XJ6 Bir başlangıç olabilir mi ?
Reklamlar
-
Herkese Selamlar İyi Forumlar Arkadaşlar
Çok motor deneyimim yok ( sadece scotter vb ) vitessiz motorlarda deneyimim var. İlk motorum olarak Yamaha'nın naked modeli olan XJ6 düşünmekteyim. Ancak bunun bir doğru seçim olup olmayacağı kısmında biraz kararsızım. Aklımdaki durum bu motorla 50.000KM Yapıp Racing motorlara başlamak. Sizlerin de düşüncesine ihtiyacım var. Teşekkürler.
İyi Forumlar.
Reklamlar
-
@Ezio41 birazdan gelir hocam
-
Kocaeli İl Temsilcisi
İlk vitesli motosiklet deneyimi için olmaz görüşündeyim. 0-100'ü 4 saniye olan bir motosiklet ve ıslak ağırlığı yaklaşık 215 kg. Başlangıç olarak daha hafif ve gücü daha az olan bir motosiklet ile deneyim yapmanızı öneririm. Temmuz ayında, evlenmek üzere olan genç bir çift arkaşımızı bu motorda kaybettik. Rahmetli arkadaşımızın ilk vitesli motosikletiydi. Bu motordan önce de sadece scooter tecrübesi vardı. O yüzden acemiye gelecek bir motosiklet değildir XJ6.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
Ezio41 adlı üyeden alıntı
İlk vitesli motosiklet deneyimi için olmaz görüşündeyim. 0-100'ü 4 saniye olan bir motosiklet ve ıslak ağırlığı yaklaşık 215 kg. Başlangıç olarak daha hafif ve gücü daha az olan bir motosiklet ile deneyim yapmanızı öneririm. Temmuz ayında, evlenmek üzere olan genç bir çift arkaşımızı bu motorda kaybettik. Rahmetli arkadaşımızın ilk vitesli motosikletiydi. Bu motordan önce de sadece scooter tecrübesi vardı. O yüzden acemiye gelecek bir motosiklet değildir XJ6.
Önerdiğiniz bir model var mı hocam ?
-
Olur. Acayip iyi olur. Çokta güzel olur. Hemen al, hiç düşünme.
-
Kocaeli İl Temsilcisi
xavzax adlı üyeden alıntı
Önerdiğiniz bir model var mı hocam ?
Mininum 20-30.000 km tecrübe yapacaksanız eğer, Mt-25, Cb250r, Duke 250 gibi hafif motosikletleri tercih etmenizi öneririm. Bir süre kullanıp, daha sonra satma düşünceniz olduğu için de Mt-25 en mantıklı seçenek olabilir. 2. el piyasası en hızlı olan motosiklettir.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
Ben bir sene cbr250r kullandım sonrasında 650r aldım. Şayet aklı başında bir kullanıcı iseniz xj6 da olur.
-
Olayın ciddiyeti hakkında komik bir örnek vereyim.
Bir gün virajda ışıkları beklerken ışık yeşile yandı ve ben 1. viteste yavaşça karşıya geçmeye başladım.
Tam o esnada hapşırasım geldi ve hapşırdım. O hapşırık esnasında farkına varmadan (malum vücudumuz kasılıyor) bir anda gaz kolunu sıktım ve az daha motorun üzerinden fırlıyordum, ne olduğunu bile anlamadım her şey bir saniye içinde gerçekleşti.
Bunun gibi elimizde olmayan olmayacak bir sürü olay var.
Tecrübe de vücut otomatik olarak hareket eder. Tecrübe yoksa önce düşünür sonra harekete geçer.
Bunları da aklımızda tutmakta fayda var.
-
o motor ile başlamak kişiye göre değişir, bir kere altında motor ne olur ise olsun her yol ayrı bir sürüş kuralı gerektiriyor, bu kurala uymayan adam ister yeni başlamış olsun isterse 10 yıllık motorcu olsun, uymayan adam uymuyor; bu yüzden sorduğun bu sorunun cevabı kişiden kişiye değişir, açık ve net.
maddi durum sıkıntı değil ise ve yolda hız kurallarına uyacak isen pek bir sakınca yok, hız kurallarına uyduğun sürece hayatta kalma ihtimalin artar. hız sınırının 30 olduğu yollarda millet 70 ile gidiyor, sokaklardan bahsediyorum, cadde değil bak...
bakın kurallar çok(ne çok? çok ne? neyse?), ben 7 ay önce kaza yaptım ve 55 ile gidiyordum, kamyon bana çarptı ve ben devrildim, devrilir iken arkadan rahat 110 km civarı hızla gelen bir araba bana çarptı ve ben yere düşerken motosikletimin nasıl süratle takla atarak ileri fırladığını gördüm, şase arkada taraf yamuldu...
