Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

XJ6 Bir başlangıç olabilir mi ?

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Motosikletin ağırlığı ile kullanım kolaylığının hiçbir alakası yok; yürüyen motosiklet tüy gibi hafiftir. 1,60m boyunda olup R1200GS kullanan kadınlar var. Konu tamamen psikolojiktir...
    Gofretcocuk5 ve fz6_fazer bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı xavzax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese Selamlar İyi Forumlar Arkadaşlar
    Çok motor deneyimim yok ( sadece scotter vb ) vitessiz motorlarda deneyimim var. İlk motorum olarak Yamaha'nın naked modeli olan XJ6 düşünmekteyim. Ancak bunun bir doğru seçim olup olmayacağı kısmında biraz kararsızım. Aklımdaki durum bu motorla 50.000KM Yapıp Racing motorlara başlamak. Sizlerin de düşüncesine ihtiyacım var. Teşekkürler.
    İyi Forumlar.
    250-300cc lik bir motorla başlamanızda fayda var çünkü hata toleransı daha fazladır bu motorların yanlız 600cc'lik bir makinanın hata toleransı daha düşük olacaktır insanın başına iş açabilir.

  3. #23
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Hiç tecrübeniz yoksa ben önermem. Daha yeni bir evlenme hazırlığında olan iki kişiyi xj6 üzerinde kaybettik. Ben olsam (bütçem olsa) mt 25 alıp en azından acemiliğimi atıp öyle geçerdim. Motosikletler kaçmıyor yani. Hiçbir şey hayatınızdan önemli değil.

  4. #24

    Üyelik
    28 Temmuz 2020
    Motosikleti
    125 mh drift
    bitiş de olabilir hocam

  5. #25

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Yamaha MT-25 2020 ABS
    Beni linçleyeceksiniz fakat MT-07'nin gerçekten kullanımı kolay. Ve ölüm makinesi diye bir şey yok. MT-07 olmasa bile MT serisi ile başlayabilirsin.

  6. #26
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı ErdemFX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beni linçleyeceksiniz fakat MT-07'nin gerçekten kullanımı kolay. Ve ölüm makinesi diye bir şey yok. MT-07 olmasa bile MT serisi ile başlayabilirsin.
    Sağlam bir eğitim alınıp, kendinize de hakim olursanız başlanabilir evet ama ülkemizdeki gençlerin çoğu hız meraklısı olduğu için başlarına geçiriyorlar MT-07'yi. Kaç kişi bu motosiklet üstünde kuralla uymamaktan dolayı hayatlarını kaybettiler. 30 yaş ve üzerindeyse başlanılabilir, hız kurallarına gerçekten her defasında uyulacaksa.
    Voltaren bunu beğendi.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  7. #27
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Türkiye şartlarında başlangıç motoru değil elveda motoru olabilir.

    - Ağırlık nedeniyle düşük hızlarda tecrübesiz bir sürücü zırt-pırt yatırabilir.(En hafif sonuç tomarla masraf)
    - Tecrübeli sürücülere göre uysal olsa da acemi sürücünün elinde canavar olabilir.(Deneyimsiz sürücü kolay gaz açar)
    - İşletim giderleri nedeniyle daha başlangıçta motordan soğutabilir.(Benim ufak scooterin 20 bin bakımı 1400 TL tuttu. Hesap kitap bilmekte fayda var)
    Voltaren bunu beğendi.

  8. #28

    Üyelik
    21 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul, Avcılar
    Motosikleti
    Pulsar NS200
    Motosiklete yeni başlamış biri olarak az çok senin de aynı problemleri yaşayacağını düşünüyorum şöyle özetleyebilirim. Ehliyet kursunda MT-07 ile eğitim aldım, teorik eğitimden ziyade sürekli motosiklet üstündeydim diyebilirim. Ehliyetimi alınca Pulsar NS200 aldım. Tamamen tecrübesiz biri olarak yaşadığım sorunlar;

    -MT 07 çok güçlüydü, gazı açmaya resmen korkuyordum, ilginç olan gazı bırakmakta başlı başına problemdi, çünkü motosiklet öne atıyor
    -MT 07 U dönüşleri vs oldukça zordu benim için, ağır motosiklet yarı debriyaj ile dönüş yapmaya çalışıyorsun biraz fazla mı yatırdın geçmiş olsun motor yatıyor, bir de heyecan yaptın yatırırken gazı açtıysan güle gülee. bunu yaşayan ve motoru deviren kursiyerler oldu. Maddi hasardan ziyade özgüven kaybı yaşandığı için bırakanlar oldu.
    -Aynı şekilde yokuş kalkışta başlı başına problem, arka fren debriyaj gaz kontrolünü öğrenmeye çalışıyorsun, gel gör ki altındaki motoru tanımak başlı başına öğrenme işi.
    -Tahmin edeceğin gibi virajlarda sorun yaratıyordu, çünkü zaten tecrübe yok. Eğitim sonuna kadar 2. vitesi geçmedim güle gülee mt 07

