Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Yakıt tasarrufu yapmak için öneriler

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    02 Şubat 2018
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Ülker.halley davidson
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    boğulmuyo yav gazı veriyosun tar tar tar altında bişey kükrüyo
    Motordan motora farkediyor o zmaan
    Devir
    Bende Kawasaki var


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    04 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bn125
    Benelli bn125 alın taş çatlasa 2.5 yakıyor. Günde 50km yolum var ve 40kmsi anayolda geçiyor. Ortalama 70den aşağı kolay düşmüyorum. Buna rağmen oldukça iyi. Rodaj bitince daha da düşeceğinden eminim.

  3. #23

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Başta söyleyecegimi sonda söyleyimde işin özeti toplumun genel anlayacagı ortalaması için""" hayabusa gibi airodinamik bir motosikletiniz yoksa 70-75 KM den sonra yakıt parabolik olarak artar , ARaba için ise 80 KM den sonra ..""

    Bilimini bırakıyım buraya ..

    %70-80 (termodimakik kayıp yapısal yapacak bir şey yok ..
    Yardımcı sistemler %5
    Yuvarlanma kaybı %2-3
    Aerodinamik kayıplar %13-15
    Transmisyon kaybı %1-2

    Yakıtı artıran en önemli etken rüzgara karşı yapmış oldugunuz hava sürtünme dürencini yenmedir.
    Motosikletlerde CD 0,50 den yüksektir o yüzden hız ile kayıp artar ,araba da 0,25-0,32 arasıdır .

    1/2 * d * a * cd * (vt + vr)^2
    d : Havanın yoğunluğu ( 1.255 kg/m³ )
    A : Aracın dik kesit alanı ( m² )
    V : aracın hızı ( m/sn ) dir.


    Formülde gördügünüz gibi hız artınca karasel olarak , ihtiyaç duyullan gereken enerji miktarı artıyor..
    KAbaca bir araba için
    90 ile gitmesi hava direnci 15 HP
    120 ile """"""""""""""""""""30 HP
    150 il""""""""""""""""""""""55-60 HP arası

    Diger kayıplar ayrı hesaplanmalı tabi ,


    Olay aslında anlatmak isteseniz uzun ama kısaca böyle bilgi vereyim.
    YasinC bunu beğendi.

  4. #24
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    15 litre benzinle 180-200km gidenleri düşün ve haline şükür et...

