Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

abs ve tcs birlikte olan motorlar

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şans. Binlerce insan öldü bunların yokluğu yüzünden. Onlar foruma girip "dostum öyle diyorsun ama bak biz pisi pisine öldük" yazamıyorlar çünkü. Avrupa Birliği, ABS şartını bilimsel verilerden yola çıkarak getirdi. Aynısı arabalar için de geçerli. Anektodal "ben niye hayattayım" gibi sorular sormak yerine bunları okuyup bilinçlendirebilirsiniz kendinizi.

    Yüz sene önce yüz yaşını geçmiş Japonlar vardı belki. Ama ortalama insan yaşam ömrü çok daha azdı. Çevrenizde illa ki ileri yaşına rağmen sağlıklı yaşayan ama baca gibi sigara tüttüren insanlar vardır. Ama bunlar ölçü değil. İstatistik diye bir bilim var.
    Yahu Haşmet,

    Seviyorsun benimsemişsin, al bin. Ama vatan savunur edası ile savunmaya gerek yok.

    Şans demen komik. Hayattayız çünkü daha bilinçli bir şekilde kullandık, kullandığımız şeyleri. Şans bunun ufak bir kısmını kapsayabilir en fazla.

    Benim de eşim dostum, tanıdığım insanlar öldü motosiklet üstünde, başka ölümlere de şahit oldum. Genelde ölenler zaten bakınca ölecek olanlardı. Kimse kusura bakmasın ama öyle insanlar görüyorum ki motosiklet üstünde, yürüseler dahil o kafa ile çok yaşamazlar.

    Avrupa Birliği bayılır, kanun kural koymak onların işi. Şimdi sor bana, tüm kanunlar gerekli veya doğru mu? Cevabım net ASLA olacaktır.

    Japon örneğine gelirsek, ölen sayısı yaşayan sayısından çok ama çok daha olduğu için pek doğru bir örnek değil bana göre.
    Ben sana bir sürü örnek verebilirim. 70 80 yaşında hâlâ eşi arkadasında motosiklet ile gezen tanıdıklarım var. Bu şans değil bak, bilinç.

    Şans ölüme neden olamaz, kader dersek belki.

    ABS TCS gibi teknolojilere emar makinesi, xray cihazı muamelesi yapmak yersiz.

    Onlar olmadan da binen yaşıyan, yaşıyordu. Onlar varken de o " üstün zeka çok iyi motosiklet kullananlar " ölecektir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı U.KALKAVAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS TCS gibi teknolojilere emar makinesi, xray cihazı muamelesi yapmak yersiz.
    MR makinesi olmadan da yaşıyorum ben. MR olmadan da yaşayan yaşıyor, MR varken de ölenler ölecek. Demek ki MR da gereksiz.
    Zaten bence MR şeytan icadı. İnsanın hası, hiçbir destek/alet olmadan yaşayabilendir.
    computeus bunu beğendi.

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MR makinesi olmadan da yaşıyorum ben. MR olmadan da yaşayan yaşıyor, MR varken de ölenler ölecek. Demek ki MR da gereksiz.
    Zaten bence MR şeytan icadı. İnsanın hası, hiçbir destek/alet olmadan yaşayabilendir.
    Kişnediğinde oluyor mu peki? Aman diyeyim, şekere çok yüklenme sonra kör olursun.

    Şimdi benim anlattığım ne? Senin anladığın ne? Niye böylesiniz ben anlamıyorum ki, emar makinesi ile TCS'nin insanoğlu üzerinde ki önemi aynı mı? Siz ABS ile mi başladınız motosiklet veya araba kullanmaya? Bunlar olmadan önce herkes birbirini mi eziyordu? Anlamak istemeseniz de benim yazdığım çok net, önemli olan ABS/TCS/VSS değildir. Bunlar insanı korumaz, kollamaz en fazla yardımcı olur ki, ben aksini iddia da etmiyorum.

    Hepiniz güzel günler de bininiz o ABS'li TCS'li eşsiz motosikletlerinize.

  4. #24
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    TCS ve ABS'nin gereksinimini sorgulamak saçma. Evet eskiden yoktu ancak 600'lük özellikle 600'lük ss motorlarda hata şansın hiç yok. Geçen seneydi hornet 900 kullandım tcs olsaydı yakıtına falan bakmazdım hiç garajda dururdu.