    Sonra Pulsar Ns200 aldım bana ne avantajları oldu;
    -U dönüşü yapıyorum stop ettirdim, sorun yok hemen motoru doğrultuyorum devam
    -Viraj almak oldukça kolay
    - Gaz açmak korkutmuyor, bırakmakta korkutmuyor,
    - Mt 07 yüzünden yokuşta pulsarla kalkmaya çalışıyorum gazı o kadar az açıyorum ki eski korkularımdan, bir yokuşta 5 dk kalkamadım. yavaş yavaş alışıyorsun fakat inan o güçlü motorun korkuları her şeyi etkiliyor.
    - sürekli vites değişimi yapıp motosikleti öğrenebiliyorum, mt 07 de hak getire, genelde ölmeyim yeter düşüncesi hakim
    - Ve en önemlisi.. hadi biraz trafiğe çıkayım dediğinde bu dediklerim gerçekten çok önemli oluyor, çünkü motosiklet hata kabul ediyor.. yokuşta kalkamadın motosiklet kaydı, dönemedin, stop ettirdin, eldivenin hissine alışmaya çalışıyorsun gazı fazla açtın ve son olarak trafik canavarları.. 3 saatlik trafik tecrübemle bu son canavarları gerçekten dikkate almalısın. Nedenini anlamadığım şekilde trafikte sağ şeritte ilerlemek galiba suç.

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    02 Şubat 2018
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Ülker.halley davidson
    Yamaha rx135 başlangıç motoru olur

  10. #30
    Omerius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2019
    Şehir
    ümraniye
    Motosikleti
    mt25 - XJ6N - cb650f - Speed Triple 1050
    ben de mt25'ten xj6'ya geçenlerdenim gaz kolu baya bir uysal geliyor. İlk motor olarak zorlayacak şey ağırlık olur bence onun haricinde xj6nın kafaya geçme durumu zor. Xj6'yı iki kelimeyle özetleyecek olsam "yağ gibi" derdim gaz kolunun dozajı ve rahatlığı çiçek. Gaz kolu demiş miydim? demişim.

  11. #31
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Normalde olmaz hiç uygun değil...Fakat dengesiz birisi değilseniz 35 yaşından büyükseniz gaz ve kışkırtmalara gelmeyeceksekseniz arkanıza birisi oturunca artislik yapmayan bir yapınız varsa olmaz değil...

    Yaşla ne alakası var diyenler olursa olgun olup olmamakla veya apaçi olup olmamakla ilgili yazdım...

    Elinizin ayarı varsa kendinize ve sevdiklerinize önem veriyorsanız olur...

    Genel olarak motorların ve ki bu bahsettiğiniz motorun şakası olmaz...

    Yanlış bi gaz açmada vs kafana ters taklayla geçecek bir motor...

  12. #32

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Motto Akademi'den alınacak Temel ve Hakimiyet eğitimlerinin ardından başlanabilir.

  13. #33
    Wehrmacht - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2014
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    MT 09 / 2019 / Matte Raven Black
    Selam, benim için YBR den sonra yüksek hacimli ilk motordu. 4 silindir, saat gibi çalışması stabil olması çok harika ozelliklerdi. Fakat diğer dostlarımızın belirttiği üzere motosiklet seçimi kullanıcı ile endekslenmelidir. Yukarıda kendinizi biliyorsanız neden olmasın denmiş, ben de bu görüşe katılıyorum fakat bu çok ince bir çizgidir. Herhangi bir vitesli motor kullanmadıysanız hiç benim tavsiyem ufak hacimli bir motosikletle başlamanız yönünde olacaktır. Keyifli sürüşler dilerim.

  14. #34

    Üyelik
    04 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bn125
    Hocam 250cc ile başlamak en doğrusu fakat eğer diyorsanız ben sürekli motor değiştiremem ve bu yüzden de xj6 alıp iyi bir eğitimle pekiştirip kullanacağım, o zaman sorun yok. Xj6 naked modeline de bakmanızı tavsiye ederim acemi olduğunuzdan olduğu yerde her türlü düşürüceksiniz ve naked modele koruma demiri takoz taktırabilirsiniz diye biliyorum. Ama diyorsanız ki ben ikna oldum daha az ağırlıklı ama yine de performansı bulunan bir model isterim o zaman ktm duke 390 modeline bakabilirsiniz. Servis vesaire sizi düşündürüyorsa honda cb500f modeli olabilir. Tabii biraz ağır bir motor fakat güç olarak en azından çok çok daha uysal.

  15. #35

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletin ağırlığı ile kullanım kolaylığının hiçbir alakası yok; yürüyen motosiklet tüy gibi hafiftir. 1,60m boyunda olup R1200GS kullanan kadınlar var. Konu tamamen psikolojiktir...
    Motosiklet sürekli hareket eden bir alet değil. Bu hareket edince ağırlığı kayboluyor olayını bırakın. Tabiki ağırlığını hissetmeyeceğim. Yoksa bisiklet sürerdim. Ama bunun durması var, kalkması var. Yokuşu var. Ayağının çukura gelmesi var. Yoğun trafikte gıdım gıdım gitmesi var. Memleketteki yolların çok azı düz. Sıklıkla bir taraf daha alçak. Yokuşta sol alçaksa arka freni kullanmadan durup kalkman gerekiyor, dile kolay.

