Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

2t 125 cc cross/Enduro motosiklet ve 2t hakkında söylentiler

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Mart 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    NS 200
    Herkese merhaba
    Öncelikle motosiklet deneyimimden bahsedeyim
    125,150 cc birçok motosiklet kullandım şuanda ise pulsar ns 200 kullanıyorum toplam km tecrübem 30 bini kuryelikte geçmek üzere 40 bini aştı ve artık iyice ağır motosikletten (artık pulsar bile ağır geliyor) ve asfalt, trafik kullanımından sıkıldım tarz değiştirmek istiyorum ve tercihimi cross/Enduro tarzı motosikletlerden yana kullandım.
    Bunların da arasında ise gerçek anlamda bu işi yapmak için 2 zamanlı kullanmam gerektiğinin farkındayım ama bilgi kirliliğinden olsa gerek çoğu yerde 2 zamanlılar sık bakıma girer, saat hesabı çalışır, her 100 saatte bir silindir piston kit ister (sadece piston fiyatına baktım 1600 lira), benzine katılan yağı iyi ayarlayamazsan daha çabuk motor yer veya kitler, arazide birkaç kere düştüğünde illa Bi yerine bişey olur buda çok masraf açar gibi gibi bunları okuyorum duyuyorum bu konuda gerçekten bilgi sahibi birinin yardımına ihtiyacım var model olarak da ktm sx 125 gözüme çarptı sahibinden de toplasan 5-6 tane ilanı var en pahalısı 2008 21 bin lira benim pulsarı 16 ya satıp üstüne ekleyip bu veya bunun gibi (varsa başka tavsiyeniz...) cc sine göre bir canavar almak istiyorum nedir bu söylentiler ve bakımları kaç saatte bir yapılır ne kadar masraf çıkarır ve parçaları zamanında temin edebilir miyim? şimdiden yorumlarınız için çok teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    PLatooN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2020
    Şehir
    istanbuL
    Motosikleti
    Asya T-19 150- CBF 150 - TVS RTR 200 V4
    cros motorlardan pek anlamam ama crf 250 L Güzel bi seçenek gibi duruyor

  3. #3
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Dostum öncelikle duyduğun çoğu şey doğru. 2 zamanlı motorlar hafif seri ama top speed olmayan motorlar. zaten arazide topspeed değil torka ihtiyaç var.
    motosikletin tasarımından dolayı evet saatlik çalışma var ama bu genelde yarış motorları için geçerli. yani çok eski 2 zamanlı motor alırsan bu onlar için geçerli değil. ama günümüzde 2 zamanlı krosların hepsi yarış motosikleti zaten. evet saat hesabı çalışır. evet bakımları çok pahalıdır. ve plakasız dır. zaten amaç o (plakalı da vardır tabiki).
    arazide düştü arıza yaparı kim neresinden uydurmuş merak ettim. kross motorlar kullanım şartları göz önüne alındığında aslında en sağla motorlardır. öyle bir iki düşünce sağına soluna bişey olacak motorlar değildir.


    üstteki arkadaş crf 250 L yi önermiş. evet güzel sağlam motordur ama eşşek ölüsüdür. sınıfının en ağır motoru diyebiliriz.
    sen hem gündelik hayatta kullanayım sağ sola gideyim hem de araziye gireyim dersen wr 125 i bi araştırmnı tavsiye ederim. (tabi çok güçlü değil ama nispeten hafif)

    açıkçası pulsarı satayım 2 zamanlı sağlam bişey alayım diyorsan üzerine 1 pulsar parası daha koymalısın. 2008 model 2 zamanlı kross motor alırsan gerçekten bakım için para ve bilgi becerin de olması lazım. usta değilsen motosiklet tamerinde bu işe girişmeni tavsiye etmem.

  4. #4
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Hocam 2 zamanlının masrafı sizi yorabilir benim oturdugum muhitte genelde iyi maaş alan arkadaşlar bulaşıyor o işe. Adamlar her biri 4x4 jipin arkasındaki römorka koyup araziye gidip sürüp geliyorlar. 4 zamanlı düşünürseniz WR125, KLX125 bakın derim. Youtube'da Burak Yolda var o 4 zamanlı kücük hacimli arazi motorlarının hepsini inceledi iyi/kötü yanlarını karsılastırdı bi bakın derim.

