Düşük KM li Eski Model Motosikletler
Reklamlar
-
Merhaba, 1,5-2 aydır malum sitede ikinci el R6 bakıyorum. Dikkatimi çeken 2013-2014 modellerde azımsanmayacak kadar 20k-30k km civarı motor gördüm. Bendede 2019 r25 var, Türkiye’ye gelen ilk parti yeni kasalardan. Geçtiğimiz kışın 6 ay motoru kullanmadım ayrıca hiç şehir dışına çıkmadım. Şuan 11-12k km civarında kendisi.
Motorda kendi tecrübeme göre cc arttıkça birim zamanda yapılabilecek km artıyor. (R25 den önce ybr125 im vardı. 7 ay, her haftasonu en az bir gün çıkmayla 2800 km yapmıştım.)
Şimdi sorum şu: Bu motorların km sinin orjinal olma olasılığı var mı? Orjinal olduğunu kesin olarak anlayabileceğimiz bir teknik mevcut mu?
Ayrıca piyasa mahvolmuş. İçinden geçilmiş motorlara 70-80 bin TL istemek nedir? Birde R25 kullanıcılarına laf ediliyor. YouTube da izlediğim neredeyse bütün videolarda canını çıkarıyorlar. Birde her viteste kesiciye sokarak vites yükseltene yorum atıyorum böyle yapılmaması gerekiyor oradaki vites yükseltme ışığının konmasının sebebi olduğunu söylüyorum. Kardeş diyor bu böyle kullanılır.
Son sözüm keşke sıfır R25 aldığım zaman sıfır R6 alsaymışım alabiliyorken. Hemde en güzel mavi renk tasarımıyla olurdu. 2020 R serisinde mavi renk iğrenç olmuş. Tecrübe kazanalım diye almadık. Başka türlü tecrübe kazandık. Şimdi içim yanıyor.:(:(
Reklamlar
-
tecrübe kazanalım derken ne tecrübesi
600cc safkan bir yarış motorunda ne gibi bir tecrübe kazanmak istiyorsun yani onu anlamadım
-
İşte 600 le tecrübe kazanıp 1000 liğe yada 1300 lüğe geçecek.
-
sharkspeedr2 adlı üyeden alıntı
tecrübe kazanalım derken ne tecrübesi
600cc safkan bir yarış motorunda ne gibi bir tecrübe kazanmak istiyorsun yani onu anlamadım
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
İşte 600 le tecrübe kazanıp 1000 liğe yada 1300 lüğe geçecek.
Mesajı okudunuz mu. Adam tecrübe kazanmak için ybr125le başlamış. R6 alacak bütçesi olduğu halde yine tecrübe kazanmak için R25 almış. Şu anki piyasada da yeni R6 alamadığı için eski modellerin düşük kmli olanlarının kmsinin gerçek ya da gerçek dışı olup olmadığını soruyor.
Sorunun cevabı bence mümkün değil. Şahsen tanıdık, ilk sahibi vs olmadığı sürece asla yılda 10kdan az yol yaptığı iddia edilen bir motosiklet almam. İlla alacaksam da servis kayıtları ve muayenedeki kmler kontrol edilerek alınabilir. 6-7 yılda 20k km bence gerçekçi değil.
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
-
Kmsini sorgulayabilirsiniz. Düşürüldüyse ortaya çıkar. Ya da yetkili servise gidiyorsa sahibi sürekli olarak zaten kmsi doğruysa servis kayıtlarını size yollayabilir. Oradan da anlaşılabilir. İyi bir ekspertiz de anlayabilir.
-
ALİCEM adlı üyeden alıntı
Kmsini sorgulayabilirsiniz. Düşürüldüyse ortaya çıkar. Ya da yetkili servise gidiyorsa sahibi sürekli olarak zaten kmsi doğruysa servis kayıtlarını size yollayabilir. Oradan da anlaşılabilir. İyi bir ekspertiz de anlayabilir.
Km sorgulanabilir Evet fakat kaç kişi garanti bitiminde servise devam ediyor çok nadirdir. Tüvtürkde ise 2 sene de bir km yazılıyor değil mi 2 sene önceki km ye düşürüyorlar.
Zaten o nadir bakımlı motorları sahibleri kolay kolay satmaz satsa bile yanındaki tanıdıklar kaçırmaz biliyorsunuz bu olayları.
İyi bir expertiz de bile zor o iş motor kapalı kutu özellikle yüksek devir çeviren RR lar gibi motorlarda büyük sıkıntılı bu durum.
bundan birkaç sene önce 600RR sahibi birisiyle konuşurken pişkin pişkin
"Grenajları çin le değiştirir üzerine bir iki koyaryım. Tabi km yi düşürücem satarken km yi geri sardırır satarım." Demişti.
Siz düşünün artık.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:47 ----------
Konu sahibi dostum R6 yı ne yapacaksın iyi güzel hoş Tecrübende yok.
Gidersin gidersin de duramazsın. Eğer kendi limitin yoksa mezarın olur.
İki kuruş etrafa artistlik yapacağım derken bak haberlerde neler çıkıyor.
