Merhabalar,
Bugün ilk artçı taşıma deneyimimi yaşamayı planlıyorum, nelere dikkat etmem lazım? özellikle yapılan hatalar konusunda bilgisi olan var ise paylaşabilir mi?
Teşekkürler şimdiden
Merhabalar,
Bugün ilk artçı taşıma deneyimimi yaşamayı planlıyorum, nelere dikkat etmem lazım? özellikle yapılan hatalar konusunda bilgisi olan var ise paylaşabilir mi?
Teşekkürler şimdiden
sanırım ilk defa artçı alıcan böyle konu açtığına göre
*kilosu senden 20 kilo daha hafif değilse alma
*daha önce artçı olmadıysa ve nasıl artçı olunur bilmiyorsa alma
Merhaba,
Umarım artçının ilk defa artçı alacağınızdan haberi vardır. Forumda bu konuyu açtığınıza dair bir bilgilendirme de yapsanız keşke.
Motor daha ağır olacak, ağırlık merkezi daha yukarı taşınacak. Bundan dolayı denge problemleri olabilir. Yavaş giderken özellikle dikkat edin. Onun haricinde artçı ayak bastığı yere ayağını topuğa yakın olacak şekilde bassın, koysun. Sıkı tutunsun ve bacaklarını kapalı tutsun. Aralardan geçerken ayanaya maynaya çarpar uğraşmaya gidersiniz. Viraj yapacaksanız o da sizin gibi viraj çıkışına bakıp hafiften vücudunu eğsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:16 ----------
Yapar yapmaz bu sizi ilgilendirmez. Bayılıyorsunuz boş yapmaya. Yardımcı olmayacaksanız boşa yazmayın yahu.
artçısıysa, zaten arkadaşıdır. Ben bugun arkadaşımı arayıp " ganga seni forumda paylaşıyom haberin olsun haaa" mı diyeceğim.
accık mantık acıcık hani çok değil..
Hocam Mavzer-i arkadaşımız çok doğru söylemiş.
kilo çok önemli. kendinden ağır birini alırsan eğer, düz giderken sorun yaşamazsın ancak ışıklarda ve virajlarda seni çok yoracak ve hatta devrilmene bile sebep olabilir. çok tehlekeli.
Lütfen dikkat
Bu konuda cok fazla video/yazi bulabileceginize eminim, hangisi dogrusu hangisi yanlis elbette ayirmak zor.
- Ilk defa artci almadan once ne kadar surus tecrubeniz var?
- Artcinin ekipmanlari neler?
- Artci daha once artci olarak binmis mi ?
Egitmen olmasa da Motorcu Muhabbeti'nin bu konudaki anlattiklari bana mantikli geliyor, yanlisi olabilir. Cokca video var izleyin derim.
https://www.youtube.com/watch?v=TwQXbezt7qs
Artçı daha önce artçılık yapmadıysa trafiğe çıkmadan önce boş bir alanda turlamanızı tavsiye ederim.
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
Arka teker basıncını artırın. Örnek: 29Psi'da kullanıyorsanız 32 yapın.
Fazla yüksek hıza çıkmayın. 70-80 bandını geçmeyin. Fren mesafeniz artar. Ortalama araç hızında seyredin en güvenlisi o olur.
Siz viraja yatarken artçı ters yöne veya dik durmaya çalışmamalı doğal olmalı hafif viraja doğru yatmalı.
Bacaklarıyla sizi kavramalı. Eğer motorunuzda artçı tutma yeri varsa bir eliyle onu bir eliyle sizi tutması en sağlıklısı.
------ Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:16 ----------
Lütfen birbirimize sataşmayalım hoş olmuyor.Yapar yapmaz bu sizi ilgilendirmez. Bayılıyorsunuz boş yapmaya. Yardımcı olmayacaksanız boşa yazmayın yahu.
Ben tecrübesiz artçıma şu tavsiyeleri veriyorum;
-Motora ben bin demeden binme, in demeden inme. Işık vs gibi yerlerde durduğumuzda ayaklarını yere koyma.
-Çuval gibi salma kendini omuzum üstünden yola bak, çukura falan girecek gibi olursam ona göre sende kendini hazırla, dengemizi bozma.
-Ayağını peglerden ( basamaklardan) kaldırma, bacaklarını kapalı tut. arabalara yakın geçersem dizin çarpar veya takılır.