  5. #5

    Üyelik
    15 Mart 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    NS 200
    Alıntı Tundzhay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum öncelikle duyduğun çoğu şey doğru. 2 zamanlı motorlar hafif seri ama top speed olmayan motorlar. zaten arazide topspeed değil torka ihtiyaç var.
    motosikletin tasarımından dolayı evet saatlik çalışma var ama bu genelde yarış motorları için geçerli. yani çok eski 2 zamanlı motor alırsan bu onlar için geçerli değil. ama günümüzde 2 zamanlı krosların hepsi yarış motosikleti zaten. evet saat hesabı çalışır. evet bakımları çok pahalıdır. ve plakasız dır. zaten amaç o (plakalı da vardır tabiki).
    arazide düştü arıza yaparı kim neresinden uydurmuş merak ettim. kross motorlar kullanım şartları göz önüne alındığında aslında en sağla motorlardır. öyle bir iki düşünce sağına soluna bişey olacak motorlar değildir.


    üstteki arkadaş crf 250 L yi önermiş. evet güzel sağlam motordur ama eşşek ölüsüdür. sınıfının en ağır motoru diyebiliriz.
    sen hem gündelik hayatta kullanayım sağ sola gideyim hem de araziye gireyim dersen wr 125 i bi araştırmnı tavsiye ederim. (tabi çok güçlü değil ama nispeten hafif)

    açıkçası pulsarı satayım 2 zamanlı sağlam bişey alayım diyorsan üzerine 1 pulsar parası daha koymalısın. 2008 model 2 zamanlı kross motor alırsan gerçekten bakım için para ve bilgi becerin de olması lazım. usta değilsen motosiklet tamerinde bu işe girişmeni tavsiye etmem.
    O zaman diyebiliriz ki 2 zamanlılar Türkiye de hem güç hem de masraf bakımından bu işin nirvanası. Pulsarın üstüne ekleyip pulsardan Bi tık daha güçlü olan crf ile övüneceğim gibi gözüküyor.
    Wr 125 arkadaşımda vardı gücü tatmin etmez beni ve boy tabi boy sıkıntısı var 172 boyla parmak uçları yere zar zor değiyor arkadaşım da gerçi aynı boyda ama sürekli şehir içi kullanıyordu arazi bambaşka Bi dünya yine 4 zamanlı japona yürümek zorunda kaldık Türkiye şartlarında

  6. #6

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Bahsettiğin motor enduro değil.offroad,pist motoru.klasmanındaki yarışlara katılabilirsin.Hatta yeteneğin var ve gözün kara ise buradaki 250,450'lik motoru olan abileri bile tokatlıyabilirsin Şaka bir tarafa motoru satıp spesiyal motor alacağım diyorsan başta hata ediyorsun.2.motor olarak düşünülebilir. Çünkü almayı düşündüğün motor gündelik kullanıma uygun değil.Haftada bir veya iki defa çıkıp gazlayacağın ve (ortalama konuşuyorum); yıllık olarak motorunu yenileceğin bir aletten bahsediyoruz.Bunun içinde silindir ve krank var. A,B,C pistondan sonra en ekonomik yol silindire yeni gömlek çaktırıyorsun.
    Tabi orijinal silindir gömleği nikasil kaplı burada nikasil kaplı gömlek üretimi yok.Ya yurtdışında gömleği sipariş ediyorsun veya normal gömlek çaktırıyorsun.Tabi ömür olarak daha kısa oluyor.Bunun dışında 4 zamanlıdaki gibi hareketli parça çok olmaması avantajın.
    Piston'a ilaveten krank rulmanları,biyel kolunu değiştiriyorsun.Bunlarda tabi bir maliyet.Belki bu maliyet yüzünden uzun süre binemeyecek motorla bakışacaksınız.Sağlamlık konusunda tabi plastikleri kırabilirsin,radyatörü yamultabilirsin vb.Sağlamsa da bir yere kadar.Gerçi yeni başlayan biri bence o kadar dert etmemeli.
    Öyle abartı hasarlar veremezsin.Motosiklet hasarını bir kenara bırak düşmekten korkuyor musun?Senin alabileceğin hasarlar?İşin güvenlik kısmı var.Ekipman önemli ,en önemlisi düştükten sonra kalkıp devam edebilme azmi gösterebilmelisin.
    Bir film izliyorsun Film'de motosikleti anlattığını konusunun o olduğunu düşünüyorsun fakat öyle değil anlatmak istediği başka .motocross kafası da öyle bir şey.(tamam boktan bir örnek oldu )Başlarda yazdıklarım olumsuz gibi görünüyor olsa da değil ,umarım istediğine kavuşursun,o keyfi yaşarsın.