Ha diyorsan ki ben kendime limit koyabiliyorum adam akıllı bir sürücüyüm lafım meclisten dışarı.
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Km durumu kullanıcan kullanıcaya değişebilen bir durumdur. Herkesin motoru eskidikçe km'de artacak diye bir kural yok. Bende 2016 XJ6 Diversion F var, 2. sahibiyim. İlk sahibinden 14.000 km'de aldım Haziranın ilk haftasında. 4 ay oldu alalı neredeyse ve şu an km 17.650 km'ye geldi. Normal şartlarda çok daha fazla km yapardım ama arabam da olduğu için motoru hafta sonları zevkine biniyorum sadece. Büyük motosikletleri sürekli kullanmak pratik olmuyor hem ekonomik hem de işletim maliyeti açısından. SS makineler şehir içi ve şehir dışına uzun yol sürmek için pratik ve konforlu aletler değiller. Oturuş pozisyonundan dolayı insana işkence ediyor çünkü. Hal böyle olunca da sadece gazlamak ve viraj yapmak için arada kullanan çok fazla motorcu kardeşlerimiz mevcut. SS makine yerine touring veya enduro tarzı bir motosiklet bakmanızı öneririm. SS makineler ülkemiz koşulları için akıl işi değiller çünkü.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
Bulut_Motor adlı üyeden alıntı
Km sorgulanabilir Evet fakat kaç kişi garanti bitiminde servise devam ediyor çok nadirdir. Tüvtürkde ise 2 sene de bir km yazılıyor değil mi 2 sene önceki km ye düşürüyorlar.
Zaten o nadir bakımlı motorları sahibleri kolay kolay satmaz satsa bile yanındaki tanıdıklar kaçırmaz biliyorsunuz bu olayları.
İyi bir expertiz de bile zor o iş motor kapalı kutu özellikle yüksek devir çeviren RR lar gibi motorlarda büyük sıkıntılı bu durum.
bundan birkaç sene önce 600RR sahibi birisiyle konuşurken pişkin pişkin
"Grenajları çin le değiştirir üzerine bir iki koyaryım. Tabi km yi düşürücem satarken km yi geri sardırır satarım." Demişti.
Siz düşünün artık.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:47 ----------
Konu sahibi dostum R6 yı ne yapacaksın iyi güzel hoş Tecrübende yok.
Gidersin gidersin de duramazsın. Eğer kendi limitin yoksa mezarın olur.
İki kuruş etrafa artistlik yapacağım derken bak haberlerde neler çıkıyor.
Ha diyorsan ki ben kendime limit koyabiliyorum adam akıllı bir sürücüyüm lafım meclisten dışarı.
Açıkcası aslında kmsi pek de dert değil. Ekspertiz iyi olduktan sonra motorunda grenajında bir sorunu yoksa kazasızsa(ufak tefek olabilir sonuçta 6-7 yaşında motordan bahsediyor arkadaş) almakta sorun görmüyorum ben.
-
2016da r6'm vardı. 30k diye almıştım 80k çıktı. motor komple revize gördü. o zamanlar 9binliraya yapmıştım şimdi en az 17-18'dir.
r6 özellikle kırlangıç kasanın verdiği haz başkadır. Ama o motorlar çok riskli, senin kadar yeni olan birisine o motorlar gitmeyebilir. daha taze, yeni model bir şey bakarsan daha sağlıklı olur gibi. çünkü bende çok toyken böyle bir hata düştüm. benim ki de 2007 - 20,000 rpm olandı.
-
ALİCEM'e katılıyorum. Ayrıca Ezio41'e de katılıyorum.
Benim motor 2017 model ve 2019 trafik çıkışlı. İşyerinin garajında duruyor, ancak arada bir kullanmaya fırsat buluyorum. 2200km de. 5 yıl sonra 12000km olduğunda satsam yukarıda bahsedilen durum gerçekleşmiş olacak.
Bir örnek daha vereyim; 3 ay kadar önce arabamı sattım. Alan firma aracın km sini 7000km düşürmüş, en son serviste bakım yaptırdığım kilometreye gelmiş araç ve "bakımı yeni yapıldı" diye ilana yazmışlar.
-
Yorumlar için teşekkürler. Muhtemelen bir tanıdığımın tavsiyesi olmadığı sürece ikinci el almayacağım. Ben motor olayına biraz geç başladım ve R6 için başladım. Yani başka birşey almayı kesinlikle düşünmüyorum. 2021 de kasa ve teknoloji güncellemesi gelirse artık bir şekilde sıfır almaya çalışacağım. Yani o kadar para verdiğimize değsin.
-
gerivites adlı üyeden alıntı
Mesajı okudunuz mu. Adam tecrübe kazanmak için ybr125le başlamış. R6 alacak bütçesi olduğu halde yine tecrübe kazanmak için R25 almış. Şu anki piyasada da yeni R6 alamadığı için eski modellerin düşük kmli olanlarının kmsinin gerçek ya da gerçek dışı olup olmadığını soruyor.
