Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Zincir oringli mi olmalı oringsiz mi ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Olcay Demirc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    PCX125
    MERHABA,

    R25 ZİNCİR DEĞİŞTİRECEĞİM Bİ TANE USTAYA SORDUM ORİNGSİZ ZİNCİR AL DEDİ. ARASINDAKİ FARK NEDİR YARDIMCI OLABİLECEK VARMI ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Oringli zincirin ömrü daha uzun oluyor. zincirin ısınma/ aşınma süresine etki ettiği için performans acısından daha iyidir. Yağı daha iyi zincir üzerinde tutar. parası buna göre daha farklıdır tabi.

    oringsiz daha iyi diyor ise ustan, ustanı değiştir

  3. #3
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    o ring dediğimiz zımbırtı zincir baklaları arasında bulunarak yağı içinde barındırıp elinden geldiği kadar muhafaza edip yağlı kalma süresini uzatarak zinciri elinden geldiğince yağlu tutmaya çalışır.

    o ring siz zincir baklaları arasında birşey olmadığı için yağlandıktan sonra kullanıma bağlı olarak bi süre sonra yağsız kalacağından daha çabuk aşınmaya başlayacaktır ve kendi kendini zımparalayıp hemen bitmeye başlayacaktır.

    sen gider o ring li zincir alıp zaten yağı içinde muhafaza ediyor biraz yağlamayayım dersen
    içindeki o ring ler parçalanıp o ring siz zincir sınıfına girmeye başlayacaktır

    o ring siz zincir alacaksan her gün yağla
    o ring li zincir alacaksan 200 - 300 km de bir yağla

  4. #4

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Kullanım alışkanlıkları,motosikletin tarzı önemli.O-ring'in bir alternatifi X-ring.O-ring'e göre daha iyi yağ tutar ve zincir ömrü daha uzun olur.Bakım aralığı diğerine göre uzun ve Sessizdirler.O-ringsiz zincir sık yağlanması gerekir.O-ringsiz zincir kötü değildir.Motocross,supermoto pist yarışları için üretilen oringsiz zincirler vardır.Kullanılan çelik çok daha dayanıklıdır.En önemli tercih sebebi ise yarı yarıya hafiflik ve oluşan kaybı minimum seviyede tutmaktır.

  5. #5
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    "O"Ring' li öneririm. Düşük hacimli bir commuter olmadığını ve yüksek sayılabilecek hızlara çıkan bir makine olduğunu unutmayın. Ayrıca "O"Ring' li zincir tercih ederseniz zincirden kaynaklı ses sorununu daha az yaşayacağınızı da hatırlatmak isterim.

  6. #6
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(o)
    O ringli veya x ringli 112 bakla zincir iş görür.

  7. #7

    Üyelik
    26 Ocak 2015
    İmkan varsa x-ring li al. Daha az enerji kaybı olacağından motorda biraz performans artışı gösterir.

    Eğer para da bol diyorsan arka dişliyi alüminyum al. Ömrü daha kısa olur ama x-ring ile kombo yaparsan daha da fazla performans artışı olur.

  8. #8

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    ORingi buRingi boşver. Sen önce R25'e oringsiz zincir tavsiye eden ustaya küfret ve bir daha da ugrama. İsmini de ver ki biz de bir daha gitmeyelim. Zinciri sonra değiştirirsin.

    Bu arada R25 yetkili serviste orjinal zincir-dişli seti işçilik, fatura ve 1 yıl garanti ile 820 liraya değişiyor. Örneğin dışarıda 700 tl isterlerse 120 daha koy yetkili serviste değiştir.

    Bu arada yetkili servis DID zincir ve sunstar dişli kullanıyor. Bence iyi fiyat. Dışarıda değişime daha pahalı bile söyleyebilirler.

  9. #9
    Olcay Demirc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    PCX125
    hocam ziniciri kendim değiştirmeyi düşünüyorum ustaya vermeyeceğim zaten sadece aklıma takılan soru işareti şu adam dedi ki oringsiz zincir al oringli zincir çok ağır kalıyor dedi ama ben gereken cevabı aldım herkese teşekkür ederim.

