abs ve tcs birlikte olan motorlar
Reklamlar
-
merhaba arkadaşlar,
güncel motorlar arasında abs ve tcs birlikte sunan modellerin bir listesi var mıdır? sahibinden'de keşke böyle bir filtre olsa. Malum Traction Control System artık oldukça önemli bir güvenlik unsuru. Örnek olarak mt-09 daki tcs sayesinde mt-07'den daha güvenli olduğu belirtiliyor.
Reklamlar
-
Merhaba,
Böyle bir liste olduğunu sanmıyorum. Bir ihtimal bu veya buna benzer bir forumda, değerli bir insan hazırlayıp paylaştı ise bulabilirsiniz. Aksi halde tek, tek markaların internet sitelerine girerek modeller üzerinden kontrol sağlamanız gerekmekte.
Ek olarak, ABS/TCS veya benzeri bir donanım, bunlara çok kapılmamak, güvenmemek gerekiyor. Bir sürücüyü korursa yine sadece kendi aklı korur, diğer donanımlar rekabet ürünü.
Sevgiler.
-
Öyle bir filtreleme yapılabiliyor. Ama bir çok kişi yalan yalnış yere bilmeden basıyor. ABS filtresi yapmıştım malum siteye, yemin ederim onlarca sayfa 50-150cc motorların arasından çıkmaya çalıştım. Adam gidip monidal drifte ve benzeri motorlara ABS yi tiklemiş, gidip 50cc motora çift silindir işaretlemiş ) Çıldırırsın. O yüzden gidip hangi motorlarda var onu bulun ve direkt motoru arayın daha iyi.
-
U.KALKAVAN adlı üyeden alıntı
ABS/TCS veya benzeri bir donanım, bunlara çok kapılmamak, güvenmemek gerekiyor. Bir sürücüyü korursa yine sadece kendi aklı korur, diğer donanımlar rekabet ürünü.
Bence sadece rekabet urunu degil. Bakin Avrupa'nun aksine Amerika'da ABS hala zorunlu degil motosikletlerde, ve CB1000R 2017'e kadar ABS'siz satildi. Neden? Muhtemelen fiyati dusuk tutmak icin, yani rekabet icin. Cunku CB1000R, MT10'den once tum muadili Japonlardan daha pahaliydi. Dusunecek olursaniz. fiyattan daha iyi rekabet unsuru cok yok... Velhasil ABS'li versiyonu getirmedi Honda Amerika'ya. Parasini verip dahi alamiyordunuz...
Sahsen her iki teknolojinin de cok onemli oldugunu dusunuyorum.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Sahsen her iki teknolojinin de cok onemli oldugunu dusunuyorum.
Düşünüyorsan varsın Haşmet'lim.
Ben diyorum ki, tüm güvenlik teknolojileri ve diğer unsurlar da fiyat politikası gibi ürün satışın da, rekabet unsurudur. Gereklidir veya gereksizdir değil yorumum.
Diğer dediğim ise, bunlara takılmadan önce kişinin bilinçli olup olmadığının önemi. Bir motosiklette hangi donanım olursa olsun, kişi bilinçli bir kullanıcı değilse, yine bir yolunu bulup düşecektir. Buna mukabil, korursa kullanıcıyı kendi aklı korur demekteyim.
-
U.KALKAVAN adlı üyeden alıntı
Düşünüyorsan varsın Haşmet'lim.
Ben diyorum ki, tüm güvenlik teknolojileri ve diğer unsurlar da fiyat politikası gibi ürün satışın da, rekabet unsurudur. Gereklidir veya gereksizdir değil yorumum.
Diğer dediğim ise, bunlara takılmadan önce kişinin bilinçli olup olmadığının önemi. Bir motosiklette hangi donanım olursa olsun, kişi bilinçli bir kullanıcı değilse, yine bir yolunu bulup düşecektir. Buna mukabil, korursa kullanıcıyı kendi aklı korur demekteyim.
Ne kadar akli basinda ve bilincli olursaniz olun, bu elektronik destekler yeri geldiginde bizim yapamadigimiz seyleri yapip kazadan koruyabiliyorlar. Amaclari da bu zaten. Sizin basiniza gelmemis olabilir. Benim basima 3-4 kez geldi.
Adi ustunde elektronik destek bunlar. Surucuyu daha akilli yapma gibi bir iddialari yok zaten.
