scooter satıp motor almak ve motor önerisi
Reklamlar
-
merhaba arkadaşlar, aranıza yeni katıldım.
mevcutta nmax155 sürmekteyim, daha önce fazla bir motor deneyimim olmadı ancak motora geçme planım mevcut. Geçmeden önce Honda'nın tüm eğitimlerini de tamamlayacağım (seviye 1-2-3). Bütçem scooter'ı satarsam 70bin tl, satmazsam ise 40bin tl olacak.
üç sorum mevcut:
1. sizce scooter'ı satmalı mıyım? nmax'i satarsam yeni alacağım motorla markete, spora vb. yakın ortamlara scooter gibi pratik gitme imkanım yine olur mu?
2. scooter'ı satmazsam aklımda KTM duke 250, mt-25 veya R25 var. Bunlardan hangisini scooter yanına önerirsiniz?
3. scooter'ı satarsam 70bin TL bandına öneriniz ne olurdu?
Reklamlar
-
bana kalırsa 600cc üzeri ağır bir motor kullanmıyosanız, ikinci motor alma olayı bence gereksiz. atıyorum cbf 1000 yada ne bilim 600rr sahibisinizdir. dersin o zaman " ya trafikte bu motor çok yoruyor beni yanına ufak bişey alayım " diye. ama verdiğiniz örnekler ve vitesli motor tecrübesizliğinize dayanarak söylüyorum, 250 cc motorun yanına birde ufak motor almak çokta mantıklı değil. zaten kullanımı kolay motorlar, sizi çok fazla yorucağını sanmıyorum. ben 70 bin lira bütçeyle honda nc750x alırdım kesinlikle. şuan piyasada ki BANA GÖRE en mantıklı fiyat performans motoru. ama sizin tecrübeniz de o motoru kullanmaya yeter mi bilmiyorum. seçim sizin..
-
1- NC750X/S ya da Tracer 700 gibi kullanımı kolay bir motor alırsan ayrıca ikinci bir motora gerek duymazsın.
2- Hiçbirini. NMax'in yanına 250 cc alma, paran cebinde kalsın.
3- NC750X/S ya da Tracer 700. Bence NC750.
-
yanıtınız için teşekkürler, ilerde yüksek cc'ye geçmeyi planladığımdan elde tutmam daha iyi olabilir gibi o halde. şu anki deneyimim el vermediğinden 250-500cc bandına bakıyorum. tüm eğitimleri alıp devamındaki 1 senede 3-5bin km yol tecrübesiyle birlikte 600-700cc makinalara geçmeyi planlıyorum. İkinci motoru aslen bir keyif makinesi olarak düşündüm. Yani görüntüsü, sesi ve gidişi ile keyif veren günlük kullanımdan ziyade gezmelik bir makine
-
1. Bence scooter satılmamalı elinizin altında kalmalı. Artçılı sürüş, bagaj hacmi, şehiriçi kullanım pratikliği,yakıtı açısından maxi scooter olmasa bile saydığınız diğer motorlara bin basar nmax155. Büyük bir motosiklet aldığımda ilk yapacağım şey yanına küçük bir scooter almak olacak.
2. Scooter eğer kalacaksa yanına küçük cc makine almanın hiçbir olayı olmadığını düşünüyorum. Üçünü de önermiyorum bu sebeple.
3. Ben sizin yerinizde olsaydım. 40 bin bütçe çerçevesinde 2006 ve üzeri v-strom dl650 alırdım. Hem uzun yol yapmak istediğimde keyifle yapıp hem de saydığınız makinelere göre daha güçlü daha heybetli bir alete sahip olmuş olurdum. Böylelikle ikisini de satıp 2.el bir nc750x alacağınıza hem güzel bir enduronuz hem de şehiriçinde kullanabileceğiniz scooterınız olmuş olur.
-
scooter'ı tam da bahsettiklerinizden dolayı satmayı düşünmüyorum esasen. ancak sorunum şu;
benim daha önce bir vitesli motor deneyimim pek yok. bu açıdan yüksek cc makinelere geçmem tehlikeli olabilir mi? kendim tüm eğitimleri alacağım ancak tecrübesizlik beni korkutuyor. yüksek cc ye geçmenin de tek anahtarı 250-500cc arası aletler ile başlamak. bana buna uygun scooter yanına öneriniz olursa sevinirim dl650'ye de bakacağım ancak enduro tipi çok ilgimi çekmiyor ağırlıklı naked, caferacer veya racing türü seviyorum.
