Bir artçının gözünden "en iyi artçı"
Reklamlar
-
İtiraf ediyorum, bana göre bir şey değil. Otobüsle seyahat ederken (en son ne zaman hatırlamıyorum) rahatsız olmasam da, araba ile sürücü koltuğunda olmak isterim.
Belki sadece benimle ilgili bir durumdur.
Siz de durumlar nasıl?
Neyse, konu artçı olmak. Öncelikle sabırları, için teşekkürler. Onların yaptığı hatalar da sürüşümüzü, gezimizi etkileyeceğinden, gösterdikleri özen ve dikkat için de saygılar.
En iyi artçı benim diyebilmek için - DENGELİYORUM
Reklamlar
-
en iyi artçı olmayan artçıdır.
Arkama eşim hariç kimseyi almıyorum , ancak o oldugunda bile sürekli bir tedirginlik var. Kaza olsa bana birşey olsa tamam ama ona olursa kaldıramam.
Ne olursa olsun, artçı oldugu zaman rüzgar direncinden yer tutuşuna, viraj kabiliyetinden devire kadar etkiliyor, alıstıgın motor sürüşünü yapamıyorsun.
sizin site bende acılmıyor, benden kaynaklıdır belki.
-
Abi kesinlikle aynı fikirdeyim. Arkadakinin sorumluluğu yüreğime fazla geliyor açıkcası. Biz düşmeye yatırım yapan para harcayan insanlarız onların konudan çoğu zaman haberi bile olmuyor.
-
İkisinin de ayrı ayrı keyifli yönleri var.
Bununla birlikte belirttiğin gibi, farklı sürüş dinamikleri var. Değişen sürüş dinamiklerini göz önünde bulundurarak, kontrollü olarak sürmek gerekiyor sadece.
Bu aslında tek olduğunuzda da böyle.
(Geçici problem olmuş olabilir. Herhangi bir problem göremedim)
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
-
Başlığı okuyacam ancak öncesinde 2 yıllık artçı serüvenim ve beni bu yıl motora başlatan şey olan artçılıktan kendi gözümden bahsedeyim.
kesinlikle önermemekle birlikte arkayı tutmaktan sıkılan biri olarak 2 elim dizimde artçı oluyorum son birkaç aydır bunun formülü şu.
her zaman vücut motoru sürenle paralel şekilde olmalı. misal sürücü öne ne kadar eğikse siz de ona paralel o kadar eğik olmalısınız. öndekinin kopyası durun. dimdik kesinlikle durmayın ani kalkışta arkaya gidersiniz. önde olmanız mecburi. sürücünün sırtı ile sizin göğsünüz arasında çok fark olmamalı.
dizleriniz her zaman öndekinin kalçasını çevrelesin siz sıkmasanız da size güç verir acil durumlarda sıkarsınız.(bunu tabii ki internetten öğrendim klasik herkes bilir.)
kesinlikle arkadasınız ben sürmüyorum zaten diyip haddinden çok etrafa bakmayın. köprüden geçerken ben de severim denizi izlemeyi ama her zaman gözünüz aynı zamanda önde olsun. çünkü küçük bir tümsekte dilinizi ısırabilirsiniz veya çok kötü durumlar olabilir ani korkmada. çok kötü önermem.
yani kısaca yolun farkında olun.
önünüzdekinin omzundan yola bakın. kesinlikle ayağınızın kepçe kısmıyla motora ayağınızı koyun ve ayağınız yorulunca topuklardan sağ sol yapın.
bunu da internetten öğrendim ve çok katkısı oldu bunu yapmadan önce her 15 dakikada bir motoru durdurup dinlenmem lazım diyordum çünkü misal veriyorum ya sağ bacağım kalçaya kadar karıncalanıyor ya da sol. aşırı kötü bir şey. o yüzden buna alışın.
bir de kaskınızın camını fazla açıp yolda konuşmayın öndekinin tüm tükürüğü suratınıza geliyor
-
natijax adlı üyeden alıntı
önünüzdekinin omzundan yola bakın. kesinlikle ayağınızın kepçe kısmıyla motora ayağınızı koyun ve ayağınız yorulunca topuklardan sağ sol yapın.
bunu da internetten öğrendim ve çok katkısı oldu bunu yapmadan önce her 15 dakikada bir motoru durdurup dinlenmem lazım diyordum çünkü misal veriyorum ya sağ bacağım kalçaya kadar karıncalanıyor ya da sol. aşırı kötü bir şey. o yüzden buna alışın.
Bu kısım hariç güzel öneriler. Bu bölümü tam anlayamadım. Motorda ayakta sürüş hariç belirttiğiniz "kepçe" kısım kullanılmaz. "Ayak top'u" olarak tabir ediliyor sanıyorum, parmakların ayak ile birleştiği boğumlu bölüm kullanılır.
Nasıl bir tanımlama olduysa bu artık
Ben mi yanlış biliyorum? Bilenler bi el atsın konuya
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
-
Artçı ile aynı soyadı taşıyorsanız alın.
Yoksa sakın almayın.
-
oktay33 adlı üyeden alıntı
Artçı ile aynı soyadı taşıyorsanız alın.
Yoksa sakın almayın.
liseye giderken sınıfın yarısının soy adı yılmaz dı :D
tanımıyom ama soy adı benimle aynıysa napcam :D
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
liseye giderken sınıfın yarısının soy adı yılmaz dı :D
tanımıyom ama soy adı benimle aynıysa napcam :D
kız kardeşin var ise evlendıkten sonra da alamazsın :D
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
.....artçı oldugu zaman rüzgar direncinden yer tutuşuna, viraj kabiliyetinden devire kadar etkiliyor, alıstıgın motor sürüşünü yapamıyorsun.....
