Pandemi motosiklete ilgiyi artırdı
Reklamlar
-
2020 yılının başından bu yana ekonomik açıdan yaşanan değişimler, pandemi dönemi ve sonrası göz önüne alındığında motosiklet pazarının bu yıl pek de iç açıcı bir senaryo ile karşı karşıya olmadığı düşünülüyordu. Ancak normalleşme sürecinde toplu taşımadan uzaklaşan tüketici otomobile ve motosiklete yönelirken özellikle küçük cc’li motosikletler bu konuda başı çekti.
Pandemi döneminin sona ermesi ile birlikte gündeme gelen motosikletlere ek ÖTV’ye rağmen yaz aylarında motosiklet satışları her geçen ay yükseldi. Ağustos ayında ise bu yükseliş zirve yaptı.
Hürriyet gazetesinden Cem Özenen'in haberinde yer verdiği TÜİK verilerine göre, ağustos ayında trafiğe kaydı yapılan motosiklet sayısı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 94 oranında artarak 25 bin 425 oldu. 2019 yılı aynı ayında ise bu rakam13 bin 77’ydi. Ocak-ağustos döneminde de artış gözlemlendi. 2020 yılı ilk 8 ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre tescil adetleri yüzde 29 oranında arttı ve toplam rakam 143 bin 237 oldu. Sene sonu tahminleri ise 175-180 bin aralığına güncellendi
DÜŞÜK MALİYET
Tüketicinin motosiklete yönelmesindeki en önemli sebeplerden bir tanesi toplu taşımadan uzaklaşmak olurken bununla birlikte maliyetlerin düşük olması da rol oynadı. Motosiklet pazarındaki artışın büyük bölümünü 250 cc altı ve 50 cc motosikletlerin oluşturduğu göz önüne alındığında, hem fiyat avantajı hem MTV avantajı hem de bakım maliyetlerindeki avantajlar ortaya çıkıyor. Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Başarı Erbaş “Büyümeyi tetikleyen 250 cc altındaki motosikletler oldu. Özellikle 50 ve 100 cc’de artış çok yüksek. Bu önemli bir veri çünkü çoğunun yeni motosiklete başlayan insanlar olduğunu düşünüyoruz. Tabii ki toplu taşımadan uzaklaşma isteği bu talebi artırdı. Bireysel ve ucuz olması 50 cc’de MTV olmaması, ehliyet avantajı gibi sebepler tercihi bu alana kaydırdı” dedi.
"GÜNEYDE ARTIŞ ÇOK FAZLA OLDU"
Yaz aylarında motosiklet satışlarındaki artışın büyük bölümü güney illerinde olduğunu belirten Erbaş, “Artışta pandemi dönemi ile birlikte hayatımıza giren uzaktan çalışmanın etkili olduğunu düşünüyorum. Bu gelişmeyi yazlık sahiplerinin daha uzun süre orada kalabilme imkanına bağlayabiliriz. İki tekerlek, yakın çevrede ulaşım imkanını çok kolaylaştırıyor” şeklinde konuştu.
"BÜYÜK CC’DE ADETLER DÜŞÜYOR"
Tıpkı geçtiğimiz aylarda otomotiv sektöründe çok tartışma yaratan ÖTV düzenlemesi gibi motosiklette de yaz aylarının başında konulan ek vergi fiyatların artmasına sebep olmuştu. Bu ek vergi normal şartlarda eylül ayı itibariyle kalkacaktı ancak yıl sonuna kadar uzatıldı. Vergilendirmedeki bu değişim özellikle büyük cc motosiklet fiyatlarını ve satışlarını etkiliyor. Başarı Erbaş: “Büyük cc motosiklet satışlarında adetler düşüyor ama alımlarının çoğu fiyatların daha da artma endişesi ve bazıları için de yatırım olarak görmesinden kaynaklanıyor diyebiliriz. Tabii ki diğer bir olumsuz yönü de var işin, fiyatların yükselmesi günden güne büyük cc motosikletleri erişilebilir olmaktan çıkartıyor” dedi.
Kaynak: NTV
Reklamlar
-
Gavur 600cc ve altını başlangıç motoru sayıyor, biz 50cc rakamlarıyla gurur duyuyoruz. Yakında tüm iki tekerlileri sayıya dahil ederler.
-
watercolours adlı üyeden alıntı
Gavur 600cc ve altını başlangıç motoru sayıyor, biz 50cc rakamlarıyla gurur duyuyoruz. Yakında tüm iki tekerlileri sayıya dahil ederler.
