duran trafikte motor kullanmak
Reklamlar
-
şimdi ehliyet sınavını geçtim acilen sürücü belgesini falan bekliyorum ama böyle duran trafikte nasıl kullanıyorsunuz merak ediyorum sabırsızım trafiğe çıkmak için.
misal sekizi yarım debriyaj + fren + gaz ile kullanıyoruz ve fren ile hızımızı istediğimiz konuma getiriyoruz. ben böyle kullanmayı düşünüyorum hızını istediğin kıvama getirebiliyorsun bu şekilde ve de hakimiyetin gayet sağlam oluyor.
sizler nasıl kullanıyorsunuz?
hani bazen görüyorum aralardan hızlı hızlı kıvrılıp geçenler var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:31 ----------
bu arada hiç vitesi 1e alıyor musunuz duran trafikte?
artı misal geçen sınavda viraja girerken önümde araba çok yavaş geçtiği için baya yavaşladım aynı zamanda da tırstım stop ettiririm diye o sürede yarım debriyaj yapsak 2. viteste stop sıkıntısı yaşanmaz diye düşünüyorum?
bir de çok yavaş yerlerde duran trafikte 1. vitese alıp mı yarım debriyaj yapıyorsunuz yoksa hiç gerek yok 2. vites + yarım debriyaj mı yapıyorsunuz?
bunlar trafikte öğrenilir de düşüncelerinizi alıp mantıken de aydınlanmak isterim. artı her amatörün de merak ettiği sorulardır bu başlamış olsun olmasın.
Reklamlar
-
Sokak ve caddelerde ilk önce gece sürmeye başlayın. Lütfen dikkatli sürün. Zınk diye trafiğe atlamayın. Yavaş yavaş trafik sürüşüne alıştırın kendinizi.
-
Bi müddet aralardan geçmek için önce durursun. Debriyajla ağır ağır geçersin. Motorun nerelerden geçebildigine ne boyutlarda olduğunu kavradıkça bakışını ayarlarsın ve ortalama 10 20 kmh bandında aralardan geçersin. Her motosiklet değiştigimde 1 hafta motorun ebatlarına alısmam sürüyor ve bu süreçte çok yavas ve temkinli geçiyorum. Motora alıştıkça nerden geçip geçemicegine önceden anlarsın. Debriyaj içinse saatte 10 kmh altına düşmedikçe debriyaj la işim olmaz. Sınavda 8 çizerken bile debriyaj kullanmadim.
-
Kontra ve bakış çalışmaları yaparsanız, örneğin sekizi debriyaj ve fren kullanmadan da rahatlıkla yapabildiğinizi göreceksiniz. Trafikte durum o anın dinamiğine göre değişiklik gösterebilir fakat durma hızında değilseniz yarım debriyaja çok ihtiyaç duymazsınız. Aradan geçiyorsun, trafik durdu önün sadece çok düşük süratte ilerlemeye müsait ve motor o kadar yavaşladı ki ayağını yere koymazsan sağa sola devrilecek gibi oldu diyelim. İşte o anlarda ayağı yere koymak yerine yarım debriyajla düşük bir süratte motorun ilerleyişini sürdürmek mantıklı oluyor. Bu tarz hızlarda 1.viteste seyrin sürmesinin gerektiği anlar olabiliyor fakat hafif bir ivmelenmede 2.vitese atılıp devam edilebilir. Bunlar yazıyla çok mantığa oturmayabiliyor veya motora, o ana göre durum değişiklik gösterebiliyor. En güzel deneyimi yine yolda öğreneceğinizi düşünüyorum yeter ki dikkatli olun.
-
oto pilota alıyoruz
-
İstanbuldaysan aralardan geçerken arkana bakmayı unutma. Başka motosikletliler, kuryeler de cıkabilir aradan. Ben buna "İstanbul refleksi" diyorum
-
Ehliyetiniz daha elinize bile geeden atalardan geçmeyi mi düşünüyorsunuz ? Önce bir süre normal seridinizde gitmeyi öğrenin. Nasıl olsa trafik koşulları size öğretecek çoğu şeyi.
-
yorumlar güzel. evet istanbuldayım bir kez çıktım trafiğe full arkama bakıyordum gerçekten vızır vızır motor araba her şey geliyor.
alışma sürecinde hiç kasmadan ayakları yere koyarak yarım debriyaj devam.
ve bir süre çok ciddi yoğun trafik olan yerlerden geçmemeye çalışıcam veya kısa tutucam. debriyaj vites ilişkisini yaparken farkında olmayacak konuma gelmeyi iple çekiyorum
düşündüğüm aralardan geçmek değil. düşündüğüm nasıl daha iyi motor kullanabilmek. motorun en zor kısımlarından biri yavaş şekilde manevra yapmak kontrol sağlamak. bunu iyi sağlayaiblirsem zaten bu bana çok fayda sağlar. yoksa apaçi değiliz
-
Amah haa, ehliyetin kendisi gelmeden ya da nufus müdürlüğünde ehliyet başvurusunda verilen gecici 15 günlük A4 kağıdı şeklindeki belge olmadan trafiğe çıkmayın, polis çevirirse ehliyet yok diye ceza yazabilir.
-
onu bir kez yaptım daha yapmam. riske gerek yok. mahalle arası da sürmüyorum ehliyetsiz hiç binesim gelmemeye başladı sınavdan sonra. bakalım
-
Duran trafikte ve emniyet şeridinde yavaş kullan. Duran trafikte maksimum 2. viteste, emniyet şeridinde ise maksimum 3. viteste kullan. Emniyet şeridinden gitmene rağmen selektör çakan bazı budalalar olacaktır. Kendini sağlama aldıktan sonra geçmesi için sinyal verebilirsin.
-
bir kez çıktım ilk gün başıma geldi.
en sağdan gidiyorum arkadan arabalar korna basıyor. emniyet şeridinden gidiyorum motorlar yol istiyor. emniyet şeridinde neredeyse duran trafikte yanımdan 100den fazla hız ile ışık hızıyla geçen motor oldu misal acemi olduğumu anladı büyük ihtimal. (baya aptal bu insanlar) acemiyim ya hata yapsam yanımdan deli gibi geçiyorsun veya arabalardan biri önüne kırsa o hızda hiçbir şey yapamazsın.
ayriyetten sağ sapağa son anda dönmeye çalışıp önüme en sol şeritten kıran araba ile yol ortası motoru stop ettirmem.
bunlar ilk trafiğe çıktığımda yaşandı.
o yüzden hepiniz haklısınız belli bir seviyeye gelmeden otobana çıkmak ölüme davetiye çünkü kimse doğru sürmüyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)