vites düşürüp, yükseltmekte doğru devir?
Reklamlar
-
mantığı az çok anladım bundan sonrası pratik yaparak motoru tanımak dediğiniz gibi. şu an sürücü belgesinin çıkmasını bekliyorum bir çıksın ilk hedefim debriyaj ve vites işini farkında olmadan yapıp tüm dikkatimi yola vererek sürecek duruma gelmek ondan sonra hem alacağım zevk artacak hem de daha az tehlikede olucam. gerçekten en zevksiz zamanları ilk zamanlar. (ki zevkli yani )
herkese teşekkür ediyorum
Reklamlar
-
mattiadestro adlı üyeden alıntı
genel olarak maks devir/2 kullanmak iyidir. hem tork mevcuttur, uzamak isterseniz uzarsınız hem optimum yakıtı yakarsınız hem de çok düşük devirde gitmediğiniz için kranka yük binmez. tabii bu kanun değildir, motorun güç grafiğine göre yorumlanması daha doğru olur.
r25 ile ekonomik gitmek istiyorsam 7000'de vites atarım. performanslı kullanıyorsam genelde 8000 altına düşmem, viraja o devirlerde girip 12500 civarı çıkıp vites atarım. yol ve trafik durumuna göre değişir tabii ki.
full ekonomik kullanmak icin deviri hep en dusuk tutuyorum yanlis mi? uzamakla ilgili dusunmeden soruyorum. ayrica 7 binden sonea hafif bi titreme ve o ses basliyor kasiliyorum ister istemez.
6.viteste 20 yle gitmek krank a yuk bindirip sorun yasatir mi peki? tesekkurler yanitlar icin.
-
nicknamer adlı üyeden alıntı
full ekonomik kullanmak icin deviri hep en dusuk tutuyorum yanlis mi? uzamakla ilgili dusunmeden soruyorum. ayrica 7 binden sonea hafif bi titreme ve o ses basliyor kasiliyorum ister istemez.
6.viteste 20 yle gitmek krank a yuk bindirip sorun yasatir mi peki? tesekkurler yanitlar icin.
Kuvvetle muhtemel 6. vitesteyken 20 ile gidemezsiniz. Yakıt ekonomisi yapacağım diye kendi güvenliğinizden taviz vermeyin bence. Bir tehlike anında gazı açtığınız an o motor hemen ivmelenebilmeli, söz gelimi 6. viteste 20 ile gidebildiğimizi farzedin, gazı açtığınız an motor anında tepki veremeyecek ve motorun toparlaması çok çok sonra olacaktır.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Kuvvetle muhtemel 6. vitesteyken 20 ile gidemezsiniz. Yakıt ekonomisi yapacağım diye kendi güvenliğinizden taviz vermeyin bence. Bir tehlike anında gazı açtığınız an o motor hemen ivmelenebilmeli, söz gelimi 6. viteste 20 ile gidebildiğimizi farzedin, gazı açtığınız an motor anında tepki veremeyecek ve motorun toparlaması çok çok sonra olacaktır.
sadece baz bi ornek vermek istedim. atiyorum 4.viteste 30 la gitmeyi dusunun mekanik zarar verir mi? gercekten merak ediyorum.
-
nicknamer adlı üyeden alıntı
sadece baz bi ornek vermek istedim. atiyorum 4.viteste 30 la gitmeyi dusunun mekanik zarar verir mi? gercekten merak ediyorum.
Benim de çok bilgim yok, kendimin deneyimlediği bir olay değil. Ben de forumdan okuduğum kadarıyla kranka zarar verme potansiyeli olduğunu tahmin ediyorum. Normalde 4 lt yakan motora 2,5 lt yaktırdınız diyelim 100 km.de 10 TL, 1000 km.de 100 TL tasarruf sağlatır ki krank dediğimiz nanenin çıkmasının bile fiyatı bunun çok çok üzerinde.
-
Doğru viteste kullanmazsanız (gereğinden düşük veya yüksek) motorunuz daha erken yıpranacaktır. Yol ve yük koşulları ne gerektiriyorsa o...