Kesinlikle katılıyorum. bizde büyük cc fobisi var. birisi büyük cc ile başlayacam dediğimde hemen cenazeni kaldırırız falan triplerine giriyorlar. çünkü kendisi düdük kadar motorla başladı hazmedemiyoru başkası büyük cc kullanmasına...
isveçte yaşayan arkadaşım özel bir kursan motosiklet eğitimi aldı. motosiklet eğitmeni olan kişi de eski bir yarışçıymış. kurstaki motosiklet xj 600 diversion.
neyse motosiklet sürmeyi xj600 de öğrendi arkadaş. sonra motosikletlere bakıyor şunu mu alsam bunu mu alsam. en küçük 600-700 cc lik motorlara bakıyordu. ben yapma etme ne olur küçük cc al falan diye yalvar yalvar duke 390 aldı benim ısrarlarımla.
sonra kursa gitmiş duke 390 ile. ve motosiklet eğitmeni bu ne lan sen çocukmusun da bu motoru aldın demiş....
neyse aradan 1 yıl geçmeden sattı (sigortası çok pahalı çıkıyormuş ve arıza yaptığı için). gitti mt07 aldı.. şimdi de 1000 liklere bakıyor. ama zor ikna ediyorum 700 de kalsın diye
Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!
-
Valla adamlar içeceği içkiyi dahi 8,9 şişe Jack öyle geliyo Türkiye ye. Aldığı maaşı, 1euro 9a yaklaşmış, geliyor burda çatır çatır yiyor. Biz anca krediyle motor satın alalım. Mt25 i zor aldım o da ailemle yaşıyorum kira elektrik su ödemiyorum diye maaştan artıyor..
-
oluroyle adlı üyeden alıntı
Valla adamlar içeceği içkiyi dahi 8,9 şişe Jack öyle geliyo Türkiye ye. Aldığı maaşı, 1euro 9a yaklaşmış, geliyor burda çatır çatır yiyor. Biz anca krediyle motor satın alalım. Mt25 i zor aldım o da ailemle yaşıyorum kira elektrik su ödemiyorum diye maaştan artıyor..
Tercümesini nerede bulabiliriz bu mesajın?
May the Force be with McLaren Mercedes
-
watercolours adlı üyeden alıntı
Tercümesini nerede bulabiliriz bu mesajın?
Tercümesi şu, Türk lirasının değeri ortada. Türkiye'ye tatile gelen gurbetçi dahi, içeceği içkiyi alıp geliyor, getiriyor yanında. Biz bu hal durumda iken, krediyle zor motor alırken, adamlar tabi gönlünce alır kullanır. Mt 25 i zor aldım. O da ailemle yaşıyorum diye kira, elektrik, su masrafları vs olsaydı o bile pek mümkün görünmüyordu.
-
Güzel şeyler de oluyor, umarım isyanımıza ortak insanlar da artar :D
-
İsveçte olsak 1000 le de başlanır.
-
Maalesef üstteki mesajlarda da söylendiği gibi insanları 50cc ye zorluyorlar. 250 cc üstüne izin vermiyorlar. Fakat 50cc olunca daha güvenli gibi gözükse de yazlık vs olmadığında çok tehlikeli hal alabiliyor. Kendi motorum 162cc ve 14 beygir ben bile anayollara çıkmaya korkuyorum. Çünkü motorun ciğeri bitiyor hemen. Arkadan adam geliyor kaçamıyorsun adamın nasıl bir hareket sergileyeceğini de anlmıyorsun. Kimi silme geçiyor kimi araba sollar gibi geçiyor. Bu da bir tedirginlik oluşturuyor. Büyük cc mesajına katılmıyorum. Türkiye şartlarında uzun süre trafik tecrübesi varsa ve yaşı o olgunluğa ulaşmış ise 400cc 600cc ile başlayabilir fakat Türkiye trafiği yabancı ülkelere benzemiyor. Makas atanlar, birilerini ezip cezasız kurtulanlar, otobanda 300 yapıp hiçbir yaptırım uygulanmayanlar. Yap bakayım Amerikada 300de gör tersten. Hız sınırının 2 katını geçtiğinde hapis yiyorsun. Trafikte asya ülkeleri 1, Güney Amerika ülkeleri 2, Türkiye de 3.
-
Başlangıç motoru için CC belirlemedeki en büyük etken yaşanılan ülke.
O ülke insanlarının trafikteki sergiledikleri davranış biçimi.
Yoksa onların 600 ile başlaması bizden daha yetenekli oldukları anlamını taşımıyor.
Çok yakın zamanda Pcx kullanan biri Xj6'ya geçiş yapmıştı ve şuan aramızda değil. Allah rahmet eylesin.
Daha dün iş çıkışı tem otoyoluna bağlanan yoldaki aşırı trafik dikkatimi çekti (normalde o kadar kitlenmiyordu) biraz hızlanıp önlere doğru gittim inanın gördüğüm manzara şuydu;
Kırmızı renkli bir Nissan Micra, önü boş olduğu halde ortalama saatte 15-20km hızla filan aheste aheste gidiyor, yaklaştım yanına kadın sürücü elinde Starbucks kahve bardağı ile kahvesini içe içe gidiyor, napiyosun diyerek arkayı gösterdim beni görmezden geliyor inanın çok rahatlar ve zerre kadar umurlarında değil.
İşte bunlar ve bunun gibiler senin kaza yapmana sebebiyet verir ve verdiğinin de farkında olmadan hiç bir şey yokmuş gibi yoluna devam eder.