Bende ise tam tersi bir durum söz konusu , zira artçısız çok az sürüyorum , hele uzun yola yalnız başıma 10 senede üç defa gitmişimdir..artçım olmadığında motorun daha dengesiz virajlarda daha kötü olduğunu hissediyorum , birde motosikletde yolcu durumu lastik havalarında mutlaka değişiklik gerektiriyor , sürekli yolcum olduğu için yolcu inince lastik havaları fazla geliyor durup azaltmaya üşenince kötüleşiyor.. tam tersi arada yolcu alanlarda lastik havasını kataloga göre yükseltmeli aksi halde etkisi yine kötü olacaktır ama yolcu + doğru hava basıncı bana daha iyi hissettiriyor , belkide psikolojik bir durum :D
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
liseye giderken sınıfın yarısının soy adı yılmaz dı :D
tanımıyom ama soy adı benimle aynıysa napcam :D
Yukarıdaki daha çok teknik bir uyarıydı galiba. Allah göstermesin, kaza ve vefat durumunda artçınızın ailesi ile problemler yaşanabiliyor diye, sanırım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:30 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
hele uzun yola yalnız başıma 10 senede üç defa gitmişimdir..artçım olmadığında motorun daha dengesiz virajlarda daha kötü olduğunu hissediyorum , birde motosikletde yolcu durumu lastik havalarında mutlaka değişiklik gerektiriyor , sürekli yolcum olduğu için yolcu inince lastik havaları fazla geliyor durup azaltmaya üşenince kötüleşiyor.. tam tersi arada yolcu alanlarda lastik havasını kataloga göre yükseltmeli aksi halde etkisi yine kötü olacaktır ama yolcu + doğru hava basıncı bana daha iyi hissettiriyor , belkide psikolojik bir durum :D
Değişen sürüş dinamiklerinden kastım, tam olarak buydu.👍
-
aslında aynı yerden bahsediyoruz. kepçeden kastım orasıydı ben yanlış biliyorum herhalde isim olarak. salladım ne yalan söyliyim
-
natijax adlı üyeden alıntı
aslında aynı yerden bahsediyoruz. kepçeden kastım orasıydı ben yanlış biliyorum herhalde isim olarak. salladım ne yalan söyliyim
Çok problem değil elbette. Kepçe'den kastın, ayak çukuru sanıyorum. Motosiklete yeni başlayan ve bilgi almak için forumlara giren arkadaşları, yanlış yönlendirmemek adına düzeltme gereği duydum sadece.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
-
Ben birkaç kez artçı oldum ondan birşey diyemiyeceğim ama şunu belirtmek isterim ki en iyi artçı anı hareket yapmayan ve afedersiniz "dayamayan" artçıdır.
-
Bir kere kuzene artçı iken kuzen rampaya yakın hızlandı ve ben rampada nerdeyse geriye düşüyordum. O gün bugündür xmax tarzı motorlara sadece artçı olurum. Artçı da almam hiç de gereği yok. Ben full korumayım onda en fazla bir kask olacak, yolda bir şey olsa o pişmanlıkla ben kendimi yiyip bitiririm.
-
Merhaba,
En iyi artçı motosiklet kullanan, artçı nasıl olunur bilen kimsedir. Şu zamana dek aldığım tek artçı, en yakın arkadaşım ve kardeşim olmuştu. Kardeşimle 1 mt falan gitmişizdir hemen terfi etmişti yaya olmaya.
-
oluroyle adlı üyeden alıntı
Merhaba,
En iyi artçı motosiklet kullanan, artçı nasıl olunur bilen kimsedir. Şu zamana dek aldığım tek artçı, en yakın arkadaşım ve kardeşim olmuştu. Kardeşimle 1 mt falan gitmişizdir
hemen terfi etmişti yaya olmaya.
Aslında ilk bakışta mantıklı görünüyor. Ama, motosiklet kullanmayı bilen kişiler de, bazen refleks olarak müdahaleci olabiliyor.
Bana göre en ideali, motosiklet kullansın veya kullanmasın, iyi eğitimli bir artçı olması gerekiyor.
Motosiklet kullandığı halde, artçı olduğunda saçmalayabilen kişiler de gördüm, kullanmadığı halde çok iyi artçılık yapan da.
Bu arada motosiklet kullanan kişilerin de artçısına en azından temel bilgileri vermesi gerekiyor. Yani artçıyı bilgilendirme/eğitme sorumluluğu da sürücüde.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
-
Binmesini ve inmesini bilen artçı en iyi artçı
-
Ben 5 senedir aktif şekilde motor sürüyorum, sadece 5-6 ay önce aynı hafta içinde bir Pcx, bir de Xmax 250'ye 500 metre civarında artçı oldum. (Ustam ile servisten egzozcuya gittik)Ömrümden ömür gitti, nispeten yavaş da gitsek o 500 metre geçmek bilmedi. Hakikaten korktum.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Ben 5 senedir aktif şekilde motor sürüyorum, sadece 5-6 ay önce aynı hafta içinde bir Pcx, bir de Xmax 250'ye 500 metre civarında artçı oldum. (Ustam ile servisten egzozcuya gittik)Ömrümden ömür gitti, nispeten yavaş da gitsek o 500 metre geçmek bilmedi. Hakikaten korktum.
Artçı iken bende çok korkuyorum, kendimi çok kasıyorum motordan indiğimde yorulmuş oluyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)