hız sınırının 100 olduğu bir yolda %10 tolerans ile 110 gitmek kurala aykırı değildir ama bir aracı sollar iken hızın onun hızının max %20 si kadar fazla olmalıdır yani ben 55 ile gidiyorken beni sollayacak adam 55km hızın % 20 kadar fazlası ile sollamak durumundadır..
bakın bu kural ihlal edildi ve ben az kalsın ölüyordum, ben ise tamamen kazaya kurban gidiyordum, kamyon sürücüsünün uyuduğunu bilemedim ve kaçış için çok geç ve yerler ıslaktı..
yani sen kurala uysan bile başkaları uymayacaktır ve buna da dikkat etmelisin..
-
Aman hocam etme , bir anlık gaza gelmeye bakar al 250 lik bir motor hatayı affeder hiç değilse
-
xj6 hızlı makine ahirete giderken iyi olur
-
Xj6 uysal bir motor 1.vites harici kafana geçirmen imkansız gibi bişey. Ama tecrübenizin hiç olmayışı nedeniyle bence en az 10bin km 250 cc ile takılın.
-
reclusive adlı üyeden alıntı
Xj6 uysal bir motor 1.vites harici kafana geçirmen imkansız gibi bişey. Ama tecrübenizin hiç olmayışı nedeniyle bence en az 10bin km 250 cc ile takılın.
neresi uysal abi senin elin ayağın alışmış, MT07ye çok alışkın olduğum halde xj6 bana çok çılgın geliyor
-
Kocaeli İl Temsilcisi
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
neresi uysal abi senin elin ayağın alışmış, MT07ye çok alışkın olduğum halde xj6 bana çok çılgın geliyor
MT-07'ye nazaran daha uysal en azından. Gaz açarak tekere gelen bir alet değil. Amerika ve Avrupa'da bu motorlar gerçi başlangıç motosikleti olarak geçiyor ama ülkemizde düzgün bir motosiklet eğitiminin alınmaması, yolların durumu, araba sürücülerin motosikletlilere olan bakış açısı vs derken, bizim ülkemiz şartlarına uygun olmuyorlar pek.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
neresi uysal abi senin elin ayağın alışmış, MT07ye çok alışkın olduğum halde xj6 bana çok çılgın geliyor
Xj6 dört silindir olmasına karşın düşük devirli bir motora sahip, daha yüksek devir çevirebilen ss modellere göre uysal diyebiliriz, 30 yaş altı iseniz uygun bir model değil, 30 yaş üzeri bir ihtimal.
-
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
neresi uysal abi senin elin ayağın alışmış, MT07ye çok alışkın olduğum halde xj6 bana çok çılgın geliyor
Oda olabilir geçenlerde bir pcx sürdüm koşsam daha hızlı giderdim sanki.
-
motor rahat sıkıntı yok ama sizde tecrübe yok.korkutucak bir durumu yok ama tecrübe şart çünkü ağırlık ile baş etmeniz biraz zor hatta cc den dolayı güç değil tork adamı korkutur
-
Gücü kontrol etseniz bile, 215 kg. ağırlık problem olabilir.
Ben en son 30 sene evvel 125 kg.luk bir motor kullanmıştım, 30 sene sonra motor zevkim tekrar depreşti, 210 kg.luk bir makina aldım ama kullanamadım, sattım. Özellikle düşük hızlardaki dönüşlerde hakim olamadım çünkü o ağırlığa, hep devrilme tehlikesi yaşıyordum. Nihayet doğru bir karar verdim ve şu an 127 kg.luk bir scooter'la tecrübe kazanmaya çalışmaktayım, tecrübe kazandıkça kiloyu ve cc'yi kademeli olarak yükseltmeyi düşünüyorum.
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Voltaren adlı üyeden alıntı
Gücü kontrol etseniz bile, 215 kg. ağırlık problem olabilir.
Ben en son 30 sene evvel 125 kg.luk bir motor kullanmıştım, 30 sene sonra motor zevkim tekrar depreşti, 210 kg.luk bir makina aldım ama kullanamadım, sattım. Özellikle düşük hızlardaki dönüşlerde hakim olamadım çünkü o ağırlığa, hep devrilme tehlikesi yaşıyordum. Nihayet doğru bir karar verdim ve şu an 127 kg.luk bir scooter'la tecrübe kazanmaya çalışmaktayım, tecrübe kazandıkça kiloyu ve cc'yi kademeli olarak yükseltmeyi düşünüyorum.
MT-10'u keşke satmadan yanına alsaydınız scooter'i. İleride tekrar MT-10 almak hayal olabilir.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
Merhaba bence şu an paranız varsa CB250R alın derim. Bence çok güzel ve sorunsuz bir motor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)