50 cc Motosikletler Sektörü Sırtlamaya Devam Ediyor
Reklamlar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Motosiklet sektörü 2007’den bu yana görülen en yüksek satış rakamının üzerine çıkacak bir seyirde ilerliyor. 2020 Eylül ayında trafiğe kaydı yapılan motosiklet sayısı 23 bin 865 adet oldu ve geçen yılın aynı ayına göre yüzde 63 arttı. Ocak-eylül döneminde ise satışlar bir önceki yılın ilk 9 aylık dönemine göre yüzde 33 yükseldi. Sene sonu tahminleri 200 binin üzerine güncellendi.
Tüik verilerine göre 2006 yılında 373 binin üzerine çıkan motosiklet satışları 2007’de 186 bine çakılmıştı. O dönemden bu yana 200 bin barajının üzerine çıkamayan sektör, pandemi etkilerinin görüldüğü, döviz kurunun arttığı, fiyatların ciddi şekilde yükseldiği 2020 yılında son 14 yılın en yüksek rakamına koşuyor. Açıklanan eylül rakamları ile Motosiklet Endüstrisi Derneği toplam satış tahminlerini 200 bin seviyesinin üzerine güncelledi. Bu rakam da 2006 yılından bu yana görülecek en yüksek seviye olacak.
50 CC SATIŞLARI SON İKİ YILI KATLADI
Pandemi ile birlikte en büyük talebi alan sınıflardan bir tanesi 50 cc ve altı motosikletler oldu. Otomobil ehliyeti ile kullanılabilen, şehir içi kullanım kolaylığı sağlayan ve fiyat avantajı da olan 50 cc motosikletlerin satışı eylül ayında da diğer sınıfların çok üzerinde gerçekleşti. Ocak-eylül döneminde ise, 2018 ve 2019 yıllarının toplamına yakın bir rakam göze çarptı. 2018 yılında satışı gerçekleşen 50 cc motosiklet adedi 24 bin, 2019 yılında bu rakam 27 bin 300 seviyelerindeyken 2020 yılının ilk 9 ayında aynı rakam tam 55 bin 509 olarak dikkatleri üzerine çekti.
Reklamlar
-
pek iyi bir durum oldugunu söyleyemem.
motosiklet eğitimi almamış b sınıflı kardeşlerimiz trafiğin içine ediyor
-
Ben O 50 cc liklere Motor Diye Binmem Gitmiyor Çekmiyor Ve Çabuk Bozuluyor
-
Küçük şehirlerde tercih edilebilir de, Ankara, İstanbul gibi şehirlerde hem güç olarak yetersiz, hem de sigortasız olduğu için bir kazada motosikletin fiyatından fazla masraf çıkması işten bile değil. Ankara'da kullandığım ruhsatta 50cc, gerçekte 125cc olan motorumu sırf sigortasız bir kazaya karışma korkusundan satmıştım.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
Dünyada düşük cc kullanılan yerlerin çoğunluğu fakir ülkeler, buradan sonucu çıkartabilirsiniz.
-
aslında 50cc ler motosiklet sektörünü sırtlamıyor sektörün içine ediyor, çöplüğe çeviriyor.
Bugüne kadar rmg moto gusto b08, kuba rx9, kuba dragon 50, kuba fighter 50, peugeot speedfight 2, yuki gusto 50, kuba runner 50, kuba trendy 50 çoğunu kullandım. hiçbiri 2 seneden fazla götürmedi. çin malı olunca sökmeye gelmiyor. çabuk dağılıyorlar sorunları da bitmiyor sürekli aksırma tıksırma stop etme. mesela kuba rx9 şaside kaynaksız yer kalmamıştı 1 sene kullanımda.
şuan hala elimde 2 zamanlı peugeot speedfight 2 kömürlükte yatıyor,marşa bassan çalışmam demez. avrupa-çinli farkı
arkadaşların dediği gibi 50cc motosikletler fakirlik belirtisi. ucuz da değiller hani en kötüsü 6-7bin tl.
-
bana kalırsa hepsi çöp,verilen paraya yazık...