-Yapabiliyorsan bir elinle arka çanta demirinden ( yolcu tutunma yeri) bir elinle omzumdan tutun. sert frende demiri sağlam tut ve bacaklarınla motoru ve beni sık...selede kayarak beni öne sıkıştırma. Arkadan tutunamıyorsan iki elinle beni kemerimden tut. (uzanıp depodan tutun diyemiyorum çünkü bende kiloluyum depoya uzanamaz, doğrusu depoya uzanıp ellerini depoya koymak)
- Virajda motor yatacak, korkma, dik durmaya çalışma, göğsünü bana yasla ve benle uyumlu olarak biraz yat. korkarsan sadece boynunu çevir kafanı dik tut. Kafanı yere paralel tutmak düşme korkunu azaltır.
- Viraj da totonu düzeltmek için kendini hareket ettirme dengemizi bozma. düz yolda önce bana haber ver, sonra kendini düzelt.
Bana gelince;
-Artçın var, sakin sür, sakin hızlan, sakin yavaşla
-Artçın viraj bilmiyor olabilir, mümkün mertebe viraja yavaş gir, motoru fazla yatırıp artçıyı korkutma.
-Sakın artçıya şaka yapma.
temelde aklıma gelenler bunlar.
Sana ne?
İlgilendirdi ama adama akıl verin siz, sizin burda verdiğiniz akılla gitsin artçısına artçı nasıl olur, olunur vs eğitim versin olur mu bence BANA GÖRE boş yapan sizsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:22 ----------
Merhaba atillatopal,
Eski üyelerdensiniz sizden bu mesajı okuyunca hafiften etkilendim. Azcık mantık diyerek tüm mantıksızlığımla (size göre) sizi mantığa davet ediyorum.
Yaptığınız şeye benziyor.. Gel kardeşim ben sana nasıl motosiklet sürülür öğreteyim gibi. Ancak bilgi denen birinci elden ve doğru bilgi ise malbüldür. Neyse sürücü arkadaş bir zahmet öğrensin sayenizde, gider öğretir artçısına
Hocam, kilosu benden 17-18 kilo kadar az. Daha önce artçı olmadı, kendiside nasıl olunur bilmiyor haliyle (:
Motor süren arkadaşlarım bu durumdan bahsettikleri için bi ön bilgi edinme amaçlı siz bilenlere sormak istedim
Sürüç tecrübem toplamda 3 aylık diyebilirim. Çok fazla bir deneyimim yok, fakat artçı ile kullanmaya alışmak istiyorum ki ulaşımda sorun yaşamamak için
Artçının kask dışında bir ekipmanı yok şu anlık.
Videoyu izliyor olacağım.
Bu tavsiyenize uyuyra olacağım, ilk olarak trafiksiz bir alanda denemeler yapıyor olacağız, uyarı için teşekkür ederim.
Ben direk bu yazıyı kendisine okuyacağım, teşekkür ederim
Bu arada kusura bakmayın, yazılanları biraz geç gördüm. Malum pandemi süreci ve evden çalışmaktayım
Artçına söyle sana yaslansın sen ne yaparsan onu yapsın sorun olmaz.
Tık tık tık tık
https://youtu.be/rrWj-6lBmkM
yeteri kadar tecrübe kazandığında bunları dert etmene gerek kalmıcak.
ama ne kadar tecrübe edinirsen edin. artçı senden izinsiz inmeye kalkarsa düşersiniz.
Bu arada, Honda Turkiye'nin yolculu surus egitimi (https://safetyturkiye.com/gelisim-calismalari#gelisim-seviyesi-5-yolculu) var, ona da katilabilirsiniz artci ile birlikte. Ancak bu egitim icin oncelikle 2 ve 3. seviyeleri tamamlamaniz bekleniyor. Haliyle mali olarak biraz zorlayabilir. Ama maliyetten once beklentilerine odaklanirsak, 2 ile 3 arasinda bile en az 5000km tecrube gerekiyor demek onlara gore.
3 aylik surus tecrubenizle artcili bir surus oneremiyorum kisisel gorus olarak. Yaklasik 23.000km kadar tecrubem var benim de, o kadar fazla degil yani, bir kez bile artci almis degilim. Esim cok kizdi bana, otomobil kullanmiyorsun anliyorum ama niye motosiklete onu bindirmiyorum diye. Esim benden kiymetli, artci daha buyuk sorumluluk.
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)