  10. #10

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Alıntı Olcay Demirc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam ziniciri kendim değiştirmeyi düşünüyorum ustaya vermeyeceğim zaten sadece aklıma takılan soru işareti şu adam dedi ki oringsiz zincir al oringli zincir çok ağır kalıyor dedi ama ben gereken cevabı aldım herkese teşekkür ederim.

    o-ringsiz zincirin sadece scoter gibi ufak motorlara takılabileceğinden , x-ring'in güç artışı sağlayacağını yazan mı dersin,ustaya küfür edenlere kadar türlü yanıtlar verilmiş.Bunlar arasında gereken cevabı aldıysan tebrikler,Biraz daha kafa karıştırayım.90'larda yapılan test ile ilgili makale okumuştum.
    o-ringler ilk 10dk'dan sonra yağ tutma özelliğini yitiriyor.O yüzden markaların kendi geliştirdikleri conta tipleri var.u,wr,zr gibi.Burada oring ile iligili güzellemeleri okursanız kelliğe birebir olduğu hatta uslu durursanız şirinleri bile görebileceğinizi düşünebilirsiniz

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o-ringler ilk 10dk'dan sonra yağ tutma özelliğini yitiriyor.O yüzden markaların kendi geliştirdikleri conta tipleri var.u,wr,zr gibi.Burada oring ile iligili güzellemeleri okursanız kelliğe birebir olduğu hatta uslu durursanız şirinleri bile görebileceğinizi düşünebilirsiniz
    O-ring'li zincirlerin islevini on dakikada yitirdigine dair hic bir bilgi bulamadim. Kaynak paylasabilir misiniz? Ise yaramiyor olsa niye hala kullanilmakta diye dusunuyor insan...

    Bir de hangi markalar kendilerine has conta tipi gelistirmisler? Satilmakta olan hangi motosiklet modeli O,X,Z disinda conta tipi kullaniyor?

  12. #12
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    o-ring iyidir, varsa x-ring daha iyidir.

  13. #13

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    hasmet





    iki markanın hali hazırda zincirlerinde kullandıkları conta tipleri

    https://cdn.vortexracing.com/wp-cont...Rings-pg-3.png Ekchain(x tipinden devşirme gibi)

    ısıdan dolayı o-ring'in etkisinin azaldığı yazılan araştırmada yazdığım gibi eski araştırma ve dün okumadım.Yanlız advrider,thumpertalk forumlarda benzer tartışmalar var.Hatta bu contaların ısı ile ilgili olan ilişkisini google'da aratılırsa muhakkak o araştırma çıkacaktır.
    hasmet bunu beğendi.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Forumda donen geyikler disinda O-ring'in bir ise yaramadigini delilleyen saglam bir kaynak bulamadim malesef...

    Her yarista (~500km) degisen MotoGP yarislarinda bile X-Ring'li zincir kullaniliyorsa illa ki ise yariyordur bence...

  15. #15

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumda donen geyikler disinda O-ring'in bir ise yaramadigini delilleyen saglam bir kaynak bulamadim malesef...

    Her yarista (~500km) degisen MotoGP yarislarinda bile X-Ring'li zincir kullaniliyorsa illa ki ise yariyordur bence...
    Yanlış foruma bakıyorsun öyleyse.Forum bir zamanlar öyle değildi Teknik bilgilerin havada uçuştuğu,beyin fırtınaların yapıldığı zamanı biliyorum.
    sapla samanı karıştırmayalım.zincirlerde o-ring kullanımı 70'li yıllarda bulunduğunda çığır açmış olduğu söylenebilir.Günümüz teknoloisi ile basit bir halkadan öteye gidemiyor.x-ring motogp kullan,ılıyor o yüzden işe yarıyordur demek.Demek istediğim tam anlaşılmadı.o-ring'in şekil olarak uw veya u-ring göre zayıf kaldığını görmek için müneccim olmaya gerek yok.
    Motogp'de rk'nın ana sponsor olduğunu düşürsek uw veya u-ringli zincir (x-ring'e göre daha performanslı zincir yerine) bu ucuz siz x-ring kullanın demiyordur.

  16. #16
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumda donen geyikler disinda O-ring'in bir ise yaramadigini delilleyen saglam bir kaynak bulamadim malesef...