ABD ve TCS gibi elektronik destek sistemlerini; egitimle, lastik kalitesiyle, tecrubeyle, guvenli kullanma pratikleriyle karsilastirmayi biraktigimiz anda ulke olarak cag atlayacagiz.
Bu sistemleri kask gibi dusunun. Amaclari cok farkli degil cunku. "Kaska takilmayin, onemli olan bilincli olmak, kullanciyi akli korur." turu laflar cok mantikli gelmiyor degil mi?
-
değerli yorumlarınız için teşekkürler. malesef sadece çok yüksek cc'li ve hp'li makinalarda tcs yi görmekteyiz. örneğin keşke mt-07 veya xsr700 gibi makinalarda da tcs alternatifi olsa ve isteyen biraz daha para ile bunu alabilse. anladığım kadarıyla bir liste mevcut değil, filtreleme seçeneği de bulunmuyor. kendimiz bakmamız gerekecek.
-
Bilginiz olsun KTM ve Suzuki de deneyimlediğim TCS ile Yamaha'daki TCS'nin alakası yok. Yamaha da TCS devreye girince resmen direk gaz kesiyor ağırlık dağılımı değişiyor. KTM'de devreye girdiğini dahi hissetmedim.
-
Ülkemizde yok ama Kymco Downtown 350i tcs+abs var.
-
Bence üstünde TCS teknolojisi olan bir motosiklette ABS olmama ihtimali yoktur.
Direkt TCS diye bir filtreleme yaparsan bence istediğin motosiklet listesini elde edebilirsin.
-
Avrupai motosikletlere bakmalısın. Japonlarda TCS çok çok nadir. Yakın geçmişte ABS'li japon bile zor bulunuyordu. İyi süspansiyon, iyi frenler, teknolojik sürüş destekleri maalesef egzotik dediğimiz Avrupalı motosikletlerde var. Ülkemizde rağbet görmeyen motosikletler oldukları için ikinci eli de sıkıntılı.
MT-09 Kullanıcısı olarak asla önermem. Çok dengesiz bir motosiklet. Sadece düz gitsin, bunu alan tekerde gitsin diye yapılmış gibi. Deli giden ama gittiği kadar durmayan, süspansiyonu tırt bir motosiklet. Ekonomik durumumu düzelttiğim an satıp kurtulmak istiyorum. Bir daha da Japon yüzüne bakacağımı sanmıyorum. Japonlar iyi süspansiyon ve freni sadece yarış motorlarına koyuyor.
MT-07 Düşünüyorsan 2021'de yeni kasası çıkacak sanırım. Belki TCS ve sürüş modları gelir.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Ne kadar akli basinda ve bilincli olursaniz olun, bu elektronik destekler yeri geldiginde bizim yapamadigimiz seyleri yapip kazadan koruyabiliyorlar. Amaclari da bu zaten. Sizin basiniza gelmemis olabilir. Benim basima 3-4 kez geldi.
Adi ustunde elektronik destek bunlar. Surucuyu daha akilli yapma gibi bir iddialari yok zaten.
ABD ve TCS gibi elektronik destek sistemlerini; egitimle, lastik kalitesiyle, tecrubeyle, guvenli kullanma pratikleriyle karsilastirmayi biraktigimiz anda ulke olarak cag atlayacagiz.
Bu sistemleri kask gibi dusunun. Amaclari cok farkli degil cunku. "Kaska takilmayin, onemli olan bilincli olmak, kullanciyi akli korur." turu laflar cok mantikli gelmiyor degil mi?
Yani diyorsun ki, ben seni yine yoracağım. Peki.
Şimdi bilinçli olmak ile " kullanıcıyı aklı korur " arasında ki farkı bana anlatır mısın? Tabi birde bu cümlenin mantığının tam olarak neresine uymadığını?
Şunu yapınca " çağ atlayacağız " bunu yapınca " çağ atlayacağız " geyiğine gerek var mı, cidden?
Biz millet olarak birbirimize atlamayı o kadar çok seviyoruz ki, uzun eşek diye bir oyun bile geliştirmişiz.
Yani atlayacağımız bir yer yok. Başka bir ülkede yaşayıp, bu ülkeye uzaktan bakmaya da keza.