-
O zaman basit ve kolay satılacak bir 250 lik vitesli motor al, alış sonra büyük motor al skutiride satma, benim bir 600cc lik gsr600 ve birde adress skuterim var, gsr yi sadece uzun yola gidersem cikariyorum garajdan, sehiricinde gezmek için bile pek çıkarmıyorum, skuterimle çok mutluyum
-
tam benim istediğim gibi aslen. hayalim xsr-900 veya racing olursa 600rr gibi bir motor ile birlikte nmax'in kalması. ama alışana kadarki süreçte 250-500cc arası önerilere açığım diyebilirim. devamında satıp yükseltirim
-
250likten sonra bir üst CC ye geçeceksen ve yanına da ufak scooter alacaksan, şu anki motosikletini hiç satma, aynı değerde motosikleti 1 2 sene sonra iki katına alamayabilirsin. Yağına suyuna bak aküsünü çıkart nemsiz kapalı bir yerde tut, tabi arada bir turla bakımlarını aksatma.
-
Ekonomik olarak düşünmek gerekirse. Ben olsaydım Nmax'i satmazdım. Daha doğrusu küçük cc bir skuterim her daim elimin altında olurdu. Çünkü skuterdeki bagaj avantajı çoğu motosiklette yok. Şehir içindeki kıvraklığı , ekonomikliği ,pratikliği çok hoş. Yine ekonomik olarak düşünecek olursam alacağım motosiklet 250cc'yi geçmezdi. Neden mi ? Çünkü yakıt tüketimleri (Genel olarak) düşük. Ödediğimiz vergi nispeten daha az. Uzun yolda yasal limitleri çok rahat karşılıyorlar. Şehir içinde de rahat ve pratikler. Sizin yerinizde olsaydım duke 250 alırdım. Yakıt tüketimi diğer iki seçenekten oldukça az.Bakım maliyetleri bence birbirine yakın. (Artık japonların bakımları da oha dedirtecek cinsten ücretlendiriliyor/yedek parça da aynı şekilde) Şehir içi ve uzun yolda ihtiyaçlarınıza cevap verecek yeterli bir motosiklet. Titreşimini bilmiyorum çok az kullanma şansım oldu beni rahatsız eden bir titreşim hissetmedim. Gazı açınca gitmesi , frene basınca durması çok iyiydi. Hatta ondan inip cbf e binince benim motosikletim durmuyor lan ? demiştim. Bana göre duke 250 rakiplerinden daha donanımlı bir motosiklet. Hakket ya öyle değil mi ?
Ekonomik olarak değil de motosikleti zevk için sürmeyi düşünecek olsaydım. Kenarda bir pcx'im olurdu(Seneye ABS lisi geleceeemiş üyle duydum hehe). Pcx'i şehir içinde , alışveriş , ulaşım yani gündelik işlerimde kullanırdım. Yakıt tüketimi oldukça az , konforlu ,şık ve kullanışlı. Abs de gelince tadından yenmez (diyecektim kiiii Türk lirasının değer kaybettiği birden aklıma geliverdi ve hayalimde pcx in abs li fiyatı 32k oldu). Neysem konumuza devam edelim. Zevk için alacağım motosiklet ise bir italyan olurdu. Neden mi ? Abi ben eğitimimi almış , belirli bir tecrübeye ulaşmış bir sürücü olsaydım haftasonumu pistte veya temiz asfaltı olan güzel yollarda gazlamaya kullanırdım. Benim hayalim bir Ducati Monster sahibi olmak olduğu için size cevabım bu olurdu.
-
@sutlusoda Zaten benim mantığım da bu aslen. çünkü şimdi nmax'i satsam parasını kenara atsam dolar bile alsam değeri nmax kadar artmayacak, gündelik oraya buraya kullanmak için gayet güzel de bir alet. tek masrafı sigortası.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:14 ----------
@remzidemir41 250cc'de karizmatik pek bir seçenek yok sanırım başlangıç için. duke 250 cidden çok şık bir motor. sanırım ben de bu yönde ilerleyeceğim gibi. motorda yakıt tüketimi ile ilgili bir derdim yok dilediği kadar yakabilir sadece arıza vermesin ve parçaları çok uçuk olmasın kolay bulunsun yeter. bunun haricinde alırsam duke'u 10km'den uzağa gideceksem kullanırım, markete ve yakına da nmax ile giderim diye düşündüm. o ara 250'likle kavrarım herşeyi. sonrasında da duruma göre 700-1000cc bandında 600rr veya xsr900 türü bir makine alırım.