    Ülkemizin aptalca sürprizlerle dolu yollarında ne kadar destek varsa o kadar sürücü için şans oluyor. Viraja giriyorsun arkadan das auto kafasının biri götüne girmek üzere adım adım yaklaşıyor. Virajın saçma salak bir yeri sulanmış. Geçin abi bilek işini vs iş orada o stres altında bileğe kaldıysa yandı helva. Rossi olmak zorunda değiliz hiç birimiz öyle bir zorunluluk varsa zaten binilecek araç değil demektir.

    Diyeceksin şimdi dümbük tracer da tcs mi vardı yok orası ayrı konu
    muhammetcon bunu beğendi.

  5. #25
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yoku falan yok bariz böyle. Aynı durumu hisseden kişiler vardır forumda gelir yazarlar. TCS'mi devreye giriyor kesiciye mi giriyor belli değil motor
    CP3'lerden bahsediyoruz diye tahmin ettim. TCS Kablolu sensörlü manifolt kapağı kontrolü yaparak oluyor = Ride by wire ateşlemeyi değil emmeyi kesiyor olması lazım. Ateşleme kesse açık egzozun patlaması lazım. O da olmuyor. Ama tepki ateşleme keser gibi, evet doğru.

    Tahminim şu; gaz kolu 3. silindire direk bağlı. Diğer 2 silindir onu ölçerek ayar yapıyor. Ön ve arka tekerlek hızı farklı çıktığı ve tcsnin devreye girdiği anda silindirlerden sadece 2si dozajlanıyor 3. silindir tam gaz yemeye devam ediyor (çünkü tel direk bağlı?). Ateşleme kesmiyor fakat 3. silindir her defasında tam gaz yemeye devam ettiği için sırası geldiğinde tekerleği yerden yine kesiyor. Tcs devreye girdi ise gazı bırakman lazım. Vermeye devam edersen o saçmalığa krankın da dayanamayacağını anlıyorsun. Düşük devirde stop bile edebiliyor. Ucube bir tasarım var orada. Yakıt kesiyor olma ihtimalini düşünmedim. Belki de böyle.

    Daha doğru çalışan sistemler emme manifoltundaki kapakları kapatıyor veya kısıyor. Tekerlek yerden kesildiği ve tcs lambası yandığında devir gaz kolundan bağımsız düşüyor. Bunu da ön ve arka tekerleğin hızını aynı anda ölçerek yapıyor. İki tekerlek arasındaki dönme hızı ile kesme hareketinin sertliği de modları belirliyor.

    Bu konuda böyle net bir ayrım var. Kötü de olsa hiç kapatmadım tabi. Daha iyi çalışan bir tcs her motorda olmalı. Alışılan elektronik desteğin dönüşü olduğunu düşünmüyorum.

  6. #26
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer GT+ GT Plus
    Yeni teknolojiler her motorda olmalı ancak olmayınca da insanlar motoru düzgün kullanmalı, olduğunda da , ben de uzun yıllar abs'siz motor kullandım, abs her şey demek de değil, kimi zaman beni korkuttuğu da oldu, teknolojiye çok güvenmemek de lazım, işini harika yapsa da kendimizi sürekli eğitmediğimiz sürece bu teknolojilerde bir yerde işinize yaramaz ya da başınıza bela açabilir. Bu sistemler keşke her motorda standart olsa ama önemli olan olmazsa olmaz, eğitim alıp, motoruna ve kendine gerekli yatırımı yapma zihniyeti.

  7. #27

    Üyelik
    22 Ekim 2020
    yaklaşık 3000km nmax155 deneyimim var. hondanın tüm sürüş eğitimlerini alacağım. xsr-700'de tcs olsa idi direk ilk motorum olarak düşünecektim. mt-07'yi sürdüm ve ilk devirlerdeki kontrolsüzlüğü sebebiyle herkesin de uyardığı gibi almam doğru bir tercih olmayacaktır (tcs olsa belki alınırdı).