    Her yarista (~500km) degisen MotoGP yarislarinda bile X-Ring'li zincir kullaniliyorsa illa ki ise yariyordur bence...

    yöneticiler trollleri korudugu için yeterli bilgiye erişemiyoruz artık.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  17. #17
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Tek silindir, 250 cc ve R25'e göre daha sakin Sym Wolf'te ben O-ringli zincir kullanırken bir arkadaş O-ringsiz zincir kullanıyordu. O-Ringsiz zincir daha ekonomik ama daha sık yağlama istiyor. Mesela ben 300 km.de bir yağlıyorsam diğer arkadaş 100 km.de bir yağlıyordu. Ben 20.000'de bir zincir değişimi yaparken arkadaş 40-50.000 km aynı zincirle devam ediyordu. Gerçi ben gazyağı ile temizlik yapıp sprey yağ ile yağlarken o arkadaş bezle zincirin kaba pisliğini alıp dişli yağı ile yağlıyordu. Yine de aynı motor için zincir alacak olsam O-ringli ya da X-ringli tercih ederdim gibime geliyor. R25 daha kuvvetli makine, çok da anlamadığım için kafam rahat olsun diye kaliteli bir O-ringli zincir alırdım.

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış foruma bakıyorsun öyleyse.Forum bir zamanlar öyle değildi Teknik bilgilerin havada uçuştuğu,beyin fırtınaların yapıldığı zamanı biliyorum.
    sapla samanı karıştırmayalım.zincirlerde o-ring kullanımı 70'li yıllarda bulunduğunda çığır açmış olduğu söylenebilir.Günümüz teknoloisi ile basit bir halkadan öteye gidemiyor.x-ring motogp kullan,ılıyor o yüzden işe yarıyordur demek.Demek istediğim tam anlaşılmadı.o-ring'in şekil olarak uw veya u-ring göre zayıf kaldığını görmek için müneccim olmaya gerek yok. Motogp'de rk'nın ana sponsor olduğunu düşürsek uw veya u-ringli zincir (x-ring'e göre daha performanslı zincir yerine) bu ucuz siz x-ring kullanın demiyordur.
    Bilemiyorum ki... Kimi takim DID, kimi takim RK kullaniyor anlasilan...





    X-ring de tek bir sey degil sonucta. "X"e benzeyen turlu conta profili mevcut. Diger UW, XW vs. de ayni mantigin turevleri gibi duruyor acikcasi. Eminim her iki sirket te uygulamaya uygun ozel optimize profilli conta iceren urunler gelistiriyordur. Hepsi de mutlaka O-ring'e ustundur tabii ki.

  19. #19
    Olcay Demirc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    PCX125
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek silindir, 250 cc ve R25'e göre daha sakin Sym Wolf'te ben O-ringli zincir kullanırken bir arkadaş O-ringsiz zincir kullanıyordu. O-Ringsiz zincir daha ekonomik ama daha sık yağlama istiyor. Mesela ben 300 km.de bir yağlıyorsam diğer arkadaş 100 km.de bir yağlıyordu. Ben 20.000'de bir zincir değişimi yaparken arkadaş 40-50.000 km aynı zincirle devam ediyordu. Gerçi ben gazyağı ile temizlik yapıp sprey yağ ile yağlarken o arkadaş bezle zincirin kaba pisliğini alıp dişli yağı ile yağlıyordu. Yine de aynı motor için zincir alacak olsam O-ringli ya da X-ringli tercih ederdim gibime geliyor. R25 daha kuvvetli makine, çok da anlamadığım için kafam rahat olsun diye kaliteli bir O-ringli zincir alırdım.
    hocam senin dediğin gibi çokta kafa karıştırmaya gerek yok :D oringli zincir alacağım fakat suan aklımda tek soru.. DID zincir mi orj zincir dişli seti mi alsam karasız kaldım fiyatlar hemen hemen aynı

  20. #20
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Olcay Demirc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam senin dediğin gibi çokta kafa karıştırmaya gerek yok :D oringli zincir alacağım fakat suan aklımda tek soru.. DID zincir mi orj zincir dişli seti mi alsam karasız kaldım fiyatlar hemen hemen aynı
    Did'in çakmasına denk gelme şansın çok fazla, aynı fiyat aralığındaysa orijinal al bence, başın ağrımasın. Dişlileri de değiştirirsen daha da güzel olur.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)