-
fiyatlara bakarsan domınar 400 ug alırsan mt 25 muadılı motora 10.000 tl daha ucuz fiyata binmiş olursun. İlla yamaha dersen mt 25 al tabıkı
-
yamaha, honda, ktm fiyatları ciddi anlamda şişti malesef ama yapacak birşeyimiz yok
-
Açıkçası enduro olarak önerimi yapma sebebim de bu bahsettiğiniz tecrübe konusundan kaynaklıydı. Motosiklet kullanıyorsunuz aktif olarak evet fakat spor yüksek cclerin gaz tepkimeleri çok daha ani olabiliyor enduroların gaz tepkimeleri kolay kullanıma daha müsait tek dezavantaj ağırlıkları oluyor fakat amaç uzunyolda kullanmaksa 2. motora sahipseniz ağırlığı dert edecek bir sorun da kalmamış oluyor. 250cc bandı önerisi olarak ise anlaşılan çok uzun vadeli kullanım düşünceniz yok bu sebeple ikinci eli hareketli bir motosiklet almak daha mantıklı olacaktır. Ben bir yakınımın Honda cb250r'ını kullandım bir süre ve çok sevdim. Hem görünüşü,kıvraklığı,yakıtı hem de mt25 ve duke serisine göre kullanıcı profilinin daha oturaklı olmasından kaynaklı tercihim cb250r olurdu. Gp kompozitin çok güzel ürünleri var bu motora uydurulabilen. Soğuk havalarda tur camı ve kibar bir arka çanta takarsanız da çok sırıtmamış olur önümüzdeki aylarda işinizi de görebilir. Bir süre deneyim kazandıktan sonra kolayca elinizden çıkarıp hayalinizdeki motora da yönelebilirsiniz.
-
@ChuckBerry hocam önerileriniz için teşekkürler, cb250r düşünmeme sebebimin temelinde zincir sesi var. kronik olarak hepsinde zincirden çok fazla ses yapıyor motor.
-
Şahsen cc az geliyor ise satıp maxi scooter a geçerdim.
Eğer vitesli hayaliniz var ise , eşya taşıma az olacağından scooter ı elimin altında tutup mt25 ya da cb250r alır geçerim.
-
@arndiol duke 250 veya mt-25 arasında kaldım diyebilirim. r25 de kafamı kurcalamıyor değil bazen
-
ifadeci adlı üyeden alıntı
@arndiol duke 250 veya mt-25 arasında kaldım diyebilirim. r25 de kafamı kurcalamıyor değil bazen
Artçı durumunuz nedir? Eğer artçılı kullanım yapacaksanız r25'i direk eleyin. Ha yapmayacaksanız mavi hariç r25 de güzel motordur, ancak duyduguma göre o motora freni yetersiz geliyormuş.
KTM'yi bir türlü sevemedim, itici geliyor. mt25 ise cok rahat bir motor, uzun süre test edemedim ama bindiğimde cok hoşuma gitmişt.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
250cc bir arkadaşımda vstrom 250 görmüştüm. Arka ve yan çantaları takmış uzun yolda gezip kamp yapıyordu. Çok hızlı gitmek, artçı taşımak zorunda değilse bence çok güzel yeterli bir motor, çantalar falan da çok yakışıyor. Hatta o ekipte tanıştığım başka bir arkadaş da sonradan ktm duke200'ü satıp vstrom 250 aldı, o da izmir çevresinde fıldır fıldır geziyor.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
Artçı durumunuz nedir? Eğer artçılı kullanım yapacaksanız r25'i direk eleyin. Ha yapmayacaksanız mavi hariç r25 de güzel motordur, ancak duyduguma göre o motora freni yetersiz geliyormuş.
KTM'yi bir türlü sevemedim, itici geliyor. mt25 ise cok rahat bir motor, uzun süre test edemedim ama bindiğimde cok hoşuma gitmişt.
artçım bulunmuyor tek kullanacağım, mt-25 veya r25 alsam hızlı da satarım sanırım 1 sene binip yükseltmek için. benim de tam aksine mavi hoşuma gitmişti ama çok mu apaçi bilemedim
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:36 ----------
espresso adlı üyeden alıntı
250cc bir arkadaşımda vstrom 250 görmüştüm. Arka ve yan çantaları takmış uzun yolda gezip kamp yapıyordu. Çok hızlı gitmek, artçı taşımak zorunda değilse bence çok güzel yeterli bir motor, çantalar falan da çok yakışıyor. Hatta o ekipte tanıştığım başka bir arkadaş da sonradan ktm duke200'ü satıp vstrom 250 aldı, o da izmir çevresinde fıldır fıldır geziyor.
güzel bir motormuş hocam ancak touring veya enduro tarzı motorlar nedense hiç ilgimi çekmiyor, ben sadece görüntüsüne ve hızlı satılabilirliğine odaklıyım aslen. bir de çok nadir uzun yol yapacağım, bu açıdan cadde motoru tarzı bir cafe-racer olabilir mesela
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)