Bu sistemler zararlıdır demiyorum ki ben, ben diyorum ki ilk öncelik bu işler de motosiklet üzerinde ki donanıma değil kişinin kendi donanımına bakması olmalı.
ABS iyidir kötüdür, seveni var sevmeyeni var ki ben o düşkün olmayan taraftayım. TCS ise bana göre zerre gerekli bir özellik değil. Aynı zamanda bir çok markada da inanılmaz kötü çalışıyor.
Örnek, Yamaha. Açık örnek, Yamaha da TCS devreye girince elektrikli veya hibrit bir otomobil de ayağını gazdan kaldırınca yaşanan o şoke duygu.
Yani, insanların özellikle yeni, yeni motorsiklet kullanacak olan insanların ilk olarak yapması gereken şey, motosikletin zihinsel olarak nasıl bir alet olduğunu ve nasıl kullanılması gerektiğini kavraması. Bu mantık kişide oturduktan sonra o motosiklette ABS de olmasa olur TCS de.
Aynı zamanda bu mantığın da tecrübe ile alakası yoktur. Tecrübe çok ayrı bir kavram/olgu.
Bunlar yok ise, ABS de olsa TCS de olsa ya pamuk tıkarlar yada AVM veya Hava Alanı girişlerin de dıdıt, dıdıt sesi duyulur.
Hatta sana şöyle bir örnek daha vereyim, kendine güzel bir yelkenli satın aldın. Tekne üzerinde olabilecek tüm donanımlar da mevcut, aldın eşini veya başka bir dişiyi yanına, havandan da geçilmiyor tabi bu arada, açıldın denize. Bir şekilde geçtin Çanakkale boğazını da, İzmir Bodrum seni bekler.
Hava bozdu, denizciliğe hakim değilsin, teknede her donanım mevcut bak. Ne olacak şimdi? Gitsen gidemiyorsun, kalsan orada da duramazsın. Güneşin yerine de ay geçti.
Yani demem o ki, olay hiç bir şeyde hiç bir zaman donanım değil. Olay kişi ve kişinin bilincinden ibaret.
-
Teknolojinin nimetlerinden faydalanmak varken ona uzak durmak, küçümsemek, belki de karşı olmak. Garip...
-
U.KALKAVAN adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Böyle bir liste olduğunu sanmıyorum. Bir ihtimal bu veya buna benzer bir forumda, değerli bir insan hazırlayıp paylaştı ise bulabilirsiniz. Aksi halde tek, tek markaların internet sitelerine girerek modeller üzerinden kontrol sağlamanız gerekmekte.
Ek olarak, ABS/TCS veya benzeri bir donanım, bunlara çok kapılmamak, güvenmemek gerekiyor. Bir sürücüyü korursa yine sadece kendi aklı korur, diğer donanımlar rekabet ürünü.
Sevgiler.
Dostum TCS olan ve TCS olmayan güçlü bir motor kullanınca ne kadar önemli bir donanım olduğunuz anlarsın. Ben 3.5 yıldır R1 kullanıyorum, daha TCS kapatıpta A noktasından B noktasına gitmedim
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:43 ----------
YasinC adlı üyeden alıntı
Bilginiz olsun KTM ve Suzuki de deneyimlediğim TCS ile Yamaha'daki TCS'nin alakası yok. Yamaha da TCS devreye girince resmen direk gaz kesiyor ağırlık dağılımı değişiyor. KTM'de devreye girdiğini dahi hissetmedim.
Yok daha neler
İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
-
54RR adlı üyeden alıntı
Dostum TCS olan ve TCS olmayan güçlü bir motor kullanınca ne kadar önemli bir donanım olduğunuz anlarsın. Ben 3.5 yıldır R1 kullanıyorum, daha TCS kapatıpta A noktasından B noktasına gitmedim
Sidik yarıştırmak gibi olmasın değerli dostum ama bende 6 7 yaşından beri motosiklet kullanıyorum, şuanda da 30 yaşındayım. Defalarca yurtdışı turu yapmakla beraber, girip çıkmadığım piste kalmamıştır.
Bir 3.5 sene daha kullan sen o halde. Belki bir ara TCS den de kurtulursun.