    Bundan sebep ilk tercih olarak mt-25 veya duke-390 olarak düşünmekteyim. tcs'li veya başlangıç için olabilecek 500-700cc önerileriniz olursa (enduro harici) değerlendirmek isterim. Önceliğim motorun tipi ve ikinci el piyasasıdır.

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Ekleyecek bir şeyim yok. Sadece "tecrübeliyim, çok da önemli değil bu elektronik destekler" önerisinin geçerli olmadığını, güvenliği küçümsemenin anlamsız bir cahillik olduğunu belirtmek istedim. Yazılanları okuyanlar kendi kararlarını kendileri verirler. Sonuçta kimse aptal değil.

    Aşağı yukarı 15 senedir 900cc üstü motosiklet kullanıyorum. Eski motosikletlerimin hiç birinde elektronik destek yoktu. İki kez düştüm. İkisi de engellenebilirdi ABS ile. Evet, biraz daha pahalı. Ancak ne motosiklet yedek parçaları, ne de sağlık ucuz.

  9. #29
    TempesTr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2018
    Şehir
    Ordu
    Motosikleti
    Triumph 1200 RS
    Fren hissiyatıma çok güvendiğim için ABS gerekli mi diye soran arkadaşlara pek net cevap veremezdim. Uzun bir gezi yaptıktan sonra öyle asfaltlar gördüm ki artık ABS kesinlikle olmalı diye düşünüyorum. Benzer şekilde TCS hep açık gezerim ve hiç devreye girdiğini görmedim. Birazda TCS'yi kapatıp gezeyim dedim ama öyle bir alışmışız ki TCS'nin arkamızı toplayacağı düşüncesine, çok tedirgin oldum. Baktım olacak gibi değil, TCS ile kullanmaya devam ediyorum. Belki binlerce km yapacağız 1 kere işimize yarayacak ama işe yarayacağı an hayatımızın dönüm noktası olabilir.

  10. #30

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    motosikleti araba gibi düşünmek yani full elektronik olarak bence yanlış.motor tamamen mekaniktir ve kullanıcıda biter iş.çekişkontrol olunca düşmeme gibi bir garanti yok.çekiş kontrolu yağmur hariç bence gereksiz.tabi çok çok güçlü değilse motor 120 130 hp ve üstü.
    eğer sorumluluğu motora yükleme planı varsa bence motor işine girme.yani abs var durur çekiş kontrol var kaymaz gibi

  11. #31
    muhammetcon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-09 (2018)
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Avrupai motosikletlere bakmalısın. Japonlarda TCS çok çok nadir. Yakın geçmişte ABS'li japon bile zor bulunuyordu. İyi süspansiyon, iyi frenler, teknolojik sürüş destekleri maalesef egzotik dediğimiz Avrupalı motosikletlerde var. Ülkemizde rağbet görmeyen motosikletler oldukları için ikinci eli de sıkıntılı.
    MT-09 Kullanıcısı olarak asla önermem. Çok dengesiz bir motosiklet. Sadece düz gitsin, bunu alan tekerde gitsin diye yapılmış gibi. Deli giden ama gittiği kadar durmayan, süspansiyonu tırt bir motosiklet. Ekonomik durumumu düzelttiğim an satıp kurtulmak istiyorum. Bir daha da Japon yüzüne bakacağımı sanmıyorum. Japonlar iyi süspansiyon ve freni sadece yarış motorlarına koyuyor.
    MT-07 Düşünüyorsan 2021'de yeni kasası çıkacak sanırım. Belki TCS ve sürüş modları gelir.
    Valla bende 2018 model 09 vardı hacım, bastıgım yerde tak diye duruyordum kötülenecek bir motor oldugunu düşünmüyorum. Belki size hitap etmiyordur.Şahsımca gelmiş geçmiş efsane motorlardandır 09..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:20 ----------

    Abs de tcs de gayet gerekli 2 teknoloji bence.Büyük kısım tabi ki sürücüde biter ama bu 2 teknoloji de büyük ölçüde sürücünün veya yolun hatasını tolere ediyor.

  12. #32
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosikleti araba gibi düşünmek yani full elektronik olarak bence yanlış.motor tamamen mekaniktir ve kullanıcıda biter iş.çekişkontrol olunca düşmeme gibi bir garanti yok.çekiş kontrolu yağmur hariç bence gereksiz.tabi çok çok güçlü değilse motor 120 130 hp ve üstü.
    Bilakis, tam tersi.

