Motosikletin ağırlığı ile kullanım kolaylığının hiçbir alakası yok; yürüyen motosiklet tüy gibi hafiftir. 1,60m boyunda olup R1200GS kullanan kadınlar var. Konu tamamen psikolojiktir...
Motosikletin ağırlığı ile kullanım kolaylığının hiçbir alakası yok; yürüyen motosiklet tüy gibi hafiftir. 1,60m boyunda olup R1200GS kullanan kadınlar var. Konu tamamen psikolojiktir...
Hiç tecrübeniz yoksa ben önermem. Daha yeni bir evlenme hazırlığında olan iki kişiyi xj6 üzerinde kaybettik. Ben olsam (bütçem olsa) mt 25 alıp en azından acemiliğimi atıp öyle geçerdim. Motosikletler kaçmıyor yani. Hiçbir şey hayatınızdan önemli değil.
bitiş de olabilir hocam
Beni linçleyeceksiniz fakat MT-07'nin gerçekten kullanımı kolay. Ve ölüm makinesi diye bir şey yok. MT-07 olmasa bile MT serisi ile başlayabilirsin.
Sağlam bir eğitim alınıp, kendinize de hakim olursanız başlanabilir evet ama ülkemizdeki gençlerin çoğu hız meraklısı olduğu için başlarına geçiriyorlar MT-07'yi. Kaç kişi bu motosiklet üstünde kuralla uymamaktan dolayı hayatlarını kaybettiler. 30 yaş ve üzerindeyse başlanılabilir, hız kurallarına gerçekten her defasında uyulacaksa.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Türkiye şartlarında başlangıç motoru değil elveda motoru olabilir.
- Ağırlık nedeniyle düşük hızlarda tecrübesiz bir sürücü zırt-pırt yatırabilir.(En hafif sonuç tomarla masraf)
- Tecrübeli sürücülere göre uysal olsa da acemi sürücünün elinde canavar olabilir.(Deneyimsiz sürücü kolay gaz açar)
- İşletim giderleri nedeniyle daha başlangıçta motordan soğutabilir.(Benim ufak scooterin 20 bin bakımı 1400 TL tuttu. Hesap kitap bilmekte fayda var)
Motosiklete yeni başlamış biri olarak az çok senin de aynı problemleri yaşayacağını düşünüyorum şöyle özetleyebilirim. Ehliyet kursunda MT-07 ile eğitim aldım, teorik eğitimden ziyade sürekli motosiklet üstündeydim diyebilirim. Ehliyetimi alınca Pulsar NS200 aldım. Tamamen tecrübesiz biri olarak yaşadığım sorunlar;
-MT 07 çok güçlüydü, gazı açmaya resmen korkuyordum, ilginç olan gazı bırakmakta başlı başına problemdi, çünkü motosiklet öne atıyor
-MT 07 U dönüşleri vs oldukça zordu benim için, ağır motosiklet yarı debriyaj ile dönüş yapmaya çalışıyorsun biraz fazla mı yatırdın geçmiş olsun motor yatıyor, bir de heyecan yaptın yatırırken gazı açtıysan güle gülee. bunu yaşayan ve motoru deviren kursiyerler oldu. Maddi hasardan ziyade özgüven kaybı yaşandığı için bırakanlar oldu.
-Aynı şekilde yokuş kalkışta başlı başına problem, arka fren debriyaj gaz kontrolünü öğrenmeye çalışıyorsun, gel gör ki altındaki motoru tanımak başlı başına öğrenme işi.
-Tahmin edeceğin gibi virajlarda sorun yaratıyordu, çünkü zaten tecrübe yok. Eğitim sonuna kadar 2. vitesi geçmedim güle gülee mt 07
Sonra Pulsar Ns200 aldım bana ne avantajları oldu;
-U dönüşü yapıyorum stop ettirdim, sorun yok hemen motoru doğrultuyorum devam
-Viraj almak oldukça kolay
- Gaz açmak korkutmuyor, bırakmakta korkutmuyor,
- Mt 07 yüzünden yokuşta pulsarla kalkmaya çalışıyorum gazı o kadar az açıyorum ki eski korkularımdan, bir yokuşta 5 dk kalkamadım. yavaş yavaş alışıyorsun fakat inan o güçlü motorun korkuları her şeyi etkiliyor.
- sürekli vites değişimi yapıp motosikleti öğrenebiliyorum, mt 07 de hak getire, genelde ölmeyim yeter düşüncesi hakim
- Ve en önemlisi.. hadi biraz trafiğe çıkayım dediğinde bu dediklerim gerçekten çok önemli oluyor, çünkü motosiklet hata kabul ediyor.. yokuşta kalkamadın motosiklet kaydı, dönemedin, stop ettirdin, eldivenin hissine alışmaya çalışıyorsun gazı fazla açtın ve son olarak trafik canavarları.. 3 saatlik trafik tecrübemle bu son canavarları gerçekten dikkate almalısın. Nedenini anlamadığım şekilde trafikte sağ şeritte ilerlemek galiba suç.
Yamaha rx135 başlangıç motoru olur
ben de mt25'ten xj6'ya geçenlerdenim gaz kolu baya bir uysal geliyor. İlk motor olarak zorlayacak şey ağırlık olur bence onun haricinde xj6nın kafaya geçme durumu zor. Xj6'yı iki kelimeyle özetleyecek olsam "yağ gibi" derdim gaz kolunun dozajı ve rahatlığı çiçek. Gaz kolu demiş miydim? demişim.