-
54RR adlı üyeden alıntı
Yok daha neler
Yoku falan yok bariz böyle. Aynı durumu hisseden kişiler vardır forumda gelir yazarlar. TCS'mi devreye giriyor kesiciye mi giriyor belli değil motor
-
U.KALKAVAN adlı üyeden alıntı
Sidik yarıştırmak gibi olmasın değerli dostum ama bende 6 7 yaşından beri motosiklet kullanıyorum, şuanda da 30 yaşındayım. Defalarca yurtdışı turu yapmakla beraber, girip çıkmadığım piste kalmamıştır.
Bir 3.5 sene daha kullan sen o halde. Belki bir ara TCS den de kurtulursun.
Pistte gereksiz ama memleketin her köşesinde pist kalitesinde asfalt yok bunu sende biliyorsun. Birde bu tcs olayını zaten sizin gibi profesyoneller için değil de acemiler için koyuyorlar. Ben sadece yanlarken açıyı korumak için yarısını kullanıyorum baya işime yarıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:03 ----------
YasinC adlı üyeden alıntı
Yoku falan yok bariz böyle. Aynı durumu hisseden kişiler vardır forumda gelir yazarlar. TCS'mi devreye giriyor kesiciye mi giriyor belli değil motor
Sen şimdi böyle deyince kendi motorumdan şüphe etmeye başladım, benim motor mu bozuk acaba Sırf denemek için yağmur yağarken (yağmur ilk başladığında) dip gaz yaptım, herhangi bir itme kakma olmadı motor düm düz gitmeye devam etti.
İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
-
54RR adlı üyeden alıntı
Pistte gereksiz ama memleketin her köşesinde pist kalitesinde asfalt yok bunu sende biliyorsun. Birde bu tcs olayını zaten sizin gibi profesyoneller için değil de acemiler için koyuyorlar. Ben sadece yanlarken açıyı korumak için yarısını kullanıyorum
baya işime yarıyor.
Şimdi değerli dostum, beni yanlış anlama lütfen, öyle sıradan herkes gibi bir kullanıcıyım sadece.
Forum da bir kitle var. ABS'siz motosiklete binilmez! TCS'siz motosiklete binilmez! Kitlesi bu.
Bu ABS veya TCS bu kadar önemli ise, biz niye hayattayız ki? Milyon kilometre söz konusu donanımlar olmadan önce yol yaptık. Benden çok, çok daha eski insanlar da. Üstelik o dönemlerde şuan ki gibi hadım edilmiş modeller de yoktu piyasada. Kawasaki mesela kan akışını değiştirirdi insanın. Suzuki hiç durmayacakmış gibi gider, cidden de durmazdı. Hadi 90'ların sonunu 2000'in başını geçtim. R1 kullanıyorum diyorsun, önceki R1 ile şuan ki R1 bir mi?
Yeni modeller de motosiklet kullanmıyoruz ki üstünde oturuyoruz.
Neyse...
Konudan çokta uzaklaşmak istemiyorum, benim sana veya Haşmet'e demek istediğim şey, ilk önceliğin bunlar olmamasıdır sadece.
Söz konusu donanımlar faydasızdır demiyorum. Bu tarz modeller alınmasın demiyorum. Benim dediğim bunlara güvenmemek lazım. Günümüz de olan kazalar bunlar yok diye değil var diye oluyor.
Bu yüzden dedim, konu ABS TCS değil kişinin kendi bilinci diye.
-
Tracer 900 de deneyin birde.
-
U.KALKAVAN adlı üyeden alıntı
Bu ABS veya TCS bu kadar önemli ise, biz niye hayattayız ki?
Şans. Binlerce insan öldü bunların yokluğu yüzünden. Onlar foruma girip "dostum öyle diyorsun ama bak biz pisi pisine öldük" yazamıyorlar çünkü. Avrupa Birliği, ABS şartını bilimsel verilerden yola çıkarak getirdi. Aynısı arabalar için de geçerli. Anektodal "ben niye hayattayım" gibi sorular sormak yerine bunları okuyup bilinçlendirebilirsiniz kendinizi.
Yüz sene önce yüz yaşını geçmiş Japonlar vardı belki. Ama ortalama insan yaşam ömrü çok daha azdı. Çevrenizde illa ki ileri yaşına rağmen sağlıklı yaşayan ama baca gibi sigara tüttüren insanlar vardır. Ama bunlar ölçü değil. İstatistik diye bir bilim var.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)