    Motosiklete daha lazım teknolojiler ikisi de.

    ABS olmayan arabada tekerler kaydığı an direksiyon hakimiyetini yitirirsiniz. Ancak hala koltuğun içinde, hava yastıklarıyla çevrili ve dört teker üzerindesiniz. Motosiklette ön teker kaydığı anda asfalttasınız. Dua edin ki bariyere doğru kaymıyor olun o sırada...

    TCS, her türlü olumsuz yol şartında sağladığı fayda bir yana, en pis kaza türlerinden biri olan high side'dan korur.

    Sorumluluğu araca yükleme iddiasında olan kim?

    U.Kalkavan'ın yazdığı üzere "elektronik destekler, motosikleti akıllıca kullanmaktan önemlidir" iddiasında olan kim?

    Dediğimiz şey şu: Bu tip sistemler adı üstünde güvenlik ekipmanı. Ne eksik, ne fazla. Kask gibi, ceket gibi düşünün. Küçümsemeyin.
    espresso ve pea bunu beğendiler.

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Motosiklet üzerinde ki donanımlar, önemsiz veya gereksizdir demiyorum. Demek istedikleri mi yukarıda defalarca dile getirdim. Yinede daha yalın bir dille, yanlış anlaşılmamak adına tekrar yazayım.

    ABS ve TCS gibi güvenlik donanımları bir motosiklet sürücüsünün olmazsa, olmaz listesi içinde ön sıralarda yer almamalıdır. Motosiklet veya benzeri araçlar, araç üzerinde ki donanımlara güvenerek kullanılmamalıdır. Kişi bu donanımlar dan ziyade, ne yaptığını bilecek bir bilinç ile araç kullanmalıdır.
    Bu yüzden en baştan dile getirdiğim gibi " kişiyi korursa, kendi bilinci aklı korur " demekteyim.

    Bu donanımlar, bozulabilir. Hepsi tüm markalar da verimlide çalışmıyor bu yüzden bunlara güvenerek araç kullanmak, yanlışı. Önemli olan bilinçli olmak, olacak olanların farkında olmak.

    Aynı zamanda yeni motosiklet kullanacak veya belli bir tecrübe altında olan kişilere ABS TCS gibi güvenlik donanımlarını empoze etmek bana doğru gelmiyor. ABS'i var TCS'i var diye binmemesi gereken modellere yönelip, hayatını kaybeden kişiler de olduğunu unutmamak gerekiyor.

    Olması bir kaza durumunda ne ABS ne TCS o kazayı engellemez. Maksimum görevi olma ihtimalini minimuma indirmektir. Motosiklet kullanmanın bir adabı olduğunu gibi düşmenin bile bir adabı vardır. İnsan nasıl düşeceğini dahil bilmeli, bu motosiklete binmeden önce.

    Yani madde, madde yazsam bir sürü şey var. Ama forumda uzun mesaj okuyan sayısı 5. Cidden çok bilinçli bir şekilde bu tutkuya sahip kişi sayısı da 10 olsun.
    Laf ola beri gele şekilde yürüyor sistem.

    Benim sözlerim insanlar yanlış şeylere yönelmesin yanlışı bir algıya kapılmasın diyedir.
    ABS TCS kahrolsun diye değil.

    Ek olarak son kez şunu da belirtmek isterim, isteyen katılır veya katılmaz.

    Bana göre motosiklet bir tutkudur. İçinde bir çok anlamı olan eşsiz bir duygudur. A noktasından B noktasına ulaşmamı sağlayan bir araç değil.
    Bu yüzden bu tutkuya, sınırlar limitler koyulsun istemem. Benim yerime onu bir bilgisayar programı kullansın istemem. Bir hata yaparsam da bedelini ödemem gerekir çünkü hataların bedeli olmazsa tekrarı olacaktır.
    Bu güne kadar bir şekilde yaşadım, kimi şans diyor, bana göre bilinç. Oldu da öldüm, hiç birimiz sonsuz değiliz. Ara sıra anar, bir fatiha okursunuz.