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Benim de çok bilgim yok, kendimin deneyimlediği bir olay değil. Ben de forumdan okuduğum kadarıyla kranka zarar verme potansiyeli olduğunu tahmin ediyorum. Normalde 4 lt yakan motora 2,5 lt yaktırdınız diyelim 100 km.de 10 TL, 1000 km.de 100 TL tasarruf sağlatır ki krank dediğimiz nanenin çıkmasının bile fiyatı bunun çok çok üzerinde.
ben cbr650r kullanıyorum bir sene geçti.
ekonomik kullanma benim her araçta yapmaya çalıştığım bir şey. deneyimlerime göre ki hepsi aşağı yukarı net ölçüdür. her benzin aldığımda sıfırlarım.
önceleri en az devire göre kullanırdım. motoru öldürmezdim ama genel olarak düşük olurdu devir. sonra biraz daha devirli kullanmaya başladım. yüksek deviri daha denemdim. sonuç olarak düşük devir her zaman ekonmik olmuyor. heleki kranka yük bindirecek bir düşük devir emin olun daha fazla yakacaktır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:38 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Kuvvetle muhtemel 6. vitesteyken 20 ile gidemezsiniz. Yakıt ekonomisi yapacağım diye kendi güvenliğinizden taviz vermeyin bence. Bir tehlike anında gazı açtığınız an o motor hemen ivmelenebilmeli, söz gelimi 6. viteste 20 ile gidebildiğimizi farzedin, gazı açtığınız an motor anında tepki veremeyecek ve motorun toparlaması çok çok sonra olacaktır.
demek istediğim aslında bu. 6 ncı vites 60 gitmek 5 nci vites 70 le gitmekten daha çok yakıyor.
-
nicknamer adlı üyeden alıntı
full ekonomik kullanmak icin deviri hep en dusuk tutuyorum yanlis mi? uzamakla ilgili dusunmeden soruyorum. ayrica 7 binden sonea hafif bi titreme ve o ses basliyor kasiliyorum ister istemez.
6.viteste 20 yle gitmek krank a yuk bindirip sorun yasatir mi peki? tesekkurler yanitlar icin.
Yanlış bilmiyorsam ilk sorun baskı balatada çıkmaya başlıyor
-
shooter1 adlı üyeden alıntı
Yanlış bilmiyorsam ilk sorun baskı balatada çıkmaya başlıyor
oncelikle yanit veren herkese tesekkurler, ben de merak ettigimden gelip ara sira da olsa okuyup bulduklarimi paylasmaya calisiyorum.
biraz uzun olacak ama arastirma yaptim biraz. esasinda motorun ustunde oluncaya kadar yani kitap bilgisi, her vitesi ilgili devir araliginda kullanmak. ama bu cok muglak. 750 cc ile 125 cc motorda ayni degil yani net su dur diye birsey yok. yarisidir gibi bir algi var ama onun mantikli aciklamasini bilmiyorum.
sadece burada oynama alanimiz var. yani temelde vites arttirma sebebimiz hiz artmasi icin. bu oyle birsey ki 5. viteste bir kisim hacimi almiyorsun motordan. hacim hep ayni ama 6.viteste 50 yle dusup tekrar hizlanirken de tepki gormeniz gecikiyor. vites dusuruyorsunuz daha tepkili geri donuyorsunuz yuksek hiza.
yani hacimle ilgili olsa sunu acikca soylerdim hacim dusukken daima yakarsiniz ama bu defa da agirlik, ruzgar, yol gibi kosullar daha buyuk etmen tasirdi. 1.2 aracin yokus vs fazla yakmasi gibi.
konuyu biraz arastirdim. 6 vites motorum icin baktim; 1.viteste en kucuk disli ve 6.viteste en buyuk disli var. dolayisiyla 1.viteste motordan gelen guc dogrudan tork gibi oluyor. ama disli buyudukce dislinin karsisinda donen disli ufaldigindan guç, hiza donusuyor.
temel olarak 6.viteste en buyuk disli tork a donmeden hiz olarak donecegi icin motor hizini almadan hiz beklemeye basliyoruz ve gelmiyor. yada 1.viteste tork alabiliyoruz ama 6. vites de bu yok.
en uygun devir/yakit hacmini yada motorsikletin mekanigi icin en uygunu nedir bunu bilmek baska bir konu sanirim. konuyla ilgili bir link birakiyorum ne kadar dogru yanlis bilemem tabi ama aramizda bunu konusmus, deneyimlemis tecrubeli suruculer varsa belki birseyler ogrenebiliriz karsilikli.
https://www.motosikletaksesuarlari.c...lanmak-gerekir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)