Normalde olmaz hiç uygun değil...Fakat dengesiz birisi değilseniz 35 yaşından büyükseniz gaz ve kışkırtmalara gelmeyeceksekseniz arkanıza birisi oturunca artislik yapmayan bir yapınız varsa olmaz değil...
Yaşla ne alakası var diyenler olursa olgun olup olmamakla veya apaçi olup olmamakla ilgili yazdım...
Elinizin ayarı varsa kendinize ve sevdiklerinize önem veriyorsanız olur...
Genel olarak motorların ve ki bu bahsettiğiniz motorun şakası olmaz...
Yanlış bi gaz açmada vs kafana ters taklayla geçecek bir motor...
Motto Akademi'den alınacak Temel ve Hakimiyet eğitimlerinin ardından başlanabilir.
Selam, benim için YBR den sonra yüksek hacimli ilk motordu. 4 silindir, saat gibi çalışması stabil olması çok harika ozelliklerdi. Fakat diğer dostlarımızın belirttiği üzere motosiklet seçimi kullanıcı ile endekslenmelidir. Yukarıda kendinizi biliyorsanız neden olmasın denmiş, ben de bu görüşe katılıyorum fakat bu çok ince bir çizgidir. Herhangi bir vitesli motor kullanmadıysanız hiç benim tavsiyem ufak hacimli bir motosikletle başlamanız yönünde olacaktır. Keyifli sürüşler dilerim.
Hocam 250cc ile başlamak en doğrusu fakat eğer diyorsanız ben sürekli motor değiştiremem ve bu yüzden de xj6 alıp iyi bir eğitimle pekiştirip kullanacağım, o zaman sorun yok. Xj6 naked modeline de bakmanızı tavsiye ederim acemi olduğunuzdan olduğu yerde her türlü düşürüceksiniz ve naked modele koruma demiri takoz taktırabilirsiniz diye biliyorum. Ama diyorsanız ki ben ikna oldum daha az ağırlıklı ama yine de performansı bulunan bir model isterim o zaman ktm duke 390 modeline bakabilirsiniz. Servis vesaire sizi düşündürüyorsa honda cb500f modeli olabilir. Tabii biraz ağır bir motor fakat güç olarak en azından çok çok daha uysal.
Motosiklet sürekli hareket eden bir alet değil. Bu hareket edince ağırlığı kayboluyor olayını bırakın. Tabiki ağırlığını hissetmeyeceğim. Yoksa bisiklet sürerdim. Ama bunun durması var, kalkması var. Yokuşu var. Ayağının çukura gelmesi var. Yoğun trafikte gıdım gıdım gitmesi var. Memleketteki yolların çok azı düz. Sıklıkla bir taraf daha alçak. Yokuşta sol alçaksa arka freni kullanmadan durup kalkman gerekiyor, dile kolay.
1,60m lık abla 20 yıldır motosiklet kullanıyordur, veya doğuştan yeteneklidir, motorunu düşürmeyi göze alabilir, 1200 gs'i de sürer. Bu herkesin aynı kabiliyette olması gerektiği anlamına gelmiyor. Ağır motor, boyu bile olsa acemiyi illa zorlar. Acemi kişinin gereksiz saçma hatalar yapması çok daha olası, ufak hafif bir motorda bunları motorunu düşürmeden üzülmeden atlatabilir, hatasına odaklanır düzeltme şansı olur. Ancak motor ağırsa pahalıysa ufak bir hata gününü zehir edebilir.
"Kendine hakim olabiliyorsan neden olmasın" söylemine bir uyarı yapmak istiyorum; eğer daha önce büyük motor kullanmadıysanız kendinize hakim olabileceğinizin bir garantisi yok. Bunu tecrübe etmeden bilemezsiniz. Motosiklet sürmek çok farklı bir olay. Motor insana hakim olabiliyor. Bu da almanız gereken bir risk. Küçük motorda bu risk daha az.
kısa ve öz kesinlikle başlangıç motoru olamaz
yaş, boy, ve kilo nedir hocam?
Benim ilk motorum 190kg, 2 sene sonra geçtiğim ikincisi 230kg idi, 140 ile 190kg arasında 50kg var ama pratikte çok fark yok aslında; belli bir açıya gelince ikisini de tutamazsınız. Hatta hafif olması daha kötü; tutarım ya falan deyip saçma hareketlerle bacak omuz veya bilek kas ve/veya tendonlarınızı sakatlamanız çok daha olası... Cana geleceğine mala gelsin bence.
Uzun uzun yazmışsınız, zahmetinize yazık, bence bu "acemiye motosiklet hafif olsun" muhabbeti saçmalığın daniskası. Acayip kafaların eseri. Motosiklet bu bisiklet değil, her türlü ağır bir meret... Ağırın ve hafifin öznel olmayan tarifi nedir?
Tamamen algı / psikoloji meselesi görüşümü tekrarlıyorum.
[Yokuşta sol taraf alçak örneği de laf olsun torba dolsun diye yazılmış gibi zorlama olmuş; böyle bir durumda sağ bacakla tutabileceğiniz motosikletin ağırlığını merak ettim doğrusu ]
Valla dostum, soruna cevap olur mu bilmem ama karar vermeni belki kolaylaştırabilir.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...kullanmak.html
evet öbür tarafa gitmek için başlangıç motoru olur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)