    Benim bu konu için cümlelerim bu kadar.

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı U.KALKAVAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana göre motosiklet bir tutkudur. İçinde bir çok anlamı olan eşsiz bir duygudur. A noktasından B noktasına ulaşmamı sağlayan bir araç değil.
    Bu yüzden bu tutkuya, sınırlar limitler koyulsun istemem. Benim yerime onu bir bilgisayar programı kullansın istemem. Bir hata yaparsam da bedelini ödemem gerekir çünkü hataların bedeli olmazsa tekrarı olacaktır.
    Motosikleti ABS ya da TCS kullanmıyor. Bu sistemler sadece ve nadiren olumsuz şartlarda devreye giriyorlar.

    Motosiklette yazılım istemiyorsanız karburatörlü modellerden şaşmamanız lazım.

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklette yazılım istemiyorsanız karburatörlü modellerden şaşmamanız lazım.
    Şimdi sevgili Haşmet, bir modelin kullanım zevki olup olmadığı o modelin karbüratörlü veya enjeksiyonlu olup olmaması ile alakalı olduğunu düşünmene, öncelikle üzüldüm.
    Saf kullanım zevkinin motor teknolojisi ile alakası yoktur. Hatta motor hacmi ve gücü ile de alâkalı bir şey değil bu, ama yine bu ap ayrı bir konu.

    Önerin için çok teşekkür ederim.

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikleti ABS ya da TCS kullanmıyor. Bu sistemler sadece ve nadiren olumsuz şartlarda devreye giriyorlar.
    Bu aydınlatıcı bilgi için çok teşekkür ederim Haşmet.
    Sayende yeni bir şey öğrenmiş oldum.

    Bak konuyu açan arkadaş ne diyor?

    150 CC scooter ile 3000 KM yol yaptım. TCS olsa idi, MT 7 alacaktım.

    İşte, bu zihniyet bu yorumlar hep sizin eseriniz.

    Bravo.

    Motosiklete önerisi de istemiş, beni salıp, o engin bilgilerini ihtiyaç sahipleri ile paylaşmalısın.

  16. #36

    Üyelik
    22 Ekim 2020
    Alıntı U.KALKAVAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi sevgili Haşmet, bir modelin kullanım zevki olup olmadığı o modelin karbüratörlü veya enjeksiyonlu olup olmaması ile alakalı olduğunu düşünmene, öncelikle üzüldüm.
    Saf kullanım zevkinin motor teknolojisi ile alakası yoktur. Hatta motor hacmi ve gücü ile de alâkalı bir şey değil bu, ama yine bu ap ayrı bir konu.

    Önerin için çok teşekkür ederim.



    Bu aydınlatıcı bilgi için çok teşekkür ederim Haşmet.
    Sayende yeni bir şey öğrenmiş oldum.

    Bak konuyu açan arkadaş ne diyor?

    150 CC scooter ile 3000 KM yol yaptım. TCS olsa idi, MT 7 alacaktım.

    İşte, bu zihniyet bu yorumlar hep sizin eseriniz.

    Bravo.

    Motosiklete önerisi de istemiş, beni salıp, o engin bilgilerini ihtiyaç sahipleri ile paylaşmalısın.
    ABS, TCS öncelik olmamalı diyen birisiniz, bunu demenizin sebebi de iş kafada bitiyor öncelik kişinin kendi yarattığı faktörler demeniz. E birinci öncelik buysa madem benim kafa yapımı da bilecek haliniz yok. Belki kafa yapım bunu sürmeye uygun. kendiniz ile çelişiyorsunuz gibi..

    Yurtdışında iken birçok arkadaşım mt-09 /xsr-900 gibi motorlar ile başladı ve gayet sorunsuz ilerlediler. Bazı bölgelerde düşük cc motor stoklarda bile bulunmuyor zaten. Ben de kısa bir süre olsa da mt-07 sürdüm. Şimdi diyeceksiniz ki yurtdışı ile tr aynı değil ancak bu şartların farklılığını iyi değerlendirebilecek kapasitedeyim.