-
50 cc b ehliyeti ile kullanılanları 'moped' sınıfına aldıkları zaman satışlardaki asıl düşüşü görecekler.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
pek iyi bir durum oldugunu söyleyemem.
motosiklet eğitimi almamış b sınıflı kardeşlerimiz trafiğin içine ediyor
İçine ettiği gibi yasal boşluktan yararlanıp sigorta yaptırmıyorlar.50cc'yi 125 yapıyorlar sonrada gidip bi Audi A6'ya kendi hatasıyla bindiriyor sonrada sigorta olmadığından çıkan masrafa ah vah,feryat figan ediyorlar.
-
karayel90 adlı üyeden alıntı
İçine ettiği gibi yasal boşluktan yararlanıp sigorta yaptırmıyorlar.50cc'yi 125 yapıyorlar sonrada gidip bi Audi A6'ya kendi hatasıyla bindiriyor sonrada sigorta olmadığından çıkan masrafa ah vah,feryat figan ediyorlar.
forumda 2-3 kere görmüştüm o motora sigorta yapılsa bile sigorta geçerli olmuyor demişlerdi. yani yapılan sigorta birşeyi ödemiyormuş.
Doğru / yanlış bilemem ama birkaç defa bu bilgiye denk gelince şaşırmıştım.
B sınıfının 50 cc bile olsa motosiklet kullanmasını zaten garip buluyorum, bu "gemi kullanan adam denizaltı da kullanır ikiside denizde gidiyor" demek gibi birşey.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
Ben çok kötü olarak görmüyorum. İnsanların işini görüyor ama çok kötü bir motosiklet sektörü oluşturuyorlar. Bulunduğum ilçedeki çoğu bayii kendini 50ccye çevirdi. Drifti aldığım bayiide alırken 200ccye kadar olan modeller varken artık sadece revival gördüm. Bir de bu motorların harcı olmayan işler yaptırmaya çalışıyorlar. Canını alıyorlar diyeyim ben size.
-
50 cc motorlar, Martı gibi elektrikli zamazingolar derken dünya çok tatsız, keyifsiz bir yöne doğru gidiyor.
-
Motora geç yaşta başladım, başlarken de ciddi bir maddi yetersizliğin içerisindeydim. Doğal olarak hem bu motorların çok uygun fiyatlı olması, hem kasko derdi olmaması, hem de ayrıca bir ehliyet maliyeti olmaması beni fena halde cezbediyordu, ciddi anlamda kafayı takmıştım. Kardeşim deneyimli bir motorcu olduğu için sağolsun ki beni bu kafadan kurtardı. 1-2 ay sonra NS 150 motoruma rodaj yaparken anladım ki, 50CC E-5'te ölüm tuzağı gibi. Ara sokak, ana cadde gibi yerlerde kullanımda bir sorun çıkartmayacaktır, ancak tem, E-5 gibi yollarda olacak iş değil. Allah kullanana akıl fikir versin, tez zamanda farkındalık yaratsın..
-
Bu 50 cc motorlar ile alakalı benim de içime sinmeyen çok şey var. Nasıl aşırı güç tehlikeliyse, aşırı güçsüzlük de tehlikeli. Sokak arasından çıkar çıkmaz, biraz daha hızlı caddelerde, rampalarda vs çok yetersiz kalıyorlar. Hele e-5'e çıkmak büyük cesaret gerçekten. Nasıl devlet e-scooterlar için bazı düzenlemeler getirdiyse, bunlar için de gelmeli gibi hissediyorum.
Üstelik bu motorlarda cc yükseltmek çok kolay ve yaygın. Ama yürür aksam, frenler vs artan güçle ne kadar başedebiliyor?
Diğer yandan da insanlar mecbur kaldığı için bu motorlara yönleniyor sonuçta. Onları da anlıyorum.
50cc konusu çözümü zor bir durum kesinlikle.
-
Yakında gücümüz 25cc'ye yetecek gibi...
-
crxforever adlı üyeden alıntı
50 cc b ehliyeti ile kullanılanları 'moped' sınıfına aldıkları zaman satışlardaki asıl düşüşü görecekler.
B ehliyeti gibi bir ehliyet sınıfınız varsa Mopet(m) sınıfı ehliyetinize otomatik olarak işlenir.
Asıl sorun "-Bunlar heliyetsiz de kullanılıyor" diyerek milleti kandırıp sattıranlarda.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)