Bahsettiğin motor enduro değil.offroad,pist motoru.klasmanındaki yarışlara katılabilirsin.Hatta yeteneğin var ve gözün kara ise buradaki 250,450'lik motoru olan abileri bile tokatlıyabilirsin
Şaka bir tarafa motoru satıp spesiyal motor alacağım diyorsan başta hata ediyorsun.2.motor olarak düşünülebilir. Çünkü almayı düşündüğün motor gündelik kullanıma uygun değil.Haftada bir veya iki defa çıkıp gazlayacağın ve (ortalama konuşuyorum); yıllık olarak motorunu yenileceğin bir aletten bahsediyoruz.Bunun içinde silindir ve krank var. A,B,C pistondan sonra en ekonomik yol silindire yeni gömlek çaktırıyorsun.
Tabi orijinal silindir gömleği nikasil kaplı burada nikasil kaplı gömlek üretimi yok.Ya yurtdışında gömleği sipariş ediyorsun veya normal gömlek çaktırıyorsun.Tabi ömür olarak daha kısa oluyor.Bunun dışında 4 zamanlıdaki gibi hareketli parça çok olmaması avantajın.
Piston'a ilaveten krank rulmanları,biyel kolunu değiştiriyorsun.Bunlarda tabi bir maliyet.Belki bu maliyet yüzünden uzun süre binemeyecek motorla bakışacaksınız.Sağlamlık konusunda tabi plastikleri kırabilirsin,radyatörü yamultabilirsin vb.Sağlamsa da bir yere kadar.Gerçi yeni başlayan biri bence o kadar dert etmemeli.
Öyle abartı hasarlar veremezsin.Motosiklet hasarını bir kenara bırak düşmekten korkuyor musun?Senin alabileceğin hasarlar?İşin güvenlik kısmı var.Ekipman önemli ,en önemlisi düştükten sonra kalkıp devam edebilme azmi gösterebilmelisin.
Bir film izliyorsun Film'de motosikleti anlattığını konusunun o olduğunu düşünüyorsun fakat öyle değil anlatmak istediği başka .motocross kafası da öyle bir şey.(tamam boktan bir örnek oldu
)Başlarda yazdıklarım olumsuz gibi görünüyor olsa da değil ,umarım istediğine kavuşursun,o keyfi yaşarsın.