin arka lastiğinin ortadan daha fazla aşınması normaldir. Ayrıca virajı alıp alamamanla ilgili olarak;
* Kaplama kalitesi
* Kaplama yaşı
* Kaplama yıpranma durumu
* Kaplama türü
* Yolun eğime göre verildiği açının miktarı ve doğruluğu (ki bu şehir içi/şehirler arası yollarda değişiklik gösterir. Konu daha çok hız sınırı ile alakalı)
* Viraja giriş noktan
* Apeks noktası
* Senin apeks noktanın hızına göre kaçıklığının doğruluğu
* Viraj öncesi gaz kontrolü ve yukarıdaki bilgilere göre uygun hıza geçme
* Virajda gaz açma miktarı ve zamanlaması
* Bakış/korku ve toplamda konuyla alakalı diğer 7 etken
v.s... v.s...
Asıl soru:
O viraja 60 ile değil de 70 ile girmen neden bu kadar önem arz ediyor? Şehir içi sıralama turlarında 5ms fark mı atmak zorundasın? Eğer 70 km/h ile dönemiyorsan, 60 km/h dönebildiğini düşünüyorsan 50 km/h ile dönmeni öneririm.
Eski bir CBR125R' ı o kadar zorlamanın anlamı yok. Kendini riske etmenin ise hiç anlamı yok, hele hele trafikte.
-
Lastik basınçlarım doğru, ön lastiğim dediğiniz gibi tutmuyor olabilir. Asfaltta iyi değil. Buradaki sorum lastiğim ufak geliyor olabilir mi idi, anlamam gereken orijinal ebat yeterli sanırım.
Cyan adlı üyeden alıntı
@Nikkfurie'ye ek: Lastik modeli ve durumu (diş yapısı, tasarım amacı, yaşı / uygun hava basıncı) vs. etkiler. Süspansiyon da etkiler; CB125E'deki (motosikletiniz bu değil mi?) süspansiyon daha da sportif bir kullanıma izin vermiyordur belki. Söz konusu virajı 60 ile dönmek de bana gayet iyi gibi göründü; daha üstüne gerek yok gibi, en azından bir CB125E için yani...
Eski kasa bir cbr125r aldım, amortisörler daha sert, ama gel gör ki CB ile öyle tereddütsüz girerdim ki virajlara özlüyorum bazen. Keşke ekonomiden biraz feragat edip az daha hızlı bir motor koysalarmış.
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Asıl soru:
O viraja 60 ile değil de 70 ile girmen neden bu kadar önem arz ediyor? Şehir içi sıralama turlarında 5ms fark mı atmak zorundasın? Eğer 70 km/h ile dönemiyorsan, 60 km/h dönebildiğini düşünüyorsan 50 km/h ile dönmeni öneririm.
Eski bir CBR125R' ı o kadar zorlamanın anlamı yok. Kendini riske etmenin ise hiç anlamı yok, hele hele trafikte.
Arka lastiğimi 2020 Anlaş MB34 ile değiştirdim. Sıra öne geldi orijinal ebat mı alsam almasam mı diye konuyu açmıştım.
Dediğin gibi en önemli soru bu.
Ara sıra virajlarda kapışıyoruz ve en yüksek km tecrübesi+en çok farklı motosiklet modeli kullanan benim, ama o tecrübeyi kullanıp arayı açamıyorum virajlarda. Eski motorumla cbr125, tecrübesiz mt25, gt250ra toz yutturuyordum. Şimdi virajdan çıkıyorum CBF arkamda bitiyor... Motora güvenemiyorum şuan, lastiği orijinal ebatta MB34 lerle değişeyim bari. Umarım pişman etmez.
-
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
Lastik basınçlarım doğru, ön lastiğim dediğiniz gibi tutmuyor olabilir. Asfaltta iyi değil. Buradaki sorum lastiğim ufak geliyor olabilir mi idi, anlamam gereken orijinal ebat yeterli sanırım.
Eski kasa bir cbr125r aldım, amortisörler daha sert, ama gel gör ki CB ile öyle tereddütsüz girerdim ki virajlara özlüyorum bazen. Keşke ekonomiden biraz feragat edip az daha hızlı bir motor koysalarmış.
Arka lastiğimi 2020 Anlaş MB34 ile değiştirdim. Sıra öne geldi orijinal ebat mı alsam almasam mı diye konuyu açmıştım.
Dediğin gibi en önemli soru bu.
Ara sıra virajlarda kapışıyoruz ve en yüksek km tecrübesi+en çok farklı motosiklet modeli kullanan benim, ama o tecrübeyi kullanıp arayı açamıyorum virajlarda. Eski motorumla cbr125, tecrübesiz mt25, gt250ra toz yutturuyordum. Şimdi virajdan çıkıyorum CBF arkamda bitiyor... Motora güvenemiyorum şuan, lastiği orijinal ebatta MB34 lerle değişeyim bari. Umarım pişman etmez.
Büyük ihtimal orada CB125E demek istemişsin, şimdiki motosikletinin modelini yazmışsın
Orjinal ebat al. Eğer ebatı büyütürsen viraj performansın büyük ihtimalle düşecektir.
Lastik olarak MB34 serisinden önce WinterGripII serisine bakmanı önerebilirim. Ön-Arka tutuş farkı canını sıkmazsa tercih edebilirsin (tartışmaya açık konu).
Bahsettiğin sorun lastikten kaynaklanabileceği gibi, farklı iki sorundan da kaynaklanabilir.
İlki, motosikletinin mekaniği. Şasede eğrilik, amortisörlerde veya rulmanlardaki sorunlar, gidon eğriliği, furş bilyesi bozukluğu, ön amortisör yağı eskimesi ve/veya eksikliği, motor performans sorunları v.s.
İkincisi ise korku konusu. Önceki mesajda da belirtmiştim. Bu, tıpkı 1000cc bir motosiklet yarışında 600cc ile yarışan birinin daha başarılı olabilmesi gibi. Önceki motosikletinle çok rahattın ama buna güvenemiyorsun ve bu da sende korkuya, korku da viraj-dönüş sorunlarına neden oluyor olabilir.
Sana daha önce söylemiştim, lastiklerini takım olarak değiştir diye, demek ki ilk sorun orada. O problemi aradan çıkartıp ön amortisör bakımını yaparsan kesinlikle iyileşme göreceksin. Yine de mucize beklememek gerek diye düşünüyorum.
-
motorun gücüne göre ön lastik yeterli onda sıkıntı yok.sıkıntı lastik markasında yılında psi değerlerinde.arkadaşında dediği gibi viraj için 2 senede değişmesi gerek sertleşmeye başlıyor çünkü.bende r25 de ırc lastikler vardı virajda aslında viraj bile değil dönmesi lazım ama devamlı dışa açılıyorum şerit değiştiriyordum.1 3 5 dedim yeter gittim pilotstreet aldım.bu lastiği aslında bu sebeple almadım ama aynı viraja tam gaz baktığım gibi girip çıkmaya başlayınca çaktım davayı.yani yatıyorum motordan sarkıyorum motor açılıyor korkutucu bir durum oluyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)