Sorunun cevabı bence mümkün değil. Şahsen tanıdık, ilk sahibi vs olmadığı sürece asla yılda 10kdan az yol yaptığı iddia edilen bir motosiklet almam. İlla alacaksam da servis kayıtları ve muayenedeki kmler kontrol edilerek alınabilir. 6-7 yılda 20k km bence gerçekçi değil.
2006 model 5 veya 6 binde motoru olan motorcu tanıyorum.
Garajında 3 tane motoru olanı biliyorum.
Yav benim bile ayağımda donum yok, 2 motorum var. Cbf 150 yi hafta içi kullanıyorum, V-strom 250 yi hafta sonu kullanıyorum.
Bu ön yargılar yüzünden millet ikinci el motor alamıyor.
-
Ercument adlı üyeden alıntı
2006 model 5 veya 6 binde motoru olan motorcu tanıyorum.
Garajında 3 tane motoru olanı biliyorum.
Yav benim bile ayağımda donum yok, 2 motorum var. Cbf 150 yi hafta içi kullanıyorum, V-strom 250 yi hafta sonu kullanıyorum.
Bu ön yargılar yüzünden millet ikinci el motor alamıyor.
Dostum haklısın ama senin gibi kaç kişi var. Sen 1000 de 1 sin
Şuraya bir anket yap 2. el motor alıp da sıkıntı yaşayanları oran %90 ı bulur. Acısını çeken bilir.
2. el alırken 2 kere kontrol ettirmek gerekiyor. Ön yargı tedbiri getirir tedbir ise iyidir. Hepimizin bildiği şeyler yani.
İnşallah hepimiz motorunu güzel kullanan dürüst insanlardan alışveriş yaparız.
-
Ercument adlı üyeden alıntı
2006 model 5 veya 6 binde motoru olan motorcu tanıyorum.
Garajında 3 tane motoru olanı biliyorum.
Yav benim bile ayağımda donum yok, 2 motorum var. Cbf 150 yi hafta içi kullanıyorum, V-strom 250 yi hafta sonu kullanıyorum.
Bu ön yargılar yüzünden millet ikinci el motor alamıyor.
Ben kendi fikrimi belirttim. Önyargı diyeceksek benim önyargım Benim mesajımla bu önyargıyı sahiplenecek varsa da beni ilgilendirmez. 3-5 lira fazla kazanmak için her türlü çakallığı yapan bir millet olduğumuz için herhangi bir ürünü alırken de araştırmak lazım. Motosiklet gibi para bağlayacağınız ve belki de yerine göre arızasıyla hayatımızı riske sokabilecek bir ürün alıyorsak da ekstra dikkatli ve şüpheci olmakta fayda var.
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
-
ALİCEM adlı üyeden alıntı
Kmsini sorgulayabilirsiniz. Düşürüldüyse ortaya çıkar. Ya da yetkili servise gidiyorsa sahibi sürekli olarak zaten kmsi doğruysa servis kayıtlarını size yollayabilir. Oradan da anlaşılabilir. İyi bir ekspertiz de anlayabilir.
Ben bi CBR almıştım 49binde. Servis kaydını sorgulamaya gittim Honda'ya. Adam ilk aldığında Honda'dan çıkarmış motoru, bi daha da kimse sokmamış Honda'ya :D
-
Ercument adlı üyeden alıntı
2006 model 5 veya 6 binde motoru olan motorcu tanıyorum.
Garajında 3 tane motoru olanı biliyorum.
Yav benim bile ayağımda donum yok, 2 motorum var. Cbf 150 yi hafta içi kullanıyorum, V-strom 250 yi hafta sonu kullanıyorum.
Bu ön yargılar yüzünden millet ikinci el motor alamıyor.
Keşke benim de ayağımda don olmasa
-
5 yaşında 6000, yazı ile altı bin km'de 2 adet motorum var. imkan buldukça bol bol biniyorum. birisi 2015 model öbürü 2015 model 2016 trafiğe çıkışlı bayiden alınmış sıfır motorlar. Satmayı düşünüyor muyum evet ara ara düşünüyorum.
sahibinden bulubilirsen düşük km'li motosiklet oladabilir; olmayadabilir. Kısmet.
-
4 yıllık motorum var. Okula git gel için kullanıyorum 7000 kilometrede. XMAX 250 kendisi tek motorum. Böyle motorlar var fakat gerçekten o kadar düşük müdür değil midir bilmenin tam bir yolu var mı gerçekten bilemiyorum.
-
SS motorlar için bir şey diyemem ancak geçtiğimiz sene 90bin üzeri hornet 900 almıştım. Tertemizdi ve gram sorun çıkarmadı. Ancak SS tarafında temiz motor bulmak zor. Çoğu pasta cila atıp resim paylaşıyor. Bakımdan anladıkları bu maalesef çevremde bir tane de var. Ankara Sincan tarafından gsxr ilanı varsa dikkat edin
-
Bir arkadaşımda 4.5 yaşında Integra var. Henüz 1200 (bin iki yüz) kilometrede.
Yazları ara sıra çıkarıp, Bebek sahilde bir tur atıyor. Sonra doğru kapalı garaja.
Ben tam tersi. Motorun kilometresi arttıkça mutlu oluyorum...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)