"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
Şimdi bu konuyu görünce ilk motosikletim(iz) olan motor aklıma geldi. Motosiklet kullanmayı onda öğrenmiştim ve arkadaşlarımızla tek motorumuz olduğunu için sürekli 3 kişi binerdik hatta aramızda en acemi olanımız kalkışta gazı çok verip tekere kalkmıştı. Güzel günlerdi hatta 5 kişi bile denemiş ve sürmüştük. Tabi ki köyde olduğumuz ve trafik olmadığı için çok sorun teşkil etmiyordu. Önerir miyim önermem fakat o zamanlar başka çaremiz yoktu. Karda kışta, yağmurda, frensiz 3 kişi binmiştik motora. İlk aldığımızda çok iyi durumdaydı. 2. senesinde üstüne oturmaktan arka demiri ve kazalardan kaportası kırılmıştı. 3. senesinde tamamen frensiz kullanmıştık. Hala ölürememiştik motoru. Toplama bir motordu hiçbir zaman hava filitresi olmadı ve yağını 1 kere değiştirdik. Hala da çalışıyor sadece arka lastiği patlak ve lastik kendinden pahalı olduğu için yaptırmıyoruz.
Kusura bakmayın uzun ve alakasız bir yazı oldu fakat anılarım aklıma gelince tutamadım kendimi. Asıl mevzuya dönersek tecrübeniz biraz az gibi geldi ve artçıya bir şey olduğunda sorumluluğu sizin üzerinizde. Ben anlattığım gibi artçı konusunda fazla fazla tecrübeli olmama rağmen artçı olmayı bilmeyen birisi çok büyük sıkıntlar çıkartabiliyor. Denge kaybı açısından. Fakat bu işin sonu yok o yüzden kapalı alanda bol bol denemeler yapmanızı öneririm.
Bunlar da emektarımızın yıllar içinde gelişimi (!) [IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG][/IMG]
Evet arkadaşlar, bugün ilk denememi yaptım ve sonuç olumlu.
Önden @oluroyle arkadaşımızın @gurcanozturk arkadaşımızın gönderdiği videoları izledim. Hatta 1 tanesini de artçıya izlettim ki hazırlık olsun diye.
Yanına gittiğimde tüm uyarıları yaptım, ani hareket etmemesini, dönerken korkarak kendini terse atmamasını, he birde beni çekiştirmemesini söyledim
İlk olarak trafiksiz alanda (Arena Park'ın arkasında bulunan organik pazar bölümünde) 5-6 tur attıktan sonra tamam gidelim dedi ve küçükçekmece belediyesinin oraya kadar gittik (: hiç bir sorun çıkmadı Allah'a şükür. Kendisi de bilinçli bir şekilde ters hareket yapmayıp benim gibi hareket etti.
Bundan sonra ufak denemeler ile olaya hakim olmaya çalışmak kaldı
Herkese çok teşekkür ederim, verdiğiniz bilgiler ile bugünü kazasız belasız atlattım
Benim ufaklık bazen baba beni sitenin etrafında bir tur attırsana diyor.12 yaşında o bile binerken kendi ağırlık merkezini okadar motorun dışına veriyorki motoru zor tutuyorum.En tehlikeli an sizden habersiz inip binmesi.Yolculuk sırasında arkada yer değiştirmesi.
Yüksek hız düşük hız artçı kullanımı farklıdır,lastik kalınlığı ,motor yüksekliği bile artçı davranışlarını değiştirir. Bu sebepten siz artçı ve motor birlikte hareketlere karar verirsiniz.
Kabaca şehir içinde sepet gibi ,şehir dışı sürücü ile uyumlu olunmalı. Komutlar dışında hareket etmemeli , sürücü de arkada dinamik bir ağırlık olduğunu düşünerek yatırma açısı hız gibi değerleri değiştirmeli.
Eşimin ilk artçı olduğu zamanlar bende sıkıntı çekmiştim. Viraja yattığımda ters tarafa kalkmaya çalışıyordu. Şükür bu huyundan vazgeçti, alıştı artık. Ama hala düşük hızlarda (30-40 Km) filitreleme yaptığımda çok müdahale ediyor. Gerçekten araç araları müsaitse geçiyorum. Geçerken bık bık korna ile haber veriyor ve çoğunda aynasından sürücüyü görüyorum. Öyle vırt vırt slalom yapmıyorum. Artçımda olduğu için çok emin olmam lazım.
Haliyle geçmeye karar vermişsem tereddüt etmeden geçmem gerekiyor.
Maalesef hanım çok müdahale ediyor (İnterkomlarımız var)
Gerçi onu da anlıyorum. O kadar çok motor kazası haberi alması, kendisinin de sağlıkçı olup bu kazaları görmesi, anne ve babasını trafik kazsında kaybetmesi gibi nedenlerden bu korkuyu atamıyor. Bazen de diyorum belki bu korkuyu atamaması daha mı iyi oluyor?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)