    Herşeyi en iyi bilen de gören de siz değilsiniz bu açıdan saldırgan üsluba biraz dikkat etmek önemli. Karşınızda çocuk bulunmuyor

  17. #37
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Alıntı ifadeci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herşeyi en iyi bilen de gören de siz değilsiniz bu açıdan saldırgan üsluba biraz dikkat etmek önemli. Karşınızda çocuk bulunmuyor
    Ben bu konuya tekrar, tekrar dönerek. Defalarca dile getirdiğim şeyleri sanki ilk defa yazıyormuş gibi yazmak istemiyorum.

    Siz bir konu açmışsınız. Açtığınız konuya ilk cevap veren kişi benim. Verdiğim cevap ne? Sizin sorduğunuz sorunun cevabı.

    O mesaj da size karşı olumlu veya olumsuz yargılama amaçlı bir cümle var mı? Hayır, yok.

    Sonra ki mesajlar sizinle alakalı mı? Muhatap siz misiniz? Yine, hayır.

    Ben aslında neye alındığınızı biliyorum ama dile getirmeme gerek yok diye düşünüyorum. Zira bunu sizde bildiğiniz için zaten böyle bir mesaj yazma gereksinimi duymuşsunuz.

    Benim kimseye saldırdığım falan yok. Kimse görüş ve fikirlerime katılmak zorunda da değil. Yinede cevap yazarken, tüm mesajları okuduktan sonra yazmanızı tavsiye ederim. Çünkü konu içinde ki netliği gayet basit bir dille, ifade ettim. Değişip, çeliştiğim bir nokta yok.

    Yurtdışında ki arkadaşlarınız öyle mi yaptı? Peki sizde yapın, buraya konu açmanıza fikir almanıza gerek yok. Buysa size göre doğrusu buyrun, alın güzel günlerde kullanın.

    Benim derdim ABS TCS değil. Aslında bunu anlamak zorda değil.

    Ama çok meraklısıysanız, buyurun burada siz ve sizin gibiler için kurduğum cümleler yer alıyor.

  18. #38
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı U.KALKAVAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi sevgili Haşmet, bir modelin kullanım zevki olup olmadığı o modelin karbüratörlü veya enjeksiyonlu olup olmaması ile alakalı olduğunu düşünmene, öncelikle üzüldüm.
    Yine aynı durum...

    Kim "bir modelin kullanım zevki, o modelin karbüratörlü veya enjeksiyonlu olması ile alakalıdır" dedi?

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yine aynı durum...

    Kim "bir modelin kullanım zevki, o modelin karbüratörlü veya enjeksiyonlu olması ile alakalıdır" dedi?
    3. Selim.

    Kim diyecek? Sen dedin!

    Ben bu yazılımların kullanım zevkini bozduğunu söyledim. Buna karşılık sen, yazılım istemiyorsanız karbüratörlü modellerden şaşmayınız dedin.

    Ya sen bu cümleyi beni anlamadan bilinçsiz bir şekilde kurdun, yada kurdun ama bunu neden kurdun?

    Çünkü konuşulan konu üzerine verdiğin tavsiyenin Türkçe Meali bu anlama geliyor.

    + Yıldım sizden.

    Scooter dan sonra motosiklet mi satın almak istiyorsunuz. Alın.

    Motosiklet kullanmayı bilmeden, donanımların arkasına sığınarak seyahat mi etmek istiyorsunuz? Edin.

    Kime ne doğru geliyorsa, yapmakta özgür.

    Kimsenin annesi babası değilim.

    Ölen, ölür. Kalan sağlar sizindir.

  20. #40
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı U.KALKAVAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3. Selim.

    Kim diyecek? Sen dedin!

    Ben bu yazılımların kullanım zevkini bozduğunu söyledim. Buna karşılık sen, yazılım istemiyorsanız karbüratörlü modellerden şaşmayınız dedin.
    Hayır. Dikkatli okuyun. Zevkle ilgili hiç bir şey yazmamışım. Onu uyduran sizsiniz. Belli ki ne demek istediğimi anlamamışsınız.

    Enjeksiyonlu motorlarda ne kadar benzin gideceğini sağ eliniz değil, ECU'daki yazılım belirler... Dolayısıyla yazılımın kullanım zevkini bozduğunu iddia ediyorsanız, karburatörden şaşmamanız lazım.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)