  5. #25
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    1. Genel olarak:
    * Mecbur değilseniz çok kısa mesafeler için motoru çalıştırmayın, yürüyün veya motorsuz araçları tercih edin. Böylelikle ciddi yakıt tasarrufu sağlarsınız.
    * Motorun az da olsa ısınması için ilk çalıştırmada mümkünse hiç gaz vermeden, mümkün değilse fazla gaz vermeden kısa bir süre de olsa çalışmasına izin verin.
    * Motor tam ısınana kadar motoru düşük/orta devir üzerine çıkarmamaya özellikle dikkat edin. Bu motor ömrü kadar yakıt tüketimine de çok ciddi miktarda etki etmektedir.
    * Gaz kolunuza bağlı olan kabloyu arada bir ince yağ ile (Bu, inceltilmiş silikon yağı veya WD-40 gibi delici yağlar olabilir. Kesinlikle hidrolik veya dişli/motor yağı kullanmayın) enjektör kullanarak yağlayın. Böylelikle gaz kolu kullanımı rahatlar ve yakıt tüketimize bazı durumlarda ciddi olumlu etkileri olabilir.
    * Ortalama 10.000km' de bir, 10lt yakıt deposu için yarım çay bardağı olacak şekilde yakıt enjektör temizleyici (karbüratörlü modeller için de aynı ürün geçerlidir) ekleyerek sistemin daha sağlıklı çalışmasını sağlayabilirsiniz (kesinlikle daha fazla kullanılmamasını öneririm, aksi halde piston başının erimesine varan sorunlar yaşayabilirsiniz).
    * Hava filtresini her değişim sürecinde orjinali ile değiştirin.
    * Eğer çok tozlu ortamlarda kullanıyorsanız (bir cross motosiklet veya köy yollarında kullanılan motosikletler v.s.) hava filtresini servis kataloğunda belirtilenden çok daha önce kontrol edin, aşırı kirlenmiş ise değişim periyodunu beklemeden değiştirin ve orjinal ürün kullanın.
    * Kaliteli yakıt kullanın.
    * Ara gaz vermelerden ve gereksiz ara hızlanmalardan kaçının.
    * Hıza göre Vites / Vitese göre Hız seçimlerinden birisini tercih edin ve uygulayın. Dışına çıktığınızda tüketiminiz ciddi şekilde artacaktır.
    * Motor yağı tipi, viskozitesi, kullanım koşullarına göre yağ seçimi, ortam ısısına göre viskozite seçimi dahi yakıt tüketimini ciddi şekilde etkiler. Bu noktada kullanım klavuzuna dikkat edilmesi önemlidir. (Kabaca; kullanım klavuzunda 05W-30 / 15W-50 aralığı veren bir motor için yazın 10W-40, kışın 10W-30 veya 05W-30 tercih etmekteyim. Performans ve gaz tepkisi kadar yakıt tüketimini de etkilediğiniz söyleyebilirim).
    * Zincir bakımı ve genel durumu önemlidir. Yağsız ve ayarsız, hatta sıkışan baklalarla çalışan bir motosiklet zincirinde, zincirden kaynaklı güç kaybı kaçınılmazdır. Bu durumda kullanıcı aynı gücü alabilmek için farkına varmaksızın daha fazla gaz verir ve haliyle yakıt tüketimi bundan olumsuz etkilenir. Bu nedenle özellikle zincir bakımına (abartmadan!) dikkat edilmelidir.
    * Çok uzun kırmızı ışık veya beklemelerde (örn.80sn kırmızı ışık) motoru killswitch ile stop etmek, son 10 sn kadar kala motoru tekrar çalıştırmak çok sık olmaması şartı ile sisteme zarar vermeksizin yakıt tüketimini olumlu etkiler. Çok sık tekrarlandığı durumlarda konjektör ve stator zarar görebilir, bu noktada dikkat etmenizi öneririm.

    2. Karbüratörlü modellerde:
    * Çift boğazlı sistemlerde ikinci boğazın devreye girdiği başlangıç devrini öğrenin ve bu devrin altında kalmaya özen gösterin, yakıt tüketiminiz genel anlamda 3/1' e kadar düşebilir.
    * Karbüratör hava ve karışım ayarının doğru yapıldığından emin olun.
    * Jikle telinin ve jikle kelebeği ile geri getirme yayının sağlıklı çalıştığından, jikle kapatıldığında kelebeğin tam açık pozisyona gelerek tamamen devre dışı kaldığından emin olun.
    * Otomatik jikle tertibatlı sistemlerde motor ısındıktan sonra jikle kelebeğinin tam açık pozisyona geçtiğini kontrol edin/ettirin. Aksi durumlarda ayarını yaptırın veya bimetal direnç ünitesinin değişimini sağlayın.
    * Jikle kullanmak zorunda kalırsanız 15sn'den uzun süre jikleyi açık bırakmayın.
    * Kapış pompası kullanan tiplerde pompa contasının ve vakum kanalının temiz ve sağlıklı çalıştığından emin olun.
    * Karbüratörünüzde ayar ile aşılamayan sorunlar veya çözülemeyen devir/performans sorunları varsa temizlenmesini sağlayın. Bu işlem sonrasında geri toplanırken mutlaka conta takımını değiştirin ve hava/yakıt kanallarının temizlendiğinden %100 emin olun.
    * Karbüratör temizliği işlemi sonrasında, jikle kelebeği ile gaz kelebeklerinin(gaz kelebekli modellerde) karbüratör ile birleştiği noktaya bir miktar temiz motor yağı damlatın. Böylelikle aluminyumun küfünden ve oksidasyonundan kaynaklı sıkışmalar azalacak, gaz kolu tepkileri ciddi şekilde yumuşayacaktır.