Yani bu trafikte, bu keşmekeşte ha 250cc kullanmışsın ha 1000cc. Gidemedikten sonra...
-
Motosiklet sektörü büyüdü deniliyor fakat cc olarak rakamları neden vermiyorlar? Sektör 50 cc ile doldu, satış rakamlarının artmasının sebebi bu. 50 cc üzeri motosiklet kullanıcılarına bakın artan fiyatlar sebebiyle cc düşürüyor. 0 km motor alanların çoğu alayımda değerlenince satayım kafasında. Sektör çökmüş neden bahsediyorlar?
-
anca rapor hazırlayın zaten başka birşey yok
-
Ülke 50 cc çöplüğüne döndü.Ayrıca ehliyet ve sigorta yok! diyorlar marifetmiş gibi.Yarın bir gün benim arabama motoruma bir zarar verirse bu 50 cc sigortasız araçlar kimden tahsil edeceğim zararımı?
-
Sen de inandın mı buna ?..
Aynı şeyi otomobiller içinde söylüyorlardı...
Bir de haziran a ve temmuz a baksak ;)
-
Bu rapora güveniyoruz. Tıpkı enflasyon oranına ve vaka sayılarına güvendiğimiz gibi...
Şimdi bu başlığı açıp bunları yazmanın olayı nedir ben onu anlayamadım ? Bu siteyi çoğunlukla yandaşlar falan mı okuyor acaba ? Yoksa işin sırrı son cümlede mi saklı ? Durum çok iyi olduğu için vergiyi 3 ay daha uzattık gibi...
-
2wsx adlı üyeden alıntı
Ülke 50 cc çöplüğüne döndü.Ayrıca ehliyet ve sigorta yok! diyorlar marifetmiş gibi.Yarın bir gün benim arabama motoruma bir zarar verirse bu 50 cc sigortasız araçlar kimden tahsil edeceğim zararımı?
bende bu olayı hıc sevmıyorum. 50cc denilen dalga zaten 70 yapıyor adamlar motor ile oynayıp 100 ile kaptırıp gidiyor.
zaten araba ehliyetinin bu araca yeterli görülmesini sağlamanın akıllı bir yanı da yok.
ama dediğiniz konuyu bende merak ettım, 50cc kazaya karısırsa ugraşdur para için
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
Motorsiklet dendiğinde heralde 50 cc scooter veya 125 cc motorları bu statüye koyuyorlar.Yazık bu ne düşmanlık.Parası olan binsin olmayan sürünsün politikası.
-
Bu rakam dogrudur ,
Artık insanlar araba alamıyor , motorsiklet alıyor onuda 50 cc den ..
Çık 50cc yi ver öyle rakamaları bakalım durum ne görelim..
-
Seko adlı üyeden alıntı
Bu rapora güveniyoruz. Tıpkı enflasyon oranına ve vaka sayılarına güvendiğimiz gibi...
Şimdi bu başlığı açıp bunları yazmanın olayı nedir ben onu anlayamadım ? Bu siteyi çoğunlukla yandaşlar falan mı okuyor acaba ? Yoksa işin sırrı son cümlede mi saklı ? Durum çok iyi olduğu için vergiyi 3 ay daha uzattık gibi...
Bu başlığı açmanın amacını mı soruyorsun?
açıklayayım;
TR de motosiklet kültürü yok, motosiklet sürücüsüne trafikte saygı yok, çünkü kullanan kişi sayısı az(dı)
evet 50cc motosiklet satışları patladı. Bu da raporu tos pembe çıkmasına sebep oluyor. Bence de doğru bir gösterge değil bu rapor. Ama olaya şu göze bak ''bu gün 50cc motosiklet sürücüsü artarsa yarın bunlar 125 cc alır öbürgün 250 cc alır... ve en önemlisi bunlar 50cc de kalsa bie araba sürerken diğer motosiklet sürücülerine daha saygılı olacaklar, çünkü 50cc de olsa onlar artık bir kere motosiklet sürüp motorcuların gözünden bakmaya başlayacaklar''
evet bence bu güzel bi haber.
Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!
-
Tundzhay adlı üyeden alıntı
Bu başlığı açmanın amacını mı soruyorsun?
açıklayayım;
TR de motosiklet kültürü yok, motosiklet sürücüsüne trafikte saygı yok, çünkü kullanan kişi sayısı az(dı)
evet 50cc motosiklet satışları patladı. Bu da raporu tos pembe çıkmasına sebep oluyor. Bence de doğru bir gösterge değil bu rapor. Ama olaya şu göze bak ''bu gün 50cc motosiklet sürücüsü artarsa yarın bunlar 125 cc alır öbürgün 250 cc alır... ve en önemlisi bunlar 50cc de kalsa bie araba sürerken diğer motosiklet sürücülerine daha saygılı olacaklar, çünkü 50cc de olsa onlar artık bir kere motosiklet sürüp motorcuların gözünden bakmaya başlayacaklar''
evet bence bu güzel bi haber.
Doğru, sürekli negatif düşünmeye gerek yok, bazen de olumlu düşünmek lazım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)