  7. #7

    Üyelik
    15 Mart 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    NS 200
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğin motor enduro değil.offroad,pist motoru.klasmanındaki yarışlara katılabilirsin.Hatta yeteneğin var ve gözün kara ise buradaki 250,450'lik motoru olan abileri bile tokatlıyabilirsin Şaka bir tarafa motoru satıp spesiyal motor alacağım diyorsan başta hata ediyorsun.2.motor olarak düşünülebilir. Çünkü almayı düşündüğün motor gündelik kullanıma uygun değil.Haftada bir veya iki defa çıkıp gazlayacağın ve (ortalama konuşuyorum); yıllık olarak motorunu yenileceğin bir aletten bahsediyoruz.Bunun içinde silindir ve krank var. A,B,C pistondan sonra en ekonomik yol silindire yeni gömlek çaktırıyorsun.
    Tabi orijinal silindir gömleği nikasil kaplı burada nikasil kaplı gömlek üretimi yok.Ya yurtdışında gömleği sipariş ediyorsun veya normal gömlek çaktırıyorsun.Tabi ömür olarak daha kısa oluyor.Bunun dışında 4 zamanlıdaki gibi hareketli parça çok olmaması avantajın.
    Piston'a ilaveten krank rulmanları,biyel kolunu değiştiriyorsun.Bunlarda tabi bir maliyet.Belki bu maliyet yüzünden uzun süre binemeyecek motorla bakışacaksınız.Sağlamlık konusunda tabi plastikleri kırabilirsin,radyatörü yamultabilirsin vb.Sağlamsa da bir yere kadar.Gerçi yeni başlayan biri bence o kadar dert etmemeli.
    Öyle abartı hasarlar veremezsin.Motosiklet hasarını bir kenara bırak düşmekten korkuyor musun?Senin alabileceğin hasarlar?İşin güvenlik kısmı var.Ekipman önemli ,en önemlisi düştükten sonra kalkıp devam edebilme azmi gösterebilmelisin.
    Bir film izliyorsun Film'de motosikleti anlattığını konusunun o olduğunu düşünüyorsun fakat öyle değil anlatmak istediği başka .motocross kafası da öyle bir şey.(tamam boktan bir örnek oldu )Başlarda yazdıklarım olumsuz gibi görünüyor olsa da değil ,umarım istediğine kavuşursun,o keyfi yaşarsın.
    2t nin bu kadar masraflı olması gözümü biraz korkuttu açıkçası daha doğrusu cebimi 😀 4 zamanlı japona yürümek zorunda kaldım ah şu paranın gözü kör olsun Bi bizi görmedi. Crf ile başlayıp sonra kararımı tekrar sorgularım belki çok hoşuma gider arazi ileride düşünebilirim spesiyal motorları ya da hoşuma gitmez 2 tane 17 inç jant bulup supermoto olarak kullanırım ama cross tarzı motosikletten cayacağımı sanmam çünkü yerden yüksek gitmek araba aynalarını kafaya takmamak ve o hafiflik bambaşka bişey ama ben yine de motosiklet tamiri yapan arkadaşlarımın yanında zaman geçirmeye başlayayım en iyisi. Pulsarımın tüm herşeyini yapıyorum elim anahtar tutuyor ama bloğa sürmeye cesaret edemiyorum o anahtarı aman hocam elimizde kalır düzgün toplayamam kırarız motoru diye 😀 bizim apaçilerin yanında hem yardım ederek silindir piston söküp takmasını falan öğrensem en azından biraz masraftan kurtarmış olurum parça maliyetiyle yırtarım en azından ahh ahh keşke TL değerli olsa da 2 t ye taksam 17 sm jantları sivri sinek gibi sesiyle dağ yollarında terör estirsem 😀😂 sonra kendi jantlarını takıp araziye girsem ekipman dan yana sorun yok 40 derece de üstümde montla kuryelik çok yaptım ekipmanlara çok önem veriyorum yani sonuçta bir kere alıyorum en az 2-3 sene kullanıyorum diye hep kalitelisini almaya çalışıyorum ilk motorum driftle yaptığım kazalar dan 😀 daha kalkış yapmayı öğrenmeden tek teker hevesi virajda yanlamaya çalış derken taklacı güvercine dönmüştüm ama uslanmam yani acillerde babamla çok gezdik Bi sattıramadı motoru şimdi pulsarın işçiliğini beraber yapıyoruz internetten motor fiyatlarına bakıyoruz pederi de alıştırdık mı tamamdır 🤣🤣


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler