Yağmurda motoru yatırdım ufak tefek problemler var.
Reklamlar
-
Bu gün motoru park etmek için garaja girerken bu güne kadar özenle dikkat ettiğim fakat bu gün ne hikmetse unuttuğum bir hadise meydana geldi. Garaja sokarken kaldırımdan geçmek zorundayım kaldırımdaki engelli vatandaşlar için dizayn edilmiş sarı plastiklere arka tekerin deymesi ile motorun kendi etrafında 360 derece dönerek yatması ve 2-3 metre sürüklendi. O esnada kaldırımın yayalar tarafından kullanılmıyor olması. benim biraz belimin ve ayağımın ağrıması dışında herhangi bir sorun söz konusu değil. Çok sert düştüm fakat ekipmanlar olmasa büyük ihtimalle bir tarafımı kırmıştım neyseki kışlık montum üstümdeydi.
Motor sol blok kapağı çizildi. Arka paddock stand aparatı biraz yamulmuş büyük ihtimalle onun üstünde sürüklenmiş. Vites pedalı içe göçmüştü çevreden ingiliz anahtarı bularak düzelttim.
Kozmetik sıkıntıyı önemsemiyorum fakat motorda yüksek devire çıktıktan sonra arka frene dokunmamla motorda abs varmış gibi arka tekerin tıkır tıkır takılarak dönmesi beni biraz endişelendiriyor acaba arka amasör mü patladı dedim herhangi bir yağ sızıntısı söz konusu değil.
Sebebi ne olabilir ? Motor sağa yatsa fren merkezi falan diyeceğim ama o da yok.
Reklamlar
-
İlk akla gelen birkaç kontrolle başlayın.
Arka teker gönyede mi? yani teker tam ortada mı? Ayar cıvatalarını kontrol edip mesafeleri ölçün.
Motorun arka tekerini havaya kaldırıp tekeri hem yavaş hem de hızlı bir şekilde döndürün. jantta yamukluk var mı? Aynı şekilde fren diskini yamukluk var mı diye kontrol edin? (illa ki bir yöne düşmesi önemli değil başka türlü darbe almışta olabilir)
Arka fren balatalarını söküp gözle kaliperleri kontrol edin ve frene basarak kaliperleri son noktasına getirin. Fren Sisteminde yağ eksiği var mı kontrol edin.
Zincir dişli setinin düz olduğundan emin olun.
Arka kuyruk şase demirlerinin uç noktalarını ana şaseden metre ile ölçerek yamukluk var mı kontrol edin.
Hocam bu kontrolleri mutlaka yapın veya yaptırın. Motorunuzun sağlamlığından emin olun.
Bakmadan görmeden tahminde bulunmak bile zor böyle durumlarda. Geçmiş olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:44 ----------
Elbette ki motorun servise götürülüp profesyonel bir kontrolden geçmesi her zaman daha iyidir.
-
Çok geçmiş olsun, umarım basit bir problemdir. Şükür en azından trafik esnasında bir sorun yaşamamışsınız. Malum bugün yollar göle dönmüştü.
-
Seramik adlı üyeden alıntı
İlk akla gelen birkaç kontrolle başlayın.
Arka teker gönyede mi? yani teker tam ortada mı? Ayar cıvatalarını kontrol edip mesafeleri ölçün.
Motorun arka tekerini havaya kaldırıp tekeri hem yavaş hem de hızlı bir şekilde döndürün. jantta yamukluk var mı? Aynı şekilde fren diskini yamukluk var mı diye kontrol edin? (illa ki bir yöne düşmesi önemli değil başka türlü darbe almışta olabilir)
Arka fren balatalarını söküp gözle kaliperleri kontrol edin ve frene basarak kaliperleri son noktasına getirin. Fren Sisteminde yağ eksiği var mı kontrol edin.
Zincir dişli setinin düz olduğundan emin olun.
Arka kuyruk şase demirlerinin uç noktalarını ana şaseden metre ile ölçerek yamukluk var mı kontrol edin.
Hocam bu kontrolleri mutlaka yapın veya yaptırın. Motorunuzun sağlamlığından emin olun.
Bakmadan görmeden tahminde bulunmak bile zor böyle durumlarda. Geçmiş olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:44 ----------
Elbette ki motorun servise götürülüp profesyonel bir kontrolden geçmesi her zaman daha iyidir.
yarın bayiye götürüp bir baktırayım amasor ayarı ile düzelecek gibi ya da rulmanlarda sıkıntı var. aynı sıkıntıyı yokuş aşşağı inerken ve arada düz yolda da yaşıyordum.
-
çok geçmiş olsun. problem sanki bana arka teker rulmanı gibi geldi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)