    3. Enjeksiyonlu modellerde:
    * Gaz kelebek gövdesinin özellikle ağız kısmını balata spreyi+temiz bez kullanarak, tercihen serçe parmağınız ile temizleyin. Metal veya başka bir alet kullanılmaması, temizliğin sabırla ve itina ile yapılması önemlidir. Bu, motora giren havanın istikrarını arttıracak ve sistemin çalışmasını rahatlatacaktır. Ayrıca rölantideki bazı dengesizlikleri de ortadan kaldırır.
    * Çok silindirli enjeksiyonlu modellerde de Senkron ayarı yapıldığını hatırlatırım. Bu, silindirler arası güç dengesizliğini ortadan kaldırarak daha verimli ve az yakıt tüketimi sağlamanın yollarından biridir.
    * Asla yakıtın bitmesine izin verilmemelidir, yakıt tamamen bittiği durumlarda yakıt pompası zarar görebilir. Bunu da not olarak eklemek isterim.

    Şu an aklıma gelenler bunlar Zaman elverdiğince yazmak istedim.
    tommygun bunu beğendi.

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı snappy x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    depoya işersen daha uzun kilometreler gidebilirsin,test edildi onaylandı
    Olur mu hiç? Dışarıya işemek lazım ki ağırlık azalsın. Depoya işerseniz ağırlık değişmez ki. Daha da önemlisi, motosiklete binmeden önce varsa büyük abdesti halletmek de yakıt sarfiyatı sağlayacaktır.

    Şerif beyin tavsiyesini de göz önüne alarak motosiklet üzerine yatarsanız sarfiyatı minimize edersiniz.

  7. #27
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olur mu hiç? Dışarıya işemek lazım ki ağırlık azalsın. Depoya işerseniz ağırlık değişmez ki. Daha da önemlisi, motosiklete binmeden önce varsa büyük abdesti halletmek de yakıt sarfiyatı sağlayacaktır.

    Şerif beyin tavsiyesini de göz önüne alarak motosiklet üzerine yatarsanız sarfiyatı minimize edersiniz.
    Ama şu var ağırlık ile lastiğin yeri tutması artarak dönüşlerdeki kaçırmayı azaltarak yakıt sarfiyatı düşer :D mişelin reklamı :D

  8. #28
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Alıntı ALİCEM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benelli bn125 alın taş çatlasa 2.5 yakıyor. Günde 50km yolum var ve 40kmsi anayolda geçiyor. Ortalama 70den aşağı kolay düşmüyorum. Buna rağmen oldukça iyi. Rodaj bitince daha da düşeceğinden eminim.
    Ben 390 ile 100kmh ortalama ile 2.8 ile 3.2 arasında geziniyorum. 125cc için 2.5 litre hiçde az değil.

  9. #29

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olur mu hiç? Dışarıya işemek lazım ki ağırlık azalsın. Depoya işerseniz ağırlık değişmez ki. Daha da önemlisi, motosiklete binmeden önce varsa büyük abdesti halletmek de yakıt sarfiyatı sağlayacaktır.

    Şerif beyin tavsiyesini de göz önüne alarak motosiklet üzerine yatarsanız sarfiyatı minimize edersiniz.
    80 Km ye kadar pek bir faydasını görmez , çok fazla sürtünme olmuyor ve 4-5 HP lik güç yetiyor , 80 den sonra yatar ise tabi faydası olur.
    İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.

    If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Fren yapma.

    Fren demek bosa giden enerji demek.planlamani oyle bir yapacaksin ki frene ihtiyacin olmayacak.

    Benim balata 70 k da degisti,cikan balataya baktigimda cok uzuldum..bir 20k havada karada gidermis..nasil yaptim bu hatayi hala kiziyorum kendime :(

  11. #31

    Üyelik
    04 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bn125
    Alıntı Ros1n2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 390 ile 100kmh ortalama ile 2.8 ile 3.2 arasında geziniyorum. 125cc için 2.5 litre hiçde az değil.
    Asıl yaktığım 2 litre zaten taş çatlasa dedim ki o değer full 100üstü kullanınca olabilir.

  12. #32
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı Ros1n2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 390 ile 100kmh ortalama ile 2.8 ile 3.2 arasında geziniyorum. 125cc için 2.5 litre hiçde az değil.

    2.8 litre ile 130 km yapmış daha bitip yedek depoya geçmemiş, bitmemiş hali ile bile 100 km de 2.1 litre yakmış anlamına geliyor.

    sizin 390 ile yaktıgınız yakıt cidden iyiyiş, ben ns200 ile daha cok yakıyorum.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  13. #33
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Az yakan bir modeli alarak işi başında çözmek lazım. Aynı güce sahip motorlar farklı yakıt yakabiliyor.
    Bu açıdan motorumdan çok memnunum. Şehirler arası yolculuklar yapabiliyorum. Ve mobilet kadar yakmıyor.

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    N'olur "fren yapmamak iyi soforluktur" mantigindan uzaklasalim artik. Trafikte fren yapmamaya kastigi icin kendisini ve cevresini tehlikeye atan suruculer turedi bu yuzden... Fren sakinilmasi gereken bir sey degil. Arac kullanmanin, hele hele motosiklet kullanmanin cok onemli bir parcasi.

  15. #35
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    N'olur "fren yapmamak iyi soforluktur" mantigindan uzaklasalim artik. Trafikte fren yapmamaya kastigi icin kendisini ve cevresini tehlikeye atan suruculer turedi bu yuzden... Fren sakinilmasi gereken bir sey degil. Arac kullanmanin, hele hele motosiklet kullanmanin cok onemli bir parcasi.
    Barkın abi bununla ilgili video cekmişti, açıkçası fren hız kontrolü için (özellikle yeni başlayan) önemli bir faktör. o videoya hala anlam veremem. tamam zırt pırt fren yapılmaz da hiç yapmayın demek ayrı garip.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  16. #36
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Fren yapmamak değil amaç orada fren yapmaya gerek olmayacak kadar sakin sürüşe sevk etmek. Zırt pırt fren yapıyorsan zaten gereğinden hızlı sürüyorsunuzdur. İki trafik ışığı arasında 200-300 metre var yada yok. Önde kırmızı yandığı zaman gaza abanmanın anlamı yok.
    gurcanozturk bunu beğendi.

  17. #37
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Barkın abi bununla ilgili video cekmişti, açıkçası fren hız kontrolü için (özellikle yeni başlayan) önemli bir faktör. o videoya hala anlam veremem. tamam zırt pırt fren yapılmaz da hiç yapmayın demek ayrı garip.
    O videoyu cok iyi hatirliyorum, anlatmaya calistigi sey hic fren yapmayalim degil, "fren yapmaya gerek kalacak seyler yapmayalim".

    Yani sehir icindesin 40-50 ile gidiyorsun, ilerde isiklar yesil yaniyor, ulen simdi kirmizi yanar kesin biraz gaz vereyim geceyim dersen ve kirmizi sandigindan daha once yanarsa fren yapmak zorunda kalirsin. Bunu yapma diyor.

  18. #38

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Ben 650r ile ortalama 4.2 yakıyorum.. kocasinan eminönü arası. Daha düşmez heralde

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    02 Şubat 2018
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Ülker.halley davidson
    Alıntı oktayakgoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 650r ile ortalama 4.2 yakıyorum.. kocasinan eminönü arası. Daha düşmez heralde
    600 Luk motor nasıl o kadar yakıyor ?
    1,2 viteste gezmeylw sokak arası kaç yakıyor

  20. #40
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    N'olur "fren yapmamak iyi soforluktur" mantigindan uzaklasalim artik. Trafikte fren yapmamaya kastigi icin kendisini ve cevresini tehlikeye atan suruculer turedi bu yuzden... Fren sakinilmasi gereken bir sey degil. Arac kullanmanin, hele hele motosiklet kullanmanin cok onemli bir parcasi.
    Hasmet seni kasinti tuttu galiba yine.Amator,ben iyi sofor mu dedim? Az yakar dedim,haksiz miyim ?

    Ne cins bir adamsin yahu,ama seviyorum seni stres atiyorum sayendee..

    Olm hasmet ne dicem sana,ovunmeyi cok sevdiginden hakkinda cok sey ogrendik..ama meslegini bilmiyoruz..

    Tamam burda tutuklanirsin falan fazla bilgi vermiyosun guzzel,fakat su meslegini bizimle bir paylas yahu..cok mersk ediyorum valla.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)