    1,60m lık abla 20 yıldır motosiklet kullanıyordur, veya doğuştan yeteneklidir, motorunu düşürmeyi göze alabilir, 1200 gs'i de sürer. Bu herkesin aynı kabiliyette olması gerektiği anlamına gelmiyor. Ağır motor, boyu bile olsa acemiyi illa zorlar. Acemi kişinin gereksiz saçma hatalar yapması çok daha olası, ufak hafif bir motorda bunları motorunu düşürmeden üzülmeden atlatabilir, hatasına odaklanır düzeltme şansı olur. Ancak motor ağırsa pahalıysa ufak bir hata gününü zehir edebilir.

    "Kendine hakim olabiliyorsan neden olmasın" söylemine bir uyarı yapmak istiyorum; eğer daha önce büyük motor kullanmadıysanız kendinize hakim olabileceğinizin bir garantisi yok. Bunu tecrübe etmeden bilemezsiniz. Motosiklet sürmek çok farklı bir olay. Motor insana hakim olabiliyor. Bu da almanız gereken bir risk. Küçük motorda bu risk daha az.
    Voltaren bunu beğendi.

  16. #36
    ninya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    sym joymax 250 z plus
    kısa ve öz kesinlikle başlangıç motoru olamaz

  17. #37

    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    yaş, boy, ve kilo nedir hocam?

  18. #38

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı KırmızıGrom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet sürekli hareket eden bir alet değil. Bu hareket edince ağırlığı kayboluyor olayını bırakın. Tabiki ağırlığını hissetmeyeceğim. Yoksa bisiklet sürerdim. Ama bunun durması var, kalkması var. Yokuşu var. Ayağının çukura gelmesi var. Yoğun trafikte gıdım gıdım gitmesi var. Memleketteki yolların çok azı düz. Sıklıkla bir taraf daha alçak. Yokuşta sol alçaksa arka freni kullanmadan durup kalkman gerekiyor, dile kolay.

    1,60m lık abla 20 yıldır motosiklet kullanıyordur, veya doğuştan yeteneklidir, motorunu düşürmeyi göze alabilir, 1200 gs'i de sürer. Bu herkesin aynı kabiliyette olması gerektiği anlamına gelmiyor. Ağır motor, boyu bile olsa acemiyi illa zorlar. Acemi kişinin gereksiz saçma hatalar yapması çok daha olası, ufak hafif bir motorda bunları motorunu düşürmeden üzülmeden atlatabilir, hatasına odaklanır düzeltme şansı olur. Ancak motor ağırsa pahalıysa ufak bir hata gününü zehir edebilir.

    "Kendine hakim olabiliyorsan neden olmasın" söylemine bir uyarı yapmak istiyorum; eğer daha önce büyük motor kullanmadıysanız kendinize hakim olabileceğinizin bir garantisi yok. Bunu tecrübe etmeden bilemezsiniz. Motosiklet sürmek çok farklı bir olay. Motor insana hakim olabiliyor. Bu da almanız gereken bir risk. Küçük motorda bu risk daha az.
    Benim ilk motorum 190kg, 2 sene sonra geçtiğim ikincisi 230kg idi, 140 ile 190kg arasında 50kg var ama pratikte çok fark yok aslında; belli bir açıya gelince ikisini de tutamazsınız. Hatta hafif olması daha kötü; tutarım ya falan deyip saçma hareketlerle bacak omuz veya bilek kas ve/veya tendonlarınızı sakatlamanız çok daha olası... Cana geleceğine mala gelsin bence.

    Uzun uzun yazmışsınız, zahmetinize yazık, bence bu "acemiye motosiklet hafif olsun" muhabbeti saçmalığın daniskası. Acayip kafaların eseri. Motosiklet bu bisiklet değil, her türlü ağır bir meret... Ağırın ve hafifin öznel olmayan tarifi nedir?

    Tamamen algı / psikoloji meselesi görüşümü tekrarlıyorum.

    [Yokuşta sol taraf alçak örneği de laf olsun torba dolsun diye yazılmış gibi zorlama olmuş; böyle bir durumda sağ bacakla tutabileceğiniz motosikletin ağırlığını merak ettim doğrusu ]

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Alıntı xavzax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese Selamlar İyi Forumlar Arkadaşlar
    Çok motor deneyimim yok ( sadece scotter vb ) vitessiz motorlarda deneyimim var. İlk motorum olarak Yamaha'nın naked modeli olan XJ6 düşünmekteyim. Ancak bunun bir doğru seçim olup olmayacağı kısmında biraz kararsızım. Aklımdaki durum bu motorla 50.000KM Yapıp Racing motorlara başlamak. Sizlerin de düşüncesine ihtiyacım var. Teşekkürler.
    İyi Forumlar.
    Valla dostum, soruna cevap olur mu bilmem ama karar vermeni belki kolaylaştırabilir.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...kullanmak.html

  20. #40
    ninya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    sym joymax 250 z plus
    evet öbür tarafa gitmek için başlangıç motoru olur.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)