HALK SİGORTA PERT MOTOSİKLETİME ALTERNATİF ONARIM KARARI
Reklamlar
-
Yanlız yanıldığınız bir nokta var, oda perte çıkarılmış yani hurda belgesi alınmış araçların bir daha trafiğe çıkamıyor olmaları. 0ından daha iyi duruma bile getirseniz bir daha o aracı trafiğe sokamazsınız, en azından legal yollardan ki benim amacım da oydu.
Boşuna tartışıyorsunuz kısacası.
Neyse bakalım kara kızımı onarımdan sonra nasıl bi şekilde teslim alıcam 😀
Aslında onarım da işime gelmeye başladı çünkü tekrar motosiklet alma konusunda aile ile çok ciddi problemler yaşıyorduk, en azından bu dertten kurtulmuş olacağım geldi aklıma. Mutluyum şimdilik😂
Reklamlar
-
gsr600Furkan adlı üyeden alıntı
Yanlız yanıldığınız bir nokta var, oda perte çıkarılmış yani hurda belgesi alınmış araçların bir daha trafiğe çıkamıyor olmaları. 0ından daha iyi duruma bile getirseniz bir daha o aracı trafiğe sokamazsınız, en azından legal yollardan
ki benim amacım da oydu.
Boşuna tartışıyorsunuz kısacası.
Neyse bakalım kara kızımı onarımdan sonra nasıl bi şekilde teslim alıcam ��
Aslında onarım da işime gelmeye başladı çünkü tekrar motosiklet alma konusunda aile ile çok ciddi problemler yaşıyorduk, en azından bu dertten kurtulmuş olacağım geldi aklıma. Mutluyum şimdilik��
Hocam emin misin?
Biraz önce perte çıkmış bir aracın gerekli tamiratlarının yapılıp muayeneye sokulduktan sonra tekrar trafiğe çıkarılabildiğini okudum?
Ek olarak Bakanlık bu konuda 2020 başlarında bir genelge yayınlamış.
1 nisan 2020 itibari ile de sigorta şirketleri Aracın Tam hasarlı veya ağır hasarlı olarak bildirimlerini gerçekleştirecektir diye haber var ama yakın tarihte ayrıntılı bilgi pek yok. Belki sigorta şirketleri daha iyi biliyordur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:37 ----------
İlgili haber kaynakları:
https://muratgundogdu.com.tr/index.p...nemli-gelisme/
https://www.haber7.com/foto-galeri/6...li-gelisme/p10
-
Perte çıkarılmış araçlar tekrar trafiğe çıkarılmaz diye birşey yok evet. Şöyleki kaza sonucu benim motosikletimde ağır hasar oluştu. Sigorta şirketi önce aracı ihaleye çıkardı. Araca 10bin lira teklif geldiğini ve benim aracımın piyasa değerinin 40k olduğunu düşün. Yani Sigorta şirketi bu aracı perte çıkarırsa cebinden 30bin lira çıkmış olacak 10 bin lirayı da araç satışından bana verecekti. Burda önemli olan motosikletin onarım maliyeti. Araç 20bine onarım oluyorsa sigorta onarım yoluna gider cebinden 30bin yerine 20bin çıkması için. Ama onarım maliyetinin 30a çok yakın veya 30binin üzerinde olması durumunda sigorta şirketi aracı ağır hasarlı olarak perte ayırır. Bu durumda aracın satışını vermeden önce de motosikletin satışını çekme belgeli verirsin zaten ve bu araç tekrar trafiğe çıkabilir.
Ağır hasarlı araç trafikten çekilir sadece. Tekrar onarım / bakımı yapıldıktan sonra muayeneye sokulup trafiğe çıkartılabilir ama tam hasar kayıtlı araca hurda belgesi çıkartılır ve istediğin kadar onar tekrar trafiğe sokamazsınız
-
Pert kavramıyla ilgili karışık bilgi var. Pert e cıkan araç ağır hasarlı ve tam hasarlı araç olarak 2ye ayrılıyor.
Sigorta şirketleri genel olarak tekrardan satışa cıkarmak için ağır hasarlı olarak gösteriyor yani aracınızı hurdaya ayırmıyor. bu sayede tekrar satışa sunulabiliyor.
Hurda / tam hasarlı araç ise hiçbir şekilde tekrardan satışa sunulamıyor.
Bununla ilgili bir yazı okumuştum, yurtdışında bir aracı perte cıkarmak daha zormuş, bizim burada daha kolay. zaten lüks bir araçta darbe sonucu hava yastıgı acılıp ön taraf motor hariç hasar alır ise cıkan masraf pert sayılmasına yetiyor.
Bir de şahsi tahminim ciddi olarak hurda olacak araçların bile ağır hasarlı gösteririp şase nosunun yurtdışından gelen